σελφ σερβις - Air Wick: Φέρνει άλλον Αέρα

Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Air Wick: Φέρνει άλλον Αέρα

14 Δεκεμβρίου 2011 | 15:13 Γράφει η Ελενα  Καραντζίκου Topics: Είδη οικιακής χρήσης,Προϊόντα

Air Wick: Φέρνει άλλον Αέρα

Το Air Wick, που πρωτολανσαρίστηκε το 1943 στις ΗΠΑ, κατέχει διεθνώς σημαντική θέση στην κατηγορία του. Στην Ελλάδα εξελίχθηκε στη μάρκα με τα μεγαλύτερα μερίδια στα αρωματικά χώρου (48,5% σε αξία). Σε μια περίοδο, μάλιστα, όπου η εν λόγω κατηγορία εμφανίζει πτωτική τάση, το Air Wick αύξησε κατά 3% τις πωλήσεις του. Ιδιαίτερα στην υποκατηγορία των αυτόματων αποσμητικών χώρου (καταλαμβάνει το 36% της γενικής κατηγορίας) το Air Wick κυριαρχεί με μερίδιο άνω του 81%.

H Reckitt Benckiser στηρίζει τη μάρκα Air Wick, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό, το Air Wick προχώρησε στο λανσάρισμα ενός καινοτόμου αεροζόλ χωρίς προωθητικά αέρια, του Aqua mist, ασφαλούς και για τα υφάσματα, το οποίο συνεισέφερε σημαντικά στο να κρατηθεί ζωντανό το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ωθώντας τις πωλήσεις της κατηγορίας σε ανάπτυξη.

Παράλληλα λανσάρισε το πρωτοποριακό αρωματικό κερί spiral Ribbon, που ανάτρεψε την αρνητική πορεία των πωλήσεων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 40%, και κέρδισε σημαντικό μερίδιο αγοράς. Οι καινοτόμες προτάσεις συνεχίστηκαν και στον τομέα των αρωμάτων με την παρουσίαση της σειράς Air Wick Touch of Luxury, που έφεραν «νέο αέρα» στην αγορά των αποσμητικών χώρου.

Το νέο concept της σειράς Touch of Luxury, ότι δηλαδή η πολυτέλεια μπορεί να είναι καθημερινή υπόθεση στο σπίτι, κράτησε το Air Wick πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών για άλλη μία χρονιά. Όλα τα προϊόντα Air Wick έχουν συνεχή τηλεοπτική διαφημιστική παρουσία και υποστήριξη με προωθητικές ενέργειες και πολιτική χαμηλών τιμών σχεδόν καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Η σειρά προϊόντων Air Wick
H γκάμα των προϊόντων Air Wick επικεντρώνεται στις εξής τέσσερις σημαντικότερες υποκατηγορίες της αγοράς των αρωματικών χώρου, στις οποίες αναλογεί το 85% της προτίμησης των καταναλωτών:

Αυτόματα: Εδώ το Air Wick είναι ο απόλυτος ηγέτης, με μερίδιο πωλήσεων 81% σε αξία. Διαθέτει συσκευές για μεγάλους χώρους σε δύο τύπους (απλή και με αισθητήρα κίνησης), ενώ προσφέρει μια τεράστια γκάμα ανταλλακτικών με 12 αρώματα. Για μικρότερους χώρους διαθέτει και μικρότερη συσκευή, με τη νέα καινοτομική τεχνολογία της ανίχνευσης δυσοσμίας, που απελευθερώνει την ιδανική ποσότητα αρώματος στον χώρο, για την εξουδετέρωση της δυσοσμίας και την εξασφάλιση φρεσκάδας όλη την ημέρα.

Ηλεκτρικά: Σε αυτά, το Air Wick κατέχει μερίδιο αγοράς 57% σε αξία, προσφέροντας μια πλούσια γκάμα αρωματικών με τα μοναδικά αρώματα της πλατφόρμας Touch of Luxury.

Κεριά: Εδώ το Air Wick είναι το μοναδικό brand που επενδύει σε νέες αρωματικές πλατφόρμες και τεχνολογίες. Μετά τη μεγάλη επιτυχία των αρωματικών κεριών Ribbons, τη νέα χρονιά το Air Wick εισάγει μια μοναδική καινοτομία, με το λανσάρισμα των αρωματικών κεριών Colour Ambiance: Όντας αναμμένα, μέσω του αισθητήρα τους, διάφοροι χρωματισμοί εναλλάσσονται στο εσωτερικό τους δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα μοναδική.

Αεροζόλ: Με σημαντική γκάμα σε βασικά προϊόντα αεροζόλ, το Air Wick παρουσιάζει τα προϊόντα Aqua Mist, το μοναδικό αεροζόλ χωρίς προωθητικά αέρια που είναι και ασφαλές για τα υφάσματα.

After Tobacco: Το Air Wick εμπλουτίζει τα αρώματα με τη νέα σειρά After-Tobacco σε όλες τις προαναφερόμενες υποκατηγορίες. Το After Tobacco, χάρη στη δραστική του σύνθεση, εξουδετερώνει τις δυσάρεστες οσμές του καπνίσματος, ενώ αρωματίζει εξασφαλίζοντας τη φρεσκάδα του χώρου.

H Reckitt Benckiser στηρίζει τη μάρκα Air Wick, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό, το Air Wick προχώρησε στο λανσάρισμα ενός καινοτόμου αεροζόλ χωρίς προωθητικά αέρια, του Aqua mist, ασφαλούς και για τα υφάσματα, το οποίο συνεισέφερε σημαντικά στο να κρατηθεί ζωντανό το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ωθώντας τις πωλήσεις της κατηγορίας σε ανάπτυξη.

Παράλληλα λανσάρισε το πρωτοποριακό αρωματικό κερί spiral Ribbon, που ανάτρεψε την αρνητική πορεία των πωλήσεων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 40%, και κέρδισε σημαντικό μερίδιο αγοράς. Οι καινοτόμες προτάσεις συνεχίστηκαν και στον τομέα των αρωμάτων με την παρουσίαση της σειράς Air Wick Touch of Luxury, που έφεραν «νέο αέρα» στην αγορά των αποσμητικών χώρου.

Το νέο concept της σειράς Touch of Luxury, ότι δηλαδή η πολυτέλεια μπορεί να είναι καθημερινή υπόθεση στο σπίτι, κράτησε το Air Wick πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών για άλλη μία χρονιά. Όλα τα προϊόντα Air Wick έχουν συνεχή τηλεοπτική διαφημιστική παρουσία και υποστήριξη με προωθητικές ενέργειες και πολιτική χαμηλών τιμών σχεδόν καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Η σειρά προϊόντων Air Wick
H γκάμα των προϊόντων Air Wick επικεντρώνεται στις εξής τέσσερις σημαντικότερες υποκατηγορίες της αγοράς των αρωματικών χώρου, στις οποίες αναλογεί το 85% της προτίμησης των καταναλωτών:

Αυτόματα: Εδώ το Air Wick είναι ο απόλυτος ηγέτης, με μερίδιο πωλήσεων 81% σε αξία. Διαθέτει συσκευές για μεγάλους χώρους σε δύο τύπους (απλή και με αισθητήρα κίνησης), ενώ προσφέρει μια τεράστια γκάμα ανταλλακτικών με 12 αρώματα. Για μικρότερους χώρους διαθέτει και μικρότερη συσκευή, με τη νέα καινοτομική τεχνολογία της ανίχνευσης δυσοσμίας, που απελευθερώνει την ιδανική ποσότητα αρώματος στον χώρο, για την εξουδετέρωση της δυσοσμίας και την εξασφάλιση φρεσκάδας όλη την ημέρα.

Ηλεκτρικά: Σε αυτά, το Air Wick κατέχει μερίδιο αγοράς 57% σε αξία, προσφέροντας μια πλούσια γκάμα αρωματικών με τα μοναδικά αρώματα της πλατφόρμας Touch of Luxury.

Κεριά: Εδώ το Air Wick είναι το μοναδικό brand που επενδύει σε νέες αρωματικές πλατφόρμες και τεχνολογίες. Μετά τη μεγάλη επιτυχία των αρωματικών κεριών Ribbons, τη νέα χρονιά το Air Wick εισάγει μια μοναδική καινοτομία, με το λανσάρισμα των αρωματικών κεριών Colour Ambiance: Όντας αναμμένα, μέσω του αισθητήρα τους, διάφοροι χρωματισμοί εναλλάσσονται στο εσωτερικό τους δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα μοναδική.

Αεροζόλ: Με σημαντική γκάμα σε βασικά προϊόντα αεροζόλ, το Air Wick παρουσιάζει τα προϊόντα Aqua Mist, το μοναδικό αεροζόλ χωρίς προωθητικά αέρια που είναι και ασφαλές για τα υφάσματα.

After Tobacco: Το Air Wick εμπλουτίζει τα αρώματα με τη νέα σειρά After-Tobacco σε όλες τις προαναφερόμενες υποκατηγορίες. Το After Tobacco, χάρη στη δραστική του σύνθεση, εξουδετερώνει τις δυσάρεστες οσμές του καπνίσματος, ενώ αρωματίζει εξασφαλίζοντας τη φρεσκάδα του χώρου.


Οι κύριες καταναλωτικές τάσεις
Η εποχικότητα είναι βασικό χαρακτηριστικό της κατηγορίας των αρωματικών χώρου στην Ελλάδα. Μετά τον Απρίλιο λίγοι μόνο κωδικοί αρωματικών χώρου είναι διαθέσιμοι. Τη μεγαλύτερη εποχικότητα παρουσιάζουν τα αρωματικά κεριά, που πραγματοποιούν το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων κατά τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, λόγω των εορτών. Τη μικρότερη εποχικότητα παρουσιάζουν τα σπρέι και τα συμπυκνωμένα αρωματικά χώρου, που χρησιμοποιούνται και στον χώρο της τουαλέτας.

Το 2010 οι πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν πτώση, καθώς οι εταιρείες προχώρησαν σε σημαντικές προωθητικές ενέργειες προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη μείωση της καταναλωτικής ζήτησης, ενώ πτώση παρουσίασαν και οι πωλήσεις σε όγκο, αφού τα αρωματικά χώρου δεν αποτελούν είδος πρώτης ανάγκης για τα νοικοκυριά. Η μόνη υποκατηγορία που δεν αντιμετωπίζεται ως είδος πολυτελείας είναι αυτή των σπρέι κατά της κακοσμίας στην τουαλέτα. Κατά συνέπεια επηρεάζεται πολύ λιγότερο από τις περικοπές δαπανών στις οποίες προβαίνουν οι καταναλωτές.

Τα αρωματικά χώρου σε τζελ και για το αυτοκίνητο εμφανίζουν σημαντικά πτωτικές τάσεις, ενώ δεν παρουσίασαν καμμία καινοτομία το 2010. Οι εταιρείες δεν επενδύουν πλέον στις συγκεκριμένες κατηγορίες, στρεφόμενες σε πιο επικερδείς υποκατηγορίες, καθώς το καταναλωτικό ενδιαφέρον είναι πολύ μικρό. Τα αυτόματα αρωματικά χώρου πραγματοποιούν τις υψηλότερες πωλήσεις στην κατηγορία των αρωματικών χώρου, κατέχοντας μερίδιο 40%. Η κατηγορία άνοιξε από τη Reckitt Benckiser με το λανσάρισμα του Air Wick Freshmatic το 2004 και αμέσως κέρδισε το καταναλωτικό κοινό. Το Air Wick παραμένει ηγέτης στη συγκεκριμένη υποκατηγορία με μεγάλη ποικιλία αρωμάτων και ένα μερίδιο 80,7% σε αξία την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2011.

Τα πιο δημοφιλή αρώματα στην ελληνική αγορά το 2010 ήταν η λεβάντα και η βανίλια, ενώ ακολουθούν τα λουλουδάτα και φρουτώδη αρώματα. Τα λιγότερο δημοφιλή είναι τα αρώματα εσπεριδοειδών, μπαχαρικών και κανέλας. Τα αρώματα θαλασσινής φρεσκάδας προτιμώνται από τους έλληνες καταναλωτές κυρίως για τον χώρο της τουαλέτας. Στην ελληνική αγορά πάντως, η γκάμα των αρωμάτων είναι περιορισμένη, καθώς οι περισσότερες εταιρείες αποφεύγουν τον πειραματισμό με νέα αρώματα, προτιμώντας την πεπατημένη της λεβάντας και της βανίλιας.

Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των αρωματικών χώρου είναι ιδιαίτερα έντονος. Οι πολυεθνικές εταιρείες διαθέτουν την πιο ισχυρή παρουσία, καθώς μόνο δύο ελληνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται σε αυτή. Σε αντίθεση με άλλες κατηγορίες προϊόντων για το σπίτι, η παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι πολύ μικρή.

Με εξαίρεση τις υποκατηγορίες των σπρέι και των αρωματικών κεριών, όπου η παρουσία των private label προϊόντων είναι σημαντική, στις υπόλοιπες οι ιδιωτικές μάρκες είτε δεν διαθέτουν παρουσία, είτε η παρουσία τους είναι άνευ σημασίας. Αυτό αποδίδεται όχι στο μειωμένο ενδιαφέρον των καταναλωτών, αλλά στο ότι ελάχιστοι λιανέμποροι έχουν αναπτύξει τέτοια προϊόντα.

Τα επόμενα νέα στην κατηγορία
Τα επόμενα «νέα» στην κατηγορία των αρωματικών χώρου αναμένεται ότι θα αφορούν στον εμπλουτισμό των διαθέσιμων αρωμάτων και την αισθητική βελτίωση των συσκευών, καθώς στα δύο αυτά πεδία υπάρχουν περιθώρια σημαντικής βελτίωσης και λανσαρίσματος νέων καινοτόμων προτάσεων.

Παράλληλα, οι εταιρείες αναμένεται ότι θα επικεντρώσουν το ενδιαφέρον τους στα προϊόντα που λειτουργούν με μπαταρίες, μια υποκατηγορία που αναπτύσσεται με ρυθμό 1,5%.

Τέλος, τα αρωματικά κεριά φαίνεται ότι αποτελούν την πιο ελκυστική υποκατηγορία αρωματικών χώρου για τον καταναλωτή, όπου η καινοτομία και το λανσάρισμα νέων αρωμάτων ευνοεί σημαντικά τις πωλήσεις.

Η πορεία πτώσης οι πωλήσεις των αρωματικών χώρου
Η ελληνική αγορά αρωματικών χώρου εξελίχθηκε πτωτικά κατά 6,4% το 2010, περίοδο στην οποία οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 22,5 εκατ. ευρώ. Μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου του 2011, η αγορά κινήθηκε επίσης πτωτικά κατά 2,8%, καθώς η μείωση του διαθέσιμου καταναλωτικού εισοδήματος επηρεάζει ιδιαίτερα τις κατηγορίες προϊόντων που δεν περιλαμβάνονται στα αγαθά πρώτης ανάγκης, όπως τα αρωματικά χώρου. Κύριο χαρακτηριστικό της κατηγορίας είναι η εποχικότητα. Η παρατεταμένη θερινή περίοδος έχει αρνητική επίδραση στις πωλήσεις της.

Οι συνεχείς προωθητικές ενέργειες στο ράφι οδηγούν την κατηγορία στη μείωση της αξίας της, καθώς πέφτει η τιμή ανά κωδικό. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται ότι θα συνεχιστεί η πτωτική πορεία των πωλήσεών της στην παρούσα σεζόν, με ρυθμό της τάξης του -4%.

Info
Reckitt Benckiser Hellas SA

Γενική Διευθύντρια: Brunet Naman Joelle
Διεύθυνση: Αγίου Κωνσταντίνου 59-61 και Λεωφ. Κηφισίας, ΤΚ 151 24 Μαρούσι
Tηλ.: +30 210 812 7100 Fax: +30 210 805 6186

σελφ σερβις (T. 412)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION