σελφ σερβις - Αγορά μπίρας: Από τη ζέστη στο… κρύο

Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Αγορά μπίρας: Από τη ζέστη στο… κρύο

25 Ιουνίου 2019 | 09:42 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα,Τρόφιμα/Ποτά

Η αγορά της μπίρας πέρυσι «πέρασε από τη ζέστη στο κρύο», μπορεί να πει χαριτολογώντας κάποιος, διότι, ενώ η άνοδος των πωλήσεων στην «κρύα» αγορά ήταν σημαντική, δεν συνέβη το ίδιο με των σούπερ μάρκετ, ηγετών της «ζεστής» αγοράς. Η εξέλιξη των κλιματολογικών συνθηκών και οι επιδόσεις της τουριστικής αγοράς κρατούν και φέτος το μέτρο της ανάπτυξης των ετήσιων πωλήσεων του προϊόντος, η έντονη εποχικότητα της κατανάλωσης του οποίου παραμένει το απαράκαμπτο εμπόδιο στην επέκταση μεγάλων και μικρών ζυθοποιών –μεγάλων που επενδύουν στη γοητεία της μικροζυθοποιίας και μικροζυθοποιών, που με την αίγλη της τοπικής φήμης επιδιώκουν λίγη από την ισχύ της διανομής των μεγάλων…

Aπό τις συνολικές πωλήσεις της «ζεστής» αγοράς περίπου το 36% προέρχεται από τη μικρή λιανική, δηλαδή από τα περίπου 30.400 μικρά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Όμως, αν συνυπολογιστούν τα «αχαρτογράφητα» σημεία πώλησης, το εν λόγω ποσοστό μπορεί να φτάσει, αν όχι να ξεπεράσει, το 50%, όπως σημείωνε εκπρόσωπος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας σε ειδική παρουσίαση τον Ιανουάριο φέτος. Συνολικά η αγορά της μπίρας το 2018 εξελίχθηκε ανοδικά σε όγκο κατά 4% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, με το βασικό όχημα ανάπτυξης το Οn Τrade κανάλι (δηλαδή τα μπαρ, τα καφέ και τα εστιατόρια), λόγω αφενός της μικρής βελτίωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και αφετέρου της σημαντικής αύξησης του διεθνούς τουρισμού στη χώρα. Αντίθετα, η αγορά της μπίρας στα σούπερ μάρκετ ήταν πτωτική σε όγκο κατά 2% και σταθερή σε αξία, σύμφωνα με τον κ. Σίμωνα Ανερούσο, Off Trade & Exports Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (πηγή: Nielsen). Παρόμοια τάση διαπιστώθηκε και στα άλλα αλκοολούχα ποτά σε αντίθεση με τις πωλήσεις προϊόντων, των οποίων το σούπερ μάρκετ είναι το βασικό κανάλι διανομής (π.χ. τρόφιμα και προϊόντα καθαρισμού του σπιτιού). Σε αυτά υπήρξε σαφής άνοδος των πωλήσεων.

Η μέση τιμή της μπίρας πέρυσι στο σούπερ μάρκετ αυξήθηκε ελαφρώς, περίπου 2%, κυρίως λόγω της αύξησης της μέσης τιμής των mainstream και premium μαρκών. Οι καταναλωτές στη συντριπτική πλειονότητά τους εξακολουθούν να επιλέγουν τις ξανθές Lager μπίρες μολονότι ενισχύεται ελαφρώς το ποσοστό εκείνων που επιλέγουν τις πιο ιδιαίτερες γευστικά μπίρες, όπως και τις μπίρες χωρίς αλκοόλ. «Η εγχώρια αγορά της μπίρας βρίσκεται σε μια περίοδο μετασχηματισμού τα τελευταία χρόνια. Η εμφάνιση νέων «παικτών» στην αγορά αποτελεί δείγμα εξέλιξης του κλάδου, που του δίνει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση, καθώς οι καταναλωτές και το εμπόριο έχουν να επιλέξουν από μια τεράστια γκάμα προϊόντων», σημειώνει ο κ. Αυγουστής Στέφας, διευθυντής πωλήσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου της φετινής χρονιάς, σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, δείχνουν μια πολύ μικρή κάμψη του όγκου πωλήσεων του προϊόντος (-0,3%), αλλά με άνοδο της αξίας πωλήσεων κατά 2,3%. Σταθερά φαίνεται ότι κινήθηκαν σε όγκο οι μπίρες ιδιωτικής ετικέτας, με μια υποχώρηση της αξίας των πωλήσεών τους κατά 1,5%.

Ενισχύονται οι craft και οι «υγιεινές» προτάσεις μπίρας
Η μπίρα στη μακρά διάρκεια της κρίσης ακολούθησε την πορεία σχεδόν όλων των ταχυκίνητων προϊόντων. Υπολογίζεται ότι το προϊόν όλη αυτή την περίοδο έχασε περίπου το 20%-25% του όγκου των πωλήσεών του, λιγότερο, ίσως, από τ’ άλλα αλκοολούχα ποτά. «Για κάποιες περιπτώσεις αλκοολούχων ποτών, που παρασκευάζονται κατ’ οίκον και μοιράζονται σε συγγενείς και φίλους δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία. Άρα οι εκτιμήσεις μας δεν μπορεί να είναι ακριβείς. Θεωρούμε, ωστόσο, ότι η μπίρα εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη επιλογή των καταναλωτών, με το μερίδιο της σε όγκο στο σύνολο των αλκοολούχων να βρίσκεται γύρω στο 50%», σχολιάζει οκ. Ανερούσος.

Η κρίση επηρέασε σε μεγαλύτερο βαθμό τις πωλήσεις του Οn Τrade καναλιού, οι οποίες, ωστόσο, ανακάμπτουν. Εκείνες των σούπερ μάρκετ εκτός της επιρροής της οικονομικής κρίσης δέχτηκαν κι εκείνη των πτωχεύσεων και εξαγορών μεγάλων αλυσίδων, αφού μόνο κατά ένα μέρος τους διοχετεύτηκαν στις άλλες αλυσίδες ή τα άλλα κανάλια διανομής. Ένα χαρακτηριστικό των τελευταίων ετών είναι η στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα, που δημιουργούν μια νέα εμπειρία ή είναι σχεδιασμένα να ανταποκρίνονται στο πρότυπο ενός πιο ισορροπημένου τρόπου ζωής και διατροφής, με χαμηλότερες θερμίδες. Στο πλαίσιο αυτό, δεν είναι τυχαίο ότι ενισχύεται η κατανάλωση κατηγοριών μπίρας με ιδιαίτερα γευστικά χαρακτηριστικά (Pilsner, Stout, Wit, Ale, India Pale Ale), όπως και μπίρας χωρίς αλκοόλ. Στο μεταξύ, στην ενίσχυση της κουλτούρας κατανάλωσης του προϊόντος στη χώρα συμβάλλουν αποφασιστικά και οι εγχώριες μικροζυθοποίες, ο αριθμός των οποίων, όπως και η ποικιλία των προϊόντων τους, έχει μεγαλώσει εντυπωσιακά.

«Μία τάση, η οποία μάλιστα είναι ιδιαίτερα αυξητική, είναι αυτή της προτίμησης προϊόντων χωρίς ή με χαμηλό ποσοστό αλκοόλ», σημειώνει ο κ. Στέφας, επισημαίνοντας ότι «πέρυσι παρήχθησαν στην ΕΕ περίπου 900 εκατομμύρια λίτρα μπίρας χωρίς αλκοόλ, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 2% του συνολικού όγκου της ευρωπαϊκής παραγωγής. Με την προσθήκη των προϊόντων μπίρας χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, το μερίδιο της συγκεκριμένης κατηγορίας στην ΕΕ επί του συνόλου της παραγωγής προσεγγίζει το 6%. Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές δείχνουν την προτίμησή τους σε πιο craft προτάσεις, κάτι που συναντάται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής και αφορά όχι μόνο τον κλάδο των ποτών, αλλά και των τροφίμων».

Aπό τις συνολικές πωλήσεις της «ζεστής» αγοράς περίπου το 36% προέρχεται από τη μικρή λιανική, δηλαδή από τα περίπου 30.400 μικρά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Όμως, αν συνυπολογιστούν τα «αχαρτογράφητα» σημεία πώλησης, το εν λόγω ποσοστό μπορεί να φτάσει, αν όχι να ξεπεράσει, το 50%, όπως σημείωνε εκπρόσωπος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας σε ειδική παρουσίαση τον Ιανουάριο φέτος. Συνολικά η αγορά της μπίρας το 2018 εξελίχθηκε ανοδικά σε όγκο κατά 4% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, με το βασικό όχημα ανάπτυξης το Οn Τrade κανάλι (δηλαδή τα μπαρ, τα καφέ και τα εστιατόρια), λόγω αφενός της μικρής βελτίωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και αφετέρου της σημαντικής αύξησης του διεθνούς τουρισμού στη χώρα. Αντίθετα, η αγορά της μπίρας στα σούπερ μάρκετ ήταν πτωτική σε όγκο κατά 2% και σταθερή σε αξία, σύμφωνα με τον κ. Σίμωνα Ανερούσο, Off Trade & Exports Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (πηγή: Nielsen). Παρόμοια τάση διαπιστώθηκε και στα άλλα αλκοολούχα ποτά σε αντίθεση με τις πωλήσεις προϊόντων, των οποίων το σούπερ μάρκετ είναι το βασικό κανάλι διανομής (π.χ. τρόφιμα και προϊόντα καθαρισμού του σπιτιού). Σε αυτά υπήρξε σαφής άνοδος των πωλήσεων.

Η μέση τιμή της μπίρας πέρυσι στο σούπερ μάρκετ αυξήθηκε ελαφρώς, περίπου 2%, κυρίως λόγω της αύξησης της μέσης τιμής των mainstream και premium μαρκών. Οι καταναλωτές στη συντριπτική πλειονότητά τους εξακολουθούν να επιλέγουν τις ξανθές Lager μπίρες μολονότι ενισχύεται ελαφρώς το ποσοστό εκείνων που επιλέγουν τις πιο ιδιαίτερες γευστικά μπίρες, όπως και τις μπίρες χωρίς αλκοόλ. «Η εγχώρια αγορά της μπίρας βρίσκεται σε μια περίοδο μετασχηματισμού τα τελευταία χρόνια. Η εμφάνιση νέων «παικτών» στην αγορά αποτελεί δείγμα εξέλιξης του κλάδου, που του δίνει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση, καθώς οι καταναλωτές και το εμπόριο έχουν να επιλέξουν από μια τεράστια γκάμα προϊόντων», σημειώνει ο κ. Αυγουστής Στέφας, διευθυντής πωλήσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου της φετινής χρονιάς, σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, δείχνουν μια πολύ μικρή κάμψη του όγκου πωλήσεων του προϊόντος (-0,3%), αλλά με άνοδο της αξίας πωλήσεων κατά 2,3%. Σταθερά φαίνεται ότι κινήθηκαν σε όγκο οι μπίρες ιδιωτικής ετικέτας, με μια υποχώρηση της αξίας των πωλήσεών τους κατά 1,5%.

Ενισχύονται οι craft και οι «υγιεινές» προτάσεις μπίρας
Η μπίρα στη μακρά διάρκεια της κρίσης ακολούθησε την πορεία σχεδόν όλων των ταχυκίνητων προϊόντων. Υπολογίζεται ότι το προϊόν όλη αυτή την περίοδο έχασε περίπου το 20%-25% του όγκου των πωλήσεών του, λιγότερο, ίσως, από τ’ άλλα αλκοολούχα ποτά. «Για κάποιες περιπτώσεις αλκοολούχων ποτών, που παρασκευάζονται κατ’ οίκον και μοιράζονται σε συγγενείς και φίλους δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία. Άρα οι εκτιμήσεις μας δεν μπορεί να είναι ακριβείς. Θεωρούμε, ωστόσο, ότι η μπίρα εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη επιλογή των καταναλωτών, με το μερίδιο της σε όγκο στο σύνολο των αλκοολούχων να βρίσκεται γύρω στο 50%», σχολιάζει οκ. Ανερούσος.

Η κρίση επηρέασε σε μεγαλύτερο βαθμό τις πωλήσεις του Οn Τrade καναλιού, οι οποίες, ωστόσο, ανακάμπτουν. Εκείνες των σούπερ μάρκετ εκτός της επιρροής της οικονομικής κρίσης δέχτηκαν κι εκείνη των πτωχεύσεων και εξαγορών μεγάλων αλυσίδων, αφού μόνο κατά ένα μέρος τους διοχετεύτηκαν στις άλλες αλυσίδες ή τα άλλα κανάλια διανομής. Ένα χαρακτηριστικό των τελευταίων ετών είναι η στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα, που δημιουργούν μια νέα εμπειρία ή είναι σχεδιασμένα να ανταποκρίνονται στο πρότυπο ενός πιο ισορροπημένου τρόπου ζωής και διατροφής, με χαμηλότερες θερμίδες. Στο πλαίσιο αυτό, δεν είναι τυχαίο ότι ενισχύεται η κατανάλωση κατηγοριών μπίρας με ιδιαίτερα γευστικά χαρακτηριστικά (Pilsner, Stout, Wit, Ale, India Pale Ale), όπως και μπίρας χωρίς αλκοόλ. Στο μεταξύ, στην ενίσχυση της κουλτούρας κατανάλωσης του προϊόντος στη χώρα συμβάλλουν αποφασιστικά και οι εγχώριες μικροζυθοποίες, ο αριθμός των οποίων, όπως και η ποικιλία των προϊόντων τους, έχει μεγαλώσει εντυπωσιακά.

«Μία τάση, η οποία μάλιστα είναι ιδιαίτερα αυξητική, είναι αυτή της προτίμησης προϊόντων χωρίς ή με χαμηλό ποσοστό αλκοόλ», σημειώνει ο κ. Στέφας, επισημαίνοντας ότι «πέρυσι παρήχθησαν στην ΕΕ περίπου 900 εκατομμύρια λίτρα μπίρας χωρίς αλκοόλ, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 2% του συνολικού όγκου της ευρωπαϊκής παραγωγής. Με την προσθήκη των προϊόντων μπίρας χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, το μερίδιο της συγκεκριμένης κατηγορίας στην ΕΕ επί του συνόλου της παραγωγής προσεγγίζει το 6%. Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές δείχνουν την προτίμησή τους σε πιο craft προτάσεις, κάτι που συναντάται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής και αφορά όχι μόνο τον κλάδο των ποτών, αλλά και των τροφίμων».


Ανταγωνισμός με τα όλα του!
Η αγορά της μπίρας τα τελευταία χρόνια έχει ζήσει πολύ σκληρά τον ανταγωνισμό όχι μόνο στο λιανεμπορικό ράφι ή ψυγείο, αλλά και στις αίθουσες των δικαστηρίων, ενώ ενίοτε, στο πλαίσιό του, έχει αξιοποιηθεί και η «γκρίζα» διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μεταξύ των επίδικων αντικειμένων ξεχωρίσουν, φυσικά, η «ελληνικότητα» των προϊόντων και οι εμπορικές πρακτικές στον ανταγωνισμό. Αναρωτιέται κανείς, αν τελικά έχει βλάψει ή ωφελήσει τον κλάδο η έντονη διαμάχη. Σίγουρα, πάντως, αν κρίνει κανείς από τις διαφημιστικές εκστρατείες, που εξελίσσονται αυτή την εποχή, σχεδόν όλοι οι ζυθοποιοί προσπαθούν να πείσουν ότι το δικό τους προϊόν είναι πιο …ελληνικό από τα άλλα. Ο κ. Ανερούσος πιστεύει ότι, «όταν ο ανταγωνισμός κινείται σε θεμιτά πλαίσια, βοηθά πάντα στην ανάπτυξη της κατηγορίας. Η βασική αρχή της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας παραμένει αναλλοίωτη και συμπυκνώνεται στον σκοπό της εταιρείας μας να «Ζυθοποιούμε για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο»…».

Ο ανταγωνισμός έχει φέρει σημαντικές ανακατατάξεις στην αγορά. Σύμφωνα με περσινά στοιχεία (έρευνα Nielsen), η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία μοιράζονται το 69,5% της εγχώριας αγοράς μπίρας. Το πρώτο πεντάμηνο του 2018 μεγάλη κερδισμένη, πάντως, αναδείχθηκε η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ), η οποία ενίσχυσε τις πωλήσεις της κατά 31,9% σε όγκο και 41,3% σε αξία, ανεβάζοντας το μερίδιό της στο 5% της εγχώριας αγοράς του προϊόντος. Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης κατείχε αντίστοιχα μερίδιο 3,6%, ενώ σημαντική αύξηση μεριδίου παρουσίασε και η ζυθοποιία Κούγιος. Μέσα στις δέκα μπίρες που προτιμούν περισσότερο οι καταναλωτές πέραν των Alfa, Amstel, Fix, Heineken, Mythos και Kaiser είναι πλέον οι μπίρες «Ζ» και Pils της ΕΖΑ, καθώς και η Βεργίνα.

Επίσης, η εμφάνιση νέων, μικρών, μεσαίων και μεγάλων «παικτών» στην αγορά μας είναι γεγονός: Πέρυσι εμφανίστηκαν στην αγορά δυο μπίρες Lola της νεοσύστατης Ζυθοποιίας Πηνειού στην Λάρισα –η πρώτη Pilsner κι η δεύτερη Belgian Ale. Τουλάχιστον στην τοπική αγορά η επιτυχία τους είναι σημαντική κι ο παραγωγός τους μελετά τώρα την επέκταση της διανομής τους και εκτός Θεσσαλικού κάμπου. Τον Απρίλιο, μάλιστα, εντάχθηκε στην Ένωση Ελλήνων Ζυθοποιών, η οποία ανέδειξε σχετικά πρόσφατα τη νέα της Διοικούσα Επιτροπή υπό την προεδρία του κ. Σοφοκλή Παναγιώτου (Μικροζυθοποιία Septem), με λοιπά μέλη –σημειώνουμε ως ένδειξη άμβλυνσης του κλίματος αντιπαραθέσεων στον κλάδο– εκπροσώπους μεγάλων και μικρών ζυθοποιών: Τους κ. Αλέξανδρο Δανιηλίδη (Αθηναϊκή Ζυθοποιία) πρώτο αντιπρόεδρο, Γιάννη Μαρμαρέλλη (Μικροζυθοποιία Σερρών & Β. Ελλάδος) δεύτερο αντιπρόεδρο, Παντελή Κουγιό (ΒΑΠ Π. Κουγιός) γραμματέα, Γιώργο Βάγια (Αθηναϊκή Ζυθοποιία) ταμία και Dejan Beko (Ολυμπιακή Ζυθοποιία), Γιώργο Δενεδιό (Ολυμπιακή Ζυθοποιία) και Παντελή Αβραμίδη (Έλιξη Ελληνική Ζυθοποιία) μέλη.


Μπίρα
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. λίτρα) 2017 2018 Πρώτο 3μηνο 2018 Πρώτο 3μηνο 2019 Διαφορά
Σύνολο 53.094 52.382,1 7.013,4 6.994,3 -0,3%
Ιδιωτική ετικέτα 1.278 1.397,3 235,1 235,1 0,0%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ) 2017 2018 Πρώτο 3μηνο 2018 Πρώτο 3μηνο 2019 Διαφορά
Σύνολο 113.924,8 114.547,4 15.344,5 15.695,6 2,3%
Ιδιωτική ετικέτα 2.258,2 2.420,6 411,2 405 -1,5%

Ο καιρός θα δείξει. Κι ο τουρισμός…
«Η αρχική εκτίμηση ήταν ότι η αγορά της μπίρας φέτος θα συνεχίσει να εξελίσσεται ανοδικά. Ωστόσο, στους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους αποτυπώθηκε μια αρνητική εικόνα των πωλήσεων, κυρίως λόγω των ασυνήθιστα αρνητικών καιρικών συνθηκών για την κατανάλωση του προϊόντος», διαπιστώνει ο κ. Ανερούσος. Προσθέτει, μάλιστα, ότι και οι εκλογικές αναμετρήσεις στην έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν ενδεχομένως θα επιδράσουν αρνητικά στην εξέλιξη της αγοράς, λαμβανομένου υπόψιν του έντονα εποχικού χαρακτήρα της κατανάλωσης της μπίρας στην χώρα μας.

«Δουλεύουμε σκληρά για την αποσύνδεση της μπίρας από την εποχική κατανάλωσή της και υποστηρίζουμε έμπρακτα τη δημιουργία μιας κουλτούρας μπίρας στη χώρα μας. Φυσικά, ο δρόμος μπροστά μας είναι μεγάλος, καθώς η μπίρα στην Ελλάδα έχει τη δεύτερη χαμηλότερη κατά κεφαλή κατανάλωση σε όλη την Ευρώπη», τονίζει ο κ. Στέφας. Και προσθέτει, «είμαστε αισιόδοξοι ότι η θετική πορεία που καταγράφηκε πέρυσι στην αγορά μας θα συνεχιστεί φέτος. Με βάση τις μέχρι τώρα ενδείξεις, θα λέγαμε, αναμένουμε μια μικρή μονοψήφια άνοδο των πωλήσεων μπίρας. Οι καιρικές συνθήκες μέχρι στιγμής δεν έχουν βοηθήσει. Ελπίζουμε, όμως, ότι το καλοκαίρι θα μας αποζημιώσει. Για το 2020 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει τις επενδύσεις της στην ανάπτυξη, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για όλους τους εταίρους της, με πρώτο στόχο πάντα την ικανοποίηση των καταναλωτικών αναγκών». Ο κ. Ανερούσος, φειδωλός στις προβλέψεις, θεωρεί ότι η πορεία του κλάδου φέτος θα φανεί στο αμέσως προσεχές διάστημα, αποτυπώνοντας τις όποιες διαφοροποιήσεις στην αγοραστική συμπεριφορά, όπως και την επίδραση του διεθνούς τουρισμού, που τα τελευταία χρόνια βαίνει αυξανόμενος.

Στον εξαγωγικό τομέα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με την είσοδό της στην αμερικανική αγορά, βάζει ένα «νέο στοίχημα», όπως το χαρακτηρίζει ο κ. Στέφας, αρχικά με την προώθηση του σήματος Άλφα. Ειδικότερα, η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει τη διανομή της Άλφα σε σημεία εστίασης με ελληνικό προφίλ. Όταν υπάρξουν τα πρώτα σαφή δείγματα αναφορικά με το βαθμό αποδοχής του προϊόντος, θα δημιουργηθεί ένα πιο εκτεταμένο πλάνο εξαγωγών στη χώρα. Πρόκειται για ένα δύσκολο δρόμο, αλλά οι εξαγωγές φέρνουν πολλαπλά οφέλη.

Νέα λανσαρίσματα

  • Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία λάνσαρε την Heineken 0.0, ένα προϊόν με 0,0% αλκοόλ, που διατηρεί τη γεύση μιας κλασικής Heineken, καθώς και την Amstel Free Lemon, ένα συνδυασμό γεύσεων της Amstel με χυμό ελληνικών λεμονιών.
  • Η ιστορική, πατρινή μπίρα Μάμος επαναλανσαρίστηκε ως αποτέλεσμα της συμφωνίας παραχώρησης χρήσης του σήματος του προϊόντος στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία από την οικογένεια Μάμου. Το προϊόν παράγεται στο εργοστάσιο Πατρών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
  • Στη Θεσσαλονίκη η Αθηναϊκή Ζυθοποιία λάνσαρε τη νέα μπίρα Νύμφη, με σήμα τη γοργόνα και τοπικό χαρακτήρα. Παράγεται από 100% μακεδονικό κριθάρι στη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Σε πρώτη φάση έχει περιορισμένη διανομή στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
  • Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία λάνσαρε την Kronenbourg Blanc 1664, μια μπίρα με φρουτένια γεύση και ιδιαίτερη συσκευασία, που ανήκει στην κατηγορία wheat, αλλά και μία ακόμα νέα γεύση (αχλάδι) στον ανθρακούχο μηλίτη Somersby. Η αγορά του μηλίτη, σημειώνουμε, κατακτά όλο και περισσότερο έδαφος στη χώρα μας, μετά την επίλυση των χρόνιων νομοθετικών και γραφειοκρατικών προβλημάτων, που παρακώλυαν την παραγωγή του από τις ζυθοποιίες.

σελφ σερβις (T. 495)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION