σελφ σερβις - Βασίλης Ευγένιος, ΕΛΓΕΚΑ: Επαναπροσδιορισμός στρατηγικών και σχέσεων συνεργασίας

Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Βασίλης Ευγένιος, ΕΛΓΕΚΑ: Επαναπροσδιορισμός στρατηγικών και σχέσεων συνεργασίας

25 Μαΐου 2011 | 12:24 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Βασίλης Ευγένιος, ΕΛΓΕΚΑ

Η βίαιη προσαρμογή της οικονομίας μας, του καταναλωτικού εισοδήματος και των προσδοκιών προς τα κάτω επιβάλει τον επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής των επιχειρήσεων, όπως και του συνολικού πλαισίου των μεταξύ τους σχέσεων, τονίζει ο κ. Βασίλης Ευγένιος, γενικός διευθυντής της ΕΛΓΕΚΑ, επισημαίνοντας: «Οι συνθήκες πλέον απαιτούν και από τους δύο εταίρους της αγοράς εκνευριστική προσήλωση στην απόδοση των επενδύσεων του ενός στον άλλο».

Ή δη η πρόγευση του 2011 δόθηκε με τη λήξη του πρώτου τριμήνου του έτους. Ζητήσαμε, λοιπόν, από τον συνομιλητή μας στην έναρξη της συζήτησής μας τις εκτιμήσεις του για την εξέλιξη της χρονιάς. Ο ρεαλισμός του εκδηλώθηκε απερίφραστα:

«Δεν υπάρχει κανένα σημάδι ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν καλύτερα από πέρυσι, οπότε η οργανωμένη αγορά των τροφίμων-ποτών είχε απώλειες τουλάχιστον 4,7%, σε σχέση με το 2009. Στην καλύτερη περίπτωση θεωρώ ότι η αγορά θα κινηθεί στα επίπεδα των περυσινών απωλειών. Αλλά αυτό αποτελεί απλή εικασία, εφόσον είναι αδύνατον να προβλεφθούν οι εξελίξεις στο ούτως ή άλλως δυσμενές και ρευστό μακροοικονομικό περιβάλλον, που καθορίζει τη ζωή της αγοράς.

Πάντως, μια πιθανή περαιτέρω πτώση του φετινού τζίρου γύρω στο 5%, αν και με πρώτη ματιά δεν δίνει την εντύπωση μιας τρομακτικής κάμψης, δεν παύει ως άθροισμα απωλειών να σημαίνει ότι η αγορά των τροφίμων στη μεγάλη λιανική θα κληθεί ουσιαστικά μέσα σ’ ένα χρόνο να αφομοιώσει απώλειες περίπου ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, χωρίς να υπολογίσουμε τη μικρή και τη μεσαία λιανική.

Αν, μάλιστα, οι απώλειες προσμετρηθούν στο επίπεδο της μικτής κερδοφορίας που παράγεται συνολικά στην εφοδιαστική αλυσίδα, μιλούμε για απώλειες τουλάχιστον της τάξης του 60%-65%. Είναι προφανές ότι αυτά τα λεφτά σήμερα λείπουν από την αγορά, την ίδια στιγμή που το πρόβλημα της έλλειψης ρευστότητας επιδεινώνεται.

Από την άλλη πλευρά, οι έρευνες δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη του έλληνα καταναλωτή κατρακύλησε πλέον στο 48%, ενώ η ανεργία, στον επίσημο δείκτη της οποίας δεν προσμετράται η ανεργία των μικροϊδιοκτητών εμπορικών και βιοτεχνικών επιχειρήσεων, που κλείνουν σωρηδόν, διογκώνεται συνεχώς. Υπό τέτοιες συνθήκες δεν είναι πλέον ασφαλής ούτε καν η τρίμηνη πρόβλεψη, για την οποιαδήποτε επιχείρηση του κλάδου μας».


Όμηροι του κόστους
σελφ σέρβις: Παρ’ όλα αυτά, εξαιτίας των διεθνών κερδοσκοπικών τάσεων στις τιμές των πρώτων υλών, όπως και του νέου «ράλι» στις τιμές του πετρελαίου, δεν φαίνεται ότι θα αποφευχθούν οι ανατιμήσεις. Τι σκέφτεστε σχετικά;

Βασίλης Ευγένιος:
Μέχρι τώρα η βιομηχανία απορρόφησε την αύξηση του ΦΠΑ, όπως επίσης σε μεγάλο βαθμό και τις αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών. Όντως σήμερα, ιδιαίτερα σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα δημητριακά, η σοκολάτα, ο καφές, το τσάι κλπ, οι ανατιμητικές πιέσεις είναι έντονες. Ο βαθμός στον οποίο θα υποχρεωθούν οι εταιρείες, που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη τέτοια προϊόντα, να αναπροσαρμόσουν τις τιμές τους σχετίζεται με τις δυνατότητες κάθε μίας να επιτυγχάνει οικονομίες κλίμακος στην προμήθειά τους, ώστε να συγκρατεί το κόστος της.

Αλλά από την άλλη πλευρά, η αύξηση του κόστους αναπόφευκτα διαχέεται, επηρεάζοντας λίγο ή περισσότερο τις παραμέτρους του κοστολογίου κάθε προϊόντος –άλλωστε οι τιμές του πετρελαίου αφορούν στους πάντες. Έτσι, τουλάχιστον για κάποιες κατηγορίες προϊόντων που πιέζονται ασφυκτικά, οι ανατιμήσεις είναι μάλλον αναπόφευκτες. Άλλο τόσο, όμως, η προσπάθεια της βιομηχανίας να συγκρατεί το κόστος και τις τιμές της είναι, για ευνόητους λόγους, δεδομένη.

Category Management
σελφ σέρβις: Πρόσφατα στην ημερίδα μας οι μεγάλοι λιανέμποροι έθεσαν το ζήτημα του Category Management υπό την έννοια ότι το πρωτείο του έχει παραχωρηθεί στο Customer Segmentation, δηλαδή στη συνθετική μελέτη των καταναλωτικών συμπεριφορών, που αντανακλούν τις εξελισσόμενες καταναλωτικές ανάγκες. Πρόκειται για έναν δυναμικό τομέα τεχνογνωσίας, στον οποίο ανταγωνίζονται οι αλυσίδες μεταξύ τους, προσπαθώντας να αποσπάσουν την καταναλωτική προτίμηση, και στον οποίο συμμετέχουν ισότιμα τα προϊόντα των δικών τους επωνυμιών, που προσφέρονται ως ολοκληρωμένη πρόταση. Ποια είναι η δική σας άποψη;

Βασίλης Ευγένιος:
Το ότι οι αλυσίδες δημιουργούν τις δικές τους προτάσεις προϊόντων, αποδεκτής ποιότητας και χαμηλότερης τιμής από τα μαζικά επώνυμα προϊόντα, δεν σημαίνει απαραίτητα και καινοτομία. Αλλά μπορεί, μήπως, το οποιοδήποτε ιδιωτικό προϊόν να εννοηθεί εκτός του πλαισίου της αντιστοίχησής του προς τα μαζικά επώνυμα προϊόντα; Ασφαλώς όχι, γιατί τα τελευταία, ανοίγοντας τον δρόμο της έρευνας, της καινοτομίας και της ανάπτυξης νέων προϊόντων, σε νέες προϊοντικές κατηγορίες και με νέες τεχνολογίες, μόνο να ακολουθούνται μπορεί από τα προϊόντα φίρμας λιανεμπορίου και πολλές φορές από απόσταση. Επομένως, τουλάχιστον στο σχετικό επίπεδο, οποιαδήποτε αντιπαραβολή των μεν προς τα δε είναι άδικη και για τα δυο μέρη.

Όσον αφορά στο Category Management, η συνεπής εφαρμογή του προϋποθέτει τη μελέτη του Customer Segmentation, την έρευνα των αναγκών και των συμπεριφορών του καταναλωτή. Είναι λάθος να εννοείται ότι το Category Management μετρά αποκλειστικά σχέσεις προϊόντων προς άλλα προϊόντα. Η ολιστική εφαρμογή του συνδέεται άρρηκτα με την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών καθενός λιανέμπορου και, μάλιστα, των πελατών του ανά περιοχή σε ορισμένες περιπτώσεις αλυσίδων.

Ή δη η πρόγευση του 2011 δόθηκε με τη λήξη του πρώτου τριμήνου του έτους. Ζητήσαμε, λοιπόν, από τον συνομιλητή μας στην έναρξη της συζήτησής μας τις εκτιμήσεις του για την εξέλιξη της χρονιάς. Ο ρεαλισμός του εκδηλώθηκε απερίφραστα:

«Δεν υπάρχει κανένα σημάδι ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν καλύτερα από πέρυσι, οπότε η οργανωμένη αγορά των τροφίμων-ποτών είχε απώλειες τουλάχιστον 4,7%, σε σχέση με το 2009. Στην καλύτερη περίπτωση θεωρώ ότι η αγορά θα κινηθεί στα επίπεδα των περυσινών απωλειών. Αλλά αυτό αποτελεί απλή εικασία, εφόσον είναι αδύνατον να προβλεφθούν οι εξελίξεις στο ούτως ή άλλως δυσμενές και ρευστό μακροοικονομικό περιβάλλον, που καθορίζει τη ζωή της αγοράς.

Πάντως, μια πιθανή περαιτέρω πτώση του φετινού τζίρου γύρω στο 5%, αν και με πρώτη ματιά δεν δίνει την εντύπωση μιας τρομακτικής κάμψης, δεν παύει ως άθροισμα απωλειών να σημαίνει ότι η αγορά των τροφίμων στη μεγάλη λιανική θα κληθεί ουσιαστικά μέσα σ’ ένα χρόνο να αφομοιώσει απώλειες περίπου ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, χωρίς να υπολογίσουμε τη μικρή και τη μεσαία λιανική.

Αν, μάλιστα, οι απώλειες προσμετρηθούν στο επίπεδο της μικτής κερδοφορίας που παράγεται συνολικά στην εφοδιαστική αλυσίδα, μιλούμε για απώλειες τουλάχιστον της τάξης του 60%-65%. Είναι προφανές ότι αυτά τα λεφτά σήμερα λείπουν από την αγορά, την ίδια στιγμή που το πρόβλημα της έλλειψης ρευστότητας επιδεινώνεται.

Από την άλλη πλευρά, οι έρευνες δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη του έλληνα καταναλωτή κατρακύλησε πλέον στο 48%, ενώ η ανεργία, στον επίσημο δείκτη της οποίας δεν προσμετράται η ανεργία των μικροϊδιοκτητών εμπορικών και βιοτεχνικών επιχειρήσεων, που κλείνουν σωρηδόν, διογκώνεται συνεχώς. Υπό τέτοιες συνθήκες δεν είναι πλέον ασφαλής ούτε καν η τρίμηνη πρόβλεψη, για την οποιαδήποτε επιχείρηση του κλάδου μας».


Όμηροι του κόστους
σελφ σέρβις: Παρ’ όλα αυτά, εξαιτίας των διεθνών κερδοσκοπικών τάσεων στις τιμές των πρώτων υλών, όπως και του νέου «ράλι» στις τιμές του πετρελαίου, δεν φαίνεται ότι θα αποφευχθούν οι ανατιμήσεις. Τι σκέφτεστε σχετικά;

Βασίλης Ευγένιος:
Μέχρι τώρα η βιομηχανία απορρόφησε την αύξηση του ΦΠΑ, όπως επίσης σε μεγάλο βαθμό και τις αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών. Όντως σήμερα, ιδιαίτερα σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα δημητριακά, η σοκολάτα, ο καφές, το τσάι κλπ, οι ανατιμητικές πιέσεις είναι έντονες. Ο βαθμός στον οποίο θα υποχρεωθούν οι εταιρείες, που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη τέτοια προϊόντα, να αναπροσαρμόσουν τις τιμές τους σχετίζεται με τις δυνατότητες κάθε μίας να επιτυγχάνει οικονομίες κλίμακος στην προμήθειά τους, ώστε να συγκρατεί το κόστος της.

Αλλά από την άλλη πλευρά, η αύξηση του κόστους αναπόφευκτα διαχέεται, επηρεάζοντας λίγο ή περισσότερο τις παραμέτρους του κοστολογίου κάθε προϊόντος –άλλωστε οι τιμές του πετρελαίου αφορούν στους πάντες. Έτσι, τουλάχιστον για κάποιες κατηγορίες προϊόντων που πιέζονται ασφυκτικά, οι ανατιμήσεις είναι μάλλον αναπόφευκτες. Άλλο τόσο, όμως, η προσπάθεια της βιομηχανίας να συγκρατεί το κόστος και τις τιμές της είναι, για ευνόητους λόγους, δεδομένη.

Category Management
σελφ σέρβις: Πρόσφατα στην ημερίδα μας οι μεγάλοι λιανέμποροι έθεσαν το ζήτημα του Category Management υπό την έννοια ότι το πρωτείο του έχει παραχωρηθεί στο Customer Segmentation, δηλαδή στη συνθετική μελέτη των καταναλωτικών συμπεριφορών, που αντανακλούν τις εξελισσόμενες καταναλωτικές ανάγκες. Πρόκειται για έναν δυναμικό τομέα τεχνογνωσίας, στον οποίο ανταγωνίζονται οι αλυσίδες μεταξύ τους, προσπαθώντας να αποσπάσουν την καταναλωτική προτίμηση, και στον οποίο συμμετέχουν ισότιμα τα προϊόντα των δικών τους επωνυμιών, που προσφέρονται ως ολοκληρωμένη πρόταση. Ποια είναι η δική σας άποψη;

Βασίλης Ευγένιος:
Το ότι οι αλυσίδες δημιουργούν τις δικές τους προτάσεις προϊόντων, αποδεκτής ποιότητας και χαμηλότερης τιμής από τα μαζικά επώνυμα προϊόντα, δεν σημαίνει απαραίτητα και καινοτομία. Αλλά μπορεί, μήπως, το οποιοδήποτε ιδιωτικό προϊόν να εννοηθεί εκτός του πλαισίου της αντιστοίχησής του προς τα μαζικά επώνυμα προϊόντα; Ασφαλώς όχι, γιατί τα τελευταία, ανοίγοντας τον δρόμο της έρευνας, της καινοτομίας και της ανάπτυξης νέων προϊόντων, σε νέες προϊοντικές κατηγορίες και με νέες τεχνολογίες, μόνο να ακολουθούνται μπορεί από τα προϊόντα φίρμας λιανεμπορίου και πολλές φορές από απόσταση. Επομένως, τουλάχιστον στο σχετικό επίπεδο, οποιαδήποτε αντιπαραβολή των μεν προς τα δε είναι άδικη και για τα δυο μέρη.

Όσον αφορά στο Category Management, η συνεπής εφαρμογή του προϋποθέτει τη μελέτη του Customer Segmentation, την έρευνα των αναγκών και των συμπεριφορών του καταναλωτή. Είναι λάθος να εννοείται ότι το Category Management μετρά αποκλειστικά σχέσεις προϊόντων προς άλλα προϊόντα. Η ολιστική εφαρμογή του συνδέεται άρρηκτα με την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών καθενός λιανέμπορου και, μάλιστα, των πελατών του ανά περιοχή σε ορισμένες περιπτώσεις αλυσίδων.


Τα private labels
σελφ σέρβις: Ωστόσο, οι λιανέμποροι φρονούν ότι δικαιώνονται όταν βάζουν στο ράφι τους μόνο τον leader της αγοράς ενός προϊόντος ή το πολύ και τον δεύτερο του ανταγωνισμού του, αφιερώνοντας το υπόλοιπο του χώρου τους στα προϊόντα της επωνυμίας τους.

Βασίλης Ευγένιος:
Ναι, αυτό αληθεύει σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, αλλά δεν αναιρεί το ότι σε άλλες κατηγορίες η διείσδυση των PL είναι ισχνή. Θα έλεγα ότι, αν ο βαθμός εμπορικότητας μιας προϊοντικής κατηγορίας αποτελεί θετική ένδειξη για την πρόοδο του μεριδίου των PL προϊόντων σε αυτήν, ο βαθμός καινοτομίας και τεχνολογικών απαιτήσεων παραγωγής των προϊόντων μιας άλλης προσδιορίζει αντίστοιχα μια δυσκολία ανάπτυξης των PL.

σελφ σέρβις: Τη διαφορά αυτών των ενδείξεων μεταξύ διαφορετικών κατηγοριών προϊόντων έχω την εντύπωση ότι θα τη μετριάζει διαρκώς η ανάγκη της βιομηχανίας -μεγεθυμένη λόγω της ύφεσης- να παράγει προϊόντα και για λογαριασμό τρίτων (δηλ. των αλυσίδων) άσχετα από το αμυντικό πλεονέκτημα που της δίνει ο βαθμός καινοτομίας των προϊόντων της ή το υψηλό τεχνολογικό status της παραγωγής τους.

Βασίλης Ευγένιος:
Προφανώς εννοείτε ότι αυτό θα σήμαινε, ιδιαίτερα σε μια περίοδο βίαιης προσαρμογής της ζήτησης σε νέα εισοδηματικά δεδομένα, όπως αυτή που ζούμε τώρα στη χώρα μας, μια ενδεχόμενη μαζική στροφή των καταναλωτών προς τα PL. Αλλά δεν διαπιστώνουμε κάτι ανάλογο, ούτε φαίνεται πως τα μερίδια των λιανεμπορικών brands στην εγχώρια αγορά θα φτάσουν τα ποσοστά που κατέχουν στη Γερμανία ή στη Μεγάλη Βρετανία.

σελφ σέρβις: Ωστόσο, οι πωλήσεις των μαζικών επώνυμων προϊόντων πέφτουν.

Βασίλης Ευγένιος:
Ναι, αλλά η πτώση του τζίρου αναφέρεται στο σύνολο της αγοράς, στην οποία περιλαμβάνονται και τα PL. Μπορεί αυτή η πτώση να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη στην περίπτωση των επωνύμων μαζικών προϊόντων, αλλά μην σας διαφεύγει ότι δεν την επωφελούνται στο σύνολό της τα PL. Προφανώς ο καταναλωτής εκλογικεύει σε μεγάλο βαθμό πλέον τις δαπάνες του, ενώ μειώνει τα αποθέματά του.

Διαφάνεια και επαναπροσδιορισμός
σελφ σέρβις: Πώς πείθετε τους πελάτες σας να αντιμετωπίζουν το Category Management;

Βασίλης Ευγένιος:
Το Category Management είναι μια πολυσυζητημένη και παρεξηγημένη έννοια κι εφαρμογή. Θωρούμε ότι στο Category Management και οι δύο πλευρές οφείλουν να έχουν περισσότερη διαφάνεια, πράγμα που δυστυχώς δεν συμβαίνει, γι’ αυτό οι συγκεκριμένες εφαρμογές γενικότερα έχουν περιοριστεί. Ως ΕΛΓΕΚΑ είμαστε σε μια φάση επαναπροσδιορισμού στρατηγικής όσον αφορά στη διαχείριση κι εφαρμογή του Category Management.

Μελετούμε τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά στις νέες συνθήκες, ώστε οι προτάσεις μας για την εφαρμογή σχετικών προγραμμάτων στις αλυσίδες να ανταποκρίνονται πλήρως στη νέα πραγματικότητα. Κι αυτό γιατί, πράγματι, υπό την πίεση της μείωσης του καταναλωτικού εισοδήματος, κυρίως τον τελευταίο χρόνο, οι ως τώρα παράμετροι που χρησιμοποιούσαμε όσον αφορά στην αγοραστική συμπεριφορά απώλεσαν από λίγο έως πολύ την αξία τους.

Έτσι, μελετούμε εξ αρχής τη συμπεριφορά του καταναλωτή στις προϊοντικές κατηγορίες που μας ενδιαφέρουν, όπως της σοκολάτας, της έτοιμης σάλτσας, των φρέσκων αυγών, των μπισκότων, της μαρμελάδας κλπ. Μέσα στο καλοκαίρι, σύμφωνα με τον σχεδιασμό μας, θα είμαστε έτοιμοι, οπότε πιστεύουμε ότι θα είμαστε πειστικοί στις συζητήσεις με τους πελάτες μας.

Επενδύσεις έναντι οφέλους
σελφ σέρβις: Πόσο πειστικοί είστε στις φετινές διαπραγματεύσεις μαζί τους όσον αφορά στις παροχές;

Βασίλης Ευγένιος:
Προτιμώ να μιλάμε όχι για «παροχές», αλλά για επενδύσεις έναντι οφέλους –με άλλα λόγια, μιλούμε με όρους επιστροφής των επενδυμένων. Με αυτήν την έννοια ασφαλώς μας ενδιαφέρουν οι επενδύσεις στη λιανική.

Ωστόσο, ενώ μερικά χρόνια πριν βάζαμε νερό στο κρασί μας όσον αφορά στην αξιολόγηση των «αντιπαροχών» που λαμβάναμε, οι συνθήκες πλέον απαιτούν και από τους δύο εταίρους της αγοράς εκνευριστική προσήλωση στην απόδοση των επενδύσεων του ενός στον άλλο. Γιατί ευχαριστημένος δεν είναι ούτε ο λιανέμπορος όταν ένα προωθητικό πρόγραμμα δεν αυξάνει τις πωλήσεις του, ούτε κι ο προμηθευτής όταν η επένδυσή του στο ράφι δεν αυξάνει το μερίδιό του.

Αν μέχρι πρότινος οι σχέσεις των δύο πλευρών της αγοράς χαρακτηρίζονταν από μια εποικοδομητική σύγκρουση, η ανάγκη τώρα της προσαρμογής όλων μας στα νέα μακροπρόθεσμα δεδομένα λειτουργίας της οικονομίας μας και της αγοράς, επιτάσσει να επαναπροσδιορίσουμε συνεργατικά σε όλα τα επίπεδα το πλαίσιο της μεταξύ μας σχέσης. Είτε το θέλει κανείς είτε όχι, λιανέμπορος ή προμηθευτής, η προσαρμογή του στη νέα πραγματικότητα δεν μπορεί να γίνει κατά μόνας. Απαιτεί περισσότερο από πριν κοινές στρατηγικές μεταξύ λιανεμπορίου και βιομηχανίας.

Ευκαιρία να ξαναγνωριστούμε
σελφ σέρβις: Οι λιανέμποροι συχνά-πυκνά θέτουν το ζήτημα μιας -τρόπον τινά- ανεπάρκειας των προμηθευτών να δημιουργούν γι’ αυτούς προγράμματα ενεργειών, που τους διαφοροποιούν ουσιαστικά, όχι τύποις, στον ανταγωνισμό τους. Ποιο είναι το σχόλιό σας;

Βασίλης Ευγένιος:
Προϋπόθεση για την επιτυχία ενός προγράμματος ενεργειών που θα διαφοροποιεί τον λιανέμπορο είναι, ασφαλώς, η ικανότητα του προμηθευτή, αλλά όχι μόνο αυτή. Γιατί η ικανότητά του κρίνεται από τον βαθμό της προσαρμογής του στις ανάγκες μιας αλυσίδας, όπως προκύπτουν από τις στρατηγικές της επιλογές.

Συνεπώς, τίθεται το ερώτημα: πόσο αποσαφηνίζει στο συνεργάτη του ο λιανέμπορος τη στρατηγική με την οποία απευθύνεται στους πελάτες του; Κι επειδή η διαδικασία προσαρμογής όλων μας στη νέα κατάσταση της οικονομίας και της αγοράς αναπόφευκτα περνά και από τον επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής καθενός, είναι μια καλή ευκαιρία να ξαναγνωριστούμε μεταξύ μας, μελετώντας εξ αρχής ο ένας του άλλου την ταυτότητα, ώστε να δουλέψουμε από κοινού αποτελεσματικότερα. Κι αυτό, άλλωστε, είναι προϋπόθεση του Category Management.

Να σπάσει ο φαύλος κύκλος
σελφ σέρβις: Αυτό το πνεύμα ανησυχίας, σχετικά με τον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων συνεργασίας των δύο πλευρών στο νέο δυσμενές περιβάλλον της αγοράς, στο οποίο οφείλουν να προσαρμοστούν από κοινού, κυριαρχεί στις διαπραγματεύσεις σας με το λιανεμπόριο ή πρυτανεύουν οι ανελαστικότητες των προειλημμένων αποφάσεων;

Βασίλης Ευγένιος:
Ακόμα και στις περιπτώσεις που εκδηλώνεται μια ακαμψία, είτε από το ένα μέρος είτε από το άλλο, όταν τα πράγματα ειπωθούν με το όνομά τους, γίνονται και πιο εύκολα. Γιατί στη βάση τους είναι απλά. Όταν, δηλώνοντάς μου την ταυτότητα και τα δεδομένα σου, με πείσεις γιατί πρέπει να επενδύσω σε εσένα, δύο τινά μπορεί να συμβούν: Είτε θα επενδύσω είτε, επικαλούμενος αδυναμία να ανταποκριθώ σε όσα ζητάς, θα κάνω τις επιλογές μου, με ό,τι αυτό σημαίνει. Αλλά ό,τι τελικά συμβεί, οφείλουν να το αναγνωρίσουν κι οι δύο πλευρές στις πραγματικές του διαστάσεις.

σελφ σέρβις: Να υπονοήσω, μήπως, ότι στον αντίποδα αυτής της «καθαρότητας λογαριασμών», πιθανώς, θα δούμε φέτος να ανοίγει ο δρόμος εξόδου από το ράφι των προϊόντων αρκετών προμηθευτών;

Βασίλης Ευγένιος:
Κακά τα ψέματα, πρέπει να παραδεχτούμε ότι μέχρι σήμερα η αγορά μας δεν λειτουργεί με τη λογική της δίκαιης μοιρασιάς. Αυτό πρέπει να αλλάξει, γιατί η υπονόμευση της κερδοφορίας μεταξύ συνεργατών, ιδιαίτερα σε συνθήκες βίαιης προσαρμογής της οικονομίας προς τα κάτω, οδηγεί σε έναν φαύλο κύκλο εξουθένωσης της επιχειρηματικότητας. Σε τελική ανάλυση η μεταφορά του κόστους του ενός στις πλάτες του άλλου, γιατί αυτό είναι το διακύβευμα της υπονόμευσης, καταλήγει στις πλάτες του καταναλωτή. Αλλά αυτός δεν αντέχει άλλα βάρη. Φαίνεται, άλλωστε, στις πωλήσεις όλων.

Άλλος δρόμος να κάνουμε το χρέος μας απέναντι στην ελληνική κοινωνία και οικονομία από το να επιχειρήσουμε έναν ολικό επαναπροσδιορισμό, ταυτόχρονα, της ταυτότητάς του ο καθένας και των σχέσεών μας οι δύο πλευρές, δεν υπάρχει.

σελφ σερβις (T. 406)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION