σελφ σερβις - Έκανε κι η αγορά Ανάσταση…

Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Έκανε κι η αγορά Ανάσταση…

20 Ιουνίου 2019 | 11:14 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Μικρή οριακή βελτίωση παρουσίασαν οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ φέτος το Πάσχα συγκριτικά με την αντίστοιχη γιορταστική περίοδο του 2018, επιβεβαιώνοντας μερικώς τις προβλέψεις για μια ήπια ανάπτυξη του φετινού πασχαλινού τζίρου. Στελέχη του κλάδου θεωρούν ότι, δεδομένων των συνθηκών γενικότερα στην οικονομία, η οργανωμένη λιανική έκανε ανάσταση φέτος…

Eιδικότερα, όπως υπολογίζουν, σε μέσα επίπεδα καταγράφηκε αύξηση του πασχαλινού τζίρου κατά 1%-1,5%. Ωστόσο, σχολιάζουν ότι μεταξύ των αλυσίδων υπήρξαν μεγάλες αποκλίσεις επιδόσεων, δεδομένου ότι κάποια δίκτυα πέτυχαν ανάπτυξη κατά πολύ υψηλότερη του μέσου όρου της αγοράς σε αντίθεση με κάποια άλλα, που εμφάνισαν ακόμη και πτώση συγκριτικά με προηγούμενα έτη. Σε κάθε περίπτωση, μεγάλες κερδισμένες του Πάσχα αναδείχθηκαν οι αλυσίδες που λειτουργούν μαζικά εξαγορασμένα καταστήματα και τα βλέπουν, μετά τις σχετικές επενδύσεις, να ωριμάζουν, αποδίδοντας υψηλότερο τζίρο. Ωστόσο, η δυναμική ακριβώς αυτών των καταστημάτων ήταν που προκάλεσε πιέσεις στον ανταγωνισμό, μικρό και μεγάλο, «ανακατεύοντας» κι αναδιανέμοντας τον τζίρο μεταξύ των δικτύων.

Πάντως, ο καλός καιρός σε συνδυασμό με το ότι το Πάσχα φέτος έπεσε κοντά στην Πρωτομαγιά, επέτρεψε σε πολλούς από τους κατοίκους των δύο μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας να εκδράμουν προς τα εξοχικά τους ή τουριστικούς προορισμούς, με αποτέλεσμα ένα σημαντικό μέρος του τζίρου να παραχθεί στην περιφέρεια.

Φέτος, λοιπόν, κερδισμένα σε επίπεδο πωλήσεων ήταν όσα δίκτυα διέθεταν διασπορά καταστημάτων σε τουριστικές περιοχές, οι οποίες ενισχύθηκαν αισθητά και από την παρουσία ξένων τουριστών, που ήταν σαφώς περισσότεροι έναντι του 2018, αν κρίνει κανείς από τη μεγάλη αύξηση, της τάξης του 10%, που καταγράφεται από τις αρχές του έτους στις διεθνείς αφίξεις. Στο πεδίο των τιμών η αγορά επέδειξε αυτοσυγκράτηση, δηλαδή δεν παρασύρθηκε σε ιδιαίτερα επιθετικές πολιτικές. Τα αμνοερίφια, για παράδειγμα, πλην ελάχιστων περιπτώσεων δεν διατέθηκαν από τα οργανωμένα δίκτυα διανομής σε τιμές κάτω του κόστους. Οι επικρατέστερες τιμές κινήθηκαν στα όρια του κόστους, ώστε αφενός ο οβελίας να αποτελέσει «κράχτη αγορών» για τους καταναλωτές και αφετέρου η διάθεσή του να μη «βάλει μέσα» τις αλυσίδες. Σε ό,τι αφορά τα εποχιακά προϊόντα, οι καταναλωτές τα τίμησαν δεόντως, κυνηγώντας τις πρόσφορες και τις προωθητικές ενέργειες, σε μια προσπάθεια περιορισμού των δαπανών τους.

Σωτήριες οι προκαταβολές
Παράγοντες του κλάδου σημειώνουν ότι ένα στοιχείο που βοήθησε σημαντικά, ώστε η πασχαλινή αγορά να διατηρήσει τη δυναμική της, ήταν η απόφαση της κυβέρνησης να προβεί φέτος στην ταχύτερη καταβολή των επιδομάτων και των συντάξεων, ώστε τα νοικοκυριά να μην στερηθούν ρευστότητα και να πραγματοποιήσουν με μεγαλύτερη άνεση τις αγορές τους. Πρέπει να σημειωθεί ότι το κλείσιμο του πρώτου τετραμήνου του 2019 θα επιτρέψει στις εταιρείες ερευνών της αγοράς να συνάγουν τα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα για την εξέλιξη συνολικά φέτος των πωλήσεων, δεδομένου ότι το τετράμηνο είναι η πρώτη ολοκληρωμένη συγκρίσιμη περίοδος της τρέχουσας χρήσης. Υπενθυμίζεται ότι οι προβλέψεις στις αρχές του χρόνου για την εξέλιξη των φετινών πωλήσεων έκαναν λόγο για ανάπτυξη της τάξης περίπου του 2% σε σύγκριση με το 2018.

σελφ σερβις (T. 494)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION