σελφ σερβις - Νηστίσιμα προϊόντα: Η αγορά κάπου-κάπου επί …ταχίνι!

Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Νηστίσιμα προϊόντα: Η αγορά κάπου-κάπου επί …ταχίνι!

4 Μαρτίου 2014 | 11:00 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Η πτωτική τάση που είχε διαφανεί γενικά στην κατηγορία των νηστίσιμων προϊόντων το 2012 όχι μόνο συνεχίστηκε πέρυσι, αλλά στις περισσότερες κατηγορίες πήρε μεγάλες διαστάσεις. Αυτά συμβαίνουν, καθώς η εισοδηματική ασφυξία του μέσου νοικοκυριού επιβάλλει τη νηστεία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους εις βάρος και των σαρακοστιανών αγορών. Με μια θεαματική εξαίρεση, αυτή της αγοράς του ταχινιού που μεγαλώνει αλματωδώς.

Το πιο χαρακτηριστικό, ίσως, προϊόν της Σαρακοστής και απαραίτητο στο τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας, ο χαλβάς, παρουσίασε μεγάλη πτώση όγκου πωλήσεων 16% στο πρώτο δεκάμηνο του 2013, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Σημαντική ήταν και η πτώση της αξίας πωλήσεων του προϊόντος, 9,5%, με απώλειες της τάξης άνω των 700 χιλιάδων ευρώ. Αντιθέτως, το προϊόν-έκπληξη της χρονιάς ήταν το ταχίνι, που εμφάνισε θεαματική άνοδο πωλήσεων, σε όγκο 23,9% και σε αξία 22,8%, με έσοδα αυξημένα περίπου κατά ένα εκατομμύριο ευρώ συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Έτσι, οι εταιρείες που παράγουν το προϊόν, όντας ταυτόχρονα παραγωγοί του χαλβά, «ισοφάρισαν» τις απώλειές τους.

Το ταχίνι έχει γίνει πλέον καθημερινή συνήθεια για πολλούς καταναλωτές, καθώς σωστά θεωρείται τροφή υγιεινή και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Όπως σημειώνει η διαιτολόγος-διατροφολόγος κυρία Μαριέττα Μιχαήλ, «το ταχίνι, έχοντας ως πρώτη ύλη το σουσάμι, αποτελεί φυτικής προέλευσης τρόφιμο με υψηλής βιολογικής αξίας φυτική πρωτεΐνη. Ουσιαστικά είναι πολτός από τους σπόρους του αλεσμένου σησαμιού. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό σύμμαχο στη διατήρηση της καλής υγείας και συμβάλλει στην μακροζωία».

Στην περίοδο της νηστείας, αλλά και γενικότερα, το ταχίνι προσφέρει μια σημαντική εναλλακτική λύση, καθώς όταν συνδυάζεται με τρόφιμα που περιέχουν λυσίνη, όπως τα όσπρια και οι ξηροί καρποί, η πρωτεΐνη που παράγεται είναι υψηλής βιολογικής αξίας και διαθεσιμότητας, πλησιάζοντας τη βιολογική αξία ζωικών πρωτεϊνών. Οι καταναλωτές, ενημερωμένοι πλέον από πολλές πηγές, δείχνουν σαφή προτίμηση προς τέτοιου είδους τρόφιμα, τα οποία, μάλιστα, προμηθεύονται σε προσιτή τιμή.

Κονσερβαρισμένα αλιεύματα
Η Χριστίνα Τσαλοπούλου, Product Development & Brand Manager της VITA-Μ.Δ. Τσαλόπουλος ΑΕ, τονίζει ότι η αγορά των νηστίσιμων ακολουθεί παράλληλη πορεία με αυτή της γενικής αγοράς των τροφίμων που μαστίζεται από την οικονομική κρίση. «Τόσο οι παραγωγοί όσο και οι καταναλωτές εμφανίζονται διστακτικοί, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γενικότερο αίσθημα αβεβαιότητας και ανασφάλειας που επικρατεί. Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο επιλεκτικοί και οι αγορές τους είναι περισσότερο αποτέλεσμα σκέψης παρά παρόρμησης». Όπως εξηγεί αναφορικά με τις τιμές των νηστίσιμων που η πρώτη ύλη τους είναι ψαρικά προϊόντα, «αυτές παρουσιάζουν ανοδική πορεία εξαιτίας της μεγάλης δυσκολίας εξεύρεσης πρώτης ύλης».

Η κυρία Μαριέττα Καλογήρου, Group Product Manager της Κονσερβοποιίας Βορείου Αιγαίου (ΚΟΝΒΑ), σημειώνει ότι «η σημαντικότερη εξέλιξη στην αγορά των νηστίσιμων προϊόντων είναι η ώθηση για την ανάπτυξη νέων κωδικών, με είδη μαλακίων τα οποία είναι πιο οικονομικά και προσφέρουν μια ανανεωμένη γευστικά πρόταση στον καταναλωτή». Σχετικά με τα αλιεύματα σε κονσέρβα σχολιάζει ότι φέτος δεν υπήρξαν «εκπλήξεις» αναφορικά με την επάρκεια της πρώτης ύλης, «γεγονός που ευνόησε την ομαλή διάθεση πλήρους γκάμας προϊόντων εκ μέρους της εταιρείας μας, επιτρέποντάς μας να αναπτύξουμε και δύο νέους κωδικούς. Οι αναπροσαρμογές των τιμών των πρώτων υλών ήταν συγκρατημένες, συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, πράγμα που συνετέλεσε στο να μην υπάρχουν σημαντικές μεταβολές στις τελικές τιμές ραφιού».

Πάντως, γενικότερα τα αποτελέσματα του κλάδου των αλιευμάτων σε κονσέρβα δεν είναι ενθαρρυντικά, αφού η πτώση των πωλήσεων το πρώτο 9μηνο του 2013, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, σε όγκο έφτασε το 9,2% και σε αξία το 7,9%. Ωστόσο τα ψάρια και τα θαλασσινά, είτε σε κονσέρβα είτε τα κατεψυγμένα, εξακολουθούν πάντα να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά των νηστίσιμων προϊόντων.

Κατεψυγμένα αλιεύματα
Αν και η κατηγορία του κατεψυγμένου αλιεύματος συγκράτησε τον όγκο των πωλήσεών της στα επίπεδα του 2012 (η πτώση δεν υπερέβη το 2,5%), σε αξία η πτωτική τάση ήταν έντονη, της τάξης του 8,4%, πράγμα που αποδίδεται στις έντονες προωθητικές ενέργειες, κυρίως της πρωταγωνίστριας μάρκας στη συγκεκριμένη κατηγορία, της Kallimanis, αλλά και στη μεγάλη μείωση τιμής στην υποκατηγορία του χταποδιού. Κατά παράδοση, την περίοδο της Σαρακοστής η ζήτηση των θαλασσινών, λόγω της νηστείας, απορροφά ένα σεβαστό μέρος της ετήσιας κατανάλωσής τους, με μικρές αυξομειώσεις από χρόνο σε χρόνο, πράγμα που συμβαίνει και στη σκληρή περίοδο της οικονομικής κρίσης. Καθοριστικός παράγοντας γι’ αυτό, κατά την κυρία Γεωργία Τσουτσίκου, Group Brand Manager-Retail της Καλλιμάνης, είναι τα έντονα προωθητικά προγράμματα της μάρκας Kallimanis, όπως άλλωστε και η υποστήριξη της κατηγορίας από το οργανωμένο λιανεμπόριο.

Χαρακτηριστικά, την εβδομάδα που προηγείται της Καθαράς Δευτέρας η ζήτηση απορροφά το 10% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης θαλασσινών. Ο μεγαλύτερος όγκος αναφέρεται σε κωδικούς καλαμαριού, έπεται το χταπόδι, η γαρίδα και η σουπιά. Όπως τονίζει η κυρία Τσουτσίκου σχετικά με την κατηγορία, «έχουμε να κάνουμε με ένα φυσικό προϊόν. Κάθε χρόνο η διαθεσιμότητα και η ζήτησή του επηρεάζουν τις τιμές των πρώτων υλών, έτσι ώστε σε πολλές ποικιλίες οι αυξομειώσεις των τιμών είναι έντονες». Φυσικά, υπάρχουν είδη που οι διακυμάνσεις των τιμών είναι πιο ήπιες από άποψη έντασης και συχνότητας.

Σήμερα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης οι καταναλωτές εύκολα αποκλείουν ένα ακριβό προϊόν από το καλάθι τους, πράγμα που δεν συνέβαινε σε τόση έκταση παλιότερα. Στο πλαίσιο αυτό, το 2013 η πέρκα ήταν από τους κωδικούς που εμφάνισαν σημαντική απώλεια πωλήσεων σε όγκο, εξαιτίας της τιμής της. Το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών πέρκας στράφηκε σε είδη βακαλάου, στα οποία η τιμή ραφιού παραμένει προσιτή. Στην κατηγορία τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται η μεγαλύτερη καταναλωτική προτίμηση για κωδικούς καλαμαριού παρά για κωδικούς χταποδιών και γαρίδων που είναι ακριβότεροι.

Νηστίσιμα: Όγκος πωλήσεων (χιλ. κιλά)
      2012 (έως 10/12) 2013 (έως 10/13) Διαφορά
Ταχίνι 645,4 638,6 474,1 587,4 23,9%
Χαλβάς 1.197,3 1.212,9 1.089,3 914,9 -16,0%
Έτοιμα γεύματα 1.172,1 1.022,1 895,2 799,7 -10,7%
Κατεψυγμένα ψάρια -θαλασσινά 8.035,1 7.005,1 5.595,1 5.457,8 -2,5%
Ψάρια –θαλασσινά/ κονσέρβα 10.124,8 9.192,3 5.827,9 5.572 -9,2%
Πηγή: IRI
Νηστίσιμα: Αξία πωλήσεων (χιλ. ευρώ)

 

2011 2012 2012 (έως 10/12) 2013 (έως 10/13) Διαφορά
Ταχίνι 6.060,7 5.913,3 4.376,6 5.373,8 22,8%
Χαλβάς 8.713,8 8.418,7 7.478,6 6.767,9 -9,5%
Έτοιμα γεύματα 6.697,6 5.853,7 5.131,3 4.455,3 -13,2%
Κατεψυγμένα ψάρια -θαλασσινά 67.474,8 62.444,7 49.906,4 45.718,2 -8,4%
Ψάρια –θαλασσινά/ κονσέρβα 111.043,3 102.228,6 64.522,1 60.838,1 -7,9%
Πηγή: IRI

Το πιο χαρακτηριστικό, ίσως, προϊόν της Σαρακοστής και απαραίτητο στο τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας, ο χαλβάς, παρουσίασε μεγάλη πτώση όγκου πωλήσεων 16% στο πρώτο δεκάμηνο του 2013, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Σημαντική ήταν και η πτώση της αξίας πωλήσεων του προϊόντος, 9,5%, με απώλειες της τάξης άνω των 700 χιλιάδων ευρώ. Αντιθέτως, το προϊόν-έκπληξη της χρονιάς ήταν το ταχίνι, που εμφάνισε θεαματική άνοδο πωλήσεων, σε όγκο 23,9% και σε αξία 22,8%, με έσοδα αυξημένα περίπου κατά ένα εκατομμύριο ευρώ συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Έτσι, οι εταιρείες που παράγουν το προϊόν, όντας ταυτόχρονα παραγωγοί του χαλβά, «ισοφάρισαν» τις απώλειές τους.

Το ταχίνι έχει γίνει πλέον καθημερινή συνήθεια για πολλούς καταναλωτές, καθώς σωστά θεωρείται τροφή υγιεινή και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Όπως σημειώνει η διαιτολόγος-διατροφολόγος κυρία Μαριέττα Μιχαήλ, «το ταχίνι, έχοντας ως πρώτη ύλη το σουσάμι, αποτελεί φυτικής προέλευσης τρόφιμο με υψηλής βιολογικής αξίας φυτική πρωτεΐνη. Ουσιαστικά είναι πολτός από τους σπόρους του αλεσμένου σησαμιού. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό σύμμαχο στη διατήρηση της καλής υγείας και συμβάλλει στην μακροζωία».

Στην περίοδο της νηστείας, αλλά και γενικότερα, το ταχίνι προσφέρει μια σημαντική εναλλακτική λύση, καθώς όταν συνδυάζεται με τρόφιμα που περιέχουν λυσίνη, όπως τα όσπρια και οι ξηροί καρποί, η πρωτεΐνη που παράγεται είναι υψηλής βιολογικής αξίας και διαθεσιμότητας, πλησιάζοντας τη βιολογική αξία ζωικών πρωτεϊνών. Οι καταναλωτές, ενημερωμένοι πλέον από πολλές πηγές, δείχνουν σαφή προτίμηση προς τέτοιου είδους τρόφιμα, τα οποία, μάλιστα, προμηθεύονται σε προσιτή τιμή.

Κονσερβαρισμένα αλιεύματα
Η Χριστίνα Τσαλοπούλου, Product Development & Brand Manager της VITA-Μ.Δ. Τσαλόπουλος ΑΕ, τονίζει ότι η αγορά των νηστίσιμων ακολουθεί παράλληλη πορεία με αυτή της γενικής αγοράς των τροφίμων που μαστίζεται από την οικονομική κρίση. «Τόσο οι παραγωγοί όσο και οι καταναλωτές εμφανίζονται διστακτικοί, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γενικότερο αίσθημα αβεβαιότητας και ανασφάλειας που επικρατεί. Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο επιλεκτικοί και οι αγορές τους είναι περισσότερο αποτέλεσμα σκέψης παρά παρόρμησης». Όπως εξηγεί αναφορικά με τις τιμές των νηστίσιμων που η πρώτη ύλη τους είναι ψαρικά προϊόντα, «αυτές παρουσιάζουν ανοδική πορεία εξαιτίας της μεγάλης δυσκολίας εξεύρεσης πρώτης ύλης».

Η κυρία Μαριέττα Καλογήρου, Group Product Manager της Κονσερβοποιίας Βορείου Αιγαίου (ΚΟΝΒΑ), σημειώνει ότι «η σημαντικότερη εξέλιξη στην αγορά των νηστίσιμων προϊόντων είναι η ώθηση για την ανάπτυξη νέων κωδικών, με είδη μαλακίων τα οποία είναι πιο οικονομικά και προσφέρουν μια ανανεωμένη γευστικά πρόταση στον καταναλωτή». Σχετικά με τα αλιεύματα σε κονσέρβα σχολιάζει ότι φέτος δεν υπήρξαν «εκπλήξεις» αναφορικά με την επάρκεια της πρώτης ύλης, «γεγονός που ευνόησε την ομαλή διάθεση πλήρους γκάμας προϊόντων εκ μέρους της εταιρείας μας, επιτρέποντάς μας να αναπτύξουμε και δύο νέους κωδικούς. Οι αναπροσαρμογές των τιμών των πρώτων υλών ήταν συγκρατημένες, συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, πράγμα που συνετέλεσε στο να μην υπάρχουν σημαντικές μεταβολές στις τελικές τιμές ραφιού».

Πάντως, γενικότερα τα αποτελέσματα του κλάδου των αλιευμάτων σε κονσέρβα δεν είναι ενθαρρυντικά, αφού η πτώση των πωλήσεων το πρώτο 9μηνο του 2013, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, σε όγκο έφτασε το 9,2% και σε αξία το 7,9%. Ωστόσο τα ψάρια και τα θαλασσινά, είτε σε κονσέρβα είτε τα κατεψυγμένα, εξακολουθούν πάντα να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά των νηστίσιμων προϊόντων.

Κατεψυγμένα αλιεύματα
Αν και η κατηγορία του κατεψυγμένου αλιεύματος συγκράτησε τον όγκο των πωλήσεών της στα επίπεδα του 2012 (η πτώση δεν υπερέβη το 2,5%), σε αξία η πτωτική τάση ήταν έντονη, της τάξης του 8,4%, πράγμα που αποδίδεται στις έντονες προωθητικές ενέργειες, κυρίως της πρωταγωνίστριας μάρκας στη συγκεκριμένη κατηγορία, της Kallimanis, αλλά και στη μεγάλη μείωση τιμής στην υποκατηγορία του χταποδιού. Κατά παράδοση, την περίοδο της Σαρακοστής η ζήτηση των θαλασσινών, λόγω της νηστείας, απορροφά ένα σεβαστό μέρος της ετήσιας κατανάλωσής τους, με μικρές αυξομειώσεις από χρόνο σε χρόνο, πράγμα που συμβαίνει και στη σκληρή περίοδο της οικονομικής κρίσης. Καθοριστικός παράγοντας γι’ αυτό, κατά την κυρία Γεωργία Τσουτσίκου, Group Brand Manager-Retail της Καλλιμάνης, είναι τα έντονα προωθητικά προγράμματα της μάρκας Kallimanis, όπως άλλωστε και η υποστήριξη της κατηγορίας από το οργανωμένο λιανεμπόριο.

Χαρακτηριστικά, την εβδομάδα που προηγείται της Καθαράς Δευτέρας η ζήτηση απορροφά το 10% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης θαλασσινών. Ο μεγαλύτερος όγκος αναφέρεται σε κωδικούς καλαμαριού, έπεται το χταπόδι, η γαρίδα και η σουπιά. Όπως τονίζει η κυρία Τσουτσίκου σχετικά με την κατηγορία, «έχουμε να κάνουμε με ένα φυσικό προϊόν. Κάθε χρόνο η διαθεσιμότητα και η ζήτησή του επηρεάζουν τις τιμές των πρώτων υλών, έτσι ώστε σε πολλές ποικιλίες οι αυξομειώσεις των τιμών είναι έντονες». Φυσικά, υπάρχουν είδη που οι διακυμάνσεις των τιμών είναι πιο ήπιες από άποψη έντασης και συχνότητας.

Σήμερα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης οι καταναλωτές εύκολα αποκλείουν ένα ακριβό προϊόν από το καλάθι τους, πράγμα που δεν συνέβαινε σε τόση έκταση παλιότερα. Στο πλαίσιο αυτό, το 2013 η πέρκα ήταν από τους κωδικούς που εμφάνισαν σημαντική απώλεια πωλήσεων σε όγκο, εξαιτίας της τιμής της. Το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών πέρκας στράφηκε σε είδη βακαλάου, στα οποία η τιμή ραφιού παραμένει προσιτή. Στην κατηγορία τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται η μεγαλύτερη καταναλωτική προτίμηση για κωδικούς καλαμαριού παρά για κωδικούς χταποδιών και γαρίδων που είναι ακριβότεροι.

Νηστίσιμα: Όγκος πωλήσεων (χιλ. κιλά)
      2012 (έως 10/12) 2013 (έως 10/13) Διαφορά
Ταχίνι 645,4 638,6 474,1 587,4 23,9%
Χαλβάς 1.197,3 1.212,9 1.089,3 914,9 -16,0%
Έτοιμα γεύματα 1.172,1 1.022,1 895,2 799,7 -10,7%
Κατεψυγμένα ψάρια -θαλασσινά 8.035,1 7.005,1 5.595,1 5.457,8 -2,5%
Ψάρια –θαλασσινά/ κονσέρβα 10.124,8 9.192,3 5.827,9 5.572 -9,2%
Πηγή: IRI
Νηστίσιμα: Αξία πωλήσεων (χιλ. ευρώ)

 

2011 2012 2012 (έως 10/12) 2013 (έως 10/13) Διαφορά
Ταχίνι 6.060,7 5.913,3 4.376,6 5.373,8 22,8%
Χαλβάς 8.713,8 8.418,7 7.478,6 6.767,9 -9,5%
Έτοιμα γεύματα 6.697,6 5.853,7 5.131,3 4.455,3 -13,2%
Κατεψυγμένα ψάρια -θαλασσινά 67.474,8 62.444,7 49.906,4 45.718,2 -8,4%
Ψάρια –θαλασσινά/ κονσέρβα 111.043,3 102.228,6 64.522,1 60.838,1 -7,9%
Πηγή: IRI

Καταναλωτικές τάσεις
«Οι καταναλωτές σήμερα αγοράζουν «ορθολογικά», δεν κρατούν οικιακό απόθεμα και πάντα υπολογίζουν τη σχέση τιμής/απόδοσης, δηλαδή της τιμής προς την επάρκεια της ποσότητας για τις ανάγκες του νοικοκυριού», σημειώνει η κυρία Καλογήρου. Πάντως σημειώνει ότι, αν και «το οικονομικό όφελος είναι πρώτιστης σημασίας», οι καταναλωτές «επιμένουν ακόμα στη γευστική απόλαυση». Έτσι, «καλοδέχονται τις νέες προτάσεις ειδών, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για οικονομικές λύσεις». Καθώς τα διαθέσιμα εισοδήματα μειώνονται, οι καταναλωτές γίνονται πιο επιλεκτικοί και προσεκτικοί στις αγορές τους, σημειώνει η κυρία Τσαλοπούλου.

Αυτό σημαίνει ότι περισσότερο από ποτέ άλλοτε οι καταναλωτές προσέχουν τις τιμές των προϊόντων που αγοράζουν, αλλά κυρίως αξιολογούν τις επιλογές τους και τελικά επιλέγουν τα προϊόντα που προσφέρουν την καλύτερη σχέση τιμής και ποιότητας. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνουμε ότι σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα όσπρια, που έχουν ξεχωριστή θέση στο σαρακοστιανό τραπέζι, οι καταναλωτές φαίνεται ότι προτιμούν τα εντοπίως παραγόμενα προϊόντα.

Τα νηστίσιμα προϊόντα που προσφέρονται ως μεζές, όπως τα θαλασσινά που συνοδεύουν το ούζο, είναι μία κατηγορία που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με δεδομένο ότι οι φιλικές και οικογενειακές συγκεντρώσεις κατ’ οίκον έχουν γίνει ένας από τους αγαπημένους τρόπους διασκέδασης και των νεότερης ηλικίας καταναλωτών. Σε κάθε περίπτωση η βασική επιδίωξη των προμηθευτριών εταιρειών είναι η εξασφάλιση της επάρκειας των προσφερόμενων προϊόντων για την κάλυψη της ζήτησης την περίοδο της Σαρακοστής.

Προώθηση και καινοτομία
Σε ό,τι αφορά τον χαλβά, ένα προϊόν στο οποίο δραστηριοποιούνται με ιδιωτικές μάρκες και πολλές αλυσίδες, η συνήθης ενέργεια είναι η έκπτωση επί της τιμής πωλήσεως. «Την περίοδο της Σαρακοστής κάνουμε διάφορες προωθητικές ενέργειες. Ως εταιρεία εστιάζουμε κυρίως σε in-store promotions, ενώ παράλληλα πραγματοποιούμε διαφημιστικές καταχωρίσεις σε έντυπα μέσα», σημειώνει η κυρία Τσαλοπούλου. Η Καλλιμάνης έχει προχωρήσει σε μεγάλη τηλεοπτική καμπάνια, που ολοκληρώνεται τις μέρες της Σαρακοστής, στην οποία προβάλλεται ιδιαίτερα το ζήτημα της ποιότητας των προϊόντων, χωρίς συντηρητικά και πρόσθετα, όπως άλλωστε και η άριστη σχέση τιμής/υψηλής διατροφικής αξίας των προϊόντων της μάρκας. Μεταξύ των προϊόντων της, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο Σουρίμι καβουριού.

Η ΚΟΝΒΑ παρουσίασε δύο νέους κωδικούς στην υποκατηγορία του καλαμαριού. Πρόκειται για το τεμαχισμένο πλοκάμι μεγάλου καλαμαριού, σε δύο γεύσεις, για ποικιλία χρήσεων, σε δοχείο των 120 γραμμαρίων, και για ένα προϊόν σε gourmet κατεύθυνση, το καπνιστό καλαμάρι (ολόκληρο καλαμάρι καπνιστό, σε λάδι, που διατίθεται σε δοχείο των 160 γραμμαρίων). Άλλωστε, η εμπειρία επιβεβαιώνει ότι ο Έλληνας καταναλωτής εκτιμά την γεμάτη γεύση και το ιδιαίτερο άρωμα των καπνιστών προϊόντων. Προϊόν-ναυαρχίδα της ΚΟΝΒΑ παραμένει το ολόκληρο καλαμάρι στον φυσικό του χυμό, ένα προϊόν που ορίζει μόνο του μια υποκατηγορία του σαρακοστιανού φαγητού και που ως τέτοιο κάνει όλο και δυναμικότερη την παρουσία του στο ράφι, με ιδιωτική ετικέτα. Η ΚΟΝΒΑ, πάντως, επέλεξε να παρουσιάσει τρεις νέους κωδικούς καλαμαριού, με έντονα στοιχεία διαφοροποίησης, αποβλέποντας στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος των νεαρής ηλικίας καταναλωτών, αλλά και στη γενικότερη αναθέρμανση του ενδιαφέροντος του κοινού για την κατηγορία.

Μηνύματα προς το λιανεμπόριο
Όπως τονίζει η κ. Καλογήρου (ΚΟΝΒΑ), πλέον η περίοδος της σαρακοστιανής αγοράς τείνει να «πολώνεται» στην Καθαρή Δευτέρα και τη Μεγάλη Εβδομάδα, οπότε η ζήτηση των σχετικών προϊόντων κορυφώνεται. Στο πλαίσιο αυτής της τάσης, διαπιστώνει, «πρέπει η βιομηχανία και το λιανεμπόριο να συντονίσουμε τις προσπάθειες μας για την καλύτερη παρουσίαση, ευρεία διάθεση, προώθηση και προβολή των σχετικών προϊόντων, ώστε να γίνονται πιο ελκυστικά για τον καταναλωτή». «Σήμερα οι συνέργειες της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου είναι πιο σημαντικές από ποτέ», συμφωνεί η κ. Τούτσικου (Καλλιμάνης), υπογραμμίζοντας τη συνευθύνη των δύο πλευρών να βοηθούν τον καταναλωτή να επιλέγει «αυτό που πραγματικά χρειάζεται».

Η κ. Τσαλοπούλου (VITA-Μ.Δ. Τσαλόπουλος) σημειώνει: «Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο, αν το λιανεμπόριο μπορούσε να δίνει στους παραγωγούς των νηστίσιμων προϊόντων μια πιο συγκεκριμένη εικόνα των αναγκών τους, από άποψη ποσοτήτων, ώστε να μπορούν να οργανώνονται καλύτερα και να αντεπεξέρχονται στη ζήτηση». Η κυρία Τσούτσικου εξειδικεύοντας στη στρατηγική της Καλλιμάνης, σημειώνει: «Φιλοσοφία της εταιρείας μας είναι να επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στην ποιότητα, προσφέροντας στον καταναλωτή ψάρι εφάμιλλο του φρεσκοαλιευμένου νωπού. Θεωρούμε πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε μια τέτοια περίοδο να δίνουμε τη δυνατότητα στους πολίτες να βάζουν στο καλάθι τους ένα τρόφιμο υψηλής διατροφικής αξίας.

Η Kallimanis πριν λίγες μέρες ξεκίνησε τη νέα της τηλεοπτική καμπάνια, με κύριο στόχο την εκπαίδευση του καταναλωτή στην ποιοτική υπεροχή των κατεψυγμένων αλιευμάτων Kallimanis και στα κριτήρια με τα οποία πρέπει να επιλέγουν το ποιοτικό κατεψυγμένο αλίευμα», σημειώνοντας ότι στο πλαίσιο της συγκεκριμένης καμπάνιας θα ξεκινήσει ένα πρόγραμμα συνεργασίας με συγκεκριμένους λιανέμπορους, για την εκπαίδευση των καταναλωτών στην επιλογή και το μαγείρεμα των προϊόντων.

«Στόχος μας για το 2014 είναι να προβάλλουμε το εύρος της γκάμας προϊόντων της ΚΟΝΒΑ» δηλώνει η κ. Καλογήρου, «αλλά και να εστιάσουμε στην κατά το δυνατόν μείωση της τιμής μονάδος κάθε είδους, δίνοντας το κίνητρο στον καταναλωτή να τα επιλέγει από άποψη και ποσότητας και ποικιλίας. Το μήνυμά μας στον καταναλωτή, μέσω των ενεργειών μας, είναι ότι τα νηστίσιμα μαλάκια είναι ιδιαίτερα θρεπτικά και υγιεινά και ότι με αυτά μπορεί να δημιουργεί ένα πλήθος εναλλακτικών προτάσεων για το ημερήσιο γεύμα του, όπως επίσης ότι τα κονσερβοποιημένα μαλάκια προσφέρουν την απαιτούμενη ευκολία χρήσης στις μετακινήσεις και στο γεύμα στην ύπαιθρο, δεδομένου ότι η περίοδος της σαρακοστής και του Πάσχα, η έλευση της άνοιξης, ευνοεί τις εκδρομικές εξόδους». Αναφορικά με τις προοπτικές της κατηγορίας φέτος η κ. Τσαλοπούλου σημειώνει ότι αναμένονται μεγάλες ανακατατάξεις στον κλάδο ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης, οι οποίες, ωστόσο, θα εμφανίσουν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης, ενώ η κ. Τσούτσικου εκφράζει την αισιοδοξία της, αν και κάθε πρόβλεψη, όπως υποστηρίζει, είναι παρακινδυνευμένη.

σελφ σερβις (T. 436)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION