σελφ σερβις - SIAL Paris 2016: Ξεχώρισε φέτος η ελληνική παρουσία

Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

SIAL Paris 2016: Ξεχώρισε φέτος η ελληνική παρουσία

23 Ιανουαρίου 2017 | 15:42 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Εκθέσεις

Το εντονότερο ενδιαφέρον από ποτέ των ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων για τις διεθνείς αγορές, που μπορεί να απορροφήσουν τα προϊόντα τους, αποδεικνύει η μεγάλη εθνική συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων & Ποτών SIAL PARIS 2016. Στο πλαίσιό της συμμετείχαν 240 Έλληνες εκθέτες, δίνοντας στη χώρα μας την 7η θέση από άποψη αριθμού συμμετοχών, μεταξύ 104 εθνικών συμμετοχών, μετά τις –κατά σειρά– Γαλλία, Ιταλία, Κίνα, Ισπανία, Τουρκία και Βέλγιο.

Στη φετινή διοργάνωση προσήλθαν 155.700 επισκέπτες από 194 χώρες κατά το 70% μη Γάλλοι. Κύριες χώρες προέλευσής τους ήταν το Βέλγιο, η Ιταλία, η Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κίνα, η Ισπανία, η Γερμανία, η Τουρκία και οι ΗΠΑ. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσαν τα προϊόντα παντοπωλείου, το κρέας, τα βιολογικά προϊόντα, τα γαλακτοκομικά και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής. To 55% των επισκεπτών προέρχονταν από το λιανεμπόριο, 23% από τη βιομηχανία τροφίμων, 16% από σχετικές υπηρεσίες (εστιατόρια κ.α.) και 6% από διάφορες άλλες υπηρεσίες. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι, ωστόσο, ότι το 82% των επισκεπτών ανήκε στην κατηγορία των decision makers. Η εθνική συμμετοχή διοργανώθηκε από την Enterprise Greece. Στο Εθνικό Περίπτερο, το οποίο φέτος είχε προνομιούχο θέση στον εκθεσιακό χώρο, φιλοξενήθηκε μεγάλο μέρος των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς και οι Περιφέρειες Αττικής, Στερεάς Ελλάδας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Σημειώνουμε ότι φέτος για πρώτη φορά συμμετείχε ως Περιφέρεια η Στερεά Ελλάδα με 14 επιχειρήσεις. Κεντρικό σλόγκαν της ελληνικής καμπάνιας ήταν το «Invest in Taste». Η Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου ΑΕ) είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας υπό την εποπτεία του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών. Ο οργανισμός Enterprise Greece πέρα από την οργάνωση του περιπτέρου χρηματοδότησε το 30% του κόστους συμμετοχής για κάθε επιχείρηση. Δυο ακόμη εταιρείες οργανώνουν την ελληνική συμμετοχή επιχειρήσεων, επιμελητηρίων και περιφερειών. Η GREAT (Greek Exports and Trade) και η Promo Solution. Υπήρξαν, πάντως, και πολλές αυτόνομες συμμετοχές επιχειρήσεων, με δικά τους περίπτερα.

Όπως σημειώνει η κυρία Βασιλική Συλβί Παπαγεωργοπούλου, διευθύντρια της Promosalons Hellas, εταιρείας που ασχολείται με την προώθηση των γαλλικών διεθνών εμπορικών εκθέσεων από το 1974, «η SIAL είναι ένα αποτελεσματικό μέρος για την επιχειρηματικότητα, καθώς λειτουργεί ως εργαστήριο, αλλά και παρατηρητήριο της προσφοράς και της ζήτησης», συμπληρώνοντας ότι τα σχόλια των Ελλήνων εκθετών φέτος ήταν ιδιαίτερα θετικά σε ό,τι αφορά στα αποτελέσματα της συμμετοχής τους. Σημειώνει δε πως η SIAL «παίζει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση των μεγαλύτερων προκλήσεων της αγοράς και στην ενίσχυση της δυναμικής της βιομηχανίας τροφίμων σε διεθνές επίπεδο, προσελκύοντας επιφανείς προσωπικότητες, μέλη κυβερνήσεων, υπουργούς, πολιτικούς και επιστήμονες να καταθέσουν, στο πλαίσιο των επίσημων επισκέψεών τους, τις σκέψεις τους γύρω από το μέλλον των τροφίμων».

Η καλύτερη ελληνική παρουσία
Σε ό,τι αφορά την επίσημη εθνική συμμετοχή, όπως τονίζει ο κ. Χρήστος Στάικος, πρόεδρος της Enterprise Greece, «φέτος ήταν κατά 15% μεγαλύτερη από άποψη αριθμού εκθετών (90 έναντι 80 την προηγούμενη διοργάνωση). Στη μεγάλη τους πλειονότητα οι συμμετέχοντες έμειναν πολύ ευχαριστημένοι», συμπληρώνοντας ότι πρόκειται για ένα θετικό βήμα, το οποίο «θα ενισχύσει το θετικό momentum που εμφανίζουν οι εξαγωγές τροφίμων –σχεδόν 10% στο εννεάμηνο του 2016. Ήδη το ενδιαφέρον συμμετοχής των επιχειρήσεων σε εκθέσεις τροφίμων το 2017 είναι αυξημένο περίπου κατά 20%. Οι περισσότερες εκθέσεις που έχουμε ανακοινώσει είναι sold out».

Σύμφωνα με τα στοιχεία των δύο άλλων επιχειρήσεων-διοργανωτών, στα περίπτερά τους συμμετείχαν ακόμη 70-80 Έλληνες εκθέτες. Υπήρξαν άμεσα αποτελέσματα αυτής της εντυπωσιακής ελληνικής παρουσίας; «Τα αποτελέσματα συνήθως φαίνονται μετά από έξι μήνες», επισημαίνει ο κ. Στάικος. «Ας είμαστε πραγματιστές», σχολιάζει ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, γενικός διευθυντής της GREAT, «η συμμετοχή σε μια έκθεση δεν σημαίνει ότι επιστρέφεις γεμάτος δολάρια! Ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δηλαδή για την πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, η συμμετοχή έχει μεγάλη σημασία σε ό,τι αφορά το πελατολόγιό τους. Στις εκθέσεις βλέπει κανείς πελάτες, παρουσιάζει νέα προϊόντα, ενδυναμώνει τη σχέση του με όσους ήδη συνεργάζεται, προχωρά σε νέες συμφωνίες. Η φετινή ελληνική παρουσία ξεπέρασε κάθε προσδοκία από άποψη επισκεψιμότητας και συμμετοχής εμπορικών επισκεπτών. Πηγαίνω σε αυτήν εδώ και είκοσι χρόνια, αλλά φέτος πιστεύω πως η ελληνική παρουσία ήταν ξεχωριστή. Πολλές επιχειρήσεις, μάλιστα, είχαν δικά τους περίπτερα, που σημαίνει ότι επένδυσαν παραπάνω. Αν σκεφτείτε ότι το κόστος για ένα περίπτερο κυμαίνεται μεταξύ 15 και 20 χιλ. ευρώ, είναι φανερό πως οι ελληνικές επιχειρήσεις κατανόησαν απολύτως την ανάγκη για μια δυναμική παρουσία τους». Όπως εξηγεί, οι Έλληνες επιχειρηματίες καθυστέρησαν να αντιληφθούν ότι οι εξαγωγές είναι μονόδρομος, καθώς προσφέρουν λύσεις στα προβλήματα ρευστότητας και στην ανάγκη για σταθερότητα στην απορρόφηση των προϊόντων τους –ακόμα και των εποχικών–, οπότε τώρα επιχειρούν να ανακτήσουν τον χαμένο χρόνο. Όπως σημειώνει ο κ. Στάικος, «η Enterprise Greece είναι ένας σημαντικός κρίκος στην προώθηση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και οι δράσεις του αφορούν την ενίσχυση και αύξηση των εξαγωγών. Είναι προφανές ότι όσο περισσότερο υποστηρίζεται ο αγροτοδιατροφικός τομέας στο εσωτερικό της χώρας, στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός νέου παραγωγικού μοντέλου με προϊόντα ποιοτικών χαρακτηριστικών και υψηλής προστιθέμενης αξίας, τόσο καλύτερα θα μπορεί να ενισχύεται η εξωστρέφεια του σχετικού τομέα επιχειρήσεων». Ως προς τη SIAL προσθέτει: «Η Ελλάδα, αν και χώρα μικρή, έχει μεγάλη παράδοση στον αγροτοδιατροφικό τομέα. Η συμμετοχή μας εντυπωσιάζει πάντα, τόσο για το μέγεθός της όσο κυρίως για την ποιότητα των προϊόντων που εκτίθενται», τονίζοντας ότι «στρατηγική κατεύθυνση της Enterprise Greece είναι όχι απλώς η ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων αλλά και η διαμόρφωση εθνικού brand για τον δυναμικά εξελισσόμενο αγροτοδιατροφικό τομέα».

Στη φετινή διοργάνωση οι Έλληνες εκθέτες πραγματοποίησαν περισσότερες από 6.000 επαγγελματικές συναντήσεις, στις οποίες παρουσίασαν τα καλύτερα προϊόντα διατροφής που παράγονται στη χώρα μας.

Στην ελληνική συμμετοχή μέσω της GREAT έλαβαν μέρος η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Περιφέρεια Κρήτης, η Περιφέρεια Πελοποννήσου και η Αγροδιατροφική Σύμπραξη Κρήτης. Πολλές εταιρείες είχαν επίσης την στήριξη διαφόρων Επιμελητηρίων, όπως του Ηρακλείου, των Χανίων, του Λασιθίου κ.ά.

Οι εκθέτες της Promo Solution πραγματοποίησαν πολλές συναντήσεις κι επαφές με σημαντικούς οικονομικούς παράγοντες, χονδρεμπόρους, λιανέμπορους και εισαγωγείς, διεκδικώντας τη διείσδυση τους σε νέες υποσχόμενες αγορές, όπως της Κίνας, της Ινδίας, της Ν. Κορέας, της Λατινικής Αμερικής, αλλά και σε αγορές με εδραιωμένη την ελληνική παρουσία.

Σημειώνεται ότι σε όλα τα συλλογικά περίπτερα υπήρξε πλήθος δράσεων για την προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας με την παρουσία γνωστών σεφ, που παρουσίασαν τις δημιουργίες τους με ελληνικά προϊόντα.

Προσέλκυση επενδύσεων
Δημόσιοι και ιδιωτικοί διοργανωτές των εθνικών συμμετοχών λειτουργούν αθροιστικά για την προβολή των εκθετών και εκθεμάτων. Χαρακτηριστική περίπτωση επιτυχούς συν-λειτουργίας τους είναι η πάντα εντυπωσιακή ιταλική παρουσία στην έκθεση, η οποία στηρίζεται σε έξι-επτά δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς διοργάνωσης. Σχετικά με την προσέλκυση επενδύσεων εκ μέρους της Enterprise Greece αναφέρεται πως οι προσπάθειές της εστιαστήκαν φέτος στην προώθηση συγκεκριμένων επενδυτικών έργων. «Αποδέκτες τους ήταν εξωστρεφείς επιχειρήσεις από ευρωπαϊκές χώρες-στόχους, όπως οι Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Ισπανία και το Βέλγιο, από χώρες της Μ. Ανατολής και της Ασίας, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, οι Σαουδική Αραβία και η Κίνα, καθώς και της Αμερικής. Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 25 διμερείς συναντήσεις στους τομείς των γαλακτοκομικών, της παραγωγής χυμών αλλά και αρωματικών υλών για τη χυμοποιεία, των ξηρών καρπών, του επεξεργασμένου κρέατος, του εμφιαλωμένου επιτραπέζιου νερού και των φρέσκων φρούτων και λαχανικών».

Υπήρξε ακόμη μεγάλο ενδιαφέρον από συνεργατικούς-συνεταιριστικούς οργανισμούς για την εγκατάσταση μονάδων παράγωγης γαλακτοκομικών προϊόντων, επεξεργασίας και τυποποίησης φρούτων, καθώς και δημιουργίας αγροτουριστικών μονάδων. Τα αποτελέσματα θα φανούν στο προσεχές μέλλον.

σελφ σερβις (T. 467)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION