σελφ σερβις - Άγις Πιστιόλας, ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Στόχος η προώθηση του ελληνικού επιχειρηματικού πολιτισμού

Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Άγις Πιστιόλας, ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Στόχος η προώθηση του ελληνικού επιχειρηματικού πολιτισμού

25 Ιουνίου 2019 | 09:34 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

«Το σήμα «Ελλα-δικά μας» υπάρχει για να συγκεφαλαιώνει ιδιότητες και αξίες τού αμιγώς ελληνικού επιχειρηματικού πολιτισμού, ανακλώντας ένα ιδεολογικό δέον, το οποίο και υπηρετούμε έμπρακτα. Μάλιστα, το γεγονός ότι συνέχει την κοινότητά μας, είναι στοιχείο του κύρους της, πράγμα που φέτος εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας», τονίζει ο κ. Άγις Πιστιόλας, πρόεδρος της πρωτοβουλίας «Ελλα-δικά Μας».

H πρωτοβουλία «Ελλα-δικά Μας» ξεκίνησε το 2012 ως αποκρυστάλλωση των προβληματισμών και της ανησυχίας μιας ομάδας Ελλήνων βιομηχάνων, οι οποίοι συμφώνησαν ότι η οικονομική κρίση ως εξωγενές φαινόμενο αποκτούσε εφιαλτικές διαστάσεις στη χώρα μας, λόγω μιας βαθύτερης αιτίας: του παραγωγικού ελλείμματος της ελληνικής οικονομίας. «Πράγματι, από το 2000 μέχρι σήμερα οι εισαγωγές μας μείον τις εξαγωγές μας δίνουν ένα μέγεθος παραγωγικού ελλείμματος γύρω στα 350 δισ. ευρώ. Με άλλα λόγια, περίπου 20 με 40 δισ. ευρώ ελληνικού πλούτου κάθε χρόνο μπαίνουν στα ταμεία ξένων προμηθευτών. Χωρίς την κάποια εξομάλυνση του ισοζυγίου των τρεχουσών συναλλαγών μας από πόρους του τομέα των υπηρεσιών, η οικονομία θα είχε διαλυθεί», σχολιάζει ο κ. Άγις Πιστιόλας, προσθέτοντας: «Επωμιστήκαμε, λοιπόν, το πατριωτικό καθήκον να συνεγείρουμε το εγχώριο επιχειρείν και την ελληνική κοινωνία για την επέκταση και την αναστήλωση των παραγωγικών δομών της οικονομίας μας. Έτσι, ξεκινήσαμε έναν αγώνα, γνωρίζοντας ότι θα ήταν Μαραθώνιος…». Στις αρχές του 2017 η πρωτοβουλία «Ελλα-δικά Μας» απέκτησε θεσμική υπόσταση ως Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (ΑΜΚΕ). Σήμερα στους κόλπους της είναι ενταγμένες 57 βιομηχανικές εταιρείες όλων των κλάδων, πιστοποιημένες για την ελληνικότητα της υπόστασής τους, καθώς και καθενός των προϊόντων τους. Η πιστοποίηση, που επαναλαμβάνεται περιοδικά, έχει ανατεθεί στην Eurocert και γίνεται βάσει τριών θεμελιωδών κριτηρίων: του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, της έδρας των εταιρειών και της παραγωγής καθενός προϊόντος τους. Η απόδοση του γνωστού πλέον σήματος «Ελλα-δικά Μας» σε αυτές και τα προϊόντα τους αποτελεί τεκμήριο της ελληνικότητάς τους και, ταυτόχρονα, «εμπορική προσωπικότητα» της ΑΜΚΕ, η οποία οραματίζεται την αύξηση της συνειδητής προτίμησης των προϊόντων του σήματος από τους Έλληνες καταναλωτές. Σήμερα ο αθροιστικός ετήσιος τζίρος των 57 μελών της πρωτοβουλίας ανέρχεται περίπου στα 1,3 δισ. ευρώ. Σημειώνουμε ότι διαθέτουν 66 εργοστάσια σε όλη τη χώρα, απασχολούν 5.500 εργαζόμενους και παράγουν περί τους 15.500 κωδικούς προϊόντων, διαθέτοντας ετησίως περισσότερα από δύο δισεκατομμύρια προϊόντα σήματος «Ελλα-δικά Μας».

Το ιδεολογικό δέον

    σελφ σέρβις: Άρα είστε εκ των προτέρων τοποθετημένοι απέναντι στις εισαγωγικές και τις πολυεθνικές επιχειρήσεις.

Άγις Πιστιόλας: Ασφαλώς όχι αντιπαρατιθέμενοι αλλά συγκρινόμενοι, βάσει των κριτηρίων που θέσαμε, η ισχύς των οποίων επιβεβαιώνει πως η φορολόγηση και η διανομή των κερδών μας γίνονται στην Ελλάδα, πως η προστιθέμενη αξία των προϊόντων μας προσαυξάνει στις μέγιστες δυνατές τιμές της τον εθνικό πλούτο και πως η τεχνογνωσία και το ανθρώπινο δυναμικό μας προάγουν το σχετικό κεφάλαιο της χώρας, καθώς προέρχονται από αυτήν και μένουν σε αυτήν. Χωρίς να αδικούμε κανένα, δεν μπορούν να επικαλεστούν τα ίδια –εννοώ στην ολότητά τους κι όχι εν μέρει– οι εισαγωγικές και οι πολυεθνικές εταιρείες, αλλά ούτε και πολλές από τις φερόμενες «ελληνικές» –βλέπετε, ο καθένας επινοεί διαφορετικά τον ορισμό της ελληνικότητας. Αλλά και κάποια από τα προϊόντα ημών των «Ελλαδικών» εταιρειών επίσης δεν παίρνουν το σήμα «Ελλα-δικά Μας» ή το χάνουν στην πορεία του χρόνου. Γι’ αυτό καν δεν υπονοείται εκ μέρους μας η «αντιπαράθεση» κατά τη σύγκριση με κανέναν. Όλοι έχουμε απόλυτη ελευθερία στην εκλογή των ευκαιριών που μας δίνονται και κανείς δεν κρίνεται γι’ αυτό. Όμως, το σήμα «Ελλα-δικά μας» υπάρχει για να συγκεφαλαιώνει ιδιότητες και αξίες του αμιγώς ελληνικού επιχειρηματικού πολιτισμού, ανακλώντας ένα ιδεολογικό δέον, το οποίο και υπηρετούμε έμπρακτα. Μάλιστα, το γεγονός ότι αυτό το δέον συνέχει την κοινότητά μας, είναι στοιχείο του κύρους της, κάτι που φέτος εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Όραμα εθνικής παραγωγικής ανάπτυξης

    σ. σ.: Το ότι ο ΣΕΒ ή ο ΣΕΒΤ προτάσσουν τη γεωγραφία του χώρου βιομηχανικής παραγωγής ως κυρίαρχο στοιχείο της εθνικότητας των παραγόμενων προϊόντων, δημιουργεί ένταση στη σχέση σας; Διότι εκ των πραγμάτων θέτετε ένα ζήτημα διασταλτικότητας του όρου «ελληνικότητα» απ’ τη μεριά τους.

Ά. Π.: Ένταση; Κάθε άλλο! Άλλωστε, πολλοί από εμάς είμαστε μέλη αυτών των συνδέσμων και εκφραζόμαστε μέσω αυτών. Λ.χ. ο ΣΕΒ ως κοινωνικός εταίρος μάς εκπροσωπεί ως εργοδότες. Δεν τίθεται θέμα ανταγωνιστικής σχέσης, γιατί δεν είμαστε σύνδεσμος. Είμαστε μια ΑΜΚΕ, που εκφράζει τον οικονομικό πατριωτισμό μιας ομάδας Ελλήνων επιχειρηματιών, δρώντας παράλληλα προς τους συνδέσμους μας. Η υπόστασή της προσδιορίζεται με όρους ιδεολογικούς, που προβάλλουν ένα εθνικό όραμα παραγωγικής ανάπτυξης, αντίστοιχο κάθε σύγχρονης εθνικής οικονομίας, που προασπίζεται ιδιαίτερα πλεονεκτήματα, φιλοδοξίες κι αξιώσεις, μεγάλες ή μικρότερες, στο διεθνή στίβο. Θα ήταν, τάχα, φυσιολογικό ο φιλελευθερισμός μας να σταματά στην αποδοχή του εισαγωγικού «πλουραλισμού» και των πολυεθνικών προϊόντων;

Η προβολή του ελληνικού παραγωγικού και επιχειρηματικού πολιτισμού απασχολεί πρωτίστως όλους όσοι συμμετέχουμε σε αυτόν, δηλαδή όλους όσοι υπό τις γνωστές αντίξοες συνθήκες και ανεξαρτήτως συγκυρίας εξακολουθούμε να επιλέγουμε συνειδητά την Ελλάδα για όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μας, εγχώριων και διεθνών, αναλαμβάνοντας όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτές. Αυτόν ακριβώς τον πολιτισμό, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ελλα-δικά Μας», είμαστε διατεθειμένοι να τον προάγουμε, με σκοπό την καλλιέργεια κοινής συνείδησης ότι μόνο η υποκατάσταση των εισαγωγών από προϊόντα ελληνικά –δηλαδή, αυστηρά προσδιορισμένα ως τέτοια– και η ανάπτυξη των εξαγωγών μας μπορεί να αυξήσουν τον εθνικό πλούτο, κατά τρόπο που εξ αντικειμένου η αύξησή του θα ανακλάται ως άνοδος του βιοτικού επιπέδου όλης της ελληνικής κοινωνίας.

Σημειώστε ότι στα χρόνια που η επιχειρηματολογία μας γίνεται όλο και περισσότερο γνωστή, δεν εγείρει αντιδράσεις –τουλάχιστον εφόσον μιλούμε για καλόπιστους κριτές. Φυσικά δεν περιμένω ένας CEO πολυεθνικής εταιρείας να τη συμμεριστεί δημόσια, αλλά μου αρκεί στον εσωτερικό του διάλογο να αντιλαμβάνεται τη βασιμότητά της.

H πρωτοβουλία «Ελλα-δικά Μας» ξεκίνησε το 2012 ως αποκρυστάλλωση των προβληματισμών και της ανησυχίας μιας ομάδας Ελλήνων βιομηχάνων, οι οποίοι συμφώνησαν ότι η οικονομική κρίση ως εξωγενές φαινόμενο αποκτούσε εφιαλτικές διαστάσεις στη χώρα μας, λόγω μιας βαθύτερης αιτίας: του παραγωγικού ελλείμματος της ελληνικής οικονομίας. «Πράγματι, από το 2000 μέχρι σήμερα οι εισαγωγές μας μείον τις εξαγωγές μας δίνουν ένα μέγεθος παραγωγικού ελλείμματος γύρω στα 350 δισ. ευρώ. Με άλλα λόγια, περίπου 20 με 40 δισ. ευρώ ελληνικού πλούτου κάθε χρόνο μπαίνουν στα ταμεία ξένων προμηθευτών. Χωρίς την κάποια εξομάλυνση του ισοζυγίου των τρεχουσών συναλλαγών μας από πόρους του τομέα των υπηρεσιών, η οικονομία θα είχε διαλυθεί», σχολιάζει ο κ. Άγις Πιστιόλας, προσθέτοντας: «Επωμιστήκαμε, λοιπόν, το πατριωτικό καθήκον να συνεγείρουμε το εγχώριο επιχειρείν και την ελληνική κοινωνία για την επέκταση και την αναστήλωση των παραγωγικών δομών της οικονομίας μας. Έτσι, ξεκινήσαμε έναν αγώνα, γνωρίζοντας ότι θα ήταν Μαραθώνιος…». Στις αρχές του 2017 η πρωτοβουλία «Ελλα-δικά Μας» απέκτησε θεσμική υπόσταση ως Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (ΑΜΚΕ). Σήμερα στους κόλπους της είναι ενταγμένες 57 βιομηχανικές εταιρείες όλων των κλάδων, πιστοποιημένες για την ελληνικότητα της υπόστασής τους, καθώς και καθενός των προϊόντων τους. Η πιστοποίηση, που επαναλαμβάνεται περιοδικά, έχει ανατεθεί στην Eurocert και γίνεται βάσει τριών θεμελιωδών κριτηρίων: του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, της έδρας των εταιρειών και της παραγωγής καθενός προϊόντος τους. Η απόδοση του γνωστού πλέον σήματος «Ελλα-δικά Μας» σε αυτές και τα προϊόντα τους αποτελεί τεκμήριο της ελληνικότητάς τους και, ταυτόχρονα, «εμπορική προσωπικότητα» της ΑΜΚΕ, η οποία οραματίζεται την αύξηση της συνειδητής προτίμησης των προϊόντων του σήματος από τους Έλληνες καταναλωτές. Σήμερα ο αθροιστικός ετήσιος τζίρος των 57 μελών της πρωτοβουλίας ανέρχεται περίπου στα 1,3 δισ. ευρώ. Σημειώνουμε ότι διαθέτουν 66 εργοστάσια σε όλη τη χώρα, απασχολούν 5.500 εργαζόμενους και παράγουν περί τους 15.500 κωδικούς προϊόντων, διαθέτοντας ετησίως περισσότερα από δύο δισεκατομμύρια προϊόντα σήματος «Ελλα-δικά Μας».

Το ιδεολογικό δέον

    σελφ σέρβις: Άρα είστε εκ των προτέρων τοποθετημένοι απέναντι στις εισαγωγικές και τις πολυεθνικές επιχειρήσεις.

Άγις Πιστιόλας: Ασφαλώς όχι αντιπαρατιθέμενοι αλλά συγκρινόμενοι, βάσει των κριτηρίων που θέσαμε, η ισχύς των οποίων επιβεβαιώνει πως η φορολόγηση και η διανομή των κερδών μας γίνονται στην Ελλάδα, πως η προστιθέμενη αξία των προϊόντων μας προσαυξάνει στις μέγιστες δυνατές τιμές της τον εθνικό πλούτο και πως η τεχνογνωσία και το ανθρώπινο δυναμικό μας προάγουν το σχετικό κεφάλαιο της χώρας, καθώς προέρχονται από αυτήν και μένουν σε αυτήν. Χωρίς να αδικούμε κανένα, δεν μπορούν να επικαλεστούν τα ίδια –εννοώ στην ολότητά τους κι όχι εν μέρει– οι εισαγωγικές και οι πολυεθνικές εταιρείες, αλλά ούτε και πολλές από τις φερόμενες «ελληνικές» –βλέπετε, ο καθένας επινοεί διαφορετικά τον ορισμό της ελληνικότητας. Αλλά και κάποια από τα προϊόντα ημών των «Ελλαδικών» εταιρειών επίσης δεν παίρνουν το σήμα «Ελλα-δικά Μας» ή το χάνουν στην πορεία του χρόνου. Γι’ αυτό καν δεν υπονοείται εκ μέρους μας η «αντιπαράθεση» κατά τη σύγκριση με κανέναν. Όλοι έχουμε απόλυτη ελευθερία στην εκλογή των ευκαιριών που μας δίνονται και κανείς δεν κρίνεται γι’ αυτό. Όμως, το σήμα «Ελλα-δικά μας» υπάρχει για να συγκεφαλαιώνει ιδιότητες και αξίες του αμιγώς ελληνικού επιχειρηματικού πολιτισμού, ανακλώντας ένα ιδεολογικό δέον, το οποίο και υπηρετούμε έμπρακτα. Μάλιστα, το γεγονός ότι αυτό το δέον συνέχει την κοινότητά μας, είναι στοιχείο του κύρους της, κάτι που φέτος εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Όραμα εθνικής παραγωγικής ανάπτυξης

    σ. σ.: Το ότι ο ΣΕΒ ή ο ΣΕΒΤ προτάσσουν τη γεωγραφία του χώρου βιομηχανικής παραγωγής ως κυρίαρχο στοιχείο της εθνικότητας των παραγόμενων προϊόντων, δημιουργεί ένταση στη σχέση σας; Διότι εκ των πραγμάτων θέτετε ένα ζήτημα διασταλτικότητας του όρου «ελληνικότητα» απ’ τη μεριά τους.

Ά. Π.: Ένταση; Κάθε άλλο! Άλλωστε, πολλοί από εμάς είμαστε μέλη αυτών των συνδέσμων και εκφραζόμαστε μέσω αυτών. Λ.χ. ο ΣΕΒ ως κοινωνικός εταίρος μάς εκπροσωπεί ως εργοδότες. Δεν τίθεται θέμα ανταγωνιστικής σχέσης, γιατί δεν είμαστε σύνδεσμος. Είμαστε μια ΑΜΚΕ, που εκφράζει τον οικονομικό πατριωτισμό μιας ομάδας Ελλήνων επιχειρηματιών, δρώντας παράλληλα προς τους συνδέσμους μας. Η υπόστασή της προσδιορίζεται με όρους ιδεολογικούς, που προβάλλουν ένα εθνικό όραμα παραγωγικής ανάπτυξης, αντίστοιχο κάθε σύγχρονης εθνικής οικονομίας, που προασπίζεται ιδιαίτερα πλεονεκτήματα, φιλοδοξίες κι αξιώσεις, μεγάλες ή μικρότερες, στο διεθνή στίβο. Θα ήταν, τάχα, φυσιολογικό ο φιλελευθερισμός μας να σταματά στην αποδοχή του εισαγωγικού «πλουραλισμού» και των πολυεθνικών προϊόντων;

Η προβολή του ελληνικού παραγωγικού και επιχειρηματικού πολιτισμού απασχολεί πρωτίστως όλους όσοι συμμετέχουμε σε αυτόν, δηλαδή όλους όσοι υπό τις γνωστές αντίξοες συνθήκες και ανεξαρτήτως συγκυρίας εξακολουθούμε να επιλέγουμε συνειδητά την Ελλάδα για όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μας, εγχώριων και διεθνών, αναλαμβάνοντας όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτές. Αυτόν ακριβώς τον πολιτισμό, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ελλα-δικά Μας», είμαστε διατεθειμένοι να τον προάγουμε, με σκοπό την καλλιέργεια κοινής συνείδησης ότι μόνο η υποκατάσταση των εισαγωγών από προϊόντα ελληνικά –δηλαδή, αυστηρά προσδιορισμένα ως τέτοια– και η ανάπτυξη των εξαγωγών μας μπορεί να αυξήσουν τον εθνικό πλούτο, κατά τρόπο που εξ αντικειμένου η αύξησή του θα ανακλάται ως άνοδος του βιοτικού επιπέδου όλης της ελληνικής κοινωνίας.

Σημειώστε ότι στα χρόνια που η επιχειρηματολογία μας γίνεται όλο και περισσότερο γνωστή, δεν εγείρει αντιδράσεις –τουλάχιστον εφόσον μιλούμε για καλόπιστους κριτές. Φυσικά δεν περιμένω ένας CEO πολυεθνικής εταιρείας να τη συμμεριστεί δημόσια, αλλά μου αρκεί στον εσωτερικό του διάλογο να αντιλαμβάνεται τη βασιμότητά της.


Κακά τα ψέματα…

    σ. σ.: Η κυρίαρχη άποψη, πάντως, είναι ότι οι επιχειρηματικές δραστηριότητες, ανεξαρτήτως αν αφορούν εγχώρια ή εισαγόμενα αγαθά, προϊόντα ή υπηρεσίες, είναι θεμιτό να ιδιοποιούνται την ταυτότητα του γεωγραφικού χώρου που ασκούνται ως ισότιμοι συντελεστές του πλούτου του. Συμβιβάζεται αυτό με το πατριωτικό ιδεώδες σας;

Ά. Π.: Συμφωνώ πως αυτά ακούει η κοινωνία από τους ταγούς μας στο όνομα μιας ιδεώδους ανοικτής ευρωπαϊκής και παγκόσμιας οικονομίας, η οποία, ωστόσο, αμφισβητείται έντονα. Αυτό δείχνει η πραγματικότητα λ.χ. της κατανομής του ευρωπαϊκού πλούτου μεταξύ ενός βορρά που πλουτίζει παράγοντας κι ενός νότου που εξασθενεί παραγωγικά, φτωχαίνοντας. Μοιραία τίθεται το ερώτημα για πόσο καιρό ακόμα είναι δυνατόν να μας δανείζει ο βορράς, προκειμένου ν’ αγοράζουμε τα προϊόντα του; Ζήσαμε το δράμα της αποβιομηχάνισης πάνω από τέσσερις δεκαετίες, πληρώνοντας μάλιστα υψηλότερο περιθώριο κέρδους στα ξένα αγαθά απ’ όσο όταν παράγονται από ελληνικές επιχειρήσεις. Ας αναλάβουμε τις ευθύνες μας. Κακά τα ψέματα, μόνο οι οικονομίες που παράγουν, ανθούν και όσες απ’ αυτές έχουν παραγωγικό πλεόνασμα, ηγεμονεύουν.

    σ. σ.: Έχετε χαρτογραφήσει το αμιγώς ελληνικό βιομηχανικό επιχειρείν;

Ά. Π.: Υπάρχει μια δυσκολία καταγραφής του –αν και ήδη δουλεύουμε σε αυτή την κατεύθυνση– κι ο λόγος είναι ότι πολλές από τις εκλαμβανόμενες ως ελληνικές εταιρείες εδρεύουν ήδη στο εξωτερικό, κυρίως σε χώρες με χαμηλό συντελεστή φορολόγησης των κερδών.

Φράγμα στο company drain

    σ. σ.: Σας προβληματίζει το ότι υπό συνθήκες υψηλού κόστους δανεισμού, φορολόγησης και εν γένει λειτουργίας των επιχειρήσεων στην Ελλάδα το ντάμπινγκ προσφέρει λύση καταφυγής σε αρκετούς Έλληνες επιχειρηματίες;

Ά. Π.: Αυτό είναι αλήθεια, αλλά δεν παύει το company drain, όπως ονομάζουμε το φαινόμενο, να έχει τις ίδιες δυσμενείς συνέπειες για τον τόπο μας με την αποβιομηχάνιση και την υψηλή εξάρτησή του από τις εισαγωγές. Για την ανακοπή του φαινομένου οι σκοποί μας συνεπάγονται ένα ευρύ διεκδικητικό πλαίσιο για τη βελτίωση γενικά των όρων παραμονής των επιχειρήσεών μας στην Ελλάδα, ταυτισμένο, άλλωστε, με τα αιτούμενα όλης της επιχειρηματικής κοινότητας. Ευελπιστούμε ότι συν τω χρόνω το κίνητρο της απόκτησης του σήματος «Ελλα-δικά Μας» να γίνεται ισχυρότερο του company drain. Σας είπα, η υπόθεσή μας είναι Μαραθώνιος κι είμαστε ακόμα στην αρχή του.

Δεν επιτρέπεται να μένουμε με σταυρωμένα τα χέρια

    σ. σ.: Από μια άλλη σκοπιά φαίνεται ότι, ας πούμε, ο κρίσιμος για την επιχειρηματικότητα τραπεζικός τομέας αδυνατεί ορισμένως να την ενθαρρύνει έμπρακτα για συμμετοχή σ’ αυτό το Μαραθώνιο...

Ά. Π.: Τουλάχιστον, είναι ελπιδοφόρο ότι π.χ. στην τελευταία 6η ολομέλειά μας, στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης, είχαμε χορηγούς και τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, πράγμα μάλλον σπάνιο για εκδηλώσεις του ελληνικού επιχειρείν... Γενικότερα η ωρίμανση του σχεδίου εξάπλωσης του ελληνικού επιχειρηματικού πολιτισμού θέλει το χρόνο της, διότι το δέντρο του οικονομικού πατριωτισμού, που παράγει τους καρπούς αυτού του πολιτισμού, τρέφεται πρωτίστως από την εθνική συνείδηση, όχι από τον ωφελιμισμό καθενός χωριστού επιχειρηματία.

Αυτό προσπαθούμε να εμπνεύσουμε λ.χ. στον Έλληνα φοιτητή, παροτρύνοντάς τον όχι να μας προτιμήσει αύριο για την καριέρα του, αλλά να στήσει ο ίδιος μια «Ελλαδική» επιχείρηση. Αυτό είναι το ζητούμενο! Όπως επίσης ζητούμενο είναι, για να πω ένα ακόμα παράδειγμα, να παλέψουμε με πατριωτική συνείδηση κατά του φαινομένου της «ελληνοποίησης» πολλών αγροτικών προϊόντων. Να μην παραιτούμαστε, στο όνομα του ότι η άρση των ιδιαίτερων αξιών της τοπικότητας της παραγωγής είναι ένα φαινόμενο διεθνώς διαδεδομένο, διότι απαξιώνεται έτσι η ζηλευτή μοναδικότητα της ελληνικής βιοποικιλότητας, εφόσον μιλούμε για αγροδιατροφικά προϊόντα. Για την ελληνική οικονομία αυτή ακριβώς η μοναδικότητα συνιστά συγκριτικό πλεονέκτημα! Τέτοια θέματα δεν αγγίζουν οργανισμούς χωρίς αμιγώς ελληνική αναφορά. Δεν επιτρέπεται, λοιπόν, να μένουμε με σταυρωμένα τα χέρια κι αυτό αφορά πολλά ειδικά πεδία προβλημάτων.

Αναπόφευκτα, έτσι, οι ιδέες μας διασταυρώνονται με τα μεγάλα θέματα του καιρού μας, θέματα πολιτικά με τη βαρύνουσα έννοια της εθνικής κι όχι της παραταξιακής πολιτικής. Ως ελεύθεροι πολίτες, λοιπόν, τα διαχειριζόμαστε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ελλα-δικά Μας», αναζητώντας λύσεις στη μεταξύ μας συνεργασία, για την προώθηση και ενίσχυση του κοινού μας οράματος.

Οι τρεις πυλώνες δράσης

    σ. σ.: Δημιουργείτε κίνητρα επιχειρηματικού περιεχομένου για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των Ελλήνων βιομηχάνων;

Ά. Π.: Το πρωτεύον κίνητρό μας είναι ιδεολογικό κι αυτό προβάλουμε, μέσω των δημόσιων παρεμβάσεών μας, που περιλαμβάνουν συναντήσεις με την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της χώρας, στο πλαίσιο της επιδίωξής μας για δεσμευτική στήριξη της αμιγώς ελληνικής επιχειρηματικότητας, όπως και της συστηματικής προβολής του σήματός μας, η οποία, όπως σχεδιάζουμε, από φέτος θα γίνεται όλο και πιο αισθητή. Ήδη σας είπα για τους δύο πυλώνες της στρατηγικής μας. Ένας τρίτος πυλώνας αφορά ακριβώς τις μεταξύ μας συνέργειες, σκοπός των οποίων είναι να κάνουν πιο απτή την υπεραξία των επιχειρήσεων, που μετέχουν στην κοινότητα «Ελλα-δικά Μας». Γνωρίζετε ασφαλώς το πρώτο βήμα μας, την κεντρική συμφωνία με την Elpedison για την από κοινού αγορά ενέργειας, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στα χρονικά του ελληνικού επιχειρείν. Σχεδιάζοντας τη σχετική πρωτοβουλία, κάναμε κι ένα τεστ των ηθικών δυνάμεών μας, καθώς δεν νοείται προβολή του επιχειρηματικού πολιτισμού, χωρίς επιβεβαίωση των αξιών του εκ των έσω. Είχε προηγηθεί η επίσης πρωτόγνωρη εμπειρία της ανέφελης συνύπαρξης στα διοικητικά μας συμβούλια εκπροσώπων εταιρειών άμεσα ανταγωνιστριών, επιβεβαιώνοντας ότι μπορούμε να λειτουργούμε ως χώρος συναγωνιστικής κι όχι ανταγωνιστικής συμβίωσης. Υπάρχουν ιδέες και γι’ άλλα συνεργατικά εγχειρήματα.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αυτός ο τρίτος πυλώνας της δράσης μας υπηρετεί το πρωτεύον ιδεολογικό μας κίνητρο, την προβολή του ελληνικού επιχειρηματικού πολιτισμού. Δηλαδή, τα πεδία των συνεργειών επιλέγονται με γνώμονα την καλλιέργεια πνεύματος πατριωτικής σύμπραξης. Ένα σχετικό πεδίο, που ήδη μελετούμε, είναι αυτό των εξαγωγών, με έμφαση φυσικά στην από κοινού προώθηση προϊόντων του σήματός μας ανά τον κόσμο. Και μόνο η ιδέα π.χ. της προαγωγής της διεθνούς παρουσίας μας όχι μέσω εμπορικών αντιπροσώπων, αλλά μέσω «Ελλα-δικών Μας» γραφείων σε αγορές κοινού ενδιαφέροντος νομίζω ότι δίνει μια συγκινητική περιγραφή για το πώς εννοούμε το όραμά μας.

σελφ σερβις (T. 495)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION