σελφ σερβις - Υγιεινή διατροφή: Η απάντηση της βιομηχανίας

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Υγιεινή διατροφή: Η απάντηση της βιομηχανίας

24 Φεβρουαρίου 2011 | 14:58 Γράφει ο Γιώργος  Μανέτας Topics: Προϊόντα,Τάσεις

Υγιεινή διατροφή: Η απάντηση της βιομηχανίας

Η ανάγκη για παραγωγή προϊόντων που συμβάλουν στην υιοθέτηση ενός υγιεινού προτύπου διατροφής έχει αναγνωριστεί εδώ και αρκετά χρόνια από τη βιομηχανία τροφίμων. Με τη στροφή των καταναλωτών σε υγιεινά πρότυπα διατροφής, το λανσάρισμα προϊόντων που ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες -αλλά και τις κατευθύνσεις των ευρωπαϊκών οργανισμών- αποτελεί για τη βιομηχανία μονόδρομο, ιδιαίτερα στην εποχή της οικονομικής κρίσης, αφού τα συγκεκριμένα προϊόντα φαίνεται πως έχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης,

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά παράγοντας της αγοράς, «η στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα υγιεινής διατροφής τείνει να εξελιχθεί σε στάση ζωής, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν νόστιμα, υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα», προσθέτοντας πως ακριβώς αυτήν την τάση σπεύδουν να εκμεταλλευτούν οι βιομηχανίες τροφίμων, λανσάροντας νέα προϊόντα και εμπλουτίζοντας το υπάρχον χαρτοφυλάκιό τους.

Σκληρή είναι η μάχη που δίνουν οι εταιρείες και σε επίπεδο επικοινωνίας, καθώς, πέρα από το μπαράζ διαφημιστικών μηνυμάτων, προχωρούν και σε συνεργασίες με ιατρικές οργανώσεις και συλλόγους, προκειμένου να υποστηρίξουν τις ευεργετικές ιδιότητες των προϊόντων τους έναντι του ανταγωνισμού. Σε ορισμένους κλάδους, όπως της αρτοβιομηχανίας, η κόντρα παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις και επεκτείνεται και σε επίπεδο τιμών.

Από τις πρώτες εταιρείες που «ανακάλυψαν» τη στροφή των καταναλωτών στα υγιεινά προϊόντα ήταν η Ελαΐς Unilever, η οποία το 2000 λάνσαρε το Becel pro activ για τη μείωση της χοληστερίνης. Όπως εξηγεί ο διευθυντής επικοινωνίας του ομίλου, Γρηγόρης Αντωνιάδης, επρόκειτο για μια πολύ καινοτόμο ιδέα: ένα γευστικό τρόφιμο που «έχει αποτελεσματική και αποδεδειγμένη δράση σε μια νοσογόνο κατάσταση όπως αυτή της χοληστερίνης». Οι καταναλωτές εμπιστεύτηκαν το προϊόν και η προσπάθεια της εταιρείας για νέα καινοτόμα προϊόντα συνεχίστηκε.

Πλέον, η Ελαΐς διαθέτει και το Becel pro activ με κάλιο για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, τη σειρά χυμών Vie πλούσιων σε βιταμίνη C, που ενισχύουν έτσι τη φυσική άμυνα του οργανισμού, καθώς και τσάι με κατεχίνες. Εκτός από την ανάπτυξη, όμως, καινοτόμων προϊόντων η Ελαΐς επιδιώκει να βελτιώνει συνεχώς τις συνθέσεις των τροφίμων της έτσι ώστε να ακολουθούν πάντα τις πιο σύγχρονες διατροφικές οδηγίες. Για παράδειγμα, η σύνθεση του Βιτάμ άλλαξε και είναι εμπλουτισμένο με καλά λιπαρά Ω3 και Ω6, που συμβάλουν τα μέγιστα στην υγιή ανάπτυξη των παιδιών.

Σημαντική παρουσία στη συγκεκριμένη κατηγορία έχει και η Chipita. Το νέο προϊόν της εταιρείας είναι τα 7Days Cereal Bars. Είναι ένα προϊόν που ήρθε να καλύψει ακριβώς αυτήν τη νέα τάση των καταναλωτών, να επιλέγουν προϊόντα με ευεργετικές για τον ανθρώπινο οργανισμό ιδιότητες. Από την εταιρεία προτείνονται ως υγιεινό σνακ ανάμεσα στα γεύματα ή ακόμη ως υποκατάστατο ενός γεύματος, όπως, για παράδειγμα, το πρωινό.

Η Elbisco, στη συγκεκριμένη κατηγορία έχει αναπτύξει, μεταξύ άλλων, το «Φέτες Ζωής» Κρις Κρις Proσέχω, πλούσιο σε φυτικές στερόλες που υπόσχεται τη μείωση της χοληστερίνης στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, το πρώτο ψωμί σε φέτες σίκαλης 100% ολικής άλεσης και τις φρυγανιές Elite «Για μένα» Σίτου, εμπλουτισμένες με ασβέστιο, μαγνήσιο και βιταμίνες Α&D και τις φρυγανιές Elite «Για μένα» ολικής άλεσης με πρεβιοτικές ίνες που συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Η τάση για περισσότερο υγιεινά τρόφιμα έχει επεκταθεί και στα αλλαντικά. Η καινοτομία εδώ έχει να κάνει κατά κύριο λόγο με την αφαίρεση του ζωικού λίπους και την αντικατάστασή του με ελαιόλαδο (τα δικαιώματα της πατέντας αυτής έχει η Creta Farms) αλλά και με τη μείωση των λιπαρών και της ποσότητας του αλατιού που χρησιμοποιείται για την παρασκευή των αλλαντικών. Σε ανάλογες προσπάθειες επιδίδονται γαλακτοβιομηχανίες καθώς και βιομηχανίες εκτροφής πουλερικών.

Βιομηχανία ζυμαρικών: Νέα προϊόντα εν όψει
Πρωταγωνιστικό ρόλο στον χώρο των υγιεινών ζυμαρικών φιλοδοξεί να αποκτήσει η Μέλισσα Κίκιζας, με αιχμή τα ζυμαρικά χωρίς γλουτένη. Όπως εξηγεί ο κ. Γιώργος Ευσταθόπουλος εμπορικός διευθυντής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, τα ζυμαρικά χωρίς γλουτένη, έχουν βάση το ρύζι και το καλαμπόκι, αντί το σκληρό σιτάρι και προορίζονται για όσους πάσχουν από την ασθένεια της κοιλιοκάκης. Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις ώστε να μπορέσει να τα διαθέσει και μέσω των φαρμακείων.

Από την άλλη πλευρά, η Barilla Hellas προγραμματίζει το λανσάρισμα νέων προϊόντων αλλά και τον εμπλουτισμό των ζυμαρικών ολικής αλέσεων με νέους κωδικούς. Πρόσφατα, ενέταξε τον πέμπτο κωδικό στη σειρά ολικής αλέσεως, τα Barilla Spaghettini No3 ολικής αλέσεως. Ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος Barilla Hellas AE, σημειώνει πως στόχος για το 2011 είναι τα Barilla Ολικής Αλέσεως να παραμείνουν ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην κατηγορία τους.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία δίνει μεγάλη σημασία στην επιλογή της κατάλληλης διαφημιστικής εκστρατείας καθώς πέρα από το αυτονόητο της προώθησης των προϊόντων της, επιδιώκει να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί το καταναλωτικό κοινό για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά παράγοντας της αγοράς, «η στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα υγιεινής διατροφής τείνει να εξελιχθεί σε στάση ζωής, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν νόστιμα, υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα», προσθέτοντας πως ακριβώς αυτήν την τάση σπεύδουν να εκμεταλλευτούν οι βιομηχανίες τροφίμων, λανσάροντας νέα προϊόντα και εμπλουτίζοντας το υπάρχον χαρτοφυλάκιό τους.

Σκληρή είναι η μάχη που δίνουν οι εταιρείες και σε επίπεδο επικοινωνίας, καθώς, πέρα από το μπαράζ διαφημιστικών μηνυμάτων, προχωρούν και σε συνεργασίες με ιατρικές οργανώσεις και συλλόγους, προκειμένου να υποστηρίξουν τις ευεργετικές ιδιότητες των προϊόντων τους έναντι του ανταγωνισμού. Σε ορισμένους κλάδους, όπως της αρτοβιομηχανίας, η κόντρα παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις και επεκτείνεται και σε επίπεδο τιμών.

Από τις πρώτες εταιρείες που «ανακάλυψαν» τη στροφή των καταναλωτών στα υγιεινά προϊόντα ήταν η Ελαΐς Unilever, η οποία το 2000 λάνσαρε το Becel pro activ για τη μείωση της χοληστερίνης. Όπως εξηγεί ο διευθυντής επικοινωνίας του ομίλου, Γρηγόρης Αντωνιάδης, επρόκειτο για μια πολύ καινοτόμο ιδέα: ένα γευστικό τρόφιμο που «έχει αποτελεσματική και αποδεδειγμένη δράση σε μια νοσογόνο κατάσταση όπως αυτή της χοληστερίνης». Οι καταναλωτές εμπιστεύτηκαν το προϊόν και η προσπάθεια της εταιρείας για νέα καινοτόμα προϊόντα συνεχίστηκε.

Πλέον, η Ελαΐς διαθέτει και το Becel pro activ με κάλιο για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, τη σειρά χυμών Vie πλούσιων σε βιταμίνη C, που ενισχύουν έτσι τη φυσική άμυνα του οργανισμού, καθώς και τσάι με κατεχίνες. Εκτός από την ανάπτυξη, όμως, καινοτόμων προϊόντων η Ελαΐς επιδιώκει να βελτιώνει συνεχώς τις συνθέσεις των τροφίμων της έτσι ώστε να ακολουθούν πάντα τις πιο σύγχρονες διατροφικές οδηγίες. Για παράδειγμα, η σύνθεση του Βιτάμ άλλαξε και είναι εμπλουτισμένο με καλά λιπαρά Ω3 και Ω6, που συμβάλουν τα μέγιστα στην υγιή ανάπτυξη των παιδιών.

Σημαντική παρουσία στη συγκεκριμένη κατηγορία έχει και η Chipita. Το νέο προϊόν της εταιρείας είναι τα 7Days Cereal Bars. Είναι ένα προϊόν που ήρθε να καλύψει ακριβώς αυτήν τη νέα τάση των καταναλωτών, να επιλέγουν προϊόντα με ευεργετικές για τον ανθρώπινο οργανισμό ιδιότητες. Από την εταιρεία προτείνονται ως υγιεινό σνακ ανάμεσα στα γεύματα ή ακόμη ως υποκατάστατο ενός γεύματος, όπως, για παράδειγμα, το πρωινό.

Η Elbisco, στη συγκεκριμένη κατηγορία έχει αναπτύξει, μεταξύ άλλων, το «Φέτες Ζωής» Κρις Κρις Proσέχω, πλούσιο σε φυτικές στερόλες που υπόσχεται τη μείωση της χοληστερίνης στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, το πρώτο ψωμί σε φέτες σίκαλης 100% ολικής άλεσης και τις φρυγανιές Elite «Για μένα» Σίτου, εμπλουτισμένες με ασβέστιο, μαγνήσιο και βιταμίνες Α&D και τις φρυγανιές Elite «Για μένα» ολικής άλεσης με πρεβιοτικές ίνες που συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Η τάση για περισσότερο υγιεινά τρόφιμα έχει επεκταθεί και στα αλλαντικά. Η καινοτομία εδώ έχει να κάνει κατά κύριο λόγο με την αφαίρεση του ζωικού λίπους και την αντικατάστασή του με ελαιόλαδο (τα δικαιώματα της πατέντας αυτής έχει η Creta Farms) αλλά και με τη μείωση των λιπαρών και της ποσότητας του αλατιού που χρησιμοποιείται για την παρασκευή των αλλαντικών. Σε ανάλογες προσπάθειες επιδίδονται γαλακτοβιομηχανίες καθώς και βιομηχανίες εκτροφής πουλερικών.

Βιομηχανία ζυμαρικών: Νέα προϊόντα εν όψει
Πρωταγωνιστικό ρόλο στον χώρο των υγιεινών ζυμαρικών φιλοδοξεί να αποκτήσει η Μέλισσα Κίκιζας, με αιχμή τα ζυμαρικά χωρίς γλουτένη. Όπως εξηγεί ο κ. Γιώργος Ευσταθόπουλος εμπορικός διευθυντής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, τα ζυμαρικά χωρίς γλουτένη, έχουν βάση το ρύζι και το καλαμπόκι, αντί το σκληρό σιτάρι και προορίζονται για όσους πάσχουν από την ασθένεια της κοιλιοκάκης. Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις ώστε να μπορέσει να τα διαθέσει και μέσω των φαρμακείων.

Από την άλλη πλευρά, η Barilla Hellas προγραμματίζει το λανσάρισμα νέων προϊόντων αλλά και τον εμπλουτισμό των ζυμαρικών ολικής αλέσεων με νέους κωδικούς. Πρόσφατα, ενέταξε τον πέμπτο κωδικό στη σειρά ολικής αλέσεως, τα Barilla Spaghettini No3 ολικής αλέσεως. Ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος Barilla Hellas AE, σημειώνει πως στόχος για το 2011 είναι τα Barilla Ολικής Αλέσεως να παραμείνουν ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην κατηγορία τους.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία δίνει μεγάλη σημασία στην επιλογή της κατάλληλης διαφημιστικής εκστρατείας καθώς πέρα από το αυτονόητο της προώθησης των προϊόντων της, επιδιώκει να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί το καταναλωτικό κοινό για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής.


Υγιεινά ροφήματα
Πρόσφατα, η Coca-Cola Τρία Έψιλον κυκλοφόρησε τους χυμούς Amita με επιπλέον βιταμίνες, επενδύοντας αρκετά εκατομμύρια ευρώ για την προώθησή τους. Να σημειωθεί πως διαθέτει ήδη από το 2008 την προϊοντική σειρά χυμών ψυγείου, «Ευζήν».

Έτοιμη να παρουσιάσει τη δική της πρόταση στην κατηγορία των υγιεινών μη αλκοολούχων ποτών είναι η Λουξ Μαρλαφέκας, η οποία σχεδιάζει στις αρχές καλοκαιριού να λανσάρει τέσσερις νέους κωδικούς στην αγορά του κρύου τσαγιού. Όπως σημειώνει ο εντεταλμένος σύμβουλος της εταιρείας και επικεφαλής στο τμήμα Marketing, Μηχανογράφησης και Εξαγωγών της εταιρείας, κ. Πλάτωνας Μαρλαφέκας, η εταιρεία δρομολογεί επενδυτικό πλάνο 33 εκατ. ευρώ προκειμένου να δραστηριοποιηθεί και σε νέες κατηγορίες προϊόντων.

Ο Κώδικας Αρχών για την υγιεινή διατροφή
Η κ. Βάσω Παπαδημητρίου, γενική διευθύντρια του ΣΕΒΤ, μας είπε: «O ΣΕΒΤ, τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να ξεκινήσει η υπεύθυνη ενημέρωση των καταναλωτών γύρω από τα θέματα των τροφίμων και να επιτευχθεί μια εθνική στρατηγική για τη διατροφή. Θα ήθελα να αναφέρω ενδεικτικά ως επιτεύγματα αυτής της πρωτοβουλίας τη διοργάνωση και τη συμμετοχή μας σε μεγάλο αριθμό εκδηλώσεων, που έχουν ως στόχο, το διάλογο, την ενημέρωση και τον προβληματισμό όλων μας σχετικά με τα θέματα της σύγχρονης διατροφής.

Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πλατφόρμας η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ο ΣΕΒΤ, ως επαγγελματικός φορέας της, πήρε μια σειρά από πρωτοβουλίες με πιο σημαντική τη σύνταξη του Κώδικα Αρχών για τη Διατροφή, τη Φυσική Δραστηριότητα και την Υγεία. Τα μέλη μας αυτοδεσμεύτηκαν για την υλοποίηση μίας σειράς εθελοντικών ενεργειών με στόχο την επίτευξη ισορροπημένης διατροφής και υγιεινής διαβίωσης μέσω της βελτίωσης των προϊόντων τους που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά και της παραγωγής νέων, προϊόντων, που καλύπτουν τις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες».

Info
• Η υποκατηγορία του τυποποιημένου ψωμιού υψηλής διατροφικής αξίας αποτελεί το 11,2% σε αξία της συνολικής αγοράς τυποποιημένου ψωμιού και το 9,8% σε όγκο. (Πηγή: AC Nielsen Scantrack 2010).
• Περίπου στο 12% σε αξία και 9% σε όγκο είναι το μερίδιο αγοράς των λειτουργικών προϊόντων στον κλάδο των γαλακτοκομικών σύμφωνα με στοιχεία της SymphonyIRI.
• Μερίδιο 2% στην αγορά ζυμαρικών καταλαμβάνουν τα ζυμαρικά χωρίς γλουτένη.
• Τα ζυμαρικά ολικής άλεσης παρουσίασαν αύξηση 13,4% στη διάρκεια του 2010.

σελφ σερβις (T. 403)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION