σελφ σερβις - Βασίλης Κουφογιάννης: Η αγορά χρειάζεται αναπτυξιακά κίνητρα

Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Βασίλης Κουφογιάννης: Η αγορά χρειάζεται αναπτυξιακά κίνητρα

24 Φεβρουαρίου 2011 | 14:48 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Βασίλης Κουφογιάννης: Η αγορά χρειάζεται αναπτυξιακά κίνητρα

Κίνητρα για την ανάπτυξη της αγοράς και εν γένει της οικονομίας, ζητά από την κυβέρνηση ο Βασίλης Κουφογιάννης, οικονομικός διευθυντής και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, με αρμοδιότητες στην οικονομική και διοικητική διεύθυνση της Creta Farms. Μιλώντας στο σελφ σέρβις υπογραμμίζει ότι «εάν θέλουμε η Ελλάδα να βγει από την κρίση, πρέπει να υπάρξει ομογνωμία», ενώ χαρακτηρίζει ως αναγκαία τη συνεργασία πολιτείας, επιχειρήσεων και εργαζόμενων.

To 2010, όπως μας είπε ο κ. Βασίλης Κουφογιάννης, οι πωλήσεις της Creta Farms έμειναν σχεδόν σταθερές σε επίπεδο όγκου. Σε επίπεδο αξιών εμφάνισαν μία πτώση της τάξης περίπου του 5%, λόγω της μείωσης τιμών που εφάρμοσε και η οποία σε βασικά της είδη έφθασε σε ποσοστό το 30%. «Με την πρωτοβουλία της αυτή η Creta Farms, απέδειξε εμπράκτως την κοινωνική της ευαισθησία, μένοντας στο πλευρό των καταναλωτών και στηρίζοντας την αγοραστική τους δύναμη σε μία περίοδο συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους», σχολιάζει ο συνομιλητής μας, προσθέτοντας:

«Όσον αφορά στην προ φόρων κερδοφορία της εταιρείας, αυτή παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2009, καθώς επετεύχθη, μέσα από restructuring και απλοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών, η μείωση του λειτουργικού κόστους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο αντισταθμίστηκε η επίδραση από τη μείωση της αξίας των πωλήσεων».

σελφ σέρβις: Τι μηνύματα λαμβάνετε από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη για τα προϊόντα σας; Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας στο εξωτερικό;

Βασίλης Κουφογιάννης:
Τα μηνύματα, βασιζόμενα σε έρευνες αγοράς που έχουν διεξαχθεί ή διεξάγονται τώρα, είναι όλα πολύ θετικά. Η θετική ανταπόκριση αφορά τόσο στην αποδοχή των προϊόντων μας, με πολύ υψηλά acceptance rates, όσο και στην καινοτόμο ιδέα της εταιρείας μας να αντικαταστήσει κατά την παρασκευή τους το ζωικό λίπος με ελαιόλαδο. Η καθολική αποδοχή των προϊόντων μας ικανοποιεί ιδιαιτέρως, καθώς υπερέβη τις προσδοκίες μας.

Ειδικότερα, η νέα σειρά προϊόντων που λανσάρουμε στην Αμερική, απόλυτα προσαρμοσμένη στις διατροφικές συνήθειες των αμερικανών καταναλωτών, πιστεύουμε ότι θα εκτοξεύσει τα μεγέθη της εταιρείας.

Αλλάξαμε την αντίληψη για τα αλλαντικά
σελφ σέρβις: Η Creta Farms επενδύει στρατηγικά στον τομέα της καινοτομίας. Θα λανσάρετε νέα projects, με σκοπό την ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση της εταιρείας σας από τον ανταγωνισμό;

Βασίλης Κουφογιάννης:
Ήδη η Creta Farms έχει δημιουργήσει τη μοναδική καινοτομία, που έχει να παρουσιάσει η κατηγορία των προϊόντων μας τα τελευταία 50 χρόνια. Στην ουσία, μέσω του concept της αντικατάστασης του «κακού» κορεσμένου ζωικού λίπους με το «καλό» ακόρεστο ελαιόλαδο, επενέβη, αλλάζοντας την αντίληψη που υπήρχε για τα αλλαντικά.

Η ιδέα αυτή από μόνη της αποτελεί μία επανάσταση στον τομέα μας, δεδομένου ότι πλέον επιτρέπεται στους καταναλωτές η απόλαυση όχι μόνο γευστικών, αλλά και υγιεινών προϊόντων. Μέσω της πορείας που ήδη έχουμε διαγράψει, έχουμε αποδείξει ότι δίνουμε μεγάλη έμφαση στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης.

Και πραγματικά, κάθε χρόνο επενδύουμε σημαντικά ποσά σε αυτόν τον τομέα, της τάξης των 3 έως 4 εκατ. ευρώ, προκειμένου να δημιουργούμε ακόμα πιο καινοτόμα προϊόντα, μοναδικά σε γεύση και ποιότητα, τα οποία απευθύνονται σε όλους τους καταναλωτές, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.

To 2010, όπως μας είπε ο κ. Βασίλης Κουφογιάννης, οι πωλήσεις της Creta Farms έμειναν σχεδόν σταθερές σε επίπεδο όγκου. Σε επίπεδο αξιών εμφάνισαν μία πτώση της τάξης περίπου του 5%, λόγω της μείωσης τιμών που εφάρμοσε και η οποία σε βασικά της είδη έφθασε σε ποσοστό το 30%. «Με την πρωτοβουλία της αυτή η Creta Farms, απέδειξε εμπράκτως την κοινωνική της ευαισθησία, μένοντας στο πλευρό των καταναλωτών και στηρίζοντας την αγοραστική τους δύναμη σε μία περίοδο συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους», σχολιάζει ο συνομιλητής μας, προσθέτοντας:

«Όσον αφορά στην προ φόρων κερδοφορία της εταιρείας, αυτή παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2009, καθώς επετεύχθη, μέσα από restructuring και απλοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών, η μείωση του λειτουργικού κόστους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο αντισταθμίστηκε η επίδραση από τη μείωση της αξίας των πωλήσεων».

σελφ σέρβις: Τι μηνύματα λαμβάνετε από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη για τα προϊόντα σας; Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας στο εξωτερικό;

Βασίλης Κουφογιάννης:
Τα μηνύματα, βασιζόμενα σε έρευνες αγοράς που έχουν διεξαχθεί ή διεξάγονται τώρα, είναι όλα πολύ θετικά. Η θετική ανταπόκριση αφορά τόσο στην αποδοχή των προϊόντων μας, με πολύ υψηλά acceptance rates, όσο και στην καινοτόμο ιδέα της εταιρείας μας να αντικαταστήσει κατά την παρασκευή τους το ζωικό λίπος με ελαιόλαδο. Η καθολική αποδοχή των προϊόντων μας ικανοποιεί ιδιαιτέρως, καθώς υπερέβη τις προσδοκίες μας.

Ειδικότερα, η νέα σειρά προϊόντων που λανσάρουμε στην Αμερική, απόλυτα προσαρμοσμένη στις διατροφικές συνήθειες των αμερικανών καταναλωτών, πιστεύουμε ότι θα εκτοξεύσει τα μεγέθη της εταιρείας.

Αλλάξαμε την αντίληψη για τα αλλαντικά
σελφ σέρβις: Η Creta Farms επενδύει στρατηγικά στον τομέα της καινοτομίας. Θα λανσάρετε νέα projects, με σκοπό την ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση της εταιρείας σας από τον ανταγωνισμό;

Βασίλης Κουφογιάννης:
Ήδη η Creta Farms έχει δημιουργήσει τη μοναδική καινοτομία, που έχει να παρουσιάσει η κατηγορία των προϊόντων μας τα τελευταία 50 χρόνια. Στην ουσία, μέσω του concept της αντικατάστασης του «κακού» κορεσμένου ζωικού λίπους με το «καλό» ακόρεστο ελαιόλαδο, επενέβη, αλλάζοντας την αντίληψη που υπήρχε για τα αλλαντικά.

Η ιδέα αυτή από μόνη της αποτελεί μία επανάσταση στον τομέα μας, δεδομένου ότι πλέον επιτρέπεται στους καταναλωτές η απόλαυση όχι μόνο γευστικών, αλλά και υγιεινών προϊόντων. Μέσω της πορείας που ήδη έχουμε διαγράψει, έχουμε αποδείξει ότι δίνουμε μεγάλη έμφαση στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης.

Και πραγματικά, κάθε χρόνο επενδύουμε σημαντικά ποσά σε αυτόν τον τομέα, της τάξης των 3 έως 4 εκατ. ευρώ, προκειμένου να δημιουργούμε ακόμα πιο καινοτόμα προϊόντα, μοναδικά σε γεύση και ποιότητα, τα οποία απευθύνονται σε όλους τους καταναλωτές, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.


Καινοτομία και προσαρμοστικότητα
σελφ σέρβις: Διαθέτοντας μεγάλη εμπειρία και κυρίως έντονη δραστηριότητα στο εξωτερικό, εκτιμάτε ότι τα ελληνικά προϊόντα θα μπορέσουν, μετά την απεμπλοκή της χώρας από την οικονομική ύφεση, να καθιερωθούν σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές;

Βασίλης Κουφογιάννης:
Η φιλοσοφία που ακολουθούμε στην Creta Farms είναι να προσαρμόζουμε το concept μας, ανάλογα με τις ανάγκες και τα δεδομένα της κάθε αγοράς, στην οποία έχουμε ή αποκτούμε παρουσία. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Ισπανίας, στην αγορά της οποίας η εταιρεία μας προσφέρει τα αγαπημένα στους Ισπανούς καταναλωτές τοπικά προϊόντα και γεύσεις -chorizo, pate κά-, τα οποία, ωστόσο, παράγονται με βάση την καινοτομία που μας χαρακτηρίζει, δηλαδή την αντικατάσταση του λίπους με ελαιόλαδο.

Στην Creta Farms πιστεύουμε ότι η καινοτομία είναι το πλέον σημαντικό στοιχείο για την ευόδωση των προσπαθειών που κάνει κάθε ελληνική εταιρεία, προκειμένου να έχει επιτυχία στη διεθνή αγορά. Η καινοτομία προσδιορίζει το εν δυνάμει ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της, έναντι των ξένων ανταγωνιστών της.

Φυσικά, όταν μιλούμε για τρόφιμο, εννοείται ότι η καινοτομία σημαίνει ευελιξία από την άποψη της αναγκαίας προσαρμογής στις εκάστοτε τοπικές γευστικές προτιμήσεις, ώστε οι προϊοντικές προτάσεις που προσφέρονται να ανταποκρίνονται στο γευστικό DNA του καταναλωτικού κοινού. Μέσα σε αυτό πλαίσιο, ναι, είναι εφικτή η καθιέρωσή των ελληνικών προϊόντων σε ξένες αγορές.

σελφ σέρβις: Η υψηλή φορολόγηση, η γραφειοκρατία, το «γρηγορόσημο» και μια σειρά από άλλες στρεβλώσεις που βασανίζουν την αγορά μας, είναι γνωστό ότι θέτουν σημαντικά εμπόδια στην ανάπτυξη και τις επενδύσεις, δηλαδή στην έξοδο της χώρας από την ύφεση. Η κυβέρνηση, ωστόσο, ξεκίνησε τις παρεμβάσεις της από τις αλλαγές στο εργασιακό. Πώς το σχολιάζετε αυτό;

Βασίλης Κουφογιάννης:
Κάθε αλλαγή που οδηγεί στην προσαρμογή της ελληνικής πραγματικότητας στα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Εάν, όμως, ενδιαφερόμαστε να βγει η Ελλάδα από την κρίση, πρέπει να υπάρχει ομογνωμία και να δημιουργηθούν κίνητρα για την ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας και αγοράς, με όρους, δηλαδή, που θα ευνοούν την ανάπτυξη υγιών, καινοτόμων και εξωστρεφών επιχειρήσεων. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο απαιτείται και η συνεργασία πολιτείας, επιχειρήσεων και εργαζόμενων.

Ευελπιστώ ότι η ελληνική κυβέρνηση θα θεσμοθετήσει όσα έχει διακηρύξει προς αυτήν την κατεύθυνση. Γενικότερα πιστεύω ότι το κάθε μέτρο που υπηρετεί τον προαναφερόμενο στόχο, πρέπει να εξετάζεται ξεχωριστά και με γνώμονα το κοινό καλό. Ταυτόχρονα, όμως, πρέπει να διατηρηθεί, όσο τουλάχιστον είναι εφικτό, η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, που καθορίζει τους παλμούς της καρδιάς της πραγματικής οικονομίας.

Κοινή υπόθεση η στήριξη του καταναλωτή
σελφ σέρβις: Έχει η αγορά τροφίμων τα περιθώρια να «διορθώσει» τις τιμές της προς τα κάτω, ώστε να εναρμονιστεί προς το μειωμένο επίπεδο των μισθών και των συντάξεων;

Βασίλης Κουφογιάννης:
Η Creta Farms, όπως σας είπα, προχώρησε ήδη σε μείωση των τιμών της έως και 30% σε βασικά είδη, όπως η πάριζα και το παριζάκι. Η πρωτοβουλία μας αυτή απορρέει από την πεποίθηση ότι η βιομηχανία πρέπει να μειώσει τις τιμές της και να στηρίξει τους καταναλωτές στη τρέχουσα κρίσιμη οικονομική περίοδο, πράγμα που πρέπει να γίνει εκ μέρους όλων των συντελεστών της αλυσίδας εφοδιασμού της αγοράς.

Πρέπει το σύνολο των εμπλεκόμενων φορέων να συμβάλλει προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ από τη δική της πλευρά η πολιτεία οφείλει να είναι αρωγός των υγιών επιχειρήσεων, μέσω της μείωσης των εισφορών τους προς το κράτος.

Ο κοινός στόχος στον οποίο τώρα πρέπει όλοι να εστιάσουμε είναι οι μειώσεις τιμών να φθάσουν μέχρι τον καταναλωτή, ώστε να προσφέρουμε στα νοικοκυριά τη δυνατότητα να αντισταθμίζουν τις απώλειες του εισοδήματός τους. Δράττομαι της ευκαιρίας στο σημείο αυτό να πω ότι η πρόσφατη κίνηση του υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, για τη μείωση των τιμών σε βασικά αγαθά είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η Creta Farms ήταν από τις πρώτες εταιρείες που ανταποκρίθηκαν σχετικά. Ευελπιστούμε ότι στο μέλλον θα υλοποιηθούν κι άλλες παρόμοιες προσπάθειες με τον ίδιο στόχο.

σελφ σερβις (T. 403)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION