σελφ σερβις - ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ: Hellenic Kiosk, η νέα πρόταση των πιο μικρών της λιανικής

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ: Hellenic Kiosk, η νέα πρόταση των πιο μικρών της λιανικής

19 Φεβρουαρίου 2019 | 11:07 Γράφει ο Δημήτρης  Διαμαντίδης Topics: Αγορά

Η παράδοση της Θεσσαλονίκης στην ανάπτυξη δικτύων μικρών καταστημάτων λιανικής συνεχίζεται με τα Hellenic Kiosk, τα περίπτερα και ψιλικατζίδικα που πλέον έφτασαν ήδη τα 40 στην συμπρωτεύουσα και επεκτείνονται, με διάθεση δοκιμής νέου μοντέλου καταστήματος αυτού του αντικειμένου και με στόχο την ανταγωνιστικά αξιοπρεπή επιβίωση.

H μικρή λιανική, είτε είναι συνδυασμένη με άλλες δραστηριότητες, όπως η πώληση καφέ και snacks, είτε αφορά σε δίκτυα που λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης ή είναι προϊόν συνασπισμού αυτόνομων καταστημάτων υπό κοινό εμπορικό σήμα και οργάνωση αγορών, πάντα έβρισκε και βρίσκει πρόσφορο έδαφος ανάπτυξης στη Θεσσαλονίκη. Η περίπτωση των Hellenic Kiosk αφορά στο χώρο των πιο μικρών τής λιανικής, τους οποίους και εντάσσει κατά κάποιο τρόπο στην ομάδα των οργανωμένων του λιανεμπορίου. Η ιδέα της δημιουργίας των Hellenic Kiosk γεννήθηκε το 2012 από πρόταση που έγινε στο πλαίσιο των μελών της Ένωσης Καπνοπωλών-Ψιλικών και Περιπτέρων Μακεδονίας. Έναν χρόνο αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 2013, υλοποιήθηκε ως εταιρική μορφή με τη σύσταση Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρείας (ΙΚΕ) από 21 περιπτεριούχους και ιδιοκτήτες καταστημάτων ψιλικών, που κατείχαν συνολικά 25 σημεία πωλήσεων. Στο τέλος του 2018 τα σημεία πωλήσεων ήταν πια 40, με τη συμμετοχή πλέον κι άλλων, νέων μετόχων, που προσέλκυσε ο αρχικός πυρήνας της IKE.

Πίσω από την απόφαση δημιουργίας των Hellenic Kiosk ήταν η ανάγκη βελτίωσης των περιθωρίων κερδοφορίας των ψιλικών-περιπτέρων όσων συναποφάσισαν το εγχείρημα, μέσω των συμφωνιών που συνάπτει η εταιρεία με τους προμηθευτές της. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και συνδιαχειριστή της, κ. Κώστα Ιακώβου, η ιδέα για την ίδρυση της εταιρείας προέκυψε και υλοποιήθηκε σε μία εποχή δραματικής μείωσης του κέρδους των περιπτέρων και των καταστημάτων ψιλικών. Αυτό το αποδεικνύουν, άλλωστε, τα στοιχεία για το ενδημικό σάρωμα πλήθους τέτοιων μικρών επιχειρήσεων σε όλα τα αστικά κέντρα της χώρας, απ’ όταν οι πολιτικές των μνημονίων άρχισαν να σφιχτοδένουν τη χώρα.

Η εταιρεία, φυσικά, δεν ανταγωνίζεται τις μικρές επιχειρήσεις των μελών της, παρότι έχει δημιουργήσει και τρία εταιρικά περίπτερα, τα οποία αποτελούν σημείο αναφοράς των Hellenic Kiosk. Τα περίπτερα και τα ψιλικατζίδικα των μετόχων και μελών συνδέονται με την ΙΚΕ με συμφωνίες franchising, χωρίς να επιβαρύνονται, ωστόσο, σύμφωνα με την ίδια, από αρχικές υψηλές αμοιβές και μεγάλα royalties. Τα μέλη καταβάλλουν στην ΙΚΕ ως πάγιο δικαίωμα εκμετάλλευσης μόλις 1 ευρώ την ημέρα, δηλαδή 365 ευρώ το χρόνο, εξασφαλίζοντας αισθητή αύξηση στην κερδοφορία τους, καθώς μέσω της ΙΚΕ εκμεταλλεύονται τις συμφωνίες της με τους προμηθευτές, που πετυχαίνουν ανταγωνιστικές συμφωνίες με μεγάλες εταιρείες, όπως η Unilever, η Coca Cola Τρία Έψιλον, η ΙΟΝ κ.ά.

Μελέτη για τη δοκιμή νέου μοντέλου καταστήματος
Η Hellenic Kiosk IKE μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει αναδειχτεί σε έναν δραστήριο και κερδοφόρο οργανισμό, με προσωπικό συνολικά 25 ατόμων, για τη στήριξη τόσο της λειτουργίας των εταιρικών περιπτέρων όσο και της οργάνωση της εταιρείας, η οποία μπορεί πλέον και υποστηρίζει συμβουλευτικά τα μέλη της, διοργανώνοντας και εκπαιδευτικά σεμινάρια, προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους.Φέτος τα Hellenic Kiosk ετοιμάζονται να δοκιμάσουν ένα νέο μοντέλο σημείου πώλησης, που θα έχει τη μορφή «μεικτού» καταστήματος, στο πλαίσιο του αντικειμένου αυτής της κατηγορίας δραστηριοτήτων της λιανικής, χώρου πώλησης περίπου 60τμ. Το νέο εγχείρημα, που είναι ακόμα υπό μελέτη, θα εμφανιστεί σύντομα ως πιλότος δοκιμής για την επέκτασή του σε εμπορική θέση πιθανώς του κέντρου της Θεσσαλονίκης.

Όπως μας είπε ο κ. Ιακώβου, ο σκοπός της Hellenic Kiosk είναι να ενδυναμώσει επιχειρηματικά τα καταστήματα ψιλικών και τα περίπτερα, δηλαδή τις μικρές επιχειρήσεις οικογενειακού χαρακτήρα, που δέχτηκαν τόσα πλήγματα από τις μειώσεις των περιθωρίων κέρδους και από το παράνομο εμπόριο, όπως συμβαίνει με τα καπνικά είδη, ώστε να επιβιώνουν με αξιοπρέπεια.

σελφ σερβις (T. 490)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION