σελφ σερβις - Προσδοκία για αύξηση τζίρου 2% φέτος

Σάββατο, 18 Αυγούστου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Προσδοκία για αύξηση τζίρου 2% φέτος

17 Απριλίου 2018 | 14:52 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Αργά, αλλά σταθερά ο κλάδος των σούπερ μάρκετ απομακρύνεται από την ύφεση, ενώ εντείνονται οι πιέσεις των ισχυρών προς τους αδύναμους κρίκους του κλάδου. Τα τελευταία στοιχεία της Nielsen δείχνουν πως πέραν της θετικής εξέλιξης του 2017, σε ανοδική τροχιά προδιαγράφεται το 2018, το οποίο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί ενισχυμένο περίπου κατά 2%. Ειδικότερα, αν και ο Ιανουάριος έκλεισε πτωτικά κατά 2% για συγκυριακούς λόγους, ο Φεβρουάριος «γύρισε» ανοδικά για την αγορά, με το δίμηνο να σημειώνει άνοδο 2,8%, συνυπολογιζομένων των πωλήσεων της Lidl

Χωρίς τη Lidl, ο Ιανουάριος έκλεισε επίσης πτωτικά κατά 0,6%, αλλά ανοδικά το δίμηνο κατά 4,8%. Κατά τη Nielsen το 2017 το σύνολο της αγοράς σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 2%. Τα FMCG τα αύξησαν κατά 1,2% και ειδικότερα τα τρόφιμα κατά 0,8% και τα ποτά κατά 5%. Ανοδικά κινήθηκαν τα φρέσκα και κατεψυγμένα κατά 3,9%, τα τρόφιμα-ποτά κατά 1,7%, τα είδη bazaar κατά 4,7%, ενώ πτωτική πορεία είχαν μόνο τα προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς (-1,2%). Στα προϊόντα σπιτιού δεν υπήρξαν αλλαγές.

Από άποψη όγκων πέρυσι η αγορά κινήθηκε ανοδικά κατά 2,3%, με ενίσχυση των τροφίμων-ποτών κατά 1,5% και γενικά των FMCG κατά 1,6%. Σύμφωνα με τους αναλυτές, συνολικά οι πωλήσεις των δικτύων εξελίχθηκαν ανοδικά, κυρίως λόγω των προσφορών που τόνωσαν τον όγκο πωλήσεων.

Συνυπολογιζομένης της Lidl η αγορά το 2017 εξελίχθηκε ανοδικά κατά 1,6% σε αξία (FMCGs 0,8%) και κατά 1,5% σε όγκο (FMCGs 0,8%), γεγονός που κατά τη Nielsen δείχνει ότι η Lidl κινήθηκε πτωτικά πέρυσι κατά 0,9% σε αξία και 1,6% σε όγκους. Σημειώνεται ότι η διοίκηση της Lidl αμφισβήτησε έντονα τα εν λόγω στοιχεία, με ανοικτή επιστολή της στην Nielsen.

Κερδισμένα το 2017 ήταν τα υπέρ μάρκετ, που αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 14,5%, λόγω της ανάκαμψης του δικτύου πρώην Carrefour-νυν Σκλαβενίτης. Τα σούπερ μάρκετ έκτασης 1.000τμ-2.499τμ ενισχύθηκαν κατά 1,3%, όπως και τα μικρά καταστήματα 400τμ-999τμ κατά 1,8%, ενώ απώλειες 3,1% είχαν οι superettes.

Οι πιέσεις που ασκήθηκαν στα μικρά καταστήματα, συνεχόμενη καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης, επιβεβαιώνονται από τα στοιχεία της Nielsen για την εξέλιξη του αριθμού των καταστημάτων πέρυσι ανά κατηγορία. Ειδικότερα, ενώ τα μεγάλα καταστήματα αυξήθηκαν από 4.399 το 2008 σε 4.622 το 2016, τα kiosks μειώθηκαν από 9.837 σε 6.008 την ίδια περίοδο και τα καταστήματα ευκολίας μειώθηκαν από 30.047 το 2008 σε 25.770 το 2016.

Σύμφωνα με τους ερευνητές της Nielsen, πλέον κατά το 70% οι καταναλωτές επιλέγουν τα φθηνότερα σήματα για το καλάθι τους, ενώ κατά το 35% διατίθενται να εξακολουθήσουν να προτιμούν τις οικονομικότερες λύσεις αγορών ακόμη κι όταν βελτιωθεί το οικονομικό περιβάλλον. Οι δε επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ έχουν αυξηθεί στις 12 ανά μήνα, όταν πριν μερικά χρόνια περιορίζονταν στις 8-10, πράγμα που ανακλάται στη μείωση σε αξία και όγκο του καλαθιού τους. Επίσης, ενώ το 2015 το 40% των επισκέψεων γινόταν, προκειμένου να καλύπτονται οι καθημερινές ανάγκες του νοικοκυριού, το 2017 το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 45%. Αντίστοιχα οι επισκέψεις των καταναλωτών στο σούπερ μάρκετ για στοκάρισμα προϊόντων στο νοικοκυριό από 48% το 2015 μειώθηκαν στο 39%.

Τέλος, το 2014 κατά το 30% οι καταναλωτές αγόραζαν προϊόντα αυστηρά βάσει λίστας. Το 2016 το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 36%, ενώ από 30% στο 32% αυξήθηκε κι ο αριθμός των καταναλωτών που έκαναν μεν χρήση λίστας, αλλά αγόραζαν προϊόντα κι εκτός αυτής.

Σε ό,τι αφορά τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, οι τελευταίες μετρήσεις της Nielsen δείχνουν ότι η σχετική τάση εντείνεται παρά τις αρνητικές της συνέπειες στα αποτελέσματα των εταιρειών. Έτσι, ενώ το 2009 υπό προώθηση πουλήθηκε το 29,9% των ταχυκίνητων προϊόντων, το 2016 το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο 43,1% και το 2017 στο 44,1%. Στα branded προϊόντα τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 33,1% το 2009, 51% το 2016 και 51,7% το 2017.

σελφ σερβις (T. 481)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION