σελφ σερβις - Στρατηγική «πρώτης θέσης» από την ΑΒ Βασιλόπουλος

Τετάρτη, 24 Ιουλίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Στρατηγική «πρώτης θέσης» από την ΑΒ Βασιλόπουλος

19 Μαρτίου 2019 | 11:12 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Με 13 κινήσεις στρατηγικής, εστιασμένες στην ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων, την εμπορική πολιτική, την πολιτική μάρκετινγκ, τις τεχνολογίες και τις παρεχόμενες υπηρεσίες, ενόσω παραμένει ενεργό το ενδιαφέρον της εταιρείας για εξαγορές, η ΑΒ Βασιλόπουλος προσβλέπει στην ανάκτηση της κορυφής του κλάδου, την οποία έχασε μετά την ενσωμάτωση στη Σκλαβενίτης των 361 καταστημάτων, που ανήκαν άλλοτε στη Μαρινόπουλος.

O κ. Βασίλης Σταύρου, Brand President της εταιρείας, στην παρθενική του συνάντηση με τους δημοσιογράφους, αφού υπογράμμισε ότι η εταιρεία έχει την πρωτιά στον κλάδο σε θέματα ποιότητας και πιστότητας, τόνισε χωρίς περιστροφές ότι «μακροπρόθεσμα θα διεκδικήσει την πρώτη θέση της αγοράς και από άποψη τζίρου» και ότι, στο πλαίσιο αυτό, η διοίκησή της έχει πάντα στραμμένο το ενδιαφέρον της στο ενδεχόμενο εξαγορών. Ωστόσο, σχολίασε πως οι εξαγορές δεν είναι αυτοσκοπός για την εταιρεία, επισημαίνοντας ως προτεραιότητά της την οργανική της ανάπτυξη. Εξάλλου, όπως είπε ο κ. Σταύρου, η εταιρεία έχει σήμερα το μερίδιο αγοράς που της αναλογεί και ως αλυσίδα προσβλέπει σε ρυθμό ανάπτυξης ανάλογο με αυτόν που αναπτύσσεται ο κλάδος.

Μονόδρομος οι εξαγορές
Η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος γνωρίζει βεβαίως ότι ο δρόμος που τη χωρίζει από τον πρώτο «παίκτη» της οργανωμένης λιανικής σήμερα είναι μακρύς, δηλαδή μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, και ότι για να καλυφθεί η απόσταση δεν αρκεί το ίδιο δυναμικό, δομών και εγκαταστάσεων, αλλά και το προσφερόμενο από τον κλάδο προς εξαγορά, εφόσον αναζητηθεί και αξιολογηθεί ως συμφέρουσα επιλογή...

Εξάλλου, ο κ. Β. Σταύρου έσπευσε να εξηγήσει ότι ο κλάδος έχει περί τους 47 παίκτες, εκ των οποίων οι εννέα έχουν ετήσιο τζίρο άνω των 100 εκατ. ευρώ ο καθένας. «Νομοτελειακά η αγορά θα συγκεντρωθεί περαιτέρω», δήλωσε, εξηγώντας ότι «οι μικροί θα πιεστούν περισσότερο. Το πότε, όμως, θα αποφασίσουν για την «επόμενη ημέρα», θα εξαρτηθεί από τις αντοχές τους και από το πώς ο καθένας αξιολογεί την ύπαρξή του».

Συνεπώς στο μέτρο που η ΑΒ Βασιλόπουλος επιλέξει το χρόνο που θα ανέβει και πάλι στο πιο ψηλό βάθρο της αγοράς, είναι υποχρεωμένη να πρωτοστατήσει σε μια νέα κούρσα εξαγορών. Ειδάλλως, με τους ρυθμούς εξέλιξης της εγχώριας αγοράς, «η εξίσωση δεν βγαίνει». Πάντως, ο νέος CEO της εταιρείας φάνηκε αποφασισμένος να ενεργοποιήσει όλα τα διαθέσιμα ίδια μέσα σε κεφαλαιακούς πόρους, έμψυχο υλικό, τεχνογνωσία και υποδομές, ώστε μεσο-βραχυπρόθεσμα ο όμιλος να επιταχύνει την ανάπτυξή του.

Το στρατηγικό πλάνο
Ειδικότερα, στο στρατηγικό πλάνο της ΑΒ Βασιλόπουλος προβλέπονται τα εξής:

  • Διατήρηση των επενδύσεων σε υψηλό επίπεδο. Σημειώνεται ότι τα διαθέσιμα κεφάλαια της εταιρείας υπερβαίνουν φέτος τα 60 εκατ. ευρώ και ότι κατά το μεγαλύτερο μέρος τους αφορούν το δίκτυο πωλήσεων. Συγκεκριμένα μόνο για το 2019 προβλέπεται η οργάνωση και εγκαινίαση της λειτουργίας 45-50 νέων εμπορικών μονάδων, με στόχο περίπου οι 35 να είναι franchise, ενώ εξελίσσεται ήδη το πρόγραμμα ανακαινίσεων 50 παλαιότερων καταστημάτων του δικτύου. Η επέκτασή του εστιάζεται κυρίως στην Αττική, τη Βόρεια Ελλάδα και τα νησιωτική χώρα όπου, όπως εκτιμάται, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει ακόμη μεγάλα περιθώρια επέκτασης.
  • Καθιέρωση ενός νέου τύπου καταστήματος, με το οποίο θα λανσαριστούν καινοτόμες προτάσεις προς τον καταναλωτή, ενώ θα επιδιωχθεί να οργανωθούν και νέα τμήματα στους χώρους πώλησης, κυρίως στον τομέα του έτοιμου φαγητού, παρά τα όποια εμπόδια του νόμου ακόμα σήμερα.
  • Ταχύτερη επέκταση του συστήματος franchise, ιδίως στην περίπτωση των convenience stores, με σκοπό τη συντονισμένη διείσδυση σε περιοχές, όπου η εταιρεία αδυνατεί να αποκτήσει παρουσία με μεγαλύτερα καταστήματά της, όπως και στις τουριστικές περιοχές.
  • Αναθεώρηση και εμπλουτισμό της ποικιλίας των προϊόντων της, ώστε να στηρίξει το σλόγκαν «και του πουλιού το γάλα», με το οποίο καθιερώθηκε από τους ιδρυτές της στις συνειδήσεις των καταναλωτών.
  • Εμπλουτισμό των προϊοντικών κωδικών που συνθέτουν τη γκάμα των έτοιμων-τυποποιημένων φαγητών, καθώς, όπως εκτιμάται, η εγχώρια αγορά ακολουθεί την παγκόσμια τάση, στο πλαίσιο της οποίας διαπιστώνεται ότι οι καταναλωτές δαπανούν περισσότερα χρήματα για την αγορά έτοιμου φαγητού και λιγότερο χρόνο στη μαγειρική. Σχετικά σχεδιάζεται το λανσάρισμα νέων σειρών προϊόντων στο ειδικό τμήμα πωλήσεων.
  • Καθιέρωση νέων υπηρεσιών στον τομέα των τροφίμων. Η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο οργάνωσης ειδικών «γωνιών», όπως salad bars ή χώρων εστίασης, όπου το επιτρέπουν οι υποδομές των καταστημάτων της.
  • Μεγαλύτερη διαφοροποίηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έναντι του ανταγωνισμού. Πρόκειται για μια κατηγορία κωδικών, την οποία η ΑΒ Βασιλόπουλος «δουλεύει» εδώ και πολλά χρόνια, βάσει των προδιαγραφών που ισχύουν για τα branded προϊόντα, έχοντας προ πολλού καθιερωμένα τα σήματά της στη συνείδηση των πελατών της.
  • Εμπλουτισμός της συλλογής των φρέσκων προϊόντων, τα οποία για την αλυσίδα αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη των πωλήσεών της.
  • Προώθηση μιας νέας κάρτας πιστότητας, μέσω της οποίας το μάρκετινγκ θα απευθύνεται στον κάτοχό της προσωπικά. «Η κάρτα θα «μιλάει» σε κάθε πελάτη της ΑΒ χωριστά», όπως δηλώθηκε χαρακτηριστικά. με προσωποποιημένες προτάσεις. Το λανσάρισμα του νέου προτύπου της εταιρικής κάρτας πιστότητας έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
  • Υλοποίηση νέου κύκλου επενδύσεων για την αναβάθμιση των υποδομών του e-shop, του οποίου φέτος οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν περίπου κατά 25%. Σημειώνεται ότι ανάλογη ήταν η ανάπτυξη που παρουσίασε στη διάρκεια της περσινής χρονιάς.
  • Περαιτέρω αναβάθμιση των καταστημάτων που λειτουργούν και ως hubs, ώστε η διανομή των προϊόντων να γίνει ταχύτερη και κυρίως πιο λειτουργική.
  • Οργάνωση home shop centers, για την καλύτερη προετοιμασία των παραγγελιών μέσω του e-shop.
  • Επένδυση περίπου 200 εκατ. ευρώ ετησίως στις τιμές, με στόχο την ένταση των προσφορών, παροχών, επιστροφών και εκπτώσεων προς τον καταναλωτή.

Η σημασία του ανθρώπινου δυναμικού
Εξάλλου, όπως τόνισε ο νέος Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, βασική πηγή ώθησης της εταιρείας είναι οι 14.000 εργαζόμενοι που δουλεύουν σε αυτήν, στους οποίους προσφέρει ετησίως ένα πακέτο παροχών 18 εκατ. ευρώ και επιπλέον συνταξιοδοτικές καλύψεις. Στο πλαίσιο αυτό, φέτος τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου ένα νέο μπόνους, που, όπως εκτιμάται, θα αυξήσει περαιτέρω την αποδοτικότητα του προσωπικού, καθώς και ένα νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης. Για την υποστήριξη του προσωπικού της η εταιρεία ήδη υλοποιεί τρία προγράμματα, ένα για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων, που απευθύνεται στους νέους εργαζόμενους, ένα για την εκπαίδευση των νέων (εσωτερικών) συνεργατών, εκείνων που ενδεχομένως θα αναλάβουν στο μέλλον διευθυντικές θέσεις, και ένα τρίτο για τους εξωτερικούς συνεργάτες της εταιρείας. Σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως ανακοινώθηκε, κάθε χρόνο δημιουργεί 450 νέες θέσεις εργασίας, διενεργεί 1.500 προσλήψεις και αποφασίζει 250 προαγωγές εργαζομένων.

Σήμερα η ΑΒ Βασιλόπουλος λειτουργεί 460 εμπορικές μονάδες σε όλη την Ελλάδα, διακινεί 55.00 κωδικούς εκ των οποίων οι 8.000 είναι ιδιωτικής ετικέτας, έχει δύο εκατομμύρια πελάτες, υποστηρίζεται από ένα δίκτυο 1.500 προμηθευτών για τα καταστήματά της και 2.000 για προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ το 90% των προϊόντων της προέρχονται από εταιρείες που εδρεύουν στην Ελλάδα.

σελφ σερβις (T. 491)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION