σελφ σερβις - Κωνσταντίνος Μαγγιώρος, FrieslandCampina: Επενδύουμε στην παραγωγή και την καινοτομία

Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Κωνσταντίνος Μαγγιώρος, FrieslandCampina: Επενδύουμε στην παραγωγή και την καινοτομία

20 Ιανουαρίου 2016 | 10:25 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Κωνσταντίνος Μαγγιώρος

Στα στοιχεία DNA της FrieslandCampina, που επιτρέπουν παρά την επταετή ύφεση να επενδύει και να αναπτύσσεται σε νέες κατηγορίες προϊόντων, αναφέρεται ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Κωνσταντίνος Μαγγιώρος, με συνέντευξή του στο σελφ σέρβις, δηλώνοντας ότι η εταιρεία στην Ελλάδα ακολουθεί τις κατευθύνσεις της μακροπρόθεσμης επιχειρηματικής στρατηγικής, η οποία αποτελεί γνώμονα βιώσιμης ανάπτυξης γι’ αυτήν.

Όπως μας είπε στην έναρξη της συζήτησής μας ο κ. Κ. Μαγγιώρος, απαντώντας σε ερώτησή μας σχετικά με την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών στη διάρκεια του ήδη επταετούς στροβιλισμού της οικονομίας μας στη δίνη της ύφεσης, «διαπιστώσαμε αρκετές αλλαγές. Ειδικότερα, είδαμε μία μετατόπιση του όγκου της κατανάλωσης από τα μικρότερα σημεία πώλησης προς τα υπέρ μάρκετ και κατόπιν μια κίνηση επιστροφής στα σούπερ μάρκετ, με βασικό παράγοντα επιρροής τους περιορισμούς στο διαθέσιμο εισόδημα και με συνέπεια την ένταση στην αναζήτηση προσιτών τιμών και το μικρότερο καλάθι αγορών. Επίσης, διαπιστώνουμε ότι η κατανάλωση έξω από το σπίτι έχει περιοριστεί, ενώ το «τι χρειάζομαι» έχει αντικαταστήσει το «τι θέλω», το οποίο σε ό,τι αφορά την απόφαση επιλογής προϊόντος καθορίζεται από το «τι μπορώ να πληρώσω».

Στο πλαίσιο αυτό, ασφαλώς η εστίαση του καταναλωτικού κοινού είναι ιδιαίτερα υψηλή στον παράγοντα «τιμή» και στη σχέση της με την αντιλαμβανόμενη ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος. Το κυνήγι των προσφορών παραμένει επίκαιρο. Από την πλευρά μας, εφαρμόζουμε μία ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική, προσπαθώντας, πάντως, να αποφεύγουμε την καταστροφική λογική των συνεχόμενων εκπτώσεων. Πλέον οι καταναλωτές ψάχνουν και για «μικρές στιγμές απόλαυσης και ανταμοιβής», σε κόστος στο οποίο μπορούν να ανταποκριθούν».

Προσήλωση στη μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξης
σελφ σέρβις: Παρά τη συνεχιζόμενη ύφεση, η FrieslandCampina επιμένει σε νέες επενδύσεις για την επέκτασή της σε νέες γι’ αυτήν κατηγορίες τροφίμων. Ποιες δυνάμεις την ωθούν στην ανάληψη τέτοιου ρίσκου;

Κωνσταντίνος Μαγγιώρος: H πορεία της FrieslandCampina στην Ελλάδα ακολουθεί τις κατευθύνσεις της μακροπρόθεσμης επιχειρηματικής στρατηγικής, η οποία αποτελεί τον οδηγό της βιώσιμης ανάπτυξής της. Η μάρκα μας ΝΟΥΝΟΥ, που αποτελεί ένα πραγματικό love brand της ελληνικής αγοράς, έχει ήδη πίσω της μια λαμπρή ιστορία, που υπερβαίνει τα 85 χρόνια. Αυτή τη μακρά σχέση εμπιστοσύνης με τον Έλληνα καταναλωτή όχι μόνο δεν σκοπεύουμε απλώς να τη συντηρούμε, αλλά τουναντίον, την ενισχύουμε επενδύοντας στην ελληνική κτηνοτροφία, σε νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις και στη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων. Θεωρούμε ότι παρά τις δυσμενείς συνθήκες που δημιουργεί η οικονομική κρίση, μια εταιρεία όπως η FrieslandCampina, με ισχυρές παραγωγικές βάσεις, τεχνογνωσία και ορθολογική χρηματοοικονομική διαχείριση, μπορεί και πρέπει να μένει προσηλωμένη στη μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή της στρατηγική, αξιοποιώντας ταυτόχρονα τις όποιες ευκαιρίες δημιουργούνται σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά, όπως η ελληνική.

Το μότο μας «invest for growth» δεν είναι ένα τυχαίο σλόγκαν. Δίνουμε έμφαση στην εξωστρέφεια και κοιτάμε μακριά για ευκαιρίες. Ευκαιρίες πάντα υπάρχουν, ακόμη και στην κρίση. Με αυτό το σκεπτικό επενδύσαμε στις κατάλληλες υποδομές και με συστηματική δουλειά καταφέραμε να εισαγάγουμε επιτυχώς σημαντικό αριθμό νέων προϊόντων στη διάρκεια της κρίσης, όπως πρόσφατα το βούτυρο ΝΟΥΝΟΥ και τη νέα σειρά Εκλεκτό (με προϊόντα γάλακτος, τυριού και γιαουρτιού), η οποία αποτελεί αφετηρία για τη διαμόρφωση μιας πλατφόρμας ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων με υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Με όραμα και τόλμη

σελφ σέρβις: Ποιότητα και διαφοροποίηση αποτελούν τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας κάθε νέου λανσαρίσματος. Ωστόσο, ανάλογες ενέργειες απαιτούν τόλμη, όρεξη και φρέσκες ιδέες. Έχει ανάλογα αποθέματα η αγορά;

Κωνσταντίνος Μαγγιώρος: Πράγματι, πίσω από κάθε νέο λανσάρισμα προϊόντος και κάθε φρέσκια ιδέα υπάρχει μια μακρά περίοδος προετοιμασίας, την οποία τροφοδοτεί η «όρεξη για εξέλιξη». Βασισμένοι στις αξίες μας, που βάζουν στην κορυφή την ποιότητα, και με στόχο την κάλυψη των καταναλωτικών αναγκών, προχωρούμε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της παραγωγής καινοτόμων προϊόντων για την ελληνική αγορά. Οι δυναμικές επιχειρηματικές κινήσεις απαιτούν όραμα και τόλμη, αλλά και προσεκτική ανάλυση των δεδομένων, οργανωμένα πλάνα, ομαδικότητα, δέσμευση και πίστη –πίστη στην ιδέα, την ομάδα, τα προϊόντα, τον καταναλωτή… Στη FrieslandCampina Hellas στη διάρκεια της κρίσης επιδεικνύουμε και όραμα και τόλμη, που βασίζονται στις υψηλές οργανωτικές ικανότητες και τον μεγάλο βαθμό ευελιξίας της εταιρείας. Νιώθω υπερήφανος για το προσωπικό μας, καθώς η αρμονική συνεργασία όλων των τμημάτων –της εφοδιαστικής αλυσίδας, των οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών, του μάρκετινγκ και των πωλήσεων– αποτελεί κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας, που μας δίνει την πρώτη θέση στην αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Σεβασμός στον καταναλωτή

σελφ σέρβις: Αν και οι οικονομικές αντιξοότητες στην οικονομία μας υπερβαίνουν σε χρόνο κι ένταση και τα πιο απαισιόδοξα σενάρια, η FrieslandCampina διατηρεί τα μεγέθη της. Υπάρχει κάποιο «μυστικό επιτυχίας»;

Κωνσταντίνος Μαγγιώρος: Ασφαλώς όχι! Υπάρχει, όμως, ο σεβασμός προς τον Έλληνα καταναλωτή, ως κοινός παρανομαστής κάθε στοιχείου της δράσης μας. Αντιλαμβανόμαστε σε βάθος και σεβόμαστε τις ιδιαίτερες περιστάσεις στις οποίες θέλει να καλύπτει τις ανάγκες του, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα και ασφάλεια των προϊόντων που αγοράζει. Αυτό του το εγγυάται και το προσφέρει το όνομα ΝΟΥΝΟΥ και το σύνολο της συνεταιριστικής οικογένειας FrieslandCampina. Η εταιρεία μας, επιδεικνύοντας υψηλό βαθμό ευελιξίας στα νέα δεδομένα, τη νέα πραγματικότητα που βιώνει ο Έλληνας καταναλωτής, μείωσε σημαντικά τις τιμές της, αύξησε την προωθητική πίεση, παραμένοντας, ωστόσο, πιστή στις αξίες της, ενώ συνεχίζει να επενδύει στο κτίσιμο της αξίας του brand. Πιστεύουμε ότι το ήδη υψηλό brand loyalty μπορεί να διατηρηθεί μακροχρόνια μέσα από καινοτόμες προϊοντικές ιδέες και συσκευασίες, έξυπνη επικοινωνία και αποτελεσματικές ενέργειες.

Εταιρική κοινωνική υπευθυνότητα

σελφ σέρβις: Σε τι βαθμό και προς ποιες κατευθύνσεις επενδύετε στον τομέα της ΕΚΕ; Θεωρείτε ότι το CSR αποτελεί κύριο στοιχείο της κουλτούρας σας;

Κωνσταντίνος Μαγγιώρος: Είμαστε περήφανοι για το ότι η εταιρική κοινωνική υπευθυνότητα αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια αναπόσπαστο συστατικό του αξιακού συστήματος της εταιρείας μας και της στρατηγικής της για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Στην ελληνική κοινωνία, που υφίσταται με οδύνες τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, η FrieslandCampina Hellas διακριτικά, αλλά ουσιαστικά, μετουσιώνει σε πράξη την έννοια «κοινωνική υπευθυνότητα». Η υγεία και η σωστή διατροφή, ο άνθρωπος και η κοινωνία, η μέριμνα για το φυσικό περιβάλλον και η συνεισφορά στην ανανεώσιμη γεωργία αποτελούν τους κατευθυντήριους άξονες της υπεύθυνης λειτουργίας μας. Σε όλους αυτούς τους τομείς έχουμε ενεργά προγράμματα –συμβολαιακή κτηνοτροφία, μείωση εκπομπών CO2, μείωση κατανάλωσης νερού και ηλεκτρικής ενέργειας και ενέργειες έμπρακτης στήριξης στη κοινωνία. Θέλω να αναφερθώ ειδικότερα στο πρόγραμμα «Φροντίδα & Αγάπη»: μόνο την τελευταία τριετία προσφέραμε σε 300 και πλέον φορείς και ιδρύματα (Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, Τράπεζα Τροφίμων, Κοινωνικά Παντοπωλεία, Γηροκομεία, Ορφανοτροφεία κά), άνω του ενός εκατομμυρίου τεμάχια γαλακτοκομικών προϊόντων, συνολικής αξίας 700 χιλ. ευρώ.

Επιπρόσθετα φέτος επικεντρωθήκαμε στο παιδί, δημιουργώντας για πρώτη φορά το πρόγραμμα «Ένα ποτήρι Γάλα για κάθε Παιδί», με το οποίο προσφέρουμε συνολικά 250.000 ποτήρια γάλα ΝΟΥΝΟΥ στα φιλοξενούμενα παιδιά στο «Χαμόγελο του Παιδιού», τα «Παιδικά Χωριά SOS», την «Κιβωτό του Κόσμου» κι επιλεγμένους φορείς από την Ένωση «Μαζί για το παιδί» και την οργάνωση «Μπορούμε». Σε αυτά προσθέτω τη συμμετοχή των εργαζομένων μας στον 33° Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, για τους σκοπούς του Make-A-Wish Ελλάδος. Τέλος, προσβλέποντας στη συμβολή της νέας γενιάς επιστημόνων και στελεχών στην επανεκκίνηση της οικονομίας, υποστηρίζουμε την ελληνο-ολλανδική πρωτοβουλία Orange Grove, που αποσκοπεί στη συμβουλευτική καθοδήγηση των νεοφυών επιχειρήσεων.

σελφ σερβις (T. 456)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION