σελφ σερβις - ΕΣΒΕΠ: Η θέση των brands στην εποχή της κρίσης

Πέμπτη, 9 Ιουλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

ΕΣΒΕΠ: Η θέση των brands στην εποχή της κρίσης

21 Μαΐου 2013 | 11:07 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Εκδηλώσεις

Οι επιχειρήσεις-μέλη του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων αντιπροσωπεύουν ένα από τα πιο δυναμικά τμήματα της ελληνικής οικονομίας, που στηρίζει την επιβίωση και την ανάπτυξή του στην επένδυση σε καινοτόμες ιδέες και προϊόντα και την κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή. Η εικόνα της αγοράς στην οποία απευθύνονται οι επιχειρήσεις του Συνδέσμου και η δραστηριότητα του Συνδέσμου προς την κατεύθυνση της λύσης χρόνιων προβλημάτων παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της απολογιστικής Ετήσιας Γενικής Συνέλευσής του, στα τέλη Μαρτίου.

Στη θετική κατεύθυνση προς την οποία κινούνται τελευταία οι θεσμικές αλλαγές, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Συνδέσμου, κ. Νίκος Καραγεωργίου, ζητώντας όμως ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια από την πλευρά του κράτους και των αρμόδιων υπουργείων, ώστε να δοθούν ουσιαστικές λύσεις σε θέματα όπως η δημιουργία σταθερού και φιλικού προς την επιχειρηματικότητα φορολογικού περιβάλλοντος και η πάταξη της γραφειοκρατίας.

Ο κ. Καραγεωργίου, αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα που δημιουργούνται στην αγορά από τη συνεχιζόμενη οικονομική ύφεση και, κυρίως, στην αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, λέγοντας πως η βιομηχανία επώνυμων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης στηρίζεται στους καταναλωτές, που είναι αυτοί οι οποίοι αποφασίζουν για το ποια brands θα ενισχύσουν με την αγορά τους, και εργάζεται με στόχο να προσφέρει καινοτόμα προϊόντα που διευκολύνουν την καθημερινή τους ζωή.

Ο κ. Καραγεωργίου μίλησε για τη δίωξη της επιχειρηματικότητας εδώ και χρόνια στην Ελλάδα και για την προσπάθεια τοποθέτησης των επιχειρήσεων στη θέση του αποδιοπομπαίου τράγου σχετικά με όσα αρνητικά συνέβαιναν στην αγορά, εκφράζοντας  όμως την άποψη πως τελευταία αυτό το κλίμα έχει αρχίσει να αλλάζει. Για το θέμα των τιμών, που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο, ο κ. Καραγεωργίου είπε πως «οι επιχειρήσεις-μέλη του ΕΣΒΕΠ μείωσαν τις τιμές των προϊόντων τους, συναισθανόμενες την κοινωνική τους αποστολή», παρουσιάζοντας στοιχεία της Eurostat και του ΙΕΛΚΑ προς υποστήριξη των προαναφερθέντων.

Η βελτίωση του επιπέδου τιμών δεν αφορά μόνο στη σύγκριση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο αλλά και με το σύνολο των κρατών μελών της ΕΕ-27. Απαντώντας σε όσους θέτουν το ερώτημα «αφού μειώνονται οι μισθοί γιατί δεν μειώνονται οι τιμές;», αναφέρθηκε στο χαμηλό ποσοστό συμμετοχής του εργατικού κόστους στη διαμόρφωση της τελικής τιμής του προϊόντος (2%-4%), σε αντίθεση με τα κόστη της ενέργειας (εκτίναξή τους τα τελευταία χρόνια) και των πρώτων υλών (αύξηση τιμών διεθνώς έως 70%, που αντιπροσωπεύουν το 25%-40% της τελικής τιμής).

Μίλησε, επίση, για τους έμμεσους φόρους (ο ΦΠΑ είναι 6% υψηλότερος από τον ΜΟ των χωρών της ΕΕ, ενώ υπάρχουν 28 φόροι υπέρ τρίτων), στο γεγονός ότι το 70% περίπου των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά είναι εισαγόμενα και ως εκ τούτου δεν επηρεάζονται στην τιμή τους από τη μείωση των μισθών, στο θέμα της ρευστότητας  (πάγωμα δανειοδοτήσεων & διακοπή πιστώσεων από προμηθευτές εξωτερικού διαμόρφωσε ένα χρηματοοικονομικό κόστος 3-6% επί των τιμών των προϊόντων) και στις έκτακτες φορολογικές εισφορές.

Κλείνοντας την ομιλία του, αναφέρθηκε στα θέματα που συζητήθηκαν σε συνάντηση με τον ΟΟΣΑ, με τον οποίο συνεργάζεται το Υπ. Ανάπτυξης για τη μελέτη των θεσμικών αλλαγών της αγοράς, και στο μνημόνιο που απέστειλε ο Σύνδεσμος με τις δικές του σχετικές προτάσεις, ενώ ανέφερε τα θέματα με τα οποία θα πρέπει να ασχοληθεί ο ΕΣΒΕΠ την επόμενη διετία, μεταξύ των οποίων είναι το θέμα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, οι σχέσεις με την Κυβέρνησης, η προστασία του κλάδου από την αρνητική δημοσιότητα και ο Κοινωνικός Ισολογισμός των επιχειρήσεων.

Έκκληση συνεργασίας
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου κ. Στέφανος Κομνηνός, ο οποίος εξέφρασε την πεποίθηση πως τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η καταγραφή των διαδικασιών της δημόσιας διοίκησης, που περιορίζεται πλέον σε ποσοστό 40% - 50%. Μιλώντας για την ανάπτυξη, τόνισε πως οι σχετικές επενδύσεις του κράτους πρέπει να αφορούν κυρίως στις επιχειρήσεις που λειτουργούν στη χώρα και στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η προσπάθεια κατάργησης των γραφειοκρατικών κωλυμάτων που αφορούν στην ίδρυση και επέκταση των επιχειρήσεων.

Αναφερόμενος, επίσης, στα πλεονεκτήματα του θεσμού της Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρείας, διευκρίνισε πως στο πλαίσιό της θα μπορεί μια επιχείρηση με κεφάλαιο από 1 μόλις ευρώ να κάνει έναρξη εργασιών χωρίς τη μεσολάβηση δικηγόρου ή συμβολαιογράφου και πως ένα μεγάλο μέρος των σχετικών ζητημάτων θα ρυθμιστεί βάσει του νέου αγορανομικού κώδικα, που προβλέπεται να έρθει προς ψήφιση στη Βουλή εντός του Απριλίου. Ο κ. Κομνηνός μίλησε και για τα προβλήματα που δημιουργεί η διασπορά αρμοδιοτήτων σε πολλά υπουργεία και υποστήριξε την άποψη πως από τη στιγμή που δεν λειτουργούν όπως θα έπρεπε οι ελεγκτικοί θεσμοί είναι λογικό να λαμβάνονται συγκεκριμένα μέτρα ελέγχου, ενώ αναφέρθηκε και στην πρόθεση λειτουργίας ειδικού ελέγχου των ενδοομιλικών συναλλαγών.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Κομνηνός στο θέμα της πάταξης του παρεμπορίου, ζητώντας τη συνδρομή των μελών του Συνδέσμου για την αγορά «σπαστήρων», των εργαλείων που καταστρέφουν τα κατασχεθέντα εμπορεύματα, ενώ για το ζήτημα των τιμών, συμφώνησε με την άποψη πως το μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργείται από τους έμμεσους φόρους και το κόστος ενέργειας, γι’ αυτό και δεν συνδέεται με την μείωση των μισθών. Στην εκδήλωση του ΕΣΒΕΠ μίλησε επίσης και ο νέος Πρόεδρος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) κ. Στέλιος Σταυρίδης, που και αυτός με τη σειρά του αναφέρθηκε στα προβλήματα που δημιουργούν οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, η πολυνομία και οι επικαλύψεις αρμοδιοτήτων Παρόλα αυτά, ο κ. Σταυρίδης είπε ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων θα προχωρήσει και ευελπιστεί ότι για το 2013 θα επιτευχθεί ο στόχος της εισροής εσόδων γύρω στα 2,6 δισ. ευρώ.

Πτώση τιμών και συρρίκνωση της αγοράς
Η εκδήλωση έκλεισε με την παρουσίαση του κ. Αλέξανδρου Φλώρου Retailer Services Manager της Nielsen, ο οποίος αναφέρθηκε στις δραματικές εξελίξεις που χαρακτηρίζουν την ελληνική οικονομία τα πέντε τελευταία χρόνια, στην οποία οι καταθέσεις μειώθηκαν κατά 80 δισ. ευρώ και το ΑΕΠ συρρικνώθηκε 40 δισ. ευρώ. Επίσης, αναφερόμενος στην πορεία των τιμών των ειδών διατροφής, ο κ. Φλώρος παρέθεσε εντυπωσιακά συγκριτικά στοιχεία από τα οποία προκύπτει πτώση των τιμών στην ελληνική αγορά. Ιδιαίτερα, ο κ. Φλώρος τόνισε ότι η μέση πτώση των τιμών στα επώνυμα προϊόντα είναι 0,2%, ενώ στα αντίστοιχα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (στις εξεταζόμενες κατηγορίες) παρατηρείται αύξηση 3% περίπου.

Τέλος, ο κ. Φλώρος είπε ότι από το 2009 έως και το 2012 η συρρίκνωση της αγοράς στη λιανική πώληση των ταχυκίνητων προϊόντων ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, φαινόμενο βέβαια το οποίο διακυβεύει την επιβίωση των επιχειρήσεων που τελούν υπό καθεστώς αβεβαιότητας με άμεση συνέπεια την άνοδο της ανεργίας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία σχετικά με την επιλογή φθηνότερων μαρκών ως μία από τις βασικές μεθόδους μείωσης των οικογενειακών εξόδων (σε 7 στους 10 καταναλωτές) και στην πρόθεση η συνήθεια αυτή να συνεχιστεί και μετά το πέρας της κρίσης, όπως και το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται σε προϊόντα υπό προώθηση (37,8%), το οποίο αυξάνεται δραματικά αν γίνει αναγωγή του αποκλειστικά στα επώνυμα προϊόντα (45%) -να σημειωθεί πως το 2012 ξεκίνησαν προωθητικές ενέργειες και στα PL προϊόντα. Παρά τα προβλήματα, ο κ. Καραγεωργίου έκλεισε τις εργασίες της ΓΣ τονίζοντας την προσήλωση των επιχειρήσεων-μελών του Συνδέσμου στην αναζήτηση τρόπων ανάπτυξης των δραστηριοτήτων τους και στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας.

σελφ σερβις (T. 427)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION