σελφ σερβις - Αλέκος Δανιηλίδης, Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Δεν ρισκάρουμε τις αρχές και τις αξίες μας»

Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Αλέκος Δανιηλίδης, Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Δεν ρισκάρουμε τις αρχές και τις αξίες μας»

24 Νοεμβρίου 2010 | 11:54 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Αλέκος Δανιηλίδης, Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Ψύχραιμα αντιμετωπίζει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία τις εξελίξεις στην αγορά, είτε αυτές αφορούν στις συνήθειες του καταναλωτή είτε στην πορεία συγκέντρωσης του λιανεμπορίου, είτε στους ελέγχους της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ο κ. Αλέκος Δανιηλίδης, εμπορικός διευθυντής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, αναλύει τη στρατηγική της εταιρείας, εξηγώντας το πώς ελίσσεται εν μέσω κρίσης, ώστε να μη χάνει τη δυναμική της.

Σχετικά με τις αλλαγές στη συμπεριφορά του έλληνα καταναλωτή τα τελευταία χρόνια, ο κ. Αλέκος Δανιηλίδης αξιολογεί δύο ως πλέον σημαντικούς παράγοντες, που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά από άποψη κριτηρίων επιλογής προϊόντος: την ανάγκη για διαφορετικότητα και εξειδίκευση και τη μεγαλύτερη έμφαση στην τιμή.

Όπως εξηγεί, «ο καταναλωτής τα τελευταία χρόνια έχει γίνει γενικότερα πιο ενημερωμένος και πιο απαιτητικός. Ταξιδεύει, παρατηρεί, δοκιμάζει και διεκδικεί. Επιθυμεί να έχει πολλές επιλογές στη διάθεσή του, να μπορεί να δοκιμάζει νέες γεύσεις, να διαλέγει το κατάλληλο προϊόν για κάθε περίσταση, αλλά και να γνωρίζει περισσότερα για την εταιρεία, που βρίσκεται πίσω από κάθε προϊόν που του «προτείνεται».

Από την άλλη πλευρά, το τελευταίο χρονικό διάστημα, η τιμή παίζει σημαντικό ρόλο στις επιλογές του καταναλωτή, ο οποίος αναζητά όλο και περισσότερο προϊόντα που να προσφέρουν μια σωστή σχέση ποιότητας/τιμής. Ειδικά η μπίρα αποτελεί ένα προϊόν σύνθετο και πολυδιάστατο, που ορίζεται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι η στιγμή και οι συνθήκες κατανάλωσης, η αντίληψη του καταναλωτή για το προϊόν και, βεβαίως, η τιμή.

Έτσι, οι τάσεις που παρατηρούμε είναι η ενίσχυση των εξειδικευμένων προϊόντων, που προσφέρουν λίγο πιο σπάνιες γεύσεις, η ανάπτυξη των πιο «οικονομικών» προϊόντων, αλλά και η διατήρηση της προτίμησης σε ήδη γνωστά σήματα, που επικοινωνούν με τον καταναλωτή, αποκαλύπτουν την ταυτότητα και τη φιλοσοφία τους και επενδύουν με κοινωνική υπευθυνότητα.

Δύο νέα προϊόντα στα σκαριά
σελφ σέρβις: Σκοπεύετε να επενδύσετε σε νέα προϊόντα, παρά την οικονομική κρίση;

Αλέκος Δανιηλίδης:
Βεβαίως. Βασιζόμενοι στη λογική που σας προανέφερα, παρατηρούμε τις τάσεις στην αγορά, με στόχο πάντα να ανταποκρινόμαστε έγκαιρα στις ανάγκες του καταναλωτή. Παρά τις προκλήσεις που επιφυλάσσει αυτή η περίοδος για όλους, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει να αναπτύσσεται γύρω από τρεις άξονες: ενισχύει τα υπάρχοντα brands της, επενδύει στην ανάπτυξη της «κουλτούρας» για την μπίρα στη χώρα μας, μέσα από το εξειδικευμένο πρόγραμμα «Μπίρα & Ευ Ζην», και λανσάρει νέα προϊόντα στην αγορά. Έτσι, δύο νέα προϊόντα είναι σήμερα στο στάδιο του σχεδιασμού τους και πολύ σύντομα θα τοποθετηθούν στην αγορά.

Βάση στήριξης το μικρό λιανεμπόριο
σελφ σέρβις: Σας προβληματίζει το γεγονός ότι σε λίγα χρόνια η εταιρεία σας θα βρεθεί απέναντι σε ένα περισσότερο συγκεντρωμένο και ισχυρό οργανωμένο λιανεμπόριο;

Αλέκος Δανιηλίδης:
Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τις σχετικές εξελίξεις και τις αξιολογούμε. Η τάση συγκέντρωσης της οργανωμένης λιανικής δεν θα έλεγα ότι μας προβληματίζει, καθώς μεγάλος όγκος των προϊόντων μας διοχετεύεται στις λεγόμενες παραδοσιακές αγορές (όπως τα μίνι μάρκετ). Ο κύριος όγκος των προϊόντων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας διανέμεται από ένα πολύ ευρύ δίκτυο ανεξάρτητων χονδρεμπόρων, ενώ υπολογίζουμε ότι ο ρόλος της παραδοσιακής αγοράς λιανεμπορίου και των περιπτέρων είναι και θα παραμείνει, πολύ σημαντικός για τα προϊόντα μας. Έτσι, δεν πιστεύουμε ότι η περαιτέρω συγκέντρωση της μεγάλης λιανικής, αν επιβεβαιωθεί, θα αλλάξει δραματικά το δικό μας τρόπο λειτουργίας.

Εξάλλου, η συγκέντρωση του λιανεμπορίου αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια μια πραγματικότητα σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, που είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθούμε μέσα από τις εμπειρίες των συναδέλφων μας στο εξωτερικό. Θέλω να τονίσω ότι ως εταιρεία, που δραστηριοποιείται με συνέπεια και ευθύνη στην ελληνική αγορά εδώ και 45 χρόνια, εκφράζουμε την ελπίδα πως οι όποιες εξελίξεις δεν θα γίνουν η αιτία να χαθούν θέσεις εργασίας στη λιανική – η δική μας προσπάθεια είναι πάντα να στηρίζουμε όλους τους συνεργάτες μας στο εμπόριο.

Σχετικά με τις αλλαγές στη συμπεριφορά του έλληνα καταναλωτή τα τελευταία χρόνια, ο κ. Αλέκος Δανιηλίδης αξιολογεί δύο ως πλέον σημαντικούς παράγοντες, που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά από άποψη κριτηρίων επιλογής προϊόντος: την ανάγκη για διαφορετικότητα και εξειδίκευση και τη μεγαλύτερη έμφαση στην τιμή.

Όπως εξηγεί, «ο καταναλωτής τα τελευταία χρόνια έχει γίνει γενικότερα πιο ενημερωμένος και πιο απαιτητικός. Ταξιδεύει, παρατηρεί, δοκιμάζει και διεκδικεί. Επιθυμεί να έχει πολλές επιλογές στη διάθεσή του, να μπορεί να δοκιμάζει νέες γεύσεις, να διαλέγει το κατάλληλο προϊόν για κάθε περίσταση, αλλά και να γνωρίζει περισσότερα για την εταιρεία, που βρίσκεται πίσω από κάθε προϊόν που του «προτείνεται».

Από την άλλη πλευρά, το τελευταίο χρονικό διάστημα, η τιμή παίζει σημαντικό ρόλο στις επιλογές του καταναλωτή, ο οποίος αναζητά όλο και περισσότερο προϊόντα που να προσφέρουν μια σωστή σχέση ποιότητας/τιμής. Ειδικά η μπίρα αποτελεί ένα προϊόν σύνθετο και πολυδιάστατο, που ορίζεται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι η στιγμή και οι συνθήκες κατανάλωσης, η αντίληψη του καταναλωτή για το προϊόν και, βεβαίως, η τιμή.

Έτσι, οι τάσεις που παρατηρούμε είναι η ενίσχυση των εξειδικευμένων προϊόντων, που προσφέρουν λίγο πιο σπάνιες γεύσεις, η ανάπτυξη των πιο «οικονομικών» προϊόντων, αλλά και η διατήρηση της προτίμησης σε ήδη γνωστά σήματα, που επικοινωνούν με τον καταναλωτή, αποκαλύπτουν την ταυτότητα και τη φιλοσοφία τους και επενδύουν με κοινωνική υπευθυνότητα.

Δύο νέα προϊόντα στα σκαριά
σελφ σέρβις: Σκοπεύετε να επενδύσετε σε νέα προϊόντα, παρά την οικονομική κρίση;

Αλέκος Δανιηλίδης:
Βεβαίως. Βασιζόμενοι στη λογική που σας προανέφερα, παρατηρούμε τις τάσεις στην αγορά, με στόχο πάντα να ανταποκρινόμαστε έγκαιρα στις ανάγκες του καταναλωτή. Παρά τις προκλήσεις που επιφυλάσσει αυτή η περίοδος για όλους, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει να αναπτύσσεται γύρω από τρεις άξονες: ενισχύει τα υπάρχοντα brands της, επενδύει στην ανάπτυξη της «κουλτούρας» για την μπίρα στη χώρα μας, μέσα από το εξειδικευμένο πρόγραμμα «Μπίρα & Ευ Ζην», και λανσάρει νέα προϊόντα στην αγορά. Έτσι, δύο νέα προϊόντα είναι σήμερα στο στάδιο του σχεδιασμού τους και πολύ σύντομα θα τοποθετηθούν στην αγορά.

Βάση στήριξης το μικρό λιανεμπόριο
σελφ σέρβις: Σας προβληματίζει το γεγονός ότι σε λίγα χρόνια η εταιρεία σας θα βρεθεί απέναντι σε ένα περισσότερο συγκεντρωμένο και ισχυρό οργανωμένο λιανεμπόριο;

Αλέκος Δανιηλίδης:
Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τις σχετικές εξελίξεις και τις αξιολογούμε. Η τάση συγκέντρωσης της οργανωμένης λιανικής δεν θα έλεγα ότι μας προβληματίζει, καθώς μεγάλος όγκος των προϊόντων μας διοχετεύεται στις λεγόμενες παραδοσιακές αγορές (όπως τα μίνι μάρκετ). Ο κύριος όγκος των προϊόντων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας διανέμεται από ένα πολύ ευρύ δίκτυο ανεξάρτητων χονδρεμπόρων, ενώ υπολογίζουμε ότι ο ρόλος της παραδοσιακής αγοράς λιανεμπορίου και των περιπτέρων είναι και θα παραμείνει, πολύ σημαντικός για τα προϊόντα μας. Έτσι, δεν πιστεύουμε ότι η περαιτέρω συγκέντρωση της μεγάλης λιανικής, αν επιβεβαιωθεί, θα αλλάξει δραματικά το δικό μας τρόπο λειτουργίας.

Εξάλλου, η συγκέντρωση του λιανεμπορίου αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια μια πραγματικότητα σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, που είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθούμε μέσα από τις εμπειρίες των συναδέλφων μας στο εξωτερικό. Θέλω να τονίσω ότι ως εταιρεία, που δραστηριοποιείται με συνέπεια και ευθύνη στην ελληνική αγορά εδώ και 45 χρόνια, εκφράζουμε την ελπίδα πως οι όποιες εξελίξεις δεν θα γίνουν η αιτία να χαθούν θέσεις εργασίας στη λιανική – η δική μας προσπάθεια είναι πάντα να στηρίζουμε όλους τους συνεργάτες μας στο εμπόριο.


Οι φόροι ωθούν σε ανατιμήσεις
σελφ σέρβις: Η αύξηση της «ζεστής» αγοράς που καταγράφεται, λόγω της ύφεση, ανεβάζει τους όγκους πωλήσεων σε αγορές που έχουν μικρότερο περιθώριο κέρδους. Πόσο σας επηρεάζει αυτό;

Αλέκος Δανιηλίδης:
Καταρχήν η Αθηναϊκή Ζυθοποιία λειτουργεί με ενιαίο τιμοκατάλογο για όλα τα κανάλια της αγοράς, ενώ και οι προσφορές μας είναι δομημένες με τρόπο ώστε να διαχέονται στα διάφορα κανάλια χωρίς να δημιουργούν ανισορροπίες. Έτσι, η κερδοφορία μας ανά κανάλι δεν παρουσιάζει μεγάλες διαφορές. Άλλοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την κερδοφορία μας, όπως πχ οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες των σημείων πώλησης που διαθέτουν τα προϊόντα μας, σε συνάρτηση με τις σχετικές διαφοροποιήσεις που δημιουργούνται σε ό,τι αφορά το κόστος των logistics ή το κόστος της συσκευασίας.

Εξάλλου, το μοντέρνο λιανεμπόριο παρά την αύξησή του τα τελευταία χρόνια εξακολουθεί να αφορά σε μικρό ποσοστό του συνολικού μας όγκου. Σας επισημαίνω, πάντως, ότι παρότι τα τελευταία δύο σχεδόν χρόνια δεν προχωρήσαμε σε καμμία ανατίμηση, εντούτοις οι τιμές μας στο ράφι έχουν αυξηθεί αισθητά, λόγω των συνεχόμενων αυξήσεων του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης -σας θυμίζω τρεις φορές το τελευταίο 12μηνο- και της αύξησης του ΦΠΑ.

σελφ σέρβις: Στο δύσκολο σήμερα οικονομικό περιβάλλον πιστεύετε ότι θα υπάρξει αποπληθωρισμός στις τιμές ή οι προμηθευτές θα επιμείνουν στην πολιτική των δώρων και των προσφορών, προκειμένου να καθιστούν ελκυστικά τα προϊόντα τους;

Αλέκος Δανιηλίδης:
Πιστεύω σε έναν συνδυασμό των δύο. Και μόνο το γεγονός ότι το τελευταίο 20μηνο δεν μεταβάλαμε τις τιμές μας δείχνει έμπρακτα την πρόθεσή μας να προσφέρουμε στον καταναλωτή όσο περισσότερο γίνεται προσιτές τιμές. Παράλληλα, παρότι η εταιρεία μας δεν κάνει πολλές προσφορές και δώρα, θεωρούμε ότι αυτά είναι ευπρόσδεκτα όταν λειτουργούν εις όφελος του καταναλωτή.

Εντούτοις, δεν πιστεύω ότι μπορούμε να συζητούμε για αποπληθωρισμό των τιμών, χωρίς να συνυπολογίσουμε τον παράγοντα «φόροι». Διότι, αν αφαιρέσει κανείς την επίπτωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του αυξημένου ΦΠΑ στην τελική τιμή του προϊόντος, η τιμή της μπίρας στην Ελλάδα είναι φθηνότερη από πολλές άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Υγιής ο ανταγωνισμός στην αγορά μας
σελφ σέρβις: Πολλά έχουν ειπωθεί και γραφεί για τον ανταγωνισμό στην αγορά μπίρας. Θεωρείτε ότι όλα είναι «καλώς καμωμένα» στην αγορά σας, ότι αδίκως η Επιτροπή Ανταγωνισμού επιμένει να διερευνά τη δράση της εταιρείας σας;

Αλέκος Δανιηλίδης:
Πιστεύω ότι η αγορά της μπίρας στην Ελλάδα βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε πολύ δυναμική και υγιή κατάσταση. Με την είσοδο νέων «παικτών» στην αγορά, νέων σημάτων, την ενδυνάμωση παλαιότερων και παραδοσιακών προϊόντων, αλλά και την ενισχυμένη υποστήριξη του χαρτοφυλακίου των παλαιών «παικτών», θα έλεγα ότι η αγορά της μπίρας στην Ελλάδα διανύει μια πολύ ενδιαφέρουσα περίοδο.

Μόνο τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργηθεί 11 μικρές ζυθοποιίες στην ελληνική αγορά, ενώ νέοι επενδυτές από άλλες κατηγορίες προϊόντων εισέρχονται στην αγορά της μπίρας. Αυτό και μόνο δείχνει ότι η κατηγορία μας λειτουργεί σε πλαίσια υγιούς ανταγωνισμού. Ο τελικός καταναλωτής είναι ο πραγματικός κριτής της προσπάθειας όλων μας. Στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία εφαρμόζουμε πολιτικές και διαδικασίες πιο αυστηρές ακόμη και από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία. Δεν ρισκάρουμε τις αρχές και τις αξίες μας, γιατί μόνο με αυτές και την ποιότητα των προϊόντων μας κερδίζουμε πραγματικά την εμπιστοσύνη του καταναλωτή.

Το μεγαλύτερο κεφάλαιο της εταιρείας μας, όλα αυτά τα 45 χρόνια που λειτουργεί στην ελληνική αγορά, είναι η σχέση αμοιβαίου σεβασμού και εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές και τους εκατοντάδες συνεργάτες διακινητές ανά την Ελλάδα. Σε αυτήν τη φιλοσοφία θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και στο μέλλον. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού διεξάγει από το 2001 αυτεπάγγελτη έρευνα του κλάδου της μπίρας στην Ελλάδα, όπως γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα για αρκετές κατηγορίες αγαθών. Εμείς εμπιστευόμαστε τις αρχές και τους θεσμούς και είμαστε σίγουροι ότι θα λειτουργήσουν δίκαια.

σελφ σερβις (T. 399)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION