σελφ σερβις - Προϊόντα περιποίησης μαλλιών: Οριακά θετική η ανάπτυξη φέτος

Σάββατο, 6 Ιουνίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Προϊόντα περιποίησης μαλλιών: Οριακά θετική η ανάπτυξη φέτος

27 Μαΐου 2020 | 10:49 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα,Υγεία/Ομορφιά

Παράγοντες της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου εκφράζουν την αισιοδοξία τους για τις προοπτικές της αγοράς των προϊόντων περιποίησης των μαλλιών, αν και εξέλιξή της φέτος προδιαγράφεται οριακά θετική. Η ομάδα των treatment είναι η μικρότερη στην περιποίηση των μαλλιών, αλλά η ταχύτερα αναπτυσσόμενη και σε αξία και σε τεμάχια. Ενόσω στην πλειονότητά τους τα προϊόντα της κατηγορίας πωλούνται υπό προωθητική πίεση, η καινοτομία τους εστιασμένη στην εξειδικευμένη περιποίηση, έλκει όλο και περισσότερους καταναλωτές από την επιλεκτική διανομή στα σούπερ μάρκετ. Η ζήτηση τα τελευταία χρόνια εκδηλώνει όλο και πιο έντονο ενδιαφέρον για προϊόντα με φυσικά χαρακτηριστικά, δημιουργημένα με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, στόχοι στους οποίους ανταποκρίνονται οι εταιρείες που τα παράγουν.

Mια από τις σημαντικότερες εξελίξεις στην αγορά των προϊόντων περιποίησης των μαλλιών είναι η δημιουργία προϊόντων υπό το πνεύμα γενικότερα της βιώσιμης ανάπτυξης, είτε μέσω της εισαγωγής νέων μαρκών στην αγορά είτε με την ανάδειξη σχετικών χαρακτηριστικών από τις υφιστάμενες μάρκες, σημειώνει η κ. Ζωή Χατζηγιαννάκη, Junior Brand Manager Consumer Products Division της Sarantis, συμπληρώνοντας ότι «σημαντική εξέλιξη αποτελεί η ενδυνάμωση της κατηγορίας του apres shampoo (μετά το λούσιμο). Η αγορά του apres shampoo είναι ο χώρος που οι εταιρείες αποδεικνύουν την εξειδίκευση και την καινοτομία τους. Ως εκ τούτου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η εισαγωγή καινοτόμων λανσαρισμάτων, που αναβαθμίζουν αισθητά την εμπειρία του καταναλωτή κατά τη διαδικασία της περιποίησης των μαλλιών του».

Το 2019 η αγορά της περιποίησης των μαλλιών στο κανάλι της ευρείας διανομής έκλεισε θετικά σε αξία κατά 1,6% και αρνητικά σε τεμάχια κατά 2,6%, σημειώνει η κ. Μαρία Ζαχαράκη, Assistant brand manager Hair Care Henkel, προσθέτοντας πως παρά το γεγονός ότι η κατηγορία των treatment είναι η μικρότερη στην περιποίηση των μαλλιών, παραμένει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη και σε αξία και σε τεμάχια. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη της συνολικής αγοράς έρχεται από την κατηγορία αυτή, που έκλεισε θετικά τη χρονιά σε αξία κατά 10,3% και σε τεμάχια κατά 8,8%. Οι κατηγορίες των σαμπουάν και των conditioner καταγράφουν σταθερή πορεία σε αξία κατά 0,5% και 0,1% αντίστοιχα, αλλά αρνητική αμφότερες σε τεμάχια κατά 3,3% και 4,3% αντίστοιχα.

Βιωσιμότητα, εξειδίκευση, καινοτομία
Ο κ. Ηρωδίων Σαββάκης, μιλώντας εκ μέρους της Διεύθυνσης Εταιρικών Σχέσεων και της Γενικής Διεύθυνσης Marketing & Επικοινωνίας της Metro, επισημαίνει ότι η κατηγορία των προϊόντων περιποίησης των μαλλιών έχει μερίδι ο στη συνολική αγορά των καλλυντικών 15% και ότι το 2019 αναπτύχθηκε κατά 2,5% –αναλυτικότερα, κατά 1,8% τα σαμπουάν και κατά 4,2% τα conditioner. Κανάλια διανομής των προϊόντων της κατηγορίας εκτός των σούπερ μάρκετ είναι τα καταστήματα επιλεκτικής διανομής, τα φαρμακεία, τα professional market κομμωτήρια και οι αγορές μέσω του διαδικτύου –οι τελευταίες εκτιμάται ότι το 2019 εξελίχθηκαν με διψήφιο ποσοστό αύξησης συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, σχολιάζει ο κ. Σαββάκης. Επίσης, σημειώνει ότι οι νέες πρωτοβουλίες των προμηθευτών εστιάζονται κυρίως στα εξής πεδία, που ανταποκρίνονται στα νέα ενδιαφέροντα της ζήτησης:
Στη βιωσιμότητα από άποψη συστατικών (φυσικών σε υψηλότατα ποσοστά, από προστατευόμενες περιοχές, με vegan συνθέσεις κλπ), αλλά και συσκευασιών (η εμφιάλωση γίνεται σε ανακυκλώσιμα μπουκάλια), στην εξειδίκευση και στα προϊόντα περιποίησης των μαλλιών μετά το λούσιμο, ένα πεδίο στο οποίο αναμένεται η μεγαλύτερη ανάπτυξη στην κατηγορία φέτος και στην καινοτομία με προϊόντα, τα οποία προσελκύουν στο σούπερ μάρκετ πελάτες των άλλων καναλιών διανομής.

Πράγματι, όπως σημειώνει η κ. Χατζηγιαννάκη, «από τις σημαντικότερες καινοτομίες στην αγορά της περιποίησης των μαλλιών τα τελευταία χρόνια είναι η επιτυχημένη προσαρμογή των θεραπευτικών ιδιοτήτων, που χαρακτηρίζουν τα επαγγελματικά προϊόντα του κομμωτηρίου, στα προϊόντα που διαθέτουν τα σούπερ μάρκετ. Η επιτυχημένη αυτή υιοθέτηση των trends στο κανάλι των καταστημάτων της οργανωμένης λιανικής εκπαίδευσε τον καταναλωτή να αναζητά πιο εξειδικευμένες και ολοκληρωμένες προτάσεις για την περιποίηση των μαλλιών του».

Διπλή εικόνα και φέτος
Το 2020, αν και είναι πρόωρο να βγουν συμπεράσματα, φαίνεται ότι θα συνεχίζει να παρουσιάζει διπλή εικόνα σε ό,τι αφορά το ρυθμό ανάπτυξης ανά ομάδα προϊόντων της περιποίησης των μαλλιών.

Όπως μας ενημέρωσε η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, τα στοιχεία από το κλείσιμο του Ιανουαρίου φέτος δείχνουν πως η κατηγορία του σαμπουάν είναι πτωτική σε όγκο και οριακά ανοδική σε αξία. Ειδικότερα προκύπτει μια πτώση της τάξης του 7,1% σε όγκο πωλήσεων και οριακά ανοδική σε αξία (0,2%). Σημαντική άνοδο πωλήσεων σημειώνουν τα σαμπουάν ιδιωτικής ετικέτας κατά 5,4% σε αξία και 4,2% σε όγκο πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά τα conditioner, το ίδιο διάστημα εμφάνισαν πτώση πωλήσεων της τάξης του 5,5% σε αξία και του 9,9% σε όγκο. Πιο συγκρατημένη ήταν η πτώση των πωλήσεων των conditioner ιδιωτικής ετικέτας κατά 3,7% σε αξία και 0,4% σε όγκο.

Αντίθετα οι κατηγορίες των βαφών και των stylers μπήκαν «με το δεξί» στο 2020. Στις βαφές η άνοδος των πωλήσεων σε όγκο έφθασε το 12,9% και σε αξία το 5,3%. Ομοίως οι πωλήσεις των stylers σε όγκο αυξήθηκαν κατά 13,1%, αλλά μόλις κατά 0,5% σε αξία ως αποτέλεσμα των σημαντικών προωθητικών ενεργειών και των εκπτώσεων.

«Την περίοδο της έντασης της οικονομικής κρίσης οι προωθητικές ενέργειες ήταν έντονες και είχαν αποτέλεσμα τη μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, οπότε αυτό που οφείλουν τώρα και οι προμηθευτές και οι λιανέμποροι είναι να ενισχύσουν την εικόνα και την αξία των επώνυμων μαρκών», επισημαίνει η κ. Χατζηγιαννάκη.

Γενικότερα, όπως σημειώνει ο κ. Σαββάκης, «η ευρεία κατηγορία των καλλυντικών και κυρίως τα ταχέως κινούμενα προϊόντα, όπως της κατηγορίας για την περιποίηση των μαλλιών, πωλούνται σε ποσοστά 70%-80% κάτω από ποικίλες προωθητικές ενέργειες, οι οποίες συνεχίζουν να είναι έντονες. Ωστόσο, για ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών τον καθοριστικό ρόλο τον έχει η σχέση ποιότητας/τιμής, δηλαδή οι καταναλωτές διατίθενται να πληρώνουν κάτι παραπάνω, προκειμένου να απολαμβάνουν την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα που τους υπόσχονται τα προϊόντα».

Mια από τις σημαντικότερες εξελίξεις στην αγορά των προϊόντων περιποίησης των μαλλιών είναι η δημιουργία προϊόντων υπό το πνεύμα γενικότερα της βιώσιμης ανάπτυξης, είτε μέσω της εισαγωγής νέων μαρκών στην αγορά είτε με την ανάδειξη σχετικών χαρακτηριστικών από τις υφιστάμενες μάρκες, σημειώνει η κ. Ζωή Χατζηγιαννάκη, Junior Brand Manager Consumer Products Division της Sarantis, συμπληρώνοντας ότι «σημαντική εξέλιξη αποτελεί η ενδυνάμωση της κατηγορίας του apres shampoo (μετά το λούσιμο). Η αγορά του apres shampoo είναι ο χώρος που οι εταιρείες αποδεικνύουν την εξειδίκευση και την καινοτομία τους. Ως εκ τούτου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η εισαγωγή καινοτόμων λανσαρισμάτων, που αναβαθμίζουν αισθητά την εμπειρία του καταναλωτή κατά τη διαδικασία της περιποίησης των μαλλιών του».

Το 2019 η αγορά της περιποίησης των μαλλιών στο κανάλι της ευρείας διανομής έκλεισε θετικά σε αξία κατά 1,6% και αρνητικά σε τεμάχια κατά 2,6%, σημειώνει η κ. Μαρία Ζαχαράκη, Assistant brand manager Hair Care Henkel, προσθέτοντας πως παρά το γεγονός ότι η κατηγορία των treatment είναι η μικρότερη στην περιποίηση των μαλλιών, παραμένει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη και σε αξία και σε τεμάχια. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη της συνολικής αγοράς έρχεται από την κατηγορία αυτή, που έκλεισε θετικά τη χρονιά σε αξία κατά 10,3% και σε τεμάχια κατά 8,8%. Οι κατηγορίες των σαμπουάν και των conditioner καταγράφουν σταθερή πορεία σε αξία κατά 0,5% και 0,1% αντίστοιχα, αλλά αρνητική αμφότερες σε τεμάχια κατά 3,3% και 4,3% αντίστοιχα.

Βιωσιμότητα, εξειδίκευση, καινοτομία
Ο κ. Ηρωδίων Σαββάκης, μιλώντας εκ μέρους της Διεύθυνσης Εταιρικών Σχέσεων και της Γενικής Διεύθυνσης Marketing & Επικοινωνίας της Metro, επισημαίνει ότι η κατηγορία των προϊόντων περιποίησης των μαλλιών έχει μερίδι ο στη συνολική αγορά των καλλυντικών 15% και ότι το 2019 αναπτύχθηκε κατά 2,5% –αναλυτικότερα, κατά 1,8% τα σαμπουάν και κατά 4,2% τα conditioner. Κανάλια διανομής των προϊόντων της κατηγορίας εκτός των σούπερ μάρκετ είναι τα καταστήματα επιλεκτικής διανομής, τα φαρμακεία, τα professional market κομμωτήρια και οι αγορές μέσω του διαδικτύου –οι τελευταίες εκτιμάται ότι το 2019 εξελίχθηκαν με διψήφιο ποσοστό αύξησης συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, σχολιάζει ο κ. Σαββάκης. Επίσης, σημειώνει ότι οι νέες πρωτοβουλίες των προμηθευτών εστιάζονται κυρίως στα εξής πεδία, που ανταποκρίνονται στα νέα ενδιαφέροντα της ζήτησης:
Στη βιωσιμότητα από άποψη συστατικών (φυσικών σε υψηλότατα ποσοστά, από προστατευόμενες περιοχές, με vegan συνθέσεις κλπ), αλλά και συσκευασιών (η εμφιάλωση γίνεται σε ανακυκλώσιμα μπουκάλια), στην εξειδίκευση και στα προϊόντα περιποίησης των μαλλιών μετά το λούσιμο, ένα πεδίο στο οποίο αναμένεται η μεγαλύτερη ανάπτυξη στην κατηγορία φέτος και στην καινοτομία με προϊόντα, τα οποία προσελκύουν στο σούπερ μάρκετ πελάτες των άλλων καναλιών διανομής.

Πράγματι, όπως σημειώνει η κ. Χατζηγιαννάκη, «από τις σημαντικότερες καινοτομίες στην αγορά της περιποίησης των μαλλιών τα τελευταία χρόνια είναι η επιτυχημένη προσαρμογή των θεραπευτικών ιδιοτήτων, που χαρακτηρίζουν τα επαγγελματικά προϊόντα του κομμωτηρίου, στα προϊόντα που διαθέτουν τα σούπερ μάρκετ. Η επιτυχημένη αυτή υιοθέτηση των trends στο κανάλι των καταστημάτων της οργανωμένης λιανικής εκπαίδευσε τον καταναλωτή να αναζητά πιο εξειδικευμένες και ολοκληρωμένες προτάσεις για την περιποίηση των μαλλιών του».

Διπλή εικόνα και φέτος
Το 2020, αν και είναι πρόωρο να βγουν συμπεράσματα, φαίνεται ότι θα συνεχίζει να παρουσιάζει διπλή εικόνα σε ό,τι αφορά το ρυθμό ανάπτυξης ανά ομάδα προϊόντων της περιποίησης των μαλλιών.

Όπως μας ενημέρωσε η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, τα στοιχεία από το κλείσιμο του Ιανουαρίου φέτος δείχνουν πως η κατηγορία του σαμπουάν είναι πτωτική σε όγκο και οριακά ανοδική σε αξία. Ειδικότερα προκύπτει μια πτώση της τάξης του 7,1% σε όγκο πωλήσεων και οριακά ανοδική σε αξία (0,2%). Σημαντική άνοδο πωλήσεων σημειώνουν τα σαμπουάν ιδιωτικής ετικέτας κατά 5,4% σε αξία και 4,2% σε όγκο πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά τα conditioner, το ίδιο διάστημα εμφάνισαν πτώση πωλήσεων της τάξης του 5,5% σε αξία και του 9,9% σε όγκο. Πιο συγκρατημένη ήταν η πτώση των πωλήσεων των conditioner ιδιωτικής ετικέτας κατά 3,7% σε αξία και 0,4% σε όγκο.

Αντίθετα οι κατηγορίες των βαφών και των stylers μπήκαν «με το δεξί» στο 2020. Στις βαφές η άνοδος των πωλήσεων σε όγκο έφθασε το 12,9% και σε αξία το 5,3%. Ομοίως οι πωλήσεις των stylers σε όγκο αυξήθηκαν κατά 13,1%, αλλά μόλις κατά 0,5% σε αξία ως αποτέλεσμα των σημαντικών προωθητικών ενεργειών και των εκπτώσεων.

«Την περίοδο της έντασης της οικονομικής κρίσης οι προωθητικές ενέργειες ήταν έντονες και είχαν αποτέλεσμα τη μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, οπότε αυτό που οφείλουν τώρα και οι προμηθευτές και οι λιανέμποροι είναι να ενισχύσουν την εικόνα και την αξία των επώνυμων μαρκών», επισημαίνει η κ. Χατζηγιαννάκη.

Γενικότερα, όπως σημειώνει ο κ. Σαββάκης, «η ευρεία κατηγορία των καλλυντικών και κυρίως τα ταχέως κινούμενα προϊόντα, όπως της κατηγορίας για την περιποίηση των μαλλιών, πωλούνται σε ποσοστά 70%-80% κάτω από ποικίλες προωθητικές ενέργειες, οι οποίες συνεχίζουν να είναι έντονες. Ωστόσο, για ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών τον καθοριστικό ρόλο τον έχει η σχέση ποιότητας/τιμής, δηλαδή οι καταναλωτές διατίθενται να πληρώνουν κάτι παραπάνω, προκειμένου να απολαμβάνουν την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα που τους υπόσχονται τα προϊόντα».


Φυσικότητα και αειφορία κερδίζουν το καταναλωτικό ενδιαφέρον
«Τα τελευταία χρόνια η αγορά της περιποίησης των μαλλιών προσφέρει καινοτόμα προϊόντα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα φυσικά συστατικά τους, τις πιστοποιήσεις και την απόδοσή τους, με στόχο τη μέγιστη δυνατή περιποίηση της γυναίκας ή του άντρα που τα χρησιμοποιεί», λέει η κ. Ζαχαράκη, επισημαίνοντας παράλληλα ότι οι καταναλωτικές επιλογές έχουν αλλάξει, εφόσον οι καταναλωτές είναι πιο επιλεκτικοί και απαιτητικοί έναντι των μαρκών και των εταιρειών που τις προσφέρουν. «Σημαντικό πλέον ρόλο για ένα μέρος του καταναλωτικού κοινού, που αρχίζει ν’ αυξάνεται, παίζουν τόσο οι πρώτες ύλες των προϊόντων όσο και η πολιτική της αειφόρου ανάπτυξης που υιοθετούν οι εταιρείες παραγωγής τους. Το περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους και ο σεβασμός τους στον άνθρωπο και τον πλανήτη είναι μεταξύ των βασικών παραγόντων, που καθορίζουν πλέον την προϊοντική καινοτομία στην αγορά της περιποίησης των μαλλιών. Έτσι, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, φροντίζουν να ανταποκρίνονται στις σχετικές απαιτήσεις, προσφέροντας στον καταναλωτή τις βέλτιστες επιλογές», συμπληρώνει.

Συμφωνώντας η κ. Χατζηγιαννάκη πως υπάρχει μια αυξανόμενη τάση για προϊόντα, βασισμένα σε φυσικά συστατικά, vegan friendly, με ανακυκλώσιμες συσκευασίες κλπ. πάντα υπό το πρίσμα της φυσικότητας σαν γενικότερης τάσης επαναπροσδιορισμού των ανθρώπων ως καταναλωτών, συμπληρώνει: «Παλιότερα σημαντικός παράγοντας για τον καταναλωτή ήταν η «εικόνα», που θα επιτύγχανε με τη χρήση ενός προϊόντος. Συνεπώς τον ενδιέφερε τα μαλλιά του να φαίνονται όμορφα, λαμπερά, όπως των σταρ της τηλεόρασης. Σήμερα νοιάζεται πιο πολύ για την «ουσία», τον ενδιαφέρει δηλαδή το υγιές αποτέλεσμα, ακόμα κι αν δεν έχει την εκθαμβωτική λάμψη των σταρ. Έτσι, αναζητά πιο πολύ προϊόντα βασισμένα σε φυσικά συστατικά. Όχι τυχαία οι τρεις στις τέσσερις νέες μάρκες που εισήχθησαν στην αγορά, έχουν ακριβώς αυτόν τον χαρακτήρα».

Οριακά ανοδική η αγορά φέτος
Παράγοντες των δύο πλευρών της αγοράς, και της βιομηχανίας και του οργανωμένου λιανεμπορίου, εκφράζουν την αισιοδοξία τους για τις προοπτικές της συγκεκριμένης αγοράς, αν και από άποψη μεγεθών η εξέλιξή της φέτος προεικάζεται οριακά θετική. «Στο σύνολό της η αγορά της περιποίησης των μαλλιών, με βάση τα στοιχεία της Nielsen, είναι αξίας περίπου 81 εκατ. ευρώ, η οποία κατάφερε να κλείσει το 2019 θετικά σε αξία, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 1,8% σε σχέση με το 2018. Γνωρίζοντας τη συνεχή υιοθέτηση καινοτομιών και των νέων τάσεων στην περιποίηση των μαλλιών, είμαστε αισιόδοξοι ότι αναμένεται να κινηθεί ανοδικά το 2020», λέει κ. Χατζηγιαννάκη. Εξάλλου, όπως σημειώνει από την πλευρά του ο κ. Σαββάκης, ο οποίος επίσης πιστεύει στην θετική προοπτική του κλάδου, εντός του 2020 αναμένονται επαναλανσαρίσματα και νέα λανσαρίσματα από πολλές εταιρείες, καθώς οι σημαντικές καινοτομίες των τελευταίων ετών έχουν επηρεάσει ευμενώς την κατανάλωση.

Αμείωτη η σημασία των προωθητικών ενεργειών
«Η Metro χρησιμοποιεί όλα τα διαθέσιμα εργαλεία στις προωθητικές ενέργειες για τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητάς τους: Τηλεοπτικό χρόνο, φυλλάδια, ενέργειες κοινωνικής ευθύνης, in store activations, τοποθέτηση διαφημιστικών υλικών (οθόνες, φωτογραφίες, εξωτερικά πλαίσια) σε επιλεγμένα σημεία για την επικοινωνία στοχευμένων μηνυμάτων και φυσικά το digital», λέει ο κ. Ηρ. Σαββάκης, συμπληρώνοντας ότι η μεγιστοποίηση των πωλήσεων μπορεί να επιτευχθεί κατόπιν ανάλυσης της συμπεριφοράς των καταναλωτών ως αποτέλεσμα της συνεργασίας προμηθευτών και λιανεμπορίου, εκφρασμένη σε tailor made ενέργειες, και ως προϋπόθεση της επένδυσης σε προϊόντα που δημιουργούν αξία στην αγορά και τον τελικό καταναλωτή.

«Επιλέγοντας η παρουσία μας στην αγορά να είναι ολιστική», λέει η κυρία Μ. Ζαχαράκη εκ μέρους της Henkel, «οι προωθητικές μας ενέργειες ακολουθούν την προσέγγιση αυτή. Η κοινή παραδοσιακή προωθητική πολιτική, αυτή δηλαδή που συναντάται στα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα καλλυντικών, πρέπει πάντα να συνδυάζεται με προσεκτικές επιλογές προσέγγισης του καταναλωτή, μέσω της τηλεόρασης και της παρουσίας στο ιδιαίτερα οικείο για όλους πλέον digital περιβάλλον. Το Influencer marketing επιπρόσθετα, με ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, είναι ένα πολύτιμο εργαλείο. Προσφέρει διαφορετική εμπειρία στον καταναλωτή και φαίνεται να έχει ιδιαίτερα δυνατά αποτελέσματα».

«Η κατηγορία των προϊόντων περιποίησης των μαλλιών επηρεάζεται πολύ από τις προωθητικές ενέργειες», λέει η κ. Ζ. Χατζηγιαννάκη εκ μέρους της Sarantis, προσθέτοντας: «Σύμφωνα με έρευνές μας, η τελική απόφαση του καταναλωτή επηρεάζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις προωθητικές ενέργειες. Εμείς στο ORZENE προγραμματίζουμε όλο το χρόνο προωθητικές ενέργειες μείωσης της τιμής ραφιού, λαμβάνοντας πάντα υπόψη μας και την εποχικότητα της χρήσης των προϊόντων της κατηγορίας».

σελφ σερβις (T. 503)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION