σελφ σερβις - Ο ΣΕΒΓΑΠ ρίχνει το γάντι στα σούπερ μάρκετ!

Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Ο ΣΕΒΓΑΠ ρίχνει το γάντι στα σούπερ μάρκετ!

24 Φεβρουαρίου 2011 | 14:53 Γράφει ο Δημήτρης  Διαμαντίδης Topics: Αγορά

Δημήτρης Συμεωνίδης, πρόεδρος ΣΕΒΓΑΠ

Επιβάρυνση της τάξης του 30% στην τελική τιμή των γαλακτοκομικών προϊόντων, ειδικά του φρέσκου γάλακτος, προκύπτει από την πολιτική τιμών των σούπερ μάρκετ, υποστηρίζει σε συνέντευξή του στο σελφ σέρβις, ο κ. Δημήτρης Συμεωνίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ) και διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΒΓΑΛ.

Γι’ αυτό, όπως υποστηρίζει, «απαιτείται η παρέμβαση των υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης-Τροφίμων και Περιφερειακής Ανάπτυξης-Ανταγωνιστικότητας, ώστε να εφαρμοστούν στη λιανική οι κανόνες που ισχύουν στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, όπου η πληρωμή στα φρέσκα προϊόντα γίνεται εντός 24 ημερών κι όχι 4 έως 8 μηνών, όπως συμβαίνει στη χώρα μας!», τονίζει ο κ. Συμεωνίδης, προσθέτοντας: «Σημαντικό μας μέλημα είναι να μπορέσουν κι οι κτηνοτρόφοι να αξιοποιήσουν πλήρως τα όποια περιθώρια στην τιμή που λαμβάνουν, μέσω της μείωσης του ποσοστού που αντιστοιχεί σήμερα στην οργανωμένη λιανική, λόγω των υποχρεωτικών παροχών που της δίνουν όλες οι βιομηχανίες τροφίμων»!

Σχετικά με την αντιμετώπιση της κρίσης από την ελληνική γαλακτοβιομηχανία, δηλώνει: «Η ύφεση δεν αφήνει κανέναν κλάδο ανεπηρέαστο και ειδικά τον δικό μας, καθώς οι συνέπειές της προστίθεται στο εντονότατα ανταγωνιστικό κλίμα που διαμορφώθηκε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο από τις ποικίλες προσφορές και τη μείωση των τιμών, η οποία φαίνεται μεν ότι ευνοεί τον καταναλωτή, αλλά δυστυχώς μόνο βραχυπρόθεσμα, καθώς οι πιέσεις οδηγούν μακροπρόθεσμα σε σοβαρές ζημιές... Για την επιβίωσή τους οι γαλακτοβιομηχανίες θα αναγκαστούν να χρησιμοποιήσουν ανορθόδοξα μέσα, που ενδέχεται να επηρεάσουν την ποιότητα των προϊόντων τους ή να οδηγήσουν στη μαζικότερη εισαγωγή πρώτων υλών.

Επιπλέον, το γεγονός ότι οι τράπεζες περιόρισαν σημαντικά τις χορηγήσεις κι οι ασφαλιστικές εταιρείες την κάλυψη των πιστώσεων, λόγω των επισφαλειών, έχει δημιουργήσει οξύ πρόβλημα σε όλες τις επιχειρήσεις».

Ωστόσο, η κρίση στη γαλακτοβιομηχανία εκτιμάται ότι «φέρνει πιο κοντά» τις επιχειρήσεις του κλάδου στους κτηνοτρόφους-παραγωγούς πρώτης ύλης. «Η περίοδος αυτή έδωσε την ευκαιρία στις δύο πλευρές να εντείνουν τις προσπάθειές τους, ώστε εκτός από τις διαφορές μας να δούμε τα πολλά που μπορεί από κοινού να αντιμετωπίσουμε. Γιατί οι παραγωγοί έχουν αντιληφθεί ότι οι τιμές των προϊόντων μας στη λιανική δεν αντιστοιχούν στις τιμές πώλησης της βιομηχανίας, αλλά ότι το λιανεμπόριο, επιβαρύνοντας κατά πολύ το κόστος, αυξάνει την τελική τιμή...

Η γαλακτοβιομηχανία σήμερα έχει σαφή αδυναμία ανταπόκρισης στην επιθυμητή αύξηση των τιμών υπέρ των κτηνοτρόφων. Οι τελευταίοι σήμερα αντιλαμβάνονται σε μεγάλο βαθμό ότι η πίεσή τους πρέπει να στραφεί στη λήψη απαραίτητων μέτρων για την ορθή λειτουργία της αγοράς», λέει ο κ. Συμεωνίδης.

Σύμπραξη με πήλινα πόδια
Αμφιβολίες εκφράζει και για την επιτυχία του εγχειρήματος εξαγοράς της ΜΕΒΓΑΛ από τη Δέλτα Τροφίμων και τη συγχώνευσή τους –γεγονός «κατακλυσμιαίο» για την εγχώρια γαλακτοβιομηχανία. «Η πιθανολογούμενη συγχώνευση, κατόπιν αιτήματος της ΔΕΛΤΑ στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, σκοντάφτει για ευνόητους και σοβαρούς λόγους, οι οποίοι κατατέθηκαν από διάφορες οργανώσεις (ΠΑΣΕΓΕΣ, ΕΛΟΓΑΚ, συνδέσμους κτηνοτρόφων) και ετέθησαν σε επερωτήσεις βουλευτών της συμπολίτευσης, που έμειναν αναπάντητες.

Αν η Επιτροπή Ανταγωνισμού τα λάβει αυτά υπόψη της, δεν θα ανάψει το πράσινο φως για τη συγχώνευση», σχολιάζει ο κ. Συμεωνίδης, προσθέτοντας: «Αλλά κι αν ακόμα εγκριθεί παρά το γεγονός ότι έχει έντονα χαρακτηριστικά επιθετικής εξαγοράς, δεν υπάρχει καμμία εγγύηση ότι το νέο σχήμα θα πετύχει, αφού η αυξημένη ζημιά της ΔΕΛΤΑ (περίπου 40 εκατ. ευρώ) για το 2010 θα προστεθεί στη ζημιά της ΜΕΒΓΑΛ. Αυτό, σε συνδυασμό με τον «πόλεμο των τιμών», που περιορίζει τις πιθανότητες για διόρθωση των τιμών, δημιουργεί ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα της συγχώνευσης.

Συνέπειά της θα είναι, βέβαια, και μια ανακατάταξη στον πρωτογενή τομέα, με προσπάθειες μετακίνησης των κτηνοτρόφων και πιέσεις στις τιμές. Πρέπει να ψάξουμε όλοι, χωρίς κατηγορίες περί συμπράξεων ή δημιουργίας καρτέλ, να δώσουμε -σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς- ριζικές λύσεις στα χρόνια προβλήματα και να επιδιώξουμε την προσέλκυση στρατηγικών επενδυτών, που θα συμβάλλουν στις επιχειρήσεις με πρόσθετο κύκλο εργασιών και ταχύτερη ανάπτυξη στην εξωτερική αγορά».

σελφ σερβις (T. 403)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION