σελφ σερβις - Κωνσταντίνα Καλλιμάνη, Ομιλος Καλλιμάνη: Καινοτομία: Αντίδοτο στην κρίση και τη στασιμότητα!

Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη, Ομιλος Καλλιμάνη: Καινοτομία: Αντίδοτο στην κρίση και τη στασιμότητα!

8 Μαρτίου 2016 | 12:26 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη

Δεν είναι δυνατόν ν’ αρκείται πια ο λιανέμπορος κι ο προμηθευτής σε παραδοσιακούς τρόπους υλοποίησης μιας συμφωνίας, όταν υπάρχουν σύγχρονα εργαλεία που μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας και για τις δύο πλευρές. «Η υιοθέτησή τους είναι αντίδοτο στην κρίση και τη μιζέρια! Είναι ο εκσυγχρονισμένος τρόπος συνεργασίας, με επίκεντρο τον καταναλωτή και σκοπό την ικανοποίηση των αναγκών του, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια της κρίσης», τονίζει μεταξύ άλλων, η κυρία Κωνσταντίνα Καλλιμάνη, εντεταλμένη σύμβουλος του ομίλου Καλλιμάνης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, ο συνολικός τζίρος της αγοράς των σούπερ μάρκετ το 2015, χωρίς τον υπολογισμό πωλήσεων των discounters, φαίνεται ότι έκλεισε με μια πτώση της τάξης του 2%. «Το θέμα είναι ότι εκεί που είχε αρχίσει να σταθεροποιείται από τον Οκτώβριο του 2014 μια τάση συγκράτησης των ρυθμών πτώσης του τζίρου, από τον Αύγουστο πέρυσι μέχρι σήμερα οι ρυθμοί πτώσης των πωλήσεων είναι σημαντικοί. Φτάνουν ανά μήνα το 4% έως 6%, συγκριτικά με τους αντίστοιχους μήνες του 2014. Ακούγεται μάλιστα ότι ο τζίρος του Ιανουαρίου στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας ήταν ο χειρότερος από την έναρξη της κρίσης!

Όλα αυτά είναι ανησυχητικά», τονίζει με έμφαση η κυρία Κωνσταντίνα Καλλιμάνη στην έναρξη της συζήτησής μας, προσθέτοντας: «Στην περίπτωση της δικής μας κατηγορίας προϊόντων, των κατεψυγμένων αλιευμάτων, τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά. Η χρονιά, όπως υπολογίζουμε, έκλεισε με μια αύξηση τζίρου της τάξης του 4%, συγκριτικά με το 2014. Λάβετε υπόψη σας ότι οι κατηγορίες προϊόντων που είχαν θετική εξέλιξη πωλήσεων το 2015 ήταν ελάχιστες, με πρώτη μεταξύ αυτών την ευρεία κατηγορία των προϊόντων κατάψυξης, στην οποία τα αλιεύματα κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό μεριδίου σε αξία».

σελφ σέρβις: Πού το αποδίδετε αυτό;

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη: Στο γεγονός ότι οι περισσότεροι προμηθευτές της κατάψυξης, όπως και οι λιανέμποροι από την πλευρά τους, έκαναν υψηλές επενδύσεις στην προώθηση των προϊόντων της κατηγορίας, οι οποίες ξεκίνησαν πριν δύο χρόνια. Αυτό έχει δώσει ώθηση στις πωλήσεις και, μάλιστα, λόγω της υψηλής ανταπόκρισης από τους καταναλωτές, οι επενδύσεις επαναλαμβάνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, καθώς μέχρι πρότινος η κατηγορία δεν είχε την αντιμετώπιση που της άξιζε, ενώ σήμερα όλοι αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα να στηρίζουν ενεργά την ανάπτυξη κατανάλωσης των προϊόντων της.

60 χρόνια Καλλιμάνης: Μεγάλο πλάνο δράσεων

σελφ σέρβις: Τι αναμένεται φέτος εκ μέρους σας στον τομέα των προωθήσεων; Αλήθεια, οι εταιρικές πωλήσεις σας πώς εξελίχθηκαν πέρυσι;

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη.: Συνολικά οι πωλήσεις μας έκλεισαν οριακά αρνητικές. Ο τζίρος μας και το μερίδιό μας στην αγορά της οργανωμένης λιανικής διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με τα περσινά. Οι σημαντικές αναπτύξεις του πρώτου εξαμήνου αντιστάθμισαν τις χαμηλές επιδόσεις του δεύτερου εξαμήνου, που καταγράφηκαν λόγω των έντονα μεταβαλλόμενων συνθηκών στην αγορά του λιανεμπορίου. Σε ό,τι αφορά την προοπτική των προωθήσεων στη διάρκεια του 2016, είναι φανερό πως θα αποτελέσουν μια από τις βασικές τάσεις της αγοράς. Όταν, για παράδειγμα, δηλώνεται η πρόθεση κορυφαίας λιανεμπορικής αλυσίδας να προέλθει το 20% του φετινού της τζίρου από προωθητικές ενέργειες, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ακολουθήσει όλος ο υπόλοιπος κλάδος.Εμείς θα στηρίξουμε τον καταναλωτή, αποβλέποντας στο να καταναλώνει τα κατεψυγμένα αλιεύματα με τη συχνότητα που τους αξίζουν.

Η αύξηση της συχνότητας κατανάλωσης, άλλωστε, ανταποκρίνεται στο ενδιαφέρον μας για την ανάπτυξη συνολικά της κατηγορίας. Στο πλαίσιο αυτό, προϋπολογίσαμε φέτος νέα λανσαρίσματα και ανανεωμένη επικοινωνία με τους καταναλωτές, μέσω διαφορετικών καναλιών, με την ευκαιρία και μιας σημαντικής επετείου για την εταιρεία μας: Της συμπλήρωσης φέτος 60 χρόνων από την ίδρυσή της, που θα τη γιορτάσουμε με ένα μεγάλο πλάνο δράσεων, οι οποίες αφορούν και στους συνεργάτες μας λιανέμπορους και τους καταναλωτές. Επιφυλάσσομαι να γίνω πιο συγκεκριμένη σε λίγο καιρό...

Το παιχνίδι των διεθνών τιμών πρώτων υλών

σελφ σέρβις: Σας προβληματίζουν φέτος οι διεθνείς τιμές των πρώτων υλών που χρησιμοποιείτε; Υπάρχει κάτι σχετικό που πρέπει να έχουμε υπόψη μας για τη διαμόρφωση των τιμών λιανικής αυτή τη χρονιά;

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη.: Η διακύμανση διεθνώς των τιμών στις πρώτες ύλες εκδηλώνεται κάθε χρόνο και αφορά σε διαφορετικά από έτος σε έτος προϊόντα της κατηγορίας. Αυτό είναι μια φυσιολογική παράμετρος της δουλειάς μας, εφόσον οι διεθνείς τιμές των πρώτων υλών καθορίζονται από τον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης. Για παράδειγμα, φέτος οι ελλείψεις στο καλαμάρι ωθούν προς τα πάνω τις τιμές του, ενώ πριν δύο χρόνια αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίσαμε στην αγορά του χταποδιού...

Αν πρέπει, ωστόσο, να σημειώσω κάτι ως βαρύνον πρόβλημα μακροπρόθεσμα αναφορικά με την επίδραση των τιμών των πρώτων υλών στις λιανική αγορά, αυτό είναι η αύξηση της κατανάλωσης των αλιευμάτων στις κοινωνίες των αναπτυσσόμενων οικονομιών (βλέπε Κίνα πχ), η οποία, επενεργώντας αρνητικά στα παγκόσμια αποθέματα πρώτων υλών, ωθεί τις τιμές τους προς τα πάνω. Σημειώνω, επίσης, πρώτον, ότι η τελευταία αύξηση του ΦΠΑ επέδρασε ανατιμητικά μόνο στην υποκατηγορία μαλακόστρακα, καθώς αντιμετωπίστηκε ως «πολυτελείας». Η υποκατηγορία αυτή θα εμφανίσει υψηλότερες τιμές ραφιού σε σχέση με πέρσι, ωστόσο αποτελεί ένα μικρό κομμάτι όγκου στο σύνολο της κατηγορίας.

Δεύτερον, ότι ο κλάδος μας έχει υψηλή εξάρτηση από τις τιμές των καυσίμων, πράγμα που τουλάχιστον για φέτος δεν εμπνέει ανησυχία. Τρίτον, ότι υψηλή εξάρτηση εμφανίζει ο κλάδος και από την πορεία της συναλλαγματικής διαφοράς ευρώ-δολαρίου, η οποία, αντανακλώντας στις τιμές των πρώτων υλών, πέρυσι μας έκανε να δεινοπαθήσουμε... Κατά τ’ άλλα, είναι περιττό μάλλον να μιλήσω για την καταλυτική επίδραση των capital controls σε εταιρείες με ευρύ συναλλακτικό κύκλο στη διεθνή αγορά, όπως οι εταιρείες του κλάδου μας. Ευτυχώς οι σχετικές δυσλειτουργίες μειώνονται με την πάροδο του χρόνου...

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, ο συνολικός τζίρος της αγοράς των σούπερ μάρκετ το 2015, χωρίς τον υπολογισμό πωλήσεων των discounters, φαίνεται ότι έκλεισε με μια πτώση της τάξης του 2%. «Το θέμα είναι ότι εκεί που είχε αρχίσει να σταθεροποιείται από τον Οκτώβριο του 2014 μια τάση συγκράτησης των ρυθμών πτώσης του τζίρου, από τον Αύγουστο πέρυσι μέχρι σήμερα οι ρυθμοί πτώσης των πωλήσεων είναι σημαντικοί. Φτάνουν ανά μήνα το 4% έως 6%, συγκριτικά με τους αντίστοιχους μήνες του 2014. Ακούγεται μάλιστα ότι ο τζίρος του Ιανουαρίου στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας ήταν ο χειρότερος από την έναρξη της κρίσης!

Όλα αυτά είναι ανησυχητικά», τονίζει με έμφαση η κυρία Κωνσταντίνα Καλλιμάνη στην έναρξη της συζήτησής μας, προσθέτοντας: «Στην περίπτωση της δικής μας κατηγορίας προϊόντων, των κατεψυγμένων αλιευμάτων, τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά. Η χρονιά, όπως υπολογίζουμε, έκλεισε με μια αύξηση τζίρου της τάξης του 4%, συγκριτικά με το 2014. Λάβετε υπόψη σας ότι οι κατηγορίες προϊόντων που είχαν θετική εξέλιξη πωλήσεων το 2015 ήταν ελάχιστες, με πρώτη μεταξύ αυτών την ευρεία κατηγορία των προϊόντων κατάψυξης, στην οποία τα αλιεύματα κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό μεριδίου σε αξία».

σελφ σέρβις: Πού το αποδίδετε αυτό;

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη: Στο γεγονός ότι οι περισσότεροι προμηθευτές της κατάψυξης, όπως και οι λιανέμποροι από την πλευρά τους, έκαναν υψηλές επενδύσεις στην προώθηση των προϊόντων της κατηγορίας, οι οποίες ξεκίνησαν πριν δύο χρόνια. Αυτό έχει δώσει ώθηση στις πωλήσεις και, μάλιστα, λόγω της υψηλής ανταπόκρισης από τους καταναλωτές, οι επενδύσεις επαναλαμβάνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, καθώς μέχρι πρότινος η κατηγορία δεν είχε την αντιμετώπιση που της άξιζε, ενώ σήμερα όλοι αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα να στηρίζουν ενεργά την ανάπτυξη κατανάλωσης των προϊόντων της.

60 χρόνια Καλλιμάνης: Μεγάλο πλάνο δράσεων

σελφ σέρβις: Τι αναμένεται φέτος εκ μέρους σας στον τομέα των προωθήσεων; Αλήθεια, οι εταιρικές πωλήσεις σας πώς εξελίχθηκαν πέρυσι;

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη.: Συνολικά οι πωλήσεις μας έκλεισαν οριακά αρνητικές. Ο τζίρος μας και το μερίδιό μας στην αγορά της οργανωμένης λιανικής διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με τα περσινά. Οι σημαντικές αναπτύξεις του πρώτου εξαμήνου αντιστάθμισαν τις χαμηλές επιδόσεις του δεύτερου εξαμήνου, που καταγράφηκαν λόγω των έντονα μεταβαλλόμενων συνθηκών στην αγορά του λιανεμπορίου. Σε ό,τι αφορά την προοπτική των προωθήσεων στη διάρκεια του 2016, είναι φανερό πως θα αποτελέσουν μια από τις βασικές τάσεις της αγοράς. Όταν, για παράδειγμα, δηλώνεται η πρόθεση κορυφαίας λιανεμπορικής αλυσίδας να προέλθει το 20% του φετινού της τζίρου από προωθητικές ενέργειες, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ακολουθήσει όλος ο υπόλοιπος κλάδος.Εμείς θα στηρίξουμε τον καταναλωτή, αποβλέποντας στο να καταναλώνει τα κατεψυγμένα αλιεύματα με τη συχνότητα που τους αξίζουν.

Η αύξηση της συχνότητας κατανάλωσης, άλλωστε, ανταποκρίνεται στο ενδιαφέρον μας για την ανάπτυξη συνολικά της κατηγορίας. Στο πλαίσιο αυτό, προϋπολογίσαμε φέτος νέα λανσαρίσματα και ανανεωμένη επικοινωνία με τους καταναλωτές, μέσω διαφορετικών καναλιών, με την ευκαιρία και μιας σημαντικής επετείου για την εταιρεία μας: Της συμπλήρωσης φέτος 60 χρόνων από την ίδρυσή της, που θα τη γιορτάσουμε με ένα μεγάλο πλάνο δράσεων, οι οποίες αφορούν και στους συνεργάτες μας λιανέμπορους και τους καταναλωτές. Επιφυλάσσομαι να γίνω πιο συγκεκριμένη σε λίγο καιρό...

Το παιχνίδι των διεθνών τιμών πρώτων υλών

σελφ σέρβις: Σας προβληματίζουν φέτος οι διεθνείς τιμές των πρώτων υλών που χρησιμοποιείτε; Υπάρχει κάτι σχετικό που πρέπει να έχουμε υπόψη μας για τη διαμόρφωση των τιμών λιανικής αυτή τη χρονιά;

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη.: Η διακύμανση διεθνώς των τιμών στις πρώτες ύλες εκδηλώνεται κάθε χρόνο και αφορά σε διαφορετικά από έτος σε έτος προϊόντα της κατηγορίας. Αυτό είναι μια φυσιολογική παράμετρος της δουλειάς μας, εφόσον οι διεθνείς τιμές των πρώτων υλών καθορίζονται από τον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης. Για παράδειγμα, φέτος οι ελλείψεις στο καλαμάρι ωθούν προς τα πάνω τις τιμές του, ενώ πριν δύο χρόνια αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίσαμε στην αγορά του χταποδιού...

Αν πρέπει, ωστόσο, να σημειώσω κάτι ως βαρύνον πρόβλημα μακροπρόθεσμα αναφορικά με την επίδραση των τιμών των πρώτων υλών στις λιανική αγορά, αυτό είναι η αύξηση της κατανάλωσης των αλιευμάτων στις κοινωνίες των αναπτυσσόμενων οικονομιών (βλέπε Κίνα πχ), η οποία, επενεργώντας αρνητικά στα παγκόσμια αποθέματα πρώτων υλών, ωθεί τις τιμές τους προς τα πάνω. Σημειώνω, επίσης, πρώτον, ότι η τελευταία αύξηση του ΦΠΑ επέδρασε ανατιμητικά μόνο στην υποκατηγορία μαλακόστρακα, καθώς αντιμετωπίστηκε ως «πολυτελείας». Η υποκατηγορία αυτή θα εμφανίσει υψηλότερες τιμές ραφιού σε σχέση με πέρσι, ωστόσο αποτελεί ένα μικρό κομμάτι όγκου στο σύνολο της κατηγορίας.

Δεύτερον, ότι ο κλάδος μας έχει υψηλή εξάρτηση από τις τιμές των καυσίμων, πράγμα που τουλάχιστον για φέτος δεν εμπνέει ανησυχία. Τρίτον, ότι υψηλή εξάρτηση εμφανίζει ο κλάδος και από την πορεία της συναλλαγματικής διαφοράς ευρώ-δολαρίου, η οποία, αντανακλώντας στις τιμές των πρώτων υλών, πέρυσι μας έκανε να δεινοπαθήσουμε... Κατά τ’ άλλα, είναι περιττό μάλλον να μιλήσω για την καταλυτική επίδραση των capital controls σε εταιρείες με ευρύ συναλλακτικό κύκλο στη διεθνή αγορά, όπως οι εταιρείες του κλάδου μας. Ευτυχώς οι σχετικές δυσλειτουργίες μειώνονται με την πάροδο του χρόνου...


Καινοτομίες στην πώληση

σελφ σέρβις: Ποια είναι η μεγαλύτερη επιθυμία σας από τους συνεργάτες σας-αλυσίδες λιανικής και χονδρικής;

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη.: Οι καινοτομίες τους, φυσικά! Πραγματικά υπάρχουν ορισμένες αλυσίδες που κάνουν βήματα ιδιαίτερα καινοτόμα στον τρόπο προσέγγισης του καταναλωτή. Αυτές οι περιπτώσεις καινοτόμων πρακτικών, είτε σχετίζονται με την ιχνηλασιμότητα είτε με το αποδοτικότερο στήσιμο του καταστήματος είτε με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις είτε με νέες προσεγγίσεις marketing για την ανάδειξη και προώθηση συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων προς τους καταναλωτές κοκ, χρειάζεται να συζητούνται περισσότερο, ώστε να κινητοποιούν ως παραδείγματα προς μίμηση συνολικά την αγορά. Άλλωστε, στις περισσότερες περιπτώσεις οι καινοτόμες πρακτικές είναι καρπός συνεργασίας λιανεμπορίου-βιομηχανίας.

Είναι κρίμα, λοιπόν, να μην επιλέγουμε να οδηγούν αυτές τη συνεργασία των δύο πλευρών, ώστε να υποδεχόμαστε την κάθε νέα ημέρα με βελτιωμένη αποτελεσματικότητα. Δεν είναι δυνατόν ν’ αρκείται πια ο λιανέμπορος κι ο προμηθευτής σε παραδοσιακούς τρόπους υλοποίησης μιας συμφωνίας, όταν υπάρχουν σύγχρονα εργαλεία που μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας και για τις δύο πλευρές. Η υιοθέτησή τους είναι αντίδοτο στην κρίση και τη μιζέρια! Είναι ο εκσυγχρονισμένος τρόπος συνεργασίας, με επίκεντρο τον καταναλωτή και σκοπό την υλοποίηση των αναγκών του, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια της κρίσης.

Παροχές: «Και να θέλαμε, δεν μπορούμε!»

σελφ σέρβις: Δεν μπορώ να φανταστώ, πάντως, ότι οι πιο καινοτόμοι, έστω, λιανέμποροι θα υφίσταντο του παιγνίου των πιέσεων για καλύτερες παροχές, ιδίως ενόσω κορυφώνεται ο ανταγωνισμός τους στην επέκταση δικτύων για την κυριαρχία καθενός...

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη.: Θα έπρεπε η υπόθεση αυτή να θεωρείται παρωχημένη, αφού υπάρχουν πια άλλοι τρόποι να κερδίζουν προμηθευτής και λιανέμπορος. Συμφωνώ, ωστόσο, ότι αυτό δεν ισχύει. Η πίεση ασφαλώς εξακολουθεί να υπάρχει. Μόνο που η αγορά των προμηθευτών έχει υποφέρει πάρα πολύ τον τελευταίο χρόνο κι όχι μόνο από τα δικά της σύνθετα προβλήματα. Επομένως και να θέλαμε, δεν μπορούμε!... Όσες ελπίδες και να γεννά το τελευταίο μεγάλο και σωτήριο deal στο οργανωμένο λιανεμπόριο, το χτύπημα που έχει υποστεί η αγορά των προμηθευτών είναι τεράστιο...

Κι εδώ σταματώ!

σελφ σέρβις: Δεν θα επιμείνω. Αλήθεια, πώς «ανταγωνίζεστε» τα PL κατεψυγμένα αλιεύματα;

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη.: Γενικότερα η επένδυση στα brands έχει ανακόψει τους ρυθμούς της επέκτασής τους. Στην κατηγορία μας περίπου το ένα στα τρία κατεψυγμένα αλιεύματα που αγοράζεται, είναι PL. Εκτιμώ, πάντως, ότι το «χαρτί» της ιδιωτικής μάρκας, που θα παιχτεί φέτος από κάποιους, θα παρασύρει και όσους δεν θα ήθελαν να το παίξουν... Εμείς, όμως, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε πολλαπλά στην αξία του brand.

Σε ανάπτυξη η εξαγωγική και η χονδρεμπορική δραστηριότητα

σελφ σέρβις: Οι εξαγωγές και οι πωλήσεις σας στη χονδρική τι μερίδιο κατέχουν στον τζίρο σας, με τι στόχο και προοπτική;

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη.: Το μερίδιο των εξαγωγών αντιστοιχεί σήμερα στο 15% του τζίρου μας, ενώ του τομέα χονδρικής στο 40%. Ως προς τις εξαγωγές μας, έχοντας ήδη διεισδύσει σε ευρωπαϊκές αγορές μέσω της συνεργασίας μας με πολυεθνική λιανεμπορική αλυσίδα, αισιοδοξούμε ότι θα αναπτυχθούν περαιτέρω. Πρόκειται για μια στρατηγική φιλοδοξία μας όχι, φυσικά, γιατί υποτιμούμε την εγχώρια αγορά που μας ζει, αλλά διότι, καλώς ή κακώς, δεν νομίζω ότι υπάρχει «επόμενη ημέρα» χωρίς γερά ερείσματα στη διεθνή αγορά.

Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφερόμαστε για την υγιή εξαγωγική ανάπτυξη, όχι μόνο από άποψη τζίρου και κερδοφορίας, αλλά και μακροπρόθεσμης στρατηγικής παρουσίας στο εξωτερικό, δηλαδή μέσω μόνιμων και σταθερών συνεργασιών με τα οργανωμένα κανάλια διανομής. Γι’ αυτό, άλλωστε, τα τελευταία χρόνια δίνουμε μεγάλη σημασία και στην παρουσία μας στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων και στη δημιουργία νέων διαφοροποιημένων προϊόντων, καθώς και στην αποτελεσματική προσέγγιση στρατηγικών πελατών.

Επίσης, εκτιμούμε ότι ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεών μας στη χονδρική θα είναι διψήφιος, δεδομένων των προβλέψεων ότι η προσέλευση του διεθνούς τουρισμού φέτος θα ξεπεράσει κάθε προσδοκία, όπως άλλωστε συνέβη και το 2015. Αυτό είναι λογικό, αν σκεφτεί κανείς οι υπόλοιπες χώρες της ανατολικής Μεσογείου δεν είναι πλέον το ίδιο ασφαλής προορισμός όσο η Ελλάδα. Όχι τυχαία πολλές διεθνείς τουριστικές δραστηριότητες αλλάζουν τον προσανατολισμό τους από την Τουρκία στη χώρα μας, στην οποία, εξάλλου, η τουριστική κίνηση πια αρχίζει γύρω στον Μάρτιο και τελειώνει αργά το φθινόπωρο. Άρα αιτιολογημένα, πιστεύω, προετοιμαζόμαστε να ικανοποιήσουμε αυξημένες ανάγκες της τουριστικής αγοράς. Αντίθετα, για την οργανωμένη λιανική κάθε εκτίμηση είναι παρακινδυνευμένη, συνεπώς θα προσαρμοζόμαστε σχετικά αναλόγως των εξελίξεων.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα η μοναδικότητα

σελφ σέρβις: Το ελληνικό κατεψυγμένο αλίευμα είναι ανταγωνιστικό από άποψη τιμής στη διεθνή αγορά;

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη.: Ο ανταγωνισμός στη διεθνή αγορά πρώτα απ’ όλα είναι αδυσώπητος. Αλλά δυστυχώς οι τιμές των προϊόντων μας δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστικές διότι δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο, αφού ζούμε και παράγουμε σε μια χώρα απρόβλεπτων φορολογικών και άλλων επιβαρύνσεων, που αυξάνουν το κόστος. Έτσι, το ανταγωνιστικά αναγκαίο στρατηγικό πλεονέκτημα το αναζητούμε στη μοναδικότητα των προϊοντικών μας προτάσεων, όπως και στην ολοκληρωμένη λύση που προσφέρουν στον καταναλωτή.

σελφ σερβις (T. 458)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION