σελφ σερβις - Κατερίνα Κουκουτάρη, alfa: Πορεία με σταθερά ανοδικό ρυθμό ανάπτυξης

Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Κατερίνα Κουκουτάρη, alfa: Πορεία με σταθερά ανοδικό ρυθμό ανάπτυξης

30 Ιανουαρίου 2018 | 09:34 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Κατερίνα Κουκουτάρη

Με το βλέμμα της στραμμένο στη διεθνή αγορά για την τόνωση των εξαγωγών της, καθώς και την ανάπτυξη του πιλοτικού καταστήματος alfa Pie House στην Ουάσινγκτον, αλλά και στο εσωτερικό με σκοπό την αύξηση των μεριδίων της, η alfa συνεχίζει με αμείωτη ένταση την αναπτυξιακή της δράση. Όπως τονίζει σε συνέντευξή της στο σελφ σέρβις η κ. Κατερίνα Κουκουτάρη, Marketing Director της alfa, η εταιρεία καταγράφει τα τελευταία χρόνια σταθερά ανάπτυξη άνω του 7%, ενώ φέτος ολοκληρώνει το διετές επενδυτικό της πλάνο, ύψους 6,5 εκατ. ευρώ.

Στην εναρκτήρια ερώτηση της συζήτησής μας, σχετικά με το μυστικό της «συνταγής» των ανοδικών ρυθμών ανάπτυξης της εταιρείας σε όλη τη διάρκεια της πολυετούς ύφεσης της οικονομίας, η συνομιλήτριά μας είπε: «Στην alfa δεν πιστεύουμε σε «μυστικά» συστατικά! Η «συνταγή» ανάπτυξης της εταιρείας μας συνδυάζει τη σταθερή επένδυση στο έμψυχο δυναμικό και τις υποδομές μας και είναι καρπός συλλογικής προσπάθειας και συντονισμού πολλαπλών μονάδων και συντελεστών σε βάθος χρόνου. Ως αποτέλεσμα αυτών τα τελευταία χρόνια της κρίσης η εταιρεία μας παρουσιάζει σταθερά ανάπτυξη άνω του 7%. Μάλιστα, το 2016 το σχετικό ποσοστό ανήλθε σε 9%. Με οδηγό μας την έμφαση στο τρίπτυχο «καινοτομία, ποιότητα, ασφάλεια», και έχοντας επεκτείνει προοδευτικά τον προσανατολισμό μας σε εξωστρεφή κατεύθυνση, είμαστε σήμερα σε θέση να παρέχουμε ένα υψηλό επίπεδο προϊόντων, τόσο απευθείας στον τελικό καταναλωτή όσο και στον τομέα του Food Service. Παράλληλα, το γεγονός ότι η εταιρεία διατηρεί μία υγιή χρηματοοικονομική διάρθρωση, μας έδωσε την δυνατότητα όλο αυτό το διάστημα να μην κάνουμε «εκπτώσεις», διατηρώντας τις τιμές μας σε σταθερά επίπεδα την τελευταία δεκαετία. Στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, επισημαίνω ότι διατηρήσαμε σε σταθερό επίπεδο και την μισθοδοσία των εργαζόμενών μας. Δεν προχωρήσαμε σε μειώσεις μισθών παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον.

σελφ σέρβις: Πώς έκλεισε για την εταιρεία σας το 2017 και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τη νέα χρονιά από άποψη τζίρου και κερδοφορίας;

Κατερίνα Κουκουτάρη: Όπως σας είπα, τα τελευταία χρόνια πετυχαίνουμε σταθερά ανοδικό ρυθμό ανάπτυξης. Ενδεικτικά αναφέρω ότι το 2016 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 29 εκατ. ευρώ έναντι 26,7 εκατ. ευρώ το 2015, καταγράφοντας αύξηση 9%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 2,25 εκατ. ευρώ. Για το 2017 και με βάση πάντα αρχικούς υπολογισμούς μας, χωρίς να έχουμε πλήρη στοιχεία, αναμένουμε αύξηση των πωλήσεών περίπου κατά 7%. Ο δανεισμός είναι μόλις 1,7 εκατ. ευρώ, ενώ στο κλείσιμο της οικονομικής χρήσης του 2016 τα ίδια κεφάλαιά μας ανέρχονταν σε 31,8 εκατ. ευρώ. Για τις επόμενες τουλάχιστον τρεις χρήσεις, περιλαμβανομένης του 2018, στοχεύουμε να διατηρήσουμε τους ρυθμούς ανάπτυξης που καταγράφουμε από το 2014.

Τριπλασιασμός των εξαγωγών ως το 2020
σ. σ.: Εξάγετε σε 35 χώρες και λειτουργείτε τρεις θυγατρικές στο εξωτερικό –σε Ρουμανία, Σερβία και ΗΠΑ. Ποια είναι σχετικά τα επόμενα σχέδιά σας;

Κ. Κ.: Οι εξαγωγές για την alfa αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρησιακής κουλτούρας της για περισσότερα από 20 χρόνια. Αξίζει δε να σημειώσω ότι είμαστε η μία από τις δύο εταιρείες που έδωσαν το 1999 τις πρώτες ελληνικές συμμετοχές στη Διεθνή Έκθεση Anuga. Επί του παρόντος οι πωλήσεις μας στο εξωτερικό αντιστοιχούν περίπου στο 27% του τζίρου μας (στοιχεία 2016). Ο στόχος μας είναι έως το 2020 να τριπλασιαστούν. Σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματά μας, με βάση το θετικό δείγμα γραφής του πιλοτικού καταστήματος alfa Pie House, που λειτουργούμε εδώ και δύο χρόνια στην Ουάσιγκτον DC, δρομολογούμε τη δημιουργία ακόμα 2-3 καταστημάτων πώλησης παραδοσιακών ελληνικών πιτών στην αμερικανική πρωτεύουσα και ίσως σε επόμενη φάση και στην Ευρώπη. Σημαντικές αγορές, όπως η ρωσική, αλλά και η περαιτέρω επέκτασή μας στη Μέση Ανατολή είναι στους μακροπρόθεσμους στόχους μας.

Στην εναρκτήρια ερώτηση της συζήτησής μας, σχετικά με το μυστικό της «συνταγής» των ανοδικών ρυθμών ανάπτυξης της εταιρείας σε όλη τη διάρκεια της πολυετούς ύφεσης της οικονομίας, η συνομιλήτριά μας είπε: «Στην alfa δεν πιστεύουμε σε «μυστικά» συστατικά! Η «συνταγή» ανάπτυξης της εταιρείας μας συνδυάζει τη σταθερή επένδυση στο έμψυχο δυναμικό και τις υποδομές μας και είναι καρπός συλλογικής προσπάθειας και συντονισμού πολλαπλών μονάδων και συντελεστών σε βάθος χρόνου. Ως αποτέλεσμα αυτών τα τελευταία χρόνια της κρίσης η εταιρεία μας παρουσιάζει σταθερά ανάπτυξη άνω του 7%. Μάλιστα, το 2016 το σχετικό ποσοστό ανήλθε σε 9%. Με οδηγό μας την έμφαση στο τρίπτυχο «καινοτομία, ποιότητα, ασφάλεια», και έχοντας επεκτείνει προοδευτικά τον προσανατολισμό μας σε εξωστρεφή κατεύθυνση, είμαστε σήμερα σε θέση να παρέχουμε ένα υψηλό επίπεδο προϊόντων, τόσο απευθείας στον τελικό καταναλωτή όσο και στον τομέα του Food Service. Παράλληλα, το γεγονός ότι η εταιρεία διατηρεί μία υγιή χρηματοοικονομική διάρθρωση, μας έδωσε την δυνατότητα όλο αυτό το διάστημα να μην κάνουμε «εκπτώσεις», διατηρώντας τις τιμές μας σε σταθερά επίπεδα την τελευταία δεκαετία. Στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, επισημαίνω ότι διατηρήσαμε σε σταθερό επίπεδο και την μισθοδοσία των εργαζόμενών μας. Δεν προχωρήσαμε σε μειώσεις μισθών παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον.

σελφ σέρβις: Πώς έκλεισε για την εταιρεία σας το 2017 και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τη νέα χρονιά από άποψη τζίρου και κερδοφορίας;

Κατερίνα Κουκουτάρη: Όπως σας είπα, τα τελευταία χρόνια πετυχαίνουμε σταθερά ανοδικό ρυθμό ανάπτυξης. Ενδεικτικά αναφέρω ότι το 2016 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 29 εκατ. ευρώ έναντι 26,7 εκατ. ευρώ το 2015, καταγράφοντας αύξηση 9%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 2,25 εκατ. ευρώ. Για το 2017 και με βάση πάντα αρχικούς υπολογισμούς μας, χωρίς να έχουμε πλήρη στοιχεία, αναμένουμε αύξηση των πωλήσεών περίπου κατά 7%. Ο δανεισμός είναι μόλις 1,7 εκατ. ευρώ, ενώ στο κλείσιμο της οικονομικής χρήσης του 2016 τα ίδια κεφάλαιά μας ανέρχονταν σε 31,8 εκατ. ευρώ. Για τις επόμενες τουλάχιστον τρεις χρήσεις, περιλαμβανομένης του 2018, στοχεύουμε να διατηρήσουμε τους ρυθμούς ανάπτυξης που καταγράφουμε από το 2014.

Τριπλασιασμός των εξαγωγών ως το 2020
σ. σ.: Εξάγετε σε 35 χώρες και λειτουργείτε τρεις θυγατρικές στο εξωτερικό –σε Ρουμανία, Σερβία και ΗΠΑ. Ποια είναι σχετικά τα επόμενα σχέδιά σας;

Κ. Κ.: Οι εξαγωγές για την alfa αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρησιακής κουλτούρας της για περισσότερα από 20 χρόνια. Αξίζει δε να σημειώσω ότι είμαστε η μία από τις δύο εταιρείες που έδωσαν το 1999 τις πρώτες ελληνικές συμμετοχές στη Διεθνή Έκθεση Anuga. Επί του παρόντος οι πωλήσεις μας στο εξωτερικό αντιστοιχούν περίπου στο 27% του τζίρου μας (στοιχεία 2016). Ο στόχος μας είναι έως το 2020 να τριπλασιαστούν. Σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματά μας, με βάση το θετικό δείγμα γραφής του πιλοτικού καταστήματος alfa Pie House, που λειτουργούμε εδώ και δύο χρόνια στην Ουάσιγκτον DC, δρομολογούμε τη δημιουργία ακόμα 2-3 καταστημάτων πώλησης παραδοσιακών ελληνικών πιτών στην αμερικανική πρωτεύουσα και ίσως σε επόμενη φάση και στην Ευρώπη. Σημαντικές αγορές, όπως η ρωσική, αλλά και η περαιτέρω επέκτασή μας στη Μέση Ανατολή είναι στους μακροπρόθεσμους στόχους μας.


Διαρκείς επενδύσεις
σ. σ.: Ήδη κατέχετε υψηλά μερίδια αγοράς, 23% στις πίτες, 32% στις μεγάλες πίτες και 33% στα φύλλα. Πόσο ψηλότερα μπορεί να φθάσουν τα μεγέθη σας;

Κ. Κ.: Σήμερα η alfa κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά τροφίμων, ακολουθώντας τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας, συνδυάζοντας τα πλούσια, φυσικά συστατικά με σεβασμό, πάθος και φροντίδα για τη δημιουργία προϊόντων ζύμης με ξεχωριστό μεσογειακό χαρακτήρα και εξαιρετική γεύση. Όμως δεν εφησυχάζουμε. Επενδύουμε σταθερά στην έρευνα και την καινοτομία, με στόχο να διευρύνουμε διαρκώς το δίκτυο των πωλήσεών μας και τα μερίδιά μας στην αγορά.

σ. σ.: Εξετάζετε την είσοδό σας σε νέες κατηγορίες προϊόντων;

Κ. Κ.: Εξετάζουμε διάφορες προοπτικές επέκτασης των δραστηριοτήτων μας, οι οποίες, όμως, βρίσκονται σε στάδιο διερεύνησης. Ευελπιστούμε, πάντως, ότι πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να μοιραστούμε μαζί σας περισσότερα.

σ. σ.: Οι εξαγορές τρίτων εταιρειών είναι στα στρατηγικά σας σχέδια;

Κ. Κ.: Το ενδεχόμενο μίας εξαγοράς μπορεί να μας ενδιαφέρει μόνο για αναπτυξιακούς σκοπούς και όχι απλώς για να προσθέσουμε μια εταιρεία στο χαρτοφυλάκιό μας. Δεν προδικάζουμε τίποτα, δεν απορρίπτουμε τίποτα, διερευνούμε όλες τις πιθανότητες με βάση το βέλτιστο αναπτυξιακό συμφέρον της εταιρείας μας!

Επένδυση 6,5 εκατ. ευρώ τη διετία 2017-2018
σ. σ.: Ποιο είναι το επενδυτικό σας πλάνο για την επόμενη τριετία;

Κ. Κ.: Για τη διετία 2017-2018 βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη επενδυτικό πλάνο ύψους 6,5 εκατ. ευρώ, σχετικό με την επέκταση και περαιτέρω βελτίωση των παραγωγικών μας εγκαταστάσεων, καθώς και την ανάπτυξη και τοποθέτηση νέων προϊόντων στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά.

σ. σ.: Η χαμηλή ρευστότητα, η γραφειοκρατία και το δυσμενές κλίμα στην οικονομία είναι τρία από τα σοβαρότερα εμπόδια του επιχειρείν. Ποια πρέπει να είναι τα «πατήματα» ενός επενδυτή ώστε να τα αποφύγει;

Κ. Κ.: Και οι τρεις παράγοντες αποτελούν δυστυχώς κεντρικά προβλήματα του εγχώριου επιχειρείν, τα οποία έχουμε μάθει πλέον να διαχειριζόμαστε. Με βάση την υγιή χρηματοοικονομική διάρθρωση της εταιρείας μας και με προσεκτικά αναπτυξιακά βήματα σχεδιάζουμε πάντα τις επόμενες επιχειρηματικές κινήσεις μας εντός κι εκτός Ελλάδας.

Προϊόντα όλων των διατροφικών τάσεων
σ. σ.: Μετά από τρία μνημόνια, ο Έλληνας καταναλωτής είναι φτωχότερος, απαιτητικότερος, αλλά και ψυχολογικά κουρασμένος; Επανατοποθετείστε απέναντί του, ώστε να κερδίζετε την προσοχή του;

Κ. Κ.: Η αγορά οφείλει να ανταποκρίνεται στις τάσεις και τις απαιτήσεις των καταναλωτών, που τα τελευταία χρόνια σχετίζονται με τον τρόπο που καταναλώνει και με το τι καταναλώνει. Αφενός, λόγω της συμπίεσης του προσωπικού χρόνου όλων, η ζήτηση για ποιοτικό «γρήγορο» φαγητό είναι αυξημένη. Επιπρόσθετα αυξάνεται διαρκώς η ζήτηση πιο εξειδικευμένων προϊόντων διατροφής –π.χ. χωρίς γλουτένη, επιλογές για vegetarian ή vegan–, ενώ οι καταναλωτές είναι πιο συνειδητοποιημένοι στις αναζητήσεις τους και διαβάζουν προσεκτικά τα συστατικά που αναγράφονται στις συσκευασίες. Ακόμα έντονα τίθεται το αίτημα για περιορισμό της σπατάλης των τροφίμων και για αξιοποίησης ως και της τελευταίας μερίδας.

Στην alfa αναπτύσσουμε προϊόντα που ικανοποιούν όλες τι σύγχρονες διατροφικές τάσεις. Τα έτοιμα καταψυγμένα προϊόντα με το χάρτινο, βιοδιασπώμενο ταψάκι, που πρώτη εισήγαγε η εταιρεία μας το 2005 για απευθείας ψήσιμο στο φούρνο, προσφέρουν ποιοτικές διατροφικές λύσεις για το σύγχρονο άνθρωπο που διαθέτει περιορισμένο χρόνο ενασχόλησης στην κουζίνα. Παράλληλα, μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες που καθιερώσαμε, αφορά στη σήμανση των προϊόντων μας με αναγνωρίσιμα σύμβολα ανώτερης ποιότητας, ενώ σε ό,τι αφορά το αίτημα για εξοικονόμηση υλικών, πρόσφατα λανσάραμε ένα νέο προϊόν, το «Τόσο Απλά», που επιτρέπει την αξιοποίηση οποιουδήποτε υλικού μπορεί να έχει στο ψυγείο του το νοικοκυριό.

Στο ίδιο πλαίσιο, επισημαίνω ότι ως αμιγώς ελληνική επιχείρηση κι επειδή κατανοούμε, βιώνοντας οι ίδιοι σε επιχειρηματικό και σε προσωπικό επίπεδο, τις συνέπειες της κρίσης, επιλέξαμε να διατηρήσουμε τις τιμές μας σε σταθερά επίπεδα την τελευταία δεκαετία, με σεβασμό στον καταναλωτή και στους συνεργάτες του food service.

σελφ σερβις (T. 479)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION