σελφ σερβις - Σοκολάτα: Γλυκόπικρα χρόνια

Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Σοκολάτα: Γλυκόπικρα χρόνια

19 Ιανουαρίου 2016 | 10:29 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην αγορά της σοκολάτας εν μέσω κρίσης τα τελευταία χρόνια, άπαντες εξέφραζαν τον θαυμασμό, αν όχι τη ζήλια τους, για τη σθεναρή αντίσταση της κατηγορίας και τη δυναμική της ακόμα να επεκτείνεται, όταν σε άλλες κατηγορίες η άμπωτη των πωλήσεων δεν έχει σταματήσει. Ωστόσο, η φετινή χρονιά δεν εξελίχθηκε τόσο επιτυχημένα, τουλάχιστον στο πρώτο εννεάμηνό της, οπότε διαπιστώθηκε υποχώρηση των πωλήσεων στις περισσότερες υποκατηγορίες της σοκολάτας, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία.

Η χαμηλή τιμή πώλησης όλων των προϊόντων της σοκολάτας σε συνδυασμό με τη γευστική απόλαυση που προσφέρουν, θεωρείται ο βασικός παράγοντας της πετυχημένης πορείας της αγοράς τους στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Η διατήρηση και ανάπτυξη του μεγέθους της κατηγορίας σε όγκο και σε αξία οφείλεται, επίσης, στην έντονη δραστηριότητα των επιχειρήσεων του συγκεκριμένου κλάδου, που αντανακλάται στις αυξημένες διαφημιστικές δαπάνες όλων τους, στις επενδύσεις τους σε προϊοντικές και επικοινωνιακές καινοτομίες και στην προβολή της κατηγορίας σε εναλλακτικά σημεία μέσα στις αίθουσες πωλήσεων. Επιπροσθέτως οι επιστήμονες της διατροφής δίνουν από την πλευρά τους την εξής εξήγηση: Λόγω της σεροτονίνης η σοκολάτα λειτουργεί ως αντικαταθλιπτικό, οπότε φαίνεται απολύτως λογικό να προτιμάται σε αυτά τα ζοφερά χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, σημειώνουμε ότι η στροφή των καταναλωτών από τα μικρά σημεία πώλησης (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών κλπ) στις μεγάλες αλυσίδες για τις αγορές προϊόντων σοκολάτας, που ως τάση παρατηρείται σε όλη την περίοδο της οικονομικής κρίσης, ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο φέτος και ιδίως την περίοδο των capital controls.

Έτος καμπής;
Ωστόσο, η φετινή χρονιά δεν εξελίχθηκε τόσο επιτυχημένα, τουλάχιστον στο πρώτο εννεάμηνο του 2015, οπότε υπήρξε υποχώρηση πωλήσεων στις περισσότερες υποκατηγορίες της σοκολάτας, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία πωλήσεων. Πάντως, η βασική υποκατηγορία, οι ταμπλέτες σοκολάτας, που κατέχουν το 74% της αγοράς των προϊόντων της κατηγορίας, διατήρησαν σταθερό τον όγκο των πωλήσεών τους (με οριακή πτώση -0,1%), ενώ αύξησαν σημαντικά την αξία πωλήσεων κατά 5,4% στο εννιάμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Αυτό το ποσοστό μεταφράζεται σε αύξηση τζίρου κατά 3 εκατ. ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στις σοκολατένιες μπάρες διαπιστώθηκε μεγάλη αύξηση του όγκου πωλήσεων, της τάξης του 25%, με πενιχρή αντανάκλαση, ωστόσο, στην αξία πωλήσεων της υποκατηγορίας –η αύξηση ήταν οριακή, 0,4%.

Οι αλυσίδες παρουσίασαν τα προϊόντα της υποκατηγορίας σε ιδιαιτέρως ανταγωνιστικές τιμές, αλλά το μερίδιό τους στο ράφι της κατηγορίας εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλό. Ένα γενικό χαρακτηριστικό που αφορά σχεδόν σε όλες τις υποκατηγορίες προϊόντων σοκολάτας είναι η σημαντική υποχώρηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Ειδικότερα η υποχώρηση στις ταμπλέτες ήταν της τάξης του 6,1% σε όγκο και 2,5% σε αξία πωλήσεων, στα εποχικά προϊόντα σοκολάτας της τάξης του 18,2% και σε όγκο και σε αξία, στα σοκολατένια αυγά ξεπέρασε το 80%(!), ενώ στις πραλίνες η πτώση ήταν μεταξύ 14% και 15%.

Συρρίκνωση πωλήσεων στις περισσότερες υποκατηγορίες
Στις εποχικές σοκολάτες η πτώση ήταν ιδιαιτέρως σημαντική: 28,4% σε όγκο και 25% σε αξία πωλήσεων. Πιο μικρή ήταν στις πραλίνες, 2,5% και 2% αντίστοιχα, ενώ στα σοκολατένια αυγά διαπιστώθηκε μια σημαντική αύξηση σε όγκο της τάξης του 14% και σε αξία πωλήσεων της τάξης του 18,7%. Μιλούμε, φυσικά, για τις πωλήσεις της κατηγορίας μέσω των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, σημειώνοντας, ωστόσο, και μια νέα τάση των καταναλωτών να αναζητούν τη χειροποίητη σοκολάτα. Στο πλαίσιο αυτής της τάσης, καταγράφουμε ως χαρακτηριστική περίπτωση success story την ανάπτυξη της αλυσίδας Max Perry, η οποία μέσα σε μια δεκαετία εξαπλώθηκε με 26 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, ως μια από τις πλέον αναπτυσσόμενες αλυσίδες ζαχαροπλαστικής στην Ευρώπη. Σημαντικό μερίδιο στην αγορά ιδίως της πραλίνας και της εποχικής σοκολάτας κατέχουν πλέον τέτοιου είδους επιχειρήσεις, δημιουργώντας ένα παράλληλο κανάλι στην αγορά προϊόντων σοκολάτας. Στα επώνυμα σοκολατένια αυγά ιδιαίτερη είναι η επιτυχία της σοκολάτας kinder, η οποία πέραν των γνωστών σοκολατένιων αυγών «kinder έκπληξη», που κυριαρχούν στην εν λόγω αγορά, έχει παρουσιάσει τα αντίστοιχα πασχαλινά αυγά με εξίσου μεγάλη επιτυχία, τουλάχιστον στο κανάλι διανομής των σούπερ μάρκετ.

Ταμπλέτες σοκολάτας: Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Ταμπλέτες σοκολάτας 7.977,1 8.110,3 5.359,4 5.356,5 -0,1%
Ιδιωτική ετικέτα 861,2 860,9 587,3 551,6 -6,1%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI
Ταμπλέτες σοκολάτας: Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Ταμπλέτες σοκολάτας 83.273,5 84.509,4 55.827,3 58.851,8 5,4%
Ιδιωτική ετικέτα 5.675,2 5.877 4.020,7 3.919,1 -2,5%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI

Καταναλωτικές τάσεις
Η γενική κυρίαρχη τάση υπέρ της κατ’ οίκον ζαχαροπλαστικής έχει οδηγήσει σε αύξηση τις πωλήσεις της κουβερτούρας και στην παρουσίαση σχετικών προϊόντων απ’ όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, οι οποίες μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης και των ιστοσελίδων προτείνουν συνταγές γλυκισμάτων με σοκολάτα, διοργανώνουν διαγωνισμούς και βεβαίως διαφημίζονται από τις τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής. Η Παυλίδης προτείνει τρία είδη κουβερτούρας, την Κλασική, την περιεκτικότητας 65% κακάο και τη Γάλακτος, έχοντας κάνει μια σημαντική διαφημιστική καμπάνια παρουσιάζοντάς τες.

Η Nestlé επενδύει στις κουβερτούρες με τη σειρά dessert: Πραλίνα, 65% κακάο, κουβερτούρα Λευκή και Γάλακτος. Συνεργάζεται μάλιστα με τον γνωστό σεφ Άκη Πετρετζίκη, παρουσιάζοντας πλήθος συνταγών με βάση αυτή τη σειρά. Η ΙΟΝ με την κουβερτούρα υγείας διεκδικεί κι αυτή ένα κομμάτι της αγοράς. Πάντως, κυρίαρχος στη συγκεκριμένη αγορά παραμένει η Γιώτης με μεγάλη γκάμα προϊόντων: Κουβερτούρα Πλάκα, πλάκα Γάλακτος, κουβερτούρα σε Νιφάδες, κουβερτούρα σε Σταγόνες, κουβερτούρα σε Σταγόνες Γάλακτος και Λευκή Σοκολάτα σε Σταγόνες. Ο ανταγωνισμός έχει οδηγήσει σε σκληρούς διαγκωνισμούς προσφορών, συνήθως προσφορές εκπτωτικές επί της τιμής και σε πακέτα με δύο, τρεις ή περισσότερες κουβερτούρες σημαντικά μειωμένης τιμής.

Μια άλλη καταναλωτική τάση αναφέρεται στην προτίμηση της σοκολατένιας μπάρας ως σνακ. Κι εδώ οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν παρουσιάσει σειρά νέων προϊόντων. Μεγαλύτερη επιτυχία έχουν οι μπάρες που συνδυάζουν τη σοκολάτα με τα δημητριακά. Μπορεί η αγορά της «καθαρόαιμης» σοκολάτας να κινείται πτωτικά, αλλά στην εν λόγω υποκατηγορία οι εξελίξεις, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι μάλλον ικανοποιητικές. Σημαντικά τις ενισχύουν με προϊόντα τους και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προσελκύοντας το κοινό, αν και το μερίδιο αγοράς που κατέχουν είναι μικρό. Πάντως, η σχετική τάση ενισχύθηκε σημαντικά φέτος.

Εποχικές σοκολάτες: Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Συνολικά 233,4 186 105 75,1 -28,4%
Ιδιωτική ετικέτα 16,2 9,3 9,2 7,5 -18,2%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI
Εποχικές σοκολάτες: Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Συνολικά 4.287,8 2.820,4 1.552,6 1.164,8 -25,0%
Ιδιωτική ετικέτα 249,5 102,3 99,9 81,7 -18,2%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI

Η χαμηλή τιμή πώλησης όλων των προϊόντων της σοκολάτας σε συνδυασμό με τη γευστική απόλαυση που προσφέρουν, θεωρείται ο βασικός παράγοντας της πετυχημένης πορείας της αγοράς τους στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Η διατήρηση και ανάπτυξη του μεγέθους της κατηγορίας σε όγκο και σε αξία οφείλεται, επίσης, στην έντονη δραστηριότητα των επιχειρήσεων του συγκεκριμένου κλάδου, που αντανακλάται στις αυξημένες διαφημιστικές δαπάνες όλων τους, στις επενδύσεις τους σε προϊοντικές και επικοινωνιακές καινοτομίες και στην προβολή της κατηγορίας σε εναλλακτικά σημεία μέσα στις αίθουσες πωλήσεων. Επιπροσθέτως οι επιστήμονες της διατροφής δίνουν από την πλευρά τους την εξής εξήγηση: Λόγω της σεροτονίνης η σοκολάτα λειτουργεί ως αντικαταθλιπτικό, οπότε φαίνεται απολύτως λογικό να προτιμάται σε αυτά τα ζοφερά χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, σημειώνουμε ότι η στροφή των καταναλωτών από τα μικρά σημεία πώλησης (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών κλπ) στις μεγάλες αλυσίδες για τις αγορές προϊόντων σοκολάτας, που ως τάση παρατηρείται σε όλη την περίοδο της οικονομικής κρίσης, ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο φέτος και ιδίως την περίοδο των capital controls.

Έτος καμπής;
Ωστόσο, η φετινή χρονιά δεν εξελίχθηκε τόσο επιτυχημένα, τουλάχιστον στο πρώτο εννεάμηνο του 2015, οπότε υπήρξε υποχώρηση πωλήσεων στις περισσότερες υποκατηγορίες της σοκολάτας, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία πωλήσεων. Πάντως, η βασική υποκατηγορία, οι ταμπλέτες σοκολάτας, που κατέχουν το 74% της αγοράς των προϊόντων της κατηγορίας, διατήρησαν σταθερό τον όγκο των πωλήσεών τους (με οριακή πτώση -0,1%), ενώ αύξησαν σημαντικά την αξία πωλήσεων κατά 5,4% στο εννιάμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Αυτό το ποσοστό μεταφράζεται σε αύξηση τζίρου κατά 3 εκατ. ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στις σοκολατένιες μπάρες διαπιστώθηκε μεγάλη αύξηση του όγκου πωλήσεων, της τάξης του 25%, με πενιχρή αντανάκλαση, ωστόσο, στην αξία πωλήσεων της υποκατηγορίας –η αύξηση ήταν οριακή, 0,4%.

Οι αλυσίδες παρουσίασαν τα προϊόντα της υποκατηγορίας σε ιδιαιτέρως ανταγωνιστικές τιμές, αλλά το μερίδιό τους στο ράφι της κατηγορίας εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλό. Ένα γενικό χαρακτηριστικό που αφορά σχεδόν σε όλες τις υποκατηγορίες προϊόντων σοκολάτας είναι η σημαντική υποχώρηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Ειδικότερα η υποχώρηση στις ταμπλέτες ήταν της τάξης του 6,1% σε όγκο και 2,5% σε αξία πωλήσεων, στα εποχικά προϊόντα σοκολάτας της τάξης του 18,2% και σε όγκο και σε αξία, στα σοκολατένια αυγά ξεπέρασε το 80%(!), ενώ στις πραλίνες η πτώση ήταν μεταξύ 14% και 15%.

Συρρίκνωση πωλήσεων στις περισσότερες υποκατηγορίες
Στις εποχικές σοκολάτες η πτώση ήταν ιδιαιτέρως σημαντική: 28,4% σε όγκο και 25% σε αξία πωλήσεων. Πιο μικρή ήταν στις πραλίνες, 2,5% και 2% αντίστοιχα, ενώ στα σοκολατένια αυγά διαπιστώθηκε μια σημαντική αύξηση σε όγκο της τάξης του 14% και σε αξία πωλήσεων της τάξης του 18,7%. Μιλούμε, φυσικά, για τις πωλήσεις της κατηγορίας μέσω των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, σημειώνοντας, ωστόσο, και μια νέα τάση των καταναλωτών να αναζητούν τη χειροποίητη σοκολάτα. Στο πλαίσιο αυτής της τάσης, καταγράφουμε ως χαρακτηριστική περίπτωση success story την ανάπτυξη της αλυσίδας Max Perry, η οποία μέσα σε μια δεκαετία εξαπλώθηκε με 26 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, ως μια από τις πλέον αναπτυσσόμενες αλυσίδες ζαχαροπλαστικής στην Ευρώπη. Σημαντικό μερίδιο στην αγορά ιδίως της πραλίνας και της εποχικής σοκολάτας κατέχουν πλέον τέτοιου είδους επιχειρήσεις, δημιουργώντας ένα παράλληλο κανάλι στην αγορά προϊόντων σοκολάτας. Στα επώνυμα σοκολατένια αυγά ιδιαίτερη είναι η επιτυχία της σοκολάτας kinder, η οποία πέραν των γνωστών σοκολατένιων αυγών «kinder έκπληξη», που κυριαρχούν στην εν λόγω αγορά, έχει παρουσιάσει τα αντίστοιχα πασχαλινά αυγά με εξίσου μεγάλη επιτυχία, τουλάχιστον στο κανάλι διανομής των σούπερ μάρκετ.

Ταμπλέτες σοκολάτας: Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Ταμπλέτες σοκολάτας 7.977,1 8.110,3 5.359,4 5.356,5 -0,1%
Ιδιωτική ετικέτα 861,2 860,9 587,3 551,6 -6,1%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI
Ταμπλέτες σοκολάτας: Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Ταμπλέτες σοκολάτας 83.273,5 84.509,4 55.827,3 58.851,8 5,4%
Ιδιωτική ετικέτα 5.675,2 5.877 4.020,7 3.919,1 -2,5%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI

Καταναλωτικές τάσεις
Η γενική κυρίαρχη τάση υπέρ της κατ’ οίκον ζαχαροπλαστικής έχει οδηγήσει σε αύξηση τις πωλήσεις της κουβερτούρας και στην παρουσίαση σχετικών προϊόντων απ’ όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, οι οποίες μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης και των ιστοσελίδων προτείνουν συνταγές γλυκισμάτων με σοκολάτα, διοργανώνουν διαγωνισμούς και βεβαίως διαφημίζονται από τις τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής. Η Παυλίδης προτείνει τρία είδη κουβερτούρας, την Κλασική, την περιεκτικότητας 65% κακάο και τη Γάλακτος, έχοντας κάνει μια σημαντική διαφημιστική καμπάνια παρουσιάζοντάς τες.

Η Nestlé επενδύει στις κουβερτούρες με τη σειρά dessert: Πραλίνα, 65% κακάο, κουβερτούρα Λευκή και Γάλακτος. Συνεργάζεται μάλιστα με τον γνωστό σεφ Άκη Πετρετζίκη, παρουσιάζοντας πλήθος συνταγών με βάση αυτή τη σειρά. Η ΙΟΝ με την κουβερτούρα υγείας διεκδικεί κι αυτή ένα κομμάτι της αγοράς. Πάντως, κυρίαρχος στη συγκεκριμένη αγορά παραμένει η Γιώτης με μεγάλη γκάμα προϊόντων: Κουβερτούρα Πλάκα, πλάκα Γάλακτος, κουβερτούρα σε Νιφάδες, κουβερτούρα σε Σταγόνες, κουβερτούρα σε Σταγόνες Γάλακτος και Λευκή Σοκολάτα σε Σταγόνες. Ο ανταγωνισμός έχει οδηγήσει σε σκληρούς διαγκωνισμούς προσφορών, συνήθως προσφορές εκπτωτικές επί της τιμής και σε πακέτα με δύο, τρεις ή περισσότερες κουβερτούρες σημαντικά μειωμένης τιμής.

Μια άλλη καταναλωτική τάση αναφέρεται στην προτίμηση της σοκολατένιας μπάρας ως σνακ. Κι εδώ οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν παρουσιάσει σειρά νέων προϊόντων. Μεγαλύτερη επιτυχία έχουν οι μπάρες που συνδυάζουν τη σοκολάτα με τα δημητριακά. Μπορεί η αγορά της «καθαρόαιμης» σοκολάτας να κινείται πτωτικά, αλλά στην εν λόγω υποκατηγορία οι εξελίξεις, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι μάλλον ικανοποιητικές. Σημαντικά τις ενισχύουν με προϊόντα τους και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προσελκύοντας το κοινό, αν και το μερίδιο αγοράς που κατέχουν είναι μικρό. Πάντως, η σχετική τάση ενισχύθηκε σημαντικά φέτος.

Εποχικές σοκολάτες: Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Συνολικά 233,4 186 105 75,1 -28,4%
Ιδιωτική ετικέτα 16,2 9,3 9,2 7,5 -18,2%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI
Εποχικές σοκολάτες: Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Συνολικά 4.287,8 2.820,4 1.552,6 1.164,8 -25,0%
Ιδιωτική ετικέτα 249,5 102,3 99,9 81,7 -18,2%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI

Το μάρκετινγκ σε δράση
Οι μεγάλες διεθνείς επιχειρήσεις, όπως η Mars, επενδύουν στο «κλασικό», στη σταθερή γεύση και την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων τους, αφού «η σοκολάτα έχει συνήθως πιστούς οπαδούς, όπως οι ποδοσφαιρικές ομάδες», μας είπε ένας αγοραστής του προϊόντος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, εξηγώντας ότι «η σοκολάτα αμυγδάλου και γάλακτος ΙΟΝ, η Υγείας και η Lacta Παυλίδης, όπως και η Mars, έχουν τους πιο πιστούς οπαδούς…». Γι’ αυτό, άλλωστε, φροντίζουν με διάφορους τρόπους να παρουσιάζουν τα προϊόντα τους σε εναλλακτικές μορφές. Οι συσκευασίες με μίνι σοκολάτες πχ έχουν μεγάλη επιτυχία. Συχνά υποκαθιστούν τα σοκολατάκια που προσφέρονται για κέρασμα. Εξάλλου, ανταποκρίνονται στην ανάγκη αποενοχοποίησης της κατανάλωσης σοκολάτας, αφού προσφέρουν λύση σε όσους δεν θέλουν να το «παρακάνουν», γευόμενοι καθημερινά το προϊόν.

Κάθε επώνυμος προμηθευτής σοκολάτας επιλέγει τη δική του στρατηγική προσέγγισης των καταναλωτών με διαφημιστικές καμπάνιες, διαγωνισμούς και παρουσία στο διαδίκτυο, με δράσεις και χορηγίες. Κανείς δεν επαναπαύεται. Όλοι μάλιστα φροντίζουν να επενδύουν σε προϊοντικές και επικοινωνιακές καινοτομίες, στοχεύοντας κυρίως στο νεανικό κοινό. Στο πλαίσιο αυτό, η ΙΟΝ παρουσίασε τη σειρά Dark, ενώ παράλληλα έχει δημιουργήσει διάφορες εναλλακτικές γεύσεις στην κλασική ΙΟΝ Αμυγδάλου. Η Lacta προωθεί με μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία και με δράσεις που προβάλλονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Lacta Big Time με μπισκότα Oreo. Παράλληλα, επιμένει …κινηματογραφικά στηρίζοντας τη δημιουργία ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους. Όμως, η μεγάλη επικοινωνιακή επιτυχία της, που στηρίζεται από σχετική διαφημιστική καμπάνια, είναι το #YparxeiAgapi.

Δεν ξεχνούμε, τέλος, το «Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας». Άνοιξε τις πύλες του στην Αθήνα τον Νοέμβριο, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της Helexpo στο Μαρούσι, όπου θα παραμείνει μέχρι τις 21 Φεβρουαρίου 2016, μετά από μια επιτυχημένη επτάμηνη παρουσία του στη Θεσσαλονίκη, όπου το επισκέφθηκαν περισσότεροι από 350.000 επισκέπτες. Μέγας χορηγός του είναι η ΙΟΝ. Μέσα από πρωτότυπες δράσεις, παρέχοντας την πρώτη ύλη για επιδείξεις ζαχαροπλαστικής, μοιράζοντας δείγματα σοκολάτας και δημιουργώντας «τον μεγαλύτερο καταρράχτη σοκολάτας στην Ευρώπη με 1.200 λίτρα σοκολατο-ροής», η εταιρεία είναι βέβαιο πως ανοίγει νέους δρόμους στο μάρκετινγκ της σοκολάτας.

Ασαφής ορίζοντας
Σε κλαδική έρευνα του ICAP που έγινε το 2002 σημειωνόταν πως «το σημαντικότερο μερίδιο στην κατανάλωση σοκολάτας καταλαμβάνουν οι παραδοσιακές ταμπλέτες, αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες μένουν πιστοί στις παραδοσιακές γεύσεις. Πιστοί όμως φαίνεται ότι μένουν, δυσαρεστώντας τις εταιρείες του κλάδου, και στην ποσότητα της κατανάλωσης, η οποία εξακολουθεί να υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με τις άλλες χώρες….». Δεκατρία χρόνια μετά κι ενώ η οικονομική κρίση έχει κάνει την Ελλάδα μια «άλλη χώρα», τα εν λόγω συμπεράσματα ισχύουν απολύτως. Οι επιστημονικές διαβεβαιώσεις για τις ευεργετικές επιδράσεις της σοκολάτας στην ανθρώπινη υγεία, που διατυπώθηκαν στο μεταξύ, προσδοκάται ότι θα συμβάλουν στην ενθάρρυνση της κατανάλωσής της.

Πάντως, την τελευταία διετία δεν έχει πάψει να επικρέμαται η απειλή της μεγάλης αύξησης του κόστους των πρώτων υλών. Βέβαια, ουδείς γνωρίζει κατά πόσον θα επιβεβαιωθούν οι δυσοίωνες προβλέψεις, οι οποίες προσδιορίζουν τη σχετική κρίση γύρω στο 2020… Οψόμεθα. Προς το παρόν, πάντως, παρά την πίεση της κρίσης η αγορά της κατηγορίας εμφανίζει αξιοζήλευτη αντοχή, οι επιχειρήσεις του κλάδου δείχνουν την απαραίτητη ευελιξία, επενδύουν στην καινοτομία και σε νέες στρατηγικές μάρκετινγκ, περιορίζοντας κατά πολύ, μάλιστα, τη διείσδυση σοκολάτας ιδιωτικής ετικέτας. Όμως, η ένταξη του προϊόντος σε καθεστώς ΦΠΑ 23% είναι προφανώς μια αρνητική εξέλιξη, το ίχνος της οποίας κατά πάσα πιθανότητα ήδη άρχισε να αποτυπώνεται στις πωλήσεις της κατηγορίας στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, οπότε άνοιξε η νέα σεζόν της ζήτησης των προϊόντων της… Οι επιχειρήσεις του κλάδου θα κληθούν, όπως φαίνεται, να σταθμίσουν τα περιθώριά τους στη μείωση των κερδών τους προς όφελος του καταναλωτή. Μέχρι το καλοκαίρι του «δύσκολου 2016», θα φανούν τα αποτελέσματα των όποιων επιλογών κάνουν οι σοκολατοβιομηχανίες…

Σοκολατένια αυγά: Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Συνολικά 241,4 272,1 216,3 246,6 14,0%
Ιδιωτική ετικέτα 23,9 32 31,9 6 -81,2%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI
Σοκολατένια αυγά: Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015*• Διαφορά
Συνολικά 8.492,5 9.074,2 6.886,8 8.175,8 18,7%
Ιδιωτική ετικέτα 314,3 417,9 414,3 81,6 -80,3%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI
Πραλίνες: Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Συνολικά 1.353 1.318,8 739,7 721,2 -2,5%
Ιδιωτική ετικέτα 73,3 71,1 38,6 33,1 -14,4%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI
Πραλίνες: Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
2013 2014 9μηνo 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Συνολικά 17.729,8 16.922,1 9.445,5 9.260,9 -2,0%
Ιδιωτική ετικέτα 710,3 650,7 354,6 300,2 -15,3%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI
Σοκολατένιες μπάρες: Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο* 2015 Διαφορά
Συνολικά 971,9 1.070 729,5 717,2 -1,7%
Ιδιωτική ετικέτα 52,6 46,5 30,6 36,7 20,0%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI
Σοκολατένιες μπάρες: Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
2013 2014 9μηνο 2014 9μηνο 2015* Διαφορά
Συνολικά 10.605,8 11.886,2 8.192,1 8.163,9 -0,3%
Ιδιωτική ετικέτα 440,8 382,6 250,5 251,5 0,4%
*Έως 27/09/2015
Πηγή IRI

σελφ σερβις (T. 456)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION