σελφ σερβις - Όσπρια – ρύζι: Σταθερότητα πωλήσεων, ενίσχυση των PL

Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Όσπρια – ρύζι: Σταθερότητα πωλήσεων, ενίσχυση των PL

24 Φεβρουαρίου 2011 | 15:02 Γράφει η Ελενα  Καραντζίκου Topics: Προϊόντα

Όσπρια – ρύζι: Σταθερότητα πωλήσεων, ενίσχυση των PL

Η σημαντική ενίσχυση της κίνησης των PL αποτέλεσε κύριο χαρακτηριστικό των κατηγοριών οσπρίων και ρυζιού το τελευταίο δωδεκάμηνο. Οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων, πάντως, παρέμειναν γενικά σταθερές. Την τάση μετακίνησης των καταναλωτών προς τους hard discounters ανέκοψαν οι έντονες εκπτωτικές προσφορές στο ράφι, που πραγματοποιούν οι επώνυμοι προμηθευτές, σε συνεργασία με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Aν και η οικονομική κρίση δεν επηρέασε τις δύο κατηγορίες προϊόντων στον βαθμό που επέδρασε σε άλλες, οι έντονες προσφορές στο ράφι οδήγησαν στη συνεχή συρρίκνωση των πωλήσεών τους σε αξία, πράγμα που αναμένεται ότι θα συνεχιστεί, προκαλώντας έντονο προβληματισμό στους προμηθευτές.

Στην οικονομική δυσπραγία των νοικοκυριών αποδίδεται η τάση προτίμησης των μικρότερων συσκευασιών προϊόντων, ακόμη κι όταν οι μεγαλύτερες παρουσιάζουν χαμηλότερη τελική τιμή, ώστε ο καταναλωτής να προσελκύεται να τις επιλέγει.

Πάντως, η εν λόγω τάση καταγράφεται σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, στα τρόφιμα και τα μη τρόφιμα –το γεγονός ότι υπάρχουν προϊόντα που, προτείνοντας το διαφορετικό στον καταναλωτή, επιτυγχάνουν ακόμη και με υψηλότερη τιμή να διατηρούν ή να κερδίζουν μερίδια, απλώς την επιβεβαιώνουν.

Στροφή στα ελληνικά όσπρια
Παράγοντες της αγοράς τηρούν περιορισμένες προσδοκίες όσον αφορά στην τελική αποτίμηση των πωλήσεων οσπρίων το 2010. «Η κατανάλωσή τους παρουσιάζει υψηλή εποχικότητα, ενώ συνδέεται σημαντικά με τις καιρικές συνθήκες», λένε. «Αλλά τους τελευταίους μήνες του 2010 οι καιρικές συνθήκες δεν ευνόησαν την κατανάλωση οσπρίων, πράγμα που αποτυπώθηκε στις πωλήσεις...». Στέλεχος μεγάλης προμηθεύτριας εταιρείας εκτιμά ότι η υποχώρησή τους σε όγκο θα οριστικοποιηθεί τουλάχιστον στο 3%.

 Πίνακας 1: Πωλήσεις οσπρίων στα καταστήματα σούπερ μάρκετ σε όγκο (σε τόνους)

 Κατηγορία  2008  2009  Ιαν. – 31/8/2009  Ιαν. – 31/8/2010  Μεταβολή (%)
 Φασόλια  3.297  3.341  2.057  1.933  -6%
 Φακές  3.843  3.751  2.260  2.235  -1,1%
 Ρεβίθια  993  1.003  596  607  1,8%
 Σύνολο επωνύμων  9.016  8.984  5.510  5.356  -2,8%
 PL  3.250  3.338  2.031  2.159  6,3%
 Σημείωση: Στα όσπρια -εκτός από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στον πίνακα- υπολογίζονται και τα εξής: κριθάρι, κουκιά, φάβα, αρακάς (πλην του κατεψυγμένου), πλιγούρι και σιτάρι.

 Πηγή: SymphonyIRI

Πάντως, γενικά οι πωλήσεις της εν λόγω αγοράς παρουσίασαν σταθερότητα πέρυσι, ενώ καμμία επιμέρους υποκατηγορία οσπρίων δεν σημείωσε σημαντικές αυξομειώσεις. Κύριο χαρακτηριστικό της είναι η στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα. Οι μεγάλοι προμηθευτές επώνυμων οσπρίων διαθέτουν ελληνικά όσπρια, ενώ προς αυτήν την κατεύθυνση έχουν κινηθεί με προϊόντα των επωνυμιών τους και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η σχέση ελληνικών οσπρίων προς τα εισαγόμενα, κυμαινόταν προηγουμένως στο 10/90. Με την εκδήλωση της στροφής των καταναλωτών στα προϊόντα της εγχώριας παραγωγής, η σχέση αυτή εκτιμάται ότι θα αλλάζει σταδιακά, για να ισορροπήσει πιθανώς στο 50/50.

 Πίνακας 2: Πωλήσεις οσπρίων στα καταστήματα σούπερ μάρκετ σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Κατηγορία  2008  2009  Ιαν. – 31/8/2009  Ιαν. – 31/8/2010  Μεταβολή (%)
 Φασόλια  12.157  12.192  7.528  7.211  -4,2%
 Φακές  8.791  9.561  5.707  5.774  1,2%
 Ρεβίθια  3.325  3.442  2.044  2.092  2,3%
 Σύνολο επωνύμων  26.506  27.478  16.866  16.635  -1,4%
 PL  6.796  7.295  4.387  5.142  17,2%
 Σημείωση: Στα όσπρια -εκτός από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στον πίνακα- υπολογίζονται και τα εξής: κριθάρι, κουκιά, φάβα, αρακάς (πλην του κατεψυγμένου), πλιγούρι και σιτάρι.

 Πηγή: SymphonyIRI

Στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, ωστόσο, έχει διαφορετική άποψη. Όπως λέει, «σαφώς τα ελληνικά όσπρια υπερτερούν ποιοτικά, αλλά οι εγχώρια παραγόμενες ποσότητες είναι τόσο μικρές, ώστε είναι υπερβολικό να προσδοκάται ότι μπορεί να φτάσουν να καλύπτουν το 50% των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ». Στέλεχος γνωστής προμηθεύτριας επώνυμων οσπρίων επιμένει, όμως, ότι όσο αυξάνει η ζήτηση σταδιακά θα αυξάνουν κι οι εγχωρίως παραγόμενες ποσότητες.

Το θέμα, πάντως, γεννά εντονότερους προβληματισμούς, κυρίως εφόσον τίθεται το ζήτημα της «ελληνοποίησης» αρκετών από τις εισαγόμενες ποσότητες οσπρίων... «Οι έλεγχοι για την αποφυγή του φαινομένου είναι ανεπαρκείς!», διαμαρτύρονται στελέχη της αγοράς.

Aν και η οικονομική κρίση δεν επηρέασε τις δύο κατηγορίες προϊόντων στον βαθμό που επέδρασε σε άλλες, οι έντονες προσφορές στο ράφι οδήγησαν στη συνεχή συρρίκνωση των πωλήσεών τους σε αξία, πράγμα που αναμένεται ότι θα συνεχιστεί, προκαλώντας έντονο προβληματισμό στους προμηθευτές.

Στην οικονομική δυσπραγία των νοικοκυριών αποδίδεται η τάση προτίμησης των μικρότερων συσκευασιών προϊόντων, ακόμη κι όταν οι μεγαλύτερες παρουσιάζουν χαμηλότερη τελική τιμή, ώστε ο καταναλωτής να προσελκύεται να τις επιλέγει.

Πάντως, η εν λόγω τάση καταγράφεται σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, στα τρόφιμα και τα μη τρόφιμα –το γεγονός ότι υπάρχουν προϊόντα που, προτείνοντας το διαφορετικό στον καταναλωτή, επιτυγχάνουν ακόμη και με υψηλότερη τιμή να διατηρούν ή να κερδίζουν μερίδια, απλώς την επιβεβαιώνουν.

Στροφή στα ελληνικά όσπρια
Παράγοντες της αγοράς τηρούν περιορισμένες προσδοκίες όσον αφορά στην τελική αποτίμηση των πωλήσεων οσπρίων το 2010. «Η κατανάλωσή τους παρουσιάζει υψηλή εποχικότητα, ενώ συνδέεται σημαντικά με τις καιρικές συνθήκες», λένε. «Αλλά τους τελευταίους μήνες του 2010 οι καιρικές συνθήκες δεν ευνόησαν την κατανάλωση οσπρίων, πράγμα που αποτυπώθηκε στις πωλήσεις...». Στέλεχος μεγάλης προμηθεύτριας εταιρείας εκτιμά ότι η υποχώρησή τους σε όγκο θα οριστικοποιηθεί τουλάχιστον στο 3%.

 Πίνακας 1: Πωλήσεις οσπρίων στα καταστήματα σούπερ μάρκετ σε όγκο (σε τόνους)

 Κατηγορία  2008  2009  Ιαν. – 31/8/2009  Ιαν. – 31/8/2010  Μεταβολή (%)
 Φασόλια  3.297  3.341  2.057  1.933  -6%
 Φακές  3.843  3.751  2.260  2.235  -1,1%
 Ρεβίθια  993  1.003  596  607  1,8%
 Σύνολο επωνύμων  9.016  8.984  5.510  5.356  -2,8%
 PL  3.250  3.338  2.031  2.159  6,3%
 Σημείωση: Στα όσπρια -εκτός από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στον πίνακα- υπολογίζονται και τα εξής: κριθάρι, κουκιά, φάβα, αρακάς (πλην του κατεψυγμένου), πλιγούρι και σιτάρι.

 Πηγή: SymphonyIRI

Πάντως, γενικά οι πωλήσεις της εν λόγω αγοράς παρουσίασαν σταθερότητα πέρυσι, ενώ καμμία επιμέρους υποκατηγορία οσπρίων δεν σημείωσε σημαντικές αυξομειώσεις. Κύριο χαρακτηριστικό της είναι η στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα. Οι μεγάλοι προμηθευτές επώνυμων οσπρίων διαθέτουν ελληνικά όσπρια, ενώ προς αυτήν την κατεύθυνση έχουν κινηθεί με προϊόντα των επωνυμιών τους και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η σχέση ελληνικών οσπρίων προς τα εισαγόμενα, κυμαινόταν προηγουμένως στο 10/90. Με την εκδήλωση της στροφής των καταναλωτών στα προϊόντα της εγχώριας παραγωγής, η σχέση αυτή εκτιμάται ότι θα αλλάζει σταδιακά, για να ισορροπήσει πιθανώς στο 50/50.

 Πίνακας 2: Πωλήσεις οσπρίων στα καταστήματα σούπερ μάρκετ σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Κατηγορία  2008  2009  Ιαν. – 31/8/2009  Ιαν. – 31/8/2010  Μεταβολή (%)
 Φασόλια  12.157  12.192  7.528  7.211  -4,2%
 Φακές  8.791  9.561  5.707  5.774  1,2%
 Ρεβίθια  3.325  3.442  2.044  2.092  2,3%
 Σύνολο επωνύμων  26.506  27.478  16.866  16.635  -1,4%
 PL  6.796  7.295  4.387  5.142  17,2%
 Σημείωση: Στα όσπρια -εκτός από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στον πίνακα- υπολογίζονται και τα εξής: κριθάρι, κουκιά, φάβα, αρακάς (πλην του κατεψυγμένου), πλιγούρι και σιτάρι.

 Πηγή: SymphonyIRI

Στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, ωστόσο, έχει διαφορετική άποψη. Όπως λέει, «σαφώς τα ελληνικά όσπρια υπερτερούν ποιοτικά, αλλά οι εγχώρια παραγόμενες ποσότητες είναι τόσο μικρές, ώστε είναι υπερβολικό να προσδοκάται ότι μπορεί να φτάσουν να καλύπτουν το 50% των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ». Στέλεχος γνωστής προμηθεύτριας επώνυμων οσπρίων επιμένει, όμως, ότι όσο αυξάνει η ζήτηση σταδιακά θα αυξάνουν κι οι εγχωρίως παραγόμενες ποσότητες.

Το θέμα, πάντως, γεννά εντονότερους προβληματισμούς, κυρίως εφόσον τίθεται το ζήτημα της «ελληνοποίησης» αρκετών από τις εισαγόμενες ποσότητες οσπρίων... «Οι έλεγχοι για την αποφυγή του φαινομένου είναι ανεπαρκείς!», διαμαρτύρονται στελέχη της αγοράς.


Ελληνικό και με τη βούλα!
Στα ελληνικά όσπρια μόνο οι γίγαντες Καστοριάς είναι ΠΓΕ (περιορισμένης γεωγραφικής ένδειξης), πράγμα που προϋποθέτει συγκεκριμένες προδιαγραφές. Η Agrocert πιστοποιεί ποιοτικές παραγωγές του νομού Καστοριάς, οι οποίες τυποποιούνται από μεγάλες εταιρείες για λογαριασμό είτε των επωνυμιών τους είτε των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Όπως επισημαίνει στέλεχος μεγάλης αλυσίδας, την περυσινή χρονιά παρατηρήθηκε αύξηση της εγχώριας παραγωγής οσπρίων, όπως επίσης και της πιστοποίησής της μέσω ποιοτικών ελέγχων.

Για παράδειγμα, η χρήση της ένδειξης «φασόλια Πρεσπών» απαιτεί ήδη την ειδική έγκριση του τοπικού συνεταιρισμού. «Πρόκειται για θετικά βήματα, που δείχνουν ότι προοδευτικά γίνονται σημαντικές προσπάθειες για την εγκυρότητα της ταυτότητας των ελληνικών οσπρίων», μας είπε.

Στο ίδιο πλαίσιο, στέλεχος μεγάλης εταιρείας που διαθέτει επωνύμως ελληνικά όσπρια ζητά «όχι απλώς τη διενέργεια αυστηρότερων και πιο εκτεταμένων ελέγχων από το κράτος, αλλά και επώνυμη καταγγελία των παραβατών, ώστε να διασφαλίζονται οι εταιρείες που επενδύουν ουσιαστικά στην εγχώρια παραγωγή και αρνούνται τις αλχημείες».

Το ρίσκο του χύμα
Οι τιμές των οσπρίων διεθνώς παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Το 2010 ήταν μια κακή χρονιά στην παραγωγή τους και το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση του ΦΠΑ, αποκλείει τη μείωση των τιμών. Από την άλλη πλευρά, όμως, επισημαίνει στέλεχος μεγάλης αλυσίδας, έχουν δυσκολέψει πολύ οι εισαγωγές, καθώς συχνά διαπιστώνονται προβλήματα ποιότητας του προϊόντος. Εισαγωγές στην ελληνική αγορά γίνονται από χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία και η Πολωνία.

Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, οι προμήθειες από αγορές που δεν εφαρμόζουν τα πρότυπα ελέγχου ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η Κίνα, έχουν αυξημένο ρίσκο.

Άγνωστο παραμένει το ποσοστό που κατέχουν στις λιανικές πωλήσεις τα κανάλια που διαθέτουν χύμα όσπρια, όπως οι λαϊκές αγορές. Σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ που διαθέτουν και χύμα όσπρια, το μερίδιο των πωλήσεών τους είναι χαμηλότερο του 10% στο σύνολο της κίνησης της κατηγορίας.

«Ο καταναλωτής θεωρεί πιθανό ότι θα είναι κατώτερης ποιότητας κι αυτό το εκφράζει με τη δυσπιστία του», επισημαίνει στέλεχος αλυσίδας, με πείρα στη διανομή του χύμα προϊόντος. Η συγκεκριμένη αλυσίδα διαθέτει χύμα αποκλειστικά ελληνικά όσπρια, για το διάστημα που υπάρχει σχετικό απόθεμα. «Ο καταναλωτής σταδιακά μαθαίνει το προϊόν, έτσι ώστε διαπιστώνουμε ότι η κατανάλωση των χύμα οσπρίων αυξάνεται», λέει ο εκπρόσωπός της.

Σταθερές οι πωλήσεις του ρυζιού
Σταθερές είναι οι πωλήσεις ρυζιού, ενώ επιμέρους υποκατηγορίες του εμφανίζουν άνοδο. Σύμφωνα με στοιχεία εταιρειών του κλάδου, το λευκό ρύζι κατέχει μερίδιο 40% στις πωλήσεις της κατηγορίας, το parboiled μερίδιο περίπου 35%, το αρωματικό ρύζι (τύπου basmati, jasmine, ρύζι για ριζότο κτλ) περίπου 14% και το υπόλοιπο 11% το μοιράζονται τα λοιπά είδη του προϊόντος.

Το τελευταίο 12μηνο οι πωλήσεις του αρωματικού ρυζιού σε όγκο ενισχύονται με ρυθμό περίπου 5%. Οι υπόλοιπες υποκατηγορίες παρουσιάζουν σταθερότητα πωλήσεων.

Παράγοντες της αγοράς λένε ότι το 2010 ήταν κακή χρονιά συνολικά για την κατηγορία του ρυζιού, καθώς οι πωλήσεις της σε αξία ήταν αρνητικές τους περισσότερους μήνες. Ως βασική αιτία αναφέρουν τη μετακίνηση σημαντικής μερίδας των καταναλωτών προς τους hard discounters εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Πάντως, η έγκαιρη αντίδραση των προμηθευτριών εταιρειών επώνυμων ρυζιών να προβούν σε μεγάλες προσφορές στην κατηγορία, ανέκοψε την τάση ενίσχυσης των πωλήσεων των discounters. Έτσι, τα τυπικά σούπερ μάρκετ ανέκτησαν τις πωλήσεις τους, τουλάχιστον από άποψη όγκου.

Διευρύνεται το μερίδιο των PL
Σε αντίθεση με τα επώνυμα προϊόντα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τόσο στα όσπρια όσο και στο ρύζι ενισχύονται με διψήφιους ρυθμό κάθε χρόνο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε όγκο στη μεν κατηγορία του ρυζιού διαμορφώθηκε πέρυσι στο 38,9%, έναντι 34,4% το 2009, στη δε κατηγορία των οσπρίων διαμορφώθηκε περίπου στο 30%. Πάντως, η παρουσία των private label δεν είναι σε όλες τις υποκατηγορίες η ίδια. Έτσι, πχ, ενώ στο λευκό ρύζι το προϊόν φίρμας λιανεμπορίου σε πολλές περιπτώσεις αλυσίδων είναι leader στις πωλήσεις της υποκατηγορίας του, δεν συμβαίνει το ίδιο στην περίπτωση του ρυζιού parboiled.

Η άνοδος της κίνησης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αποδίδεται αφενός στη συρρίκνωση του καταναλωτικού εισοδήματος, που στρέφει τους καταναλωτές στην αναζήτηση οικονομικότερων λύσεων, αλλά, αφετέρου, και στην προβολή των private label από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με αιχμή τη διαφορά τιμής, πράγμα που προσελκύει το καταναλωτικό ενδιαφέρον, όπως και στην προβολή τους στα σημεία πώλησης.

Στελέχη προμηθευτριών εταιρειών επώνυμων προϊόντων εκφράζουν τον έντονο προβληματισμό τους, σχετικά με το πού μπορεί να οδηγήσει η συστηματική προβολή των ιδιωτικών μαρκών. Εκπρόσωπος μεγάλης εταιρείας του κλάδου λέει σχετικά: «Ένα σούπερ μάρκετ το πρώτο που οφείλει να προσφέρει στον πελάτη του είναι η ποικιλία των επιλογών. Όταν αντί αυτού το ράφι του διαθέτει αποκλειστικά τα προϊόντα μόνο του leader της αγοράς και της φίρμας της αλυσίδας, ο καταναλωτής εκπαιδεύεται στο no name προϊόν, πράγμα που τον στρέφει πιο εύκολα στους hard discounters εις βάρος όχι μόνο των επώνυμων προμηθευτών, αλλά και των ίδιων των αλυσίδων».

Φυσικά, η συζήτηση αυτή είναι τόσο παλιά όσο και τα προϊόντα φίρμας λιανεμπορίου, αλλά στις σημερινές συνθήκες παίρνει νέες διαστάσεις. Στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, εκτιμώντας ότι η τάση ανάπτυξης του μεριδίου των προϊόντων φίρμας λιανεμπορίου θα ενισχυθεί περαιτέρω, τονίζει: «Τα προϊόντα αυτά είναι αρκετά πιο οικονομικά. Όταν, μάλιστα, είναι και ποιοτικά, ο καταναλωτής τα προτιμά, πράγμα απολύτως λογικό σε συνθήκες όπως οι σημερινές. Ο τρόπος αντίδρασης των επώνυμων προμηθευτών πρέπει να είναι η μείωση της τιμής των προϊόντων τους στο ράφι. Τα περιθώρια για κάτι τέτοιο υπάρχουν...».

Συγκράτηση τιμών σε κλίμα αναμονής
Στελέχη των προμηθευτριών εταιρειών επισημαίνουν σχετικά ότι οι προσπάθειες για τη συγκράτηση ή και τη μείωση των τιμών είναι αποδεδειγμένα μεγάλες, πράγμα που αναμένεται ότι θα φανεί ακόμα μια φορά τον ερχόμενο Μάρτιο εκ μέρους των μεγάλων προμηθευτών της αγοράς. Ταυτόχρονα, δεν παύει να τους προβληματίζει η πτώση των πωλήσεων σε αξία, λόγω της διενέργειας έντονων προγραμμάτων προσφορών.

Μια συγκρατημένη αισιοδοξία, ωστόσο, σχετικά με την πορεία των δύο κατηγοριών φέτος, εμπνέει η εκτίμηση ότι «λογικά δεν αναμένεται νέα αύξηση του ΦΠΑ και, θέλουμε να πιστεύουμε, ούτε νέα τραντάγματα του μεγέθους της πτώχευσης της Ατλάντικ, που ταρακούνησε συνολικά τους προμηθευτές».

Από την άλλη πλευρά, παρά την κρίση, ορισμένες επώνυμες εταιρείες κατάφεραν να διατηρήσουν τα μερίδιά τους, πράγμα που δείχνει ότι υπάρχει ακόμη αρκετά μεγάλη πιστότητα στις μάρκες, ενώ συνολικά το κανάλι σούπερ μάρκετ δεν απώλεσε μερίδια διανομής. Δεν λείπουν κι οι περισσότερο αισιόδοξοι που φρονούν ότι από τα μέσα του έτους θα φανούν τα πρώτα σημάδια ανάταξης της οικονομίας, οπότε αυτό, όπως αναμένουν, θα καθρεφτιστεί στις λιανικές πωλήσεις.

σελφ σερβις (T. 403)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION