σελφ σερβις - ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ: Έντονη κινητικότητα σε όλα τα πεδία

Σάββατο, 18 Αυγούστου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ: Έντονη κινητικότητα σε όλα τα πεδία

24 Ιουλίου 2018 | 09:42 Γράφει η Δήμητρα  Σκούφου Topics: Αγορά,Προϊόντα

Επενδύσεις σε εγκαταστάσεις και σύγχρονες γραμμές παραγωγής, σε νέα καινοτόμα προϊόντα και εξαγορές, αλλά και σε άνοιγμα νέων αγορών στο εξωτερικό συνθέτουν τη δραστηριότητα της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας, η οποία τα τελευταία χρόνια δέχθηκε σημαντικές πιέσεις εξαιτίας της μείωσης της εσωτερικής κατανάλωσης. Η υποχρεωτική αναγραφή της προέλευσης του γάλακτος στις συσκευασίες των προϊόντων που παράγουν οι εγχώριες γαλακτοβιομηχανίες, εφόσον χρησιμοποιούν ελληνική πρώτη ύλη, εκτιμάται ότι θα τις ενισχύσει τουλάχιστον στην εσωτερική αγορά, είτε παράγουν επώνυμα προϊόντα είτε ιδιωτικής ετικέτας.

H αποχώρηση της ΦΑΓΕ και της FrieslandCampina από την αγορά του φρέσκου γάλατος, η είσοδος των αυτόματων πωλητών σε αυτήν και, ταυτόχρονα, η επέκτασή τους και σε άλλες κατηγορίες γαλακτοκομικών, η δυναμική επιστροφή της ΜΕΒΓΑΛ και η πρόσφατη είσοδος της Γιώτης στη συγκεκριμένη αγορά προμηνύουν μια θερμή περίοδο σε ένα κλάδο, που παρά τα προβλήματά του καινοτομεί και αναπτύσσεται, προσελκύοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, ο κλάδος διάγει περίοδο έντονων ανακατατάξεων, καθώς άλλοτε ισχυροί «παίκτες» του έχουν ήδη αποσυρθεί κι άλλοι μικρότεροι ή νέοι μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι. Μάλιστα πολλές επιχειρήσεις του κλάδου, αναγνωρίζοντας ευκαιρίες κυρίως εξαγωγικές, επεκτείνονται σε προϊόντα όπως το γιαούρτι, τα τυροκομικά και το παγωτό, επειδή τους προσφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης εντός κι εκτός Ελλάδος, ενόσω το γάλα –ο άλλοτε «βασιλιάς» της κατηγορίας– έχει χάσει πια το σκήπτρο της μοναδικότητας. Το γεγονός ότι το πρώτο τετράμηνο του 2018, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, η αύξηση της κατανάλωσης γιαουρτιού σε όγκο και αξία έφτασε το 6%, του παγωτού το 33,5% σε αξία και 36,8% σε όγκο, των επιδόρπιων γιαουρτιού το 12% σε αξία και 13,9% σε όγκο και του συσκευασμένου τυριού το 3,8% σε αξία και 3,9% σε όγκο αιτιολογεί τις νέες προτεραιότητες των επιχειρήσεων του κλάδου.

Τα vegan και τα free γαλακτοκομικά
Την ίδια στιγμή, η αυξανόμενη ζήτηση προϊόντων απαλλαγμένων από λακτόζη και προϊόντων φυτικής προέλευσης, κυρίως στις αγορές του εξωτερικού, έχει ανοίξει την όρεξη των ελληνικών γαλακτοβιομηχανιών να επεκταθούν σχετικά, λανσάροντας τέτοια προϊόντα, που ήδη βρίσκουν και στη χώρα μας το κοινό τους. Στην ουσία η γαλακτοβιομηχανία διεκδικεί να «απλώσει το πόδι της» στη νέα αυτή αγορά, προπάντων εφόσον αναφερόμαστε σε προϊόντα φυτικής προέλευσης, διεκδικώντας να «μοιραστεί» τον τζίρο της με επιχειρήσεις όμορων προϊοντικών κατηγοριών. Με άλλα λόγια, η εν λόγω αγορά αποτελεί νέα τομή, δηλαδή πεδίο κοινής ανταγωνιστικής δραστηριότητας, μεταξύ επιχειρήσεων διαφορετικής παραγωγικής ειδίκευσης, όπως συνέβη παλιότερα με την είσοδο της γαλακτοβιομηχανίας στην αγορά των φρέσκων χυμών, ένα πεδίο ως τότε προνομιακό για την βιομηχανία των αναψυκτικών.

Τα vegan γαλακτοκομικά, λοιπόν, αποκτούν σιγά-σιγά τη θέση τους στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, αν και ακόμα το μερίδιό τους στο καλάθι των νοικοκυριών είναι πολύ μικρή. Πρόκειται για ροφήματα από αμύγδαλο, καρύδι, φιστίκι αλλά και για φυτικά τυροκομικά, ενώ προχωρούν οι έρευνες για την παραγωγή και διάθεση φυτικών προϊόντων γιαούρτης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 2017 ο ρυθμός αύξησης της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων ξεπέρασε σε όγκο και αξία το 70%. Ήδη στην αγορά της έχει τοποθετηθεί η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος με τρία ροφήματα, η εταιρεία Alpro με ροφήματα, επιδόρπια και κρέμα, όπως άλλωστε και η Coca Cola 3E με έξι είδη ροφημάτων –τα AdeZ–, ενώ η ΜΕΒΓΑΛ σκοπεύει να παρουσιάσει το επόμενο διάστημα ανάλογα προϊόντα, με ενδιαφέρον κυρίως για τις αγορές του εξωτερικού. Παράλληλα, έδαφος κερδίζουν και τα γαλακτοκομικά χωρίς λακτόζη ή γλουτένη, μια αγορά στην οποία έχουν επενδύσει πολλές εταιρείες –ανάμεσά τους οι Όλυμπος, Δέλτα, Αrla, Ροδόπη και Κρι Κρι– στο γάλα, το γιαούρτι, τα τυροκομικά και το παγωτό.

«Επίθεση» με νέα προϊόντα
Οι πιέσεις που δέχθηκε ο κλάδος τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης και των προσπαθειών να αντιμετωπίσουν ορισμένες από τις επιχειρήσεις του τα οικονομικά τους προβλήματα, ώθησε τις γαλακτοβιομηχανίες στην αναζήτηση της τύχης τους στις διεθνείς αγορές και το λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων σε περισσότερες κατηγορίες γαλακτοκομικών, προκειμένου να διατηρήσουν τα μεγέθη τους. Αρκετές από αυτές έχουν προχωρήσει το τελευταίο διάστημα στην τοποθέτηση νέων προϊόντων στην αγορά. Η συνεταιριστική ΕΒΟΛ λάνσαρε το νέο γάλα υψηλής παστερίωσης 18 ημερών (πλήρες, ελαφρύ και γάλα με κακάο), με το οποίο επιχειρεί να επεκταθεί σε νησιωτικές περιοχές της χώρας, όπου μέχρι πρόσφατα δεν είχε παρουσία –μάλιστα, για την παραγωγή του υλοποίησε επένδυση 1 εκατ. ευρώ.

Σε διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της προχώρησε και η Όλυμπος, παρουσιάζοντας τη νέα κατηγορία προϊόντων φρέσκου γάλακτος, επιδορπίου στραγγιστής γιαούρτης και soft βουτύρου, εμπλουτισμένα με βιταμίνη D, αλλά και προϊόντων φυτικής προέλευσης από αμύγδαλο, καρύδι και φιστίκι. Σε γαλακτοκομικά ενισχυμένα με βιταμίνη D προχώρησε και η ΜΕΒΓΑΛ. Επίσης η ΔΕΛΤΑ (όμιλος Vivartia) προχώρησε στο επαναλανσάρισμα των συσκευασιών της στο γάλα, ενώ στις αρχές του Ιουλίου ανακοίνωσε το λανσάρισμα του νέου της Διπλοστραγγιστού γιαουρτιού, με το οποίο στοχεύει στην κατάκτηση της 1ης θέσης στην κατηγορία (κατέχει τη 2η, με ηγέτη τη ΦΑΓΕ). Σημειώνεται ότι η προτεραιότητα του ομίλου, μετά την υπογραφή της συμφωνίας αναδιάρθρωσης των δανείων του με τις πιστώτριες τράπεζες, είναι η περαιτέρω βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας του, η διατήρηση της κυρίαρχης θέσης του στην αγορά και η έμφασή του στην καινοτομία και τις εξαγωγικές δραστηριότητες.

Όσο για την Δωδώνη, παρά τους μνηστήρες που κατά διαστήματα εμφανίζονται ή ακούγεται ότι εμφανίζονται επιδιώκοντας να την αποκτήσουν, συνεχίζει την πορεία της με πρωταγωνιστικό ρόλο κυρίως στην αγορά των τυροκομικών, έχοντας παρουσία με μεγάλη γκάμα προϊόντων στο γάλα και το γιαούρτι.

H αποχώρηση της ΦΑΓΕ και της FrieslandCampina από την αγορά του φρέσκου γάλατος, η είσοδος των αυτόματων πωλητών σε αυτήν και, ταυτόχρονα, η επέκτασή τους και σε άλλες κατηγορίες γαλακτοκομικών, η δυναμική επιστροφή της ΜΕΒΓΑΛ και η πρόσφατη είσοδος της Γιώτης στη συγκεκριμένη αγορά προμηνύουν μια θερμή περίοδο σε ένα κλάδο, που παρά τα προβλήματά του καινοτομεί και αναπτύσσεται, προσελκύοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, ο κλάδος διάγει περίοδο έντονων ανακατατάξεων, καθώς άλλοτε ισχυροί «παίκτες» του έχουν ήδη αποσυρθεί κι άλλοι μικρότεροι ή νέοι μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι. Μάλιστα πολλές επιχειρήσεις του κλάδου, αναγνωρίζοντας ευκαιρίες κυρίως εξαγωγικές, επεκτείνονται σε προϊόντα όπως το γιαούρτι, τα τυροκομικά και το παγωτό, επειδή τους προσφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης εντός κι εκτός Ελλάδος, ενόσω το γάλα –ο άλλοτε «βασιλιάς» της κατηγορίας– έχει χάσει πια το σκήπτρο της μοναδικότητας. Το γεγονός ότι το πρώτο τετράμηνο του 2018, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, η αύξηση της κατανάλωσης γιαουρτιού σε όγκο και αξία έφτασε το 6%, του παγωτού το 33,5% σε αξία και 36,8% σε όγκο, των επιδόρπιων γιαουρτιού το 12% σε αξία και 13,9% σε όγκο και του συσκευασμένου τυριού το 3,8% σε αξία και 3,9% σε όγκο αιτιολογεί τις νέες προτεραιότητες των επιχειρήσεων του κλάδου.

Τα vegan και τα free γαλακτοκομικά
Την ίδια στιγμή, η αυξανόμενη ζήτηση προϊόντων απαλλαγμένων από λακτόζη και προϊόντων φυτικής προέλευσης, κυρίως στις αγορές του εξωτερικού, έχει ανοίξει την όρεξη των ελληνικών γαλακτοβιομηχανιών να επεκταθούν σχετικά, λανσάροντας τέτοια προϊόντα, που ήδη βρίσκουν και στη χώρα μας το κοινό τους. Στην ουσία η γαλακτοβιομηχανία διεκδικεί να «απλώσει το πόδι της» στη νέα αυτή αγορά, προπάντων εφόσον αναφερόμαστε σε προϊόντα φυτικής προέλευσης, διεκδικώντας να «μοιραστεί» τον τζίρο της με επιχειρήσεις όμορων προϊοντικών κατηγοριών. Με άλλα λόγια, η εν λόγω αγορά αποτελεί νέα τομή, δηλαδή πεδίο κοινής ανταγωνιστικής δραστηριότητας, μεταξύ επιχειρήσεων διαφορετικής παραγωγικής ειδίκευσης, όπως συνέβη παλιότερα με την είσοδο της γαλακτοβιομηχανίας στην αγορά των φρέσκων χυμών, ένα πεδίο ως τότε προνομιακό για την βιομηχανία των αναψυκτικών.

Τα vegan γαλακτοκομικά, λοιπόν, αποκτούν σιγά-σιγά τη θέση τους στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, αν και ακόμα το μερίδιό τους στο καλάθι των νοικοκυριών είναι πολύ μικρή. Πρόκειται για ροφήματα από αμύγδαλο, καρύδι, φιστίκι αλλά και για φυτικά τυροκομικά, ενώ προχωρούν οι έρευνες για την παραγωγή και διάθεση φυτικών προϊόντων γιαούρτης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 2017 ο ρυθμός αύξησης της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων ξεπέρασε σε όγκο και αξία το 70%. Ήδη στην αγορά της έχει τοποθετηθεί η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος με τρία ροφήματα, η εταιρεία Alpro με ροφήματα, επιδόρπια και κρέμα, όπως άλλωστε και η Coca Cola 3E με έξι είδη ροφημάτων –τα AdeZ–, ενώ η ΜΕΒΓΑΛ σκοπεύει να παρουσιάσει το επόμενο διάστημα ανάλογα προϊόντα, με ενδιαφέρον κυρίως για τις αγορές του εξωτερικού. Παράλληλα, έδαφος κερδίζουν και τα γαλακτοκομικά χωρίς λακτόζη ή γλουτένη, μια αγορά στην οποία έχουν επενδύσει πολλές εταιρείες –ανάμεσά τους οι Όλυμπος, Δέλτα, Αrla, Ροδόπη και Κρι Κρι– στο γάλα, το γιαούρτι, τα τυροκομικά και το παγωτό.

«Επίθεση» με νέα προϊόντα
Οι πιέσεις που δέχθηκε ο κλάδος τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης και των προσπαθειών να αντιμετωπίσουν ορισμένες από τις επιχειρήσεις του τα οικονομικά τους προβλήματα, ώθησε τις γαλακτοβιομηχανίες στην αναζήτηση της τύχης τους στις διεθνείς αγορές και το λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων σε περισσότερες κατηγορίες γαλακτοκομικών, προκειμένου να διατηρήσουν τα μεγέθη τους. Αρκετές από αυτές έχουν προχωρήσει το τελευταίο διάστημα στην τοποθέτηση νέων προϊόντων στην αγορά. Η συνεταιριστική ΕΒΟΛ λάνσαρε το νέο γάλα υψηλής παστερίωσης 18 ημερών (πλήρες, ελαφρύ και γάλα με κακάο), με το οποίο επιχειρεί να επεκταθεί σε νησιωτικές περιοχές της χώρας, όπου μέχρι πρόσφατα δεν είχε παρουσία –μάλιστα, για την παραγωγή του υλοποίησε επένδυση 1 εκατ. ευρώ.

Σε διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της προχώρησε και η Όλυμπος, παρουσιάζοντας τη νέα κατηγορία προϊόντων φρέσκου γάλακτος, επιδορπίου στραγγιστής γιαούρτης και soft βουτύρου, εμπλουτισμένα με βιταμίνη D, αλλά και προϊόντων φυτικής προέλευσης από αμύγδαλο, καρύδι και φιστίκι. Σε γαλακτοκομικά ενισχυμένα με βιταμίνη D προχώρησε και η ΜΕΒΓΑΛ. Επίσης η ΔΕΛΤΑ (όμιλος Vivartia) προχώρησε στο επαναλανσάρισμα των συσκευασιών της στο γάλα, ενώ στις αρχές του Ιουλίου ανακοίνωσε το λανσάρισμα του νέου της Διπλοστραγγιστού γιαουρτιού, με το οποίο στοχεύει στην κατάκτηση της 1ης θέσης στην κατηγορία (κατέχει τη 2η, με ηγέτη τη ΦΑΓΕ). Σημειώνεται ότι η προτεραιότητα του ομίλου, μετά την υπογραφή της συμφωνίας αναδιάρθρωσης των δανείων του με τις πιστώτριες τράπεζες, είναι η περαιτέρω βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας του, η διατήρηση της κυρίαρχης θέσης του στην αγορά και η έμφασή του στην καινοτομία και τις εξαγωγικές δραστηριότητες.

Όσο για την Δωδώνη, παρά τους μνηστήρες που κατά διαστήματα εμφανίζονται ή ακούγεται ότι εμφανίζονται επιδιώκοντας να την αποκτήσουν, συνεχίζει την πορεία της με πρωταγωνιστικό ρόλο κυρίως στην αγορά των τυροκομικών, έχοντας παρουσία με μεγάλη γκάμα προϊόντων στο γάλα και το γιαούρτι.


Νέες επεκτάσεις, καινούργια επενδυτικά ενδιαφέροντα
Η «επίθεση» των γαλακτοβιομηχανιών με νέα προϊόντα αποβλέπει ασφαλώς στην ενίσχυση της θέσης τους στον κλαδικό ανταγωνισμό. Η αναδιοργάνωση της ΜΕΒΓΑΛ και η δυναμική επιστροφή της σηματοδοτεί αλλαγές όχι μόνο στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας, ενώ η επέκταση της ΘΕΣγάλα με τους αυτόματους πωλητές σε άλλες κατηγορίες γαλακτοκομικών, της θεσσαλικής Όλυμπος σε νέα προϊόντα φυτικής προέλευσης και της ΕΒΟΛ με το γάλα υψηλής παστερίωσης και στη νησιωτική Ελλάδα σφραγίζουν τις εξελίξεις, αυξάνοντας την επενδυτική κινητικότητα στον κλάδο όχι μόνο εκ των έσω του. Τούτο το αποδεικνύει, άλλωστε, η πρωτοβουλία της Γιώτης να αποκτήσει την εταιρεία παραγωγής και εμπορίας γαλακτοκομικών προϊόντων Στάμου, αλλά και –κατά πληροφορίες– το ενδιαφέρον της για τα Παγωτά Δωδώνη. Η βιομηχανία Στάμου, σημειώνουμε, διαθέτει και δικά της γαλακτοπωλεία σε διάφορα σημεία της Αττικής.

Επίσης, θα ήταν παράλειψη να μην επισημάνουμε την έντονη φημολογία περί επαναδραστηριοποίησης στον κλάδο του κ. Δημήτρη Δασκαλόπουλου, μέσω της DECA. Αν και ανεπιβεβαίωτη η σχετική φημολογία, στο κέντρο της εγγράφεται η Δωδώνη, «εφόσον η εταιρεία πουληθεί…». Μάλιστα, ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους για την απόκτηση της ηπειρώτικης γαλακτοβιομηχανίας αναφέρονται η FrieslandCampina και η Optima. Η διοίκηση της τελευταίας έχει δηλώσει, άλλωστε, ότι στρατηγική πρόθεσή της είναι η διεύρυνση των δραστηριοτήτων της μέσω νέων εξαγορών, σε συνεργασία με την Granarolo, ενώ δεν κρύβει το ενδιαφέρον της και για τη ΔΕΛΤΑ, εφόσον η MIG αποφάσιζε να πουλήσει –αν και η MIG διαψεύδει κατηγορηματικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Τέλος, η ΜΕΒΓΑΛ διατηρεί πάντα το δικαίωμα πρώτης προτίμησης για την αγορά του ποσοστού της, το οποίο κατέχει η ΔΕΛΤΑ, εφόσον αυτό πωληθεί.

Νέες επενδύσεις
Η ΜΕΒΓΑΛ, μετά τις δυσκολίες των τελευταίων χρόνων, επενδύει δυναμικά στην παραγωγή γιαουρτιού με νέες τεχνολογίες –ήδη στα τέλη του περασμένου Μαΐου λανσάρισε ένα νέο στραγγιστό γιαούρτι. Η εταιρεία έχει ενισχύσει, επίσης, τη γκάμα των παιδικών προϊόντων της, ενώ δείχνει ενδιαφέρον για την κατηγορία των φυτικών γαλακτοκομικών. Δεδομένου ότι το 45% του συνολικού της τζίρου προέρχεται από την αγορά του γιαουρτιού, η αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλός της, κ. Μαίρη Χατζάκου, δηλώνει ότι ο εταιρικός στόχος είναι να επιτευχθεί την επόμενη τριετία ο τριπλασιασμός του μεριδίου της στο προϊόν από τη διανομή του στην εγχώρια αγορά, στην οποία σήμερα ανέρχεται στο 2,8%. Στην κατεύθυνση αυτή πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 5,3 εκατ. ευρώ, που αφορούν στην εγκατάσταση νέας γραμμής παραγωγής με separator γιαούρτης, στην αγορά μηχανής συσκευασίας γιαούρτης ultra clean (υψηλής υγιεινής) και σε νέο χώρο συσκευασίας γιαούρτης με προδιαγραφές clean area ISO 8. Σχετικά με το επενδυτικό πρόγραμμά της την τριετία 2019-2021 η κ. Χατζάκου εξήγησε ότι οι επενδύσεις διενεργούνται βάσει των αναγκών που προκύπτουν, εκτιμώντας, πάντως, ότι θα υπερβούν τα 5 εκατ. ευρώ.

Νέες επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ σχεδιάζει για το διάστημα 2019-2021 και η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, η οποία έχει δυναμική παρουσία και στην αγορά του παγωτού. Στο επενδυτικό της πρόγραμμα προβλέπεται η δημιουργία μονάδας βιοαερίου, η οποία θα επεξεργάζεται τα υγρά απόβλητα της εταιρείας και η ιδιαίτερη μέριμνα για την έρευνα και ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, με έμφαση στην ικανοποίηση του διεθνούς καταναλωτή. Σε αυτήν την κατεύθυνση, άλλωστε, η εταιρεία δημιούργησε την σειρά προϊόντων super spoon (προϊόντα γιαούρτης υψηλής περιεκτικότητας πρωτεΐνης με φρούτα, μεγάλης διατροφικής αξίας).

Η αγορά σε αριθμούς
Ενώ οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν τα επόμενα βήματά τους σε μια αγορά που πάντα έκρυβε εκπλήξεις, μικρή μείωση της τάξης του 0,9% εμφάνισαν οι πώλησης γάλακτος το πρώτο τετράμηνο του έτους, συνεχίζοντας την καθοδική πορεία που ακολούθησε τα τελευταία χρόνια η αγορά του προϊόντος. Η μείωση της κατανάλωσης συνεχίζεται, πράγματι, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της Nielsen: Ο όγκος των πωλήσεων γάλακτος διαμορφώθηκε το πρώτο τετράμηνο του έτους στα 84.609,8 χιλ. κιλά από 85.335,5 χιλ. κιλά το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Ωστόσο, θετικό ήταν το πρόσημο των πωλήσεων σε αξία, καθώς διαμορφώθηκαν στα 104,28 εκατ. ευρώ από 101,78 εκατ. ευρώ, μια αύξηση της τάξης του 2,5%.

Εντυπωσιακή είναι η πτώση των πωλήσεων γάλακτος στα σούπερ μάρκετ της χώρας την τελευταία πενταετία. Ειδικότερα την περίοδο 2013-2017, σύμφωνα με την IRI, το οργανωμένο λιανεμπόριο έχασε το 27% της κατανάλωσης γάλακτος, με τις απώλειες να υπολογίζονται περίπου στα 85 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, ισχυρή παραμένει η θέση των εναλλακτικών καναλιών διανομής και πώλησης γάλακτος, δηλαδή της μικρής λιανικής και των αυτόματων πωλητών. Ειδικότερα η μικρή λιανική κατέχει μερίδιο της τάξης του 13%, που αναλογεί σε τζίρο 45,5 εκατ. ευρώ, και οι αυτόματοι πωλητές, που κερδίζουν συνεχώς έδαφος, κατέχουν μερίδιο 7% που αναλογεί σε πωλήσεις 23,4 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2017). Το μερίδιο των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε πέρυσι στο 67% επί του συνόλου των εγχώριων πωλήσεων γάλακτος ή σε 232 εκατ. ευρώ επί συνόλου 345,2 εκατ. ευρώ. Σημειώνουμε ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις γάλατος αναλογούν στο 2,3% της αγοράς ή σε τζίρο 7,8 εκατ. ευρώ.

Σημειώνουμε επίσης ότι σήμερα οι δύο στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν την πρόθεσή τους να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για την αγορά γάλακτος από αυτόματους πωλητές, ενώ κατά το 17% δηλώνουν πως σκοπεύουν να κάνουν online τις σχετικές προμήθειες. Στις άλλες κατηγορίες γαλακτοκομικών (εκτός από το βούτυρο), σύμφωνα με την Νielsen, το πρώτο τετράμηνο του έτους, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, διαπιστώθηκε στα σούπερ μάρκετ αύξηση των πωλήσεων σε όγκο του παγωτού στα 10.051,1 χιλ. κιλά από 7.346,7 χιλ. κιλά, στα επιδόρπια στα 1.086 χιλ. κιλά από 953,5 χιλ. κιλά και στο γιαούρτι στα 17.076,5 χιλ. κιλά από 16.093,2 χιλ. κιλά.

σελφ σερβις (T. 485)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION