σελφ σερβις - Επενδύσεις 320 εκατ. ευρώ φέτος στον κλάδο

Κυριακή, 24 Ιουνίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Επενδύσεις 320 εκατ. ευρώ φέτος στον κλάδο

27 Φεβρουαρίου 2018 | 09:31 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά,Επενδύσεις

Με επενδύσεις που θα ξεπεράσουν συνολικά τα 320 εκατ. ευρώ ρίχνονται και φέτος στη μάχη του ανταγωνισμού τα δίκτυα της οργανωμένης λιανικής, σχεδιάζοντας περισσότερα από 100 νέα καταστήματα, νέες κεντρικές αποθήκες, αλλά και ανακαινίσεις τουλάχιστον 200 σούπερ μάρκετ. Το χορό των επενδύσεων σέρνουν και φέτος οι δύο πολυεθνικές αλυσίδες, οι ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl, στις οποίες αντιστοιχούν τα 170 από 320 εκατ. ευρώ των φετινών επενδύσεων. Τον σχετικό πήχη έχουν βάλει ψηλά οι Σκλαβενίτης και Metro, καθώς αναβαθμίζουν τα καταστήματα που «κληρονόμησαν» από τις Μαρινόπουλος και Αφοί Βερόπουλοι αντίστοιχα.

H ΑΒ Βασιλόπουλος θα κερδίσει και φέτος το «χρυσό» στις επεκτάσεις δικτύου, εφόσον σχεδιάζει τα περισσότερα νέα καταστήματα από κάθε άλλη αλυσίδα του κλάδου, ενώ την πρωτεία στις ανακαινίσεις διεκδικεί η Σκλαβενίτης. Στο μεταξύ, οι ειδικοί αναλυτές και τα στελέχη του κλάδου αντιμετωπίζουν με συγκρατημένη αισιοδοξία το 2018, θεωρώντας ότι, εφόσον δεν υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις στο πολιτικό σκηνικό της χώρας, το οργανωμένο λιανεμπόριο θα κλείσει και τη φετινή χρονιά με μικρή άνοδο πωλήσεων.

Ειδικότερα, εκτιμούν ότι η θετική μεταβολή των εσόδων θα είναι της τάξης του 1%-1,5%, ενώ ακούγονται και πιο αισιόδοξες φωνές που θεωρούν ότι μπορεί να φθάσει το 3%. Βέβαια, όπως πέρυσι, αναμένεται και φέτος ότι θα ισχύει το οξύμωρο, η αγορά να κινείται ανοδικά στο σύνολό της, αλλά οι περισσότερες αλυσίδες πτωτικά. Η εν λόγω τάση, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, θα συνεχίσει να δίνει στίγμα έως ότου ωριμάσουν οι πωλήσεις του νεοαποκτηθέντος δικτύου της Σκλαβενίτης από τη Μαρινόπουλος. Η ομαλότητα στα δίκτυα λιανικής, λένε, θα αρχίσει σταδιακά να αποκαθίσταται από το φθινόπωρο, επισημαίνοντας ότι τη θετική μεταβολή στο συνολικό μέγεθος του τζίρου θα προκαλέσει η μεταφορά πωλήσεων από τη μικρή στην οργανωμένη λιανική, όπου και φέτος θα επικρατήσουν συνθήκες «πολέμου τιμών» μεταξύ των ισχυρών του κλάδου.

Κλειδί το κλίμα
Σχετικά με το κλίμα της αγοράς, από κάθε πλευρά δηλώνεται πως η ψυχολογία των καταναλωτών σε μεγάλο βαθμό θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο θα διατηρηθούν οι συνθήκες ομαλότητας στην κεντρική πολιτική σκηνή της χώρας. «Εφόσον η οικονομία ακολουθήσει την προδιαγεγραμμένη πορεία εξόδου από τα μνημόνια και δεν υπάρξουν νέα έκτακτα μέτρα πέραν των προαποφασισμένων για το 2018 και το 2019, σταδιακά το κλίμα θα βελτιώνεται και το οργανωμένο λιανεμπόριο θ’ αρχίσει να αναπνέει», σχολιάζει γνωστός παράγοντας του κλάδου, προσθέτοντας ότι ένα ακόμη χαρακτηριστικό του φετινού δωδεκαμήνου θα είναι η προσαρμογή όλων των δυνάμεων του κλάδου στα νέα δεδομένα, όπως προέκυψαν από τις μεγάλες εξαγορές την τελευταία διετία (της Αφοί Βερόπουλοι και της Μαρινόπουλος από τις Metro και Σκλαβενίτης αντίστοιχα). Άλλωστε, πρόκειται για δύο deals που επηρέασαν έναν τζίρο της τάξης περίπου των 2 δισ. ευρώ. «Στο τέλος της φετινής χρονιάς όλοι θα «κάνουν ταμείο», προκειμένου να μετρήσουν τι έχασαν και τι κέρδισαν στη διετία 2017-2018. Ασφαλώς οι περισσότεροι θα είναι χαμένοι, οπότε η επόμενη χρονιά, το 2019, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε νέα deals εξαγορών και συγχωνεύσεων, που δεν αποκλείεται να είναι τα τελευταία, στο βαθμό που θα επηρεάσουν το Top 10 του κλάδου», επισημαίνει ανώτατο στέλεχος του κλάδου.

Καθισμένος ο Ιανουάριος
Εξάλλου, όπως τονίζεται, ο Ιανουάριος έκλεισε πτωτικά καθότι η κυβέρνηση μοίρασε τις συντάξεις του Ιανουαρίου στις 21 Δεκεμβρίου, προκειμένου να τονώσει την κατανάλωση του τελευταίου μήνα του 2017 και να ενισχύσει τις επιδόσεις της οικονομίας. Απώτερη επιδίωξή της ήταν να επιτύχει στο στόχο της ανάπτυξης για την περυσινή χρονιά πλην αυτό, διατηρώντας ψηλά τον τζίρο του Δεκεμβρίου, ψαλίδισε τα έσοδα του Ιανουαρίου. «Ο κόσμος έπαψε να ψωνίζει στο τρίτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου, μη έχοντας άλλη ρευστότητα, αναμένοντας την καταβολή του επόμενου μισθού ή της σύνταξης για να προβεί σε νέες προμήθειες», σχολιάζουν στελέχη του κλάδου, δηλώνοντας την προσδοκία τους ότι η αγορά θα ομαλοποιηθεί από το Φεβρουάριο.

Ας δούμε, όμως, τι σχεδιάζουν φέτος οι ισχυροί του κλάδου, προκειμένου άλλοι να διατηρήσουν τα μερίδιά τους κι άλλοι να τα αυξήσουν. Ενδιαφέρον έχουν και οι προβλέψεις τους για την εξέλιξη των πωλήσεών τους.

H ΑΒ Βασιλόπουλος θα κερδίσει και φέτος το «χρυσό» στις επεκτάσεις δικτύου, εφόσον σχεδιάζει τα περισσότερα νέα καταστήματα από κάθε άλλη αλυσίδα του κλάδου, ενώ την πρωτεία στις ανακαινίσεις διεκδικεί η Σκλαβενίτης. Στο μεταξύ, οι ειδικοί αναλυτές και τα στελέχη του κλάδου αντιμετωπίζουν με συγκρατημένη αισιοδοξία το 2018, θεωρώντας ότι, εφόσον δεν υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις στο πολιτικό σκηνικό της χώρας, το οργανωμένο λιανεμπόριο θα κλείσει και τη φετινή χρονιά με μικρή άνοδο πωλήσεων.

Ειδικότερα, εκτιμούν ότι η θετική μεταβολή των εσόδων θα είναι της τάξης του 1%-1,5%, ενώ ακούγονται και πιο αισιόδοξες φωνές που θεωρούν ότι μπορεί να φθάσει το 3%. Βέβαια, όπως πέρυσι, αναμένεται και φέτος ότι θα ισχύει το οξύμωρο, η αγορά να κινείται ανοδικά στο σύνολό της, αλλά οι περισσότερες αλυσίδες πτωτικά. Η εν λόγω τάση, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, θα συνεχίσει να δίνει στίγμα έως ότου ωριμάσουν οι πωλήσεις του νεοαποκτηθέντος δικτύου της Σκλαβενίτης από τη Μαρινόπουλος. Η ομαλότητα στα δίκτυα λιανικής, λένε, θα αρχίσει σταδιακά να αποκαθίσταται από το φθινόπωρο, επισημαίνοντας ότι τη θετική μεταβολή στο συνολικό μέγεθος του τζίρου θα προκαλέσει η μεταφορά πωλήσεων από τη μικρή στην οργανωμένη λιανική, όπου και φέτος θα επικρατήσουν συνθήκες «πολέμου τιμών» μεταξύ των ισχυρών του κλάδου.

Κλειδί το κλίμα
Σχετικά με το κλίμα της αγοράς, από κάθε πλευρά δηλώνεται πως η ψυχολογία των καταναλωτών σε μεγάλο βαθμό θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο θα διατηρηθούν οι συνθήκες ομαλότητας στην κεντρική πολιτική σκηνή της χώρας. «Εφόσον η οικονομία ακολουθήσει την προδιαγεγραμμένη πορεία εξόδου από τα μνημόνια και δεν υπάρξουν νέα έκτακτα μέτρα πέραν των προαποφασισμένων για το 2018 και το 2019, σταδιακά το κλίμα θα βελτιώνεται και το οργανωμένο λιανεμπόριο θ’ αρχίσει να αναπνέει», σχολιάζει γνωστός παράγοντας του κλάδου, προσθέτοντας ότι ένα ακόμη χαρακτηριστικό του φετινού δωδεκαμήνου θα είναι η προσαρμογή όλων των δυνάμεων του κλάδου στα νέα δεδομένα, όπως προέκυψαν από τις μεγάλες εξαγορές την τελευταία διετία (της Αφοί Βερόπουλοι και της Μαρινόπουλος από τις Metro και Σκλαβενίτης αντίστοιχα). Άλλωστε, πρόκειται για δύο deals που επηρέασαν έναν τζίρο της τάξης περίπου των 2 δισ. ευρώ. «Στο τέλος της φετινής χρονιάς όλοι θα «κάνουν ταμείο», προκειμένου να μετρήσουν τι έχασαν και τι κέρδισαν στη διετία 2017-2018. Ασφαλώς οι περισσότεροι θα είναι χαμένοι, οπότε η επόμενη χρονιά, το 2019, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε νέα deals εξαγορών και συγχωνεύσεων, που δεν αποκλείεται να είναι τα τελευταία, στο βαθμό που θα επηρεάσουν το Top 10 του κλάδου», επισημαίνει ανώτατο στέλεχος του κλάδου.

Καθισμένος ο Ιανουάριος
Εξάλλου, όπως τονίζεται, ο Ιανουάριος έκλεισε πτωτικά καθότι η κυβέρνηση μοίρασε τις συντάξεις του Ιανουαρίου στις 21 Δεκεμβρίου, προκειμένου να τονώσει την κατανάλωση του τελευταίου μήνα του 2017 και να ενισχύσει τις επιδόσεις της οικονομίας. Απώτερη επιδίωξή της ήταν να επιτύχει στο στόχο της ανάπτυξης για την περυσινή χρονιά πλην αυτό, διατηρώντας ψηλά τον τζίρο του Δεκεμβρίου, ψαλίδισε τα έσοδα του Ιανουαρίου. «Ο κόσμος έπαψε να ψωνίζει στο τρίτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου, μη έχοντας άλλη ρευστότητα, αναμένοντας την καταβολή του επόμενου μισθού ή της σύνταξης για να προβεί σε νέες προμήθειες», σχολιάζουν στελέχη του κλάδου, δηλώνοντας την προσδοκία τους ότι η αγορά θα ομαλοποιηθεί από το Φεβρουάριο.

Ας δούμε, όμως, τι σχεδιάζουν φέτος οι ισχυροί του κλάδου, προκειμένου άλλοι να διατηρήσουν τα μερίδιά τους κι άλλοι να τα αυξήσουν. Ενδιαφέρον έχουν και οι προβλέψεις τους για την εξέλιξη των πωλήσεών τους.


Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη
Το δεύτερο μεγάλο στοίχημα του εγχειρήματός της για τη διάσωση του δικτύου της Μαρινόπουλος καλείται να επιτύχει φέτος η Σκλαβενίτης. Η αλυσίδα φέρεται κατά πληροφορίες να έχει καλύψει το στόχο πωλήσεων του 2017, γύρω στο 1 δισ. ευρώ, οπότε ανέβασε, λένε, τον πήχη των προσδοκιών της από τα 315 καταστήματα της Μαρινόπουλος που επανέφερε σε ομαλότητα και από τα δίκτυα των θυγατρικών της (Κύπρου, Παλαμάρης, Χαλκιαδάκης και Κρόνος) στο 1,3 δισ. ευρώ ετήσιο κύκλο εργασιών. Εφόσον επιβεβαιωθούν οι σχετικές πληροφορίες, ο ενοποιημένος τζίρος της εταιρείας το 2017 υπολογίζεται στα περίπου 2,5 δισ. ευρώ.

Η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη στον δεύτερο κύκλο του εγχειρήματός της θα επιδιώξει να αυξήσει τον τζίρο της κυρίως στην περιφέρεια, όπου ακόμη δεν έχει ανεβάσει τους ρυθμούς της στα επιθυμητά επίπεδα. Προκειμένου να τονώσει την επισκεψιμότητα των πελατών της και τα έσοδά της, ήδη διαφοροποιεί τη στρατηγική της επικοινωνίας της, απευθύνοντας τα μηνύματά της στις τοπικές κοινωνίες μέσω φυλλαδίων ή out door καταχωρήσεων. Παράλληλα, φέτος θα κλείσει τον κύκλο επαναξιολόγησης του δικτύου πωλήσεών της, προβαίνοντας στο κλείσιμο συνολικά 40 καταστημάτων (των 22 κατόπιν απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού), ώστε να αποφεύγεται ο «κανιβαλισμός» πωλήσεων μεταξύ καταστημάτων του ίδιου δικτύου. Σημειώνεται ότι η αναδιάρθρωση του δικτύου, που αποσκοπεί στην ενίσχυση των πιο αποδοτικών καταστημάτων, δεν θα οδηγήσει σε απολύσεις. Μετά την ολοκλήρωσή της η εταιρεία θα έχει υπό τον έλεγχό της 410 καταστήματα.

Η επιχείρηση δρομολογεί φέτος επενδύσεις για αναβαθμίσεις και ανακαινίσεις 100 καταστημάτων του νεοαποκτηθέντος πανελλήνιου δικτύου, έχοντας ήδη ανακαινίσει 120 καταστήματα μέσα στο 2017. Η αλυσίδα, θέτοντας ως προτεραιότητα την προάσπιση 21.000 θέσεων εργασίας, προχώρησε σε συνεργασία με τα πιο αντιπροσωπευτικά σωματεία του προσωπικού της για την από κοινού υπογραφή και υιοθέτηση μίας νέας επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης εργασίας, η οποία, μεταξύ άλλων, προβλέπει την εξασφάλιση των ήδη καταβαλλομένων αποδοχών του 80% περίπου των εργαζομένων, νέες αυξήσεις για χαμηλόμισθους εργαζομένους, που αντιστοιχούν περίπου στο 15% των εργαζομένων, και μειώσεις αποδοχών, με παράλληλη εφαρμογή προγράμματος επιβράβευσης (bonus), για τον εξορθολογισμό των αμοιβών περίπου χιλίων υψηλόβαθμων στελεχών της, που αντιστοιχούν στο 5% του προσωπικού της. Σημειώνεται ότι η εταιρεία τον τελευταίο χρόνο προσέλαβε 1.700 εργαζόμενους σε όλη την Ελλάδα.

ΑΒ Βασιλόπουλος
Περιορισμένες απώλειες της τάξης του 3% έναντι του 2016 κατέγραψε το 2017 στο τζίρο της η ΑΒ Βασιλόπουλος, διατηρώντας τα έσοδά της πάνω από τα 2,1 δισ. ευρώ, τα οποία έναντι του 2015 παρέμειναν αυξημένα κατά 8%. Επίσης, κράτησε περίπου το 70%-80% των μεριδίων αγοράς που κέρδισε το 2016, καθώς και των νέων πελατών που προήλθαν κατά βάση από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος. Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, πληροφορίες αναφέρουν ότι έως τον Ιούλιο η αλυσίδα αναμένει μικρή πτώση του τζίρου της, που θα προκληθούν από τη γενικότερη αναδιάρθρωση των εσόδων του κλάδου, στην οποία ωθεί ήδη από πέρυσι η διάσωση του δικτύου της Μαρινόπουλος. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η ΑΒ Βασιλόπουλος αναμένει στο δεύτερο εξάμηνο του έτους την επιστροφή της σε ανοδικούς ρυθμούς, που θα επιτρέψουν τη σταθεροποίηση των εσόδων της στο δωδεκάμηνο. Προκειμένου να εξασφαλιστεί το εν λόγω αποτέλεσμα, η ΑΒ Βασιλόπουλος θα υλοποιήσει και φέτος ένα γενναίο πρόγραμμα επέκτασης του δικτύου της, που περιλαμβάνει την οργάνωση και λειτουργία 14-15 εταιρικών σούπερ μάρκετ, 18 franchise ΑΒ Shop & Go (επιφάνειας 100-150τμ) και 6 ΑΒ Food Market, αλλά και ενός νέου ΕΝΑ Cash & Carry στην Αθήνα. Το φετινό επενδυτικό σχέδιο της αλυσίδας υπολογίζεται ότι θα υπερβεί τα 90 εκατ. ευρώ, ενώ θα προβλέπει και την αγορά οικοπέδου για τη δημιουργία νέου κέντρου logistics της εταιρείας στην Αττική. Αυτό αναμένεται ότι θα λειτουργήσει περί τα τέλη του 2019.


Lidl Hellas
Επενδύσεις που όπως εκτιμάται θα υπερβούν τα 80 εκατ. ευρώ δρομολογεί φέτος η Lidl Hellas, σχεδιάζοντας την οργάνωση νέων καταστημάτων (ένα ήδη εγκαινιάστηκε στην Αθήνα στο τέλος του προηγούμενου έτους και άλλα δύο θα ανοίξουν σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα), ολικές ανακαινίσεις, επεκτάσεις, κατεδαφίσεις και χτίσιμο εκ νέου καταστημάτων (όπως σε Κεφαλλονιά, Βέροια και Θεσσαλονίκη), εσωτερικές αναβαθμίσεις/ ανακαινίσεις καταστημάτων και μετακομίσεις, καθώς και αλλαγή θέσης υφιστάμενων καταστημάτων. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τις μετακομίσεις, ο βασικός στόχος τους είναι να εγκατασταθούν τα Lidl σε πιο κεντρικές περιοχές των μεγάλων πόλεων της χώρας.

Στο μεταξύ, προκειμένου η εταιρεία να βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία των πελατών της, θα επιμείνει επενδυτικά στη δημιουργία νέων καταστημάτων στα πρότυπα του καταστήματός της στον Άγιο Δημήτριο Αθήνας, που είναι το πρώτο διώροφο κατάστημά της όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά στην Ευρώπη. Επιπλέον, φέτος επενδύει σε νέο ταμειακό σύστημα, προκειμένου να εξασφαλίσει ταχύτερη και συντομότερη εξυπηρέτηση στους πελάτες της, αυτοματοποιώντας τις διαδικασίες στο κατάστημα μέσω οθονών αφής. Πρόκειται για επένδυση που θα υπερβεί τα 4,5 εκατ. ευρώ. Ακόμη μέσω ενός νέου εκπαιδευτικού συστήματος e-learning, οι συνεργάτες της Lidl Hellas θα έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν και να μετεκπαιδευτούν ταυτόχρονα στα 221 σημεία του δικτύου εν ώρα εργασίας, με την εφαρμογή σύγχρονων και αποτελεσματικών μεθόδων. Το κόστος αυτής της επένδυσης υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 εκατ. ευρώ.

Metro
Χρονιά έντονων εξελίξεων αναμένεται να είναι το 2018 για τη Metro. Η διοίκησή της καταρχήν υλοποιεί τη διαδικασία απορρόφησης της Αφοί Βερόπουλοι από τη μητρική, η οποία, με ημερομηνία μετασχηματισμού την 31η Δεκεμβρίου 2017, θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους. Επίσης, φέτος, θα ολοκληρωθεί η διαδικασία ανακαίνισης των υπολειπόμενων 40 καταστημάτων της προς απορρόφηση εταιρείας, ενώ από κοινού με τις ανάγκες για νέα καταστήματα, οι επενδύσεις του ομίλου θα ανέλθουν περίπου στα 40 εκατ. ευρώ.

Ο φετινός σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει, επίσης, την έναρξη σταδιακά παρεμβάσεων στο online κατάστημα της Metro, το welovesupermarket.gr, προκειμένου να διασυνδεθεί με τα My Market, αποτελώντας την e-εικόνα του φυσικού δικτύου της εταιρείας. Ακόμα έμφαση θα δοθεί στο δίκτυο της χονδρικής και ειδικότερα σε ό,τι αφορά την επέκταση των mini Metro Cash & Carry. Το πρώτο είναι ήδη σε λειτουργία στα Φιλιατρά. Θα ακολουθήσει ένα δεύτερο στη Ζάκυνθο, το πιθανότερο εντός του 2018. Στην Κύπρο το πρώτο κατάστημα χονδρικής εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο προς λειτουργία το 2019. Στο μεταξύ, το 2018 θα αρχίσει η επέκταση των αποθηκών της εταιρείας στη Βόρειο Ελλάδα (Γέφυρες), με σκοπό το διπλασιασμό των χώρων τους. Όταν ολοκληρωθεί η σχετική επένδυση στη Θεσσαλονίκη, θα αρχίσει η επέκταση των κεντρικών αποθηκών της Metro στα Οινόφυτα. Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του τζίρου της εταιρείας, εκτιμάται ότι θα κινηθεί ανοδικά και φέτος παρά τις πιέσεις της νέας Σκλαβενίτης, κυρίως λόγω της ωρίμανσης των καταστημάτων που προήλθαν από την Αφοί Βερόπουλοι, όπως και της προσθήκης στο δίκτυο νέων σούπερ μάρκετ.7

Μασούτης
Στη διατήρηση των κεκτημένων της, δηλαδή των πωλήσεων στις οποίες έκλεισε το 2017, στοχεύει για τη φετινή χρήση η Μασούτης. Ο σχεδιασμός της προβλέπει ότι ο συνολικός της τζίρος θα σταθεροποιηθεί στα περυσινά επίπεδα, ενώ σε συγκρίσιμη βάση, δηλαδή δίχως την επέκταση των υποδομών της, θα καταγράψει απώλειες της τάξης του 2,5%. Η διοίκηση της Μασούτης θεωρεί ότι και φέτος θα υπάρξουν πιέσεις στην οργανωμένη λιανική συνεπεία των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας, ενώ θα συνεχιστεί η αναδιάρθρωση των μεριδίων αγοράς, που επέφερε η διάσωση του δικτύου της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης. Σε κάθε περίπτωση η Μασούτης σχεδιάζει φέτος επενδύσεις συνολικής αξίας 20 εκατ. ευρώ, για ανακαινίσεις παλαιότερων καταστημάτων του δικτύου της, αλλά και την επέκτασή του με 10 νέες εμπορικές μονάδες.

Πέντε
Από τα νέα καταστήματά της αναμένει φέτος θετικό πρόσημο στο τζίρο της η Πέντε (σούπερ μάρκετ Γαλαξίας). Οι προβλέψεις της για την τρέχουσα χρήση αναφέρουν απώλειες εσόδων της τάξης του 4%-6% σε συγκρίσιμη βάση, ενώ με την προσθήκη των νέων σούπερ μάρκετ η αλυσίδα υπολογίζει ότι θα γυρίσει σε θετικό το σχετικό δείκτη, δίχως, όμως, να προσδιορίζει τη σχετική μεταβολή. Σημειώνεται ότι, βάσει των τελευταίων στοιχείων της εταιρείας, το δωδεκάμηνο του 2017 έκλεισε γι’ αυτήν με απώλειες 7% σε σχέση με το 2016 και όχι 5%, όπως αρχικά υπολόγιζε η διοίκησή της. Φέτος η Πέντε έχει δρομολογήσει την ίδρυση και λειτουργία 5 ή 6 νέων σούπερ μάρκετ στην Αθήνα και στην περιφέρεια. Στρατηγικά η αλυσίδα θα συνεχίσει να διατηρεί τις αποστάσεις της από τον ανταγωνισμό και τις κινήσεις συγκέντρωσης της αγοράς. Όπως σημειώνουν παράγοντες της εταιρείας, τα αποθεματικά της (κύριο και έκτακτα) επαρκούν, ώστε να τη διατηρήσουν στο «παιχνίδι» του ανταγωνισμού δίχως προβλήματα, φέτος και τα επόμενα χρόνια.


Market in
Περίοδο έντονης αναπτυξιακής δράσης διανύει την τελευταία διετία η Market In, βασίζοντας τη στρατηγική της στην ένταση του ρυθμού επέκτασης του δικτύου της κυρίως στην περιφέρεια. Για το σκοπό αυτό, μετά την κατάρρευση της Αφοί Καρυπίδη αποφάσισε να ελέγξει σταδιακά περί τα 43 σημεία πώλησης της βορειοελλαδικής αλυσίδας –ήδη φέρεται να απορρόφησε τα 22.

Φέτος η Market In προσβλέπει σε αύξηση των πωλήσεών της στα 320 εκατ. ευρώ, προσθέτοντας στο δίκτυό της 15 νέα σούπερ μάρκετ, για τα οποία θα δημιουργήσει περί τις 350 νέες θέσεις εργασίας. Οφέλη αναμένει από την ενεργοποίηση του κέντρου logistics, έκτασης 25.000τμ, που οργανώνει στη Θεσσαλονίκη και θα θέσει άμεσα σε λειτουργία, εντός του πρώτου τριμήνου του έτους. Το φετινό επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει τη διάθεση συνολικά 20 εκατ. ευρώ για την επέκταση του δικτύου πωλήσεών της, την ανακαίνιση 10 παλαιότερων καταστημάτων της και την οργάνωση των κεντρικών αποθηκών της στη Σίνδο.

Σημειώνεται ότι τα 22 νέα καταστήματα που δημιούργησε η εταιρεία πέρυσι, έδωσαν μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις της. Η αξία τους διαμορφώθηκε στα επίπεδα των 270 εκατ. ευρώ. Το 2017 η εταιρεία αύξησε το προσωπικό της κατά 415 νέες θέσεις εργασίας, στα 3.000 άτομα, ενώ συνολικά επένδυσε 20 εκατ. ευρώ για επέκταση, αναβάθμιση και υποστήριξη του δικτύου της στη Βόρεια Ελλάδα.

Bazaar
Έμφαση στη χονδρική, με τη δημιουργία νέων εμπορικών μονάδων, αλλά και στη λιανική πρόκειται να δώσει φέτος η Bazaar, η οποία, στο πλαίσιο αυτό, δρομολογεί την οργάνωση νέων cash & carry σε Βόλο και Σαντορίνη και 5-10 νέων σούπερ μάρκετ. Ο ακριβής αριθμός των σημείων λιανικής θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο θα εντοπιστούν ακίνητα με τις προδιαγραφές που θέτει η εταιρεία για τα καταστήματά της. Σημειώνεται ότι η Bazaar έχει ήδη εγκαινιάσει τη λειτουργία πέντε καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος, τα οποία έκλεισε η Σκλαβενίτης βάσει σχετικής απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Φέτος θα εντάξει στο δυναμικό της ένα ακόμη (το έκτο σε σειρά) στη Νέα Αγχίαλο.

Η διοίκηση της Bazaar προβλέπει φέτος πωλήσεις ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ έναντι 167 εκατ. ευρώ το 2017 (161 εκατ. ευρώ ο τζίρος της μητρικής εταιρείας και περίπου 6 εκατ. ευρώ της εταιρείας της Σάμου). Πρόκειται για θετική μεταβολή η οποία χαρακτηρίζεται εφικτή παρά τις πιέσεις του ανταγωνισμού, λόγω τόσο της επέκτασης του δικτύου όσο και τις δυναμικότερης τοποθέτησης της αλυσίδας στη χονδρική, μέσω της οποίας θα επιδιώξει να κερδίσει αυξημένα έσοδα εκμεταλλευόμενη την τουριστική ανάπτυξη.

ΕΛΟΜΑΣ
Το βαρύ πυροβολικό του, και ειδικότερα τον ισχυρό πόλο των αλυσίδων Προμηθευτική, Bazaar, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και ΣΥΝΚΑ ενισχύει φέτος ο ΕΛΟΜΑΣ, με την είσοδο στους κόλπους του και της Market In. Η σχετική συμφωνία θα ανεβάσει, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, το συνολικό του τζίρο πάνω από 2 δισ. ευρώ, εφόσον προσμετρηθεί και η συνεργασία του με τον όμιλο αγορών Αστέρας. Κατά τα άλλα, ο ΕΛΟΜΑΣ θα επιμείνει και διαφημιστικά, αλλά και με τα private label προϊόντα να ενισχύει τη θέση του στον κλάδο. Πόντους αναμένει ότι θα κερδίσει, εξάλλου, από την ενεργοποίηση της συμφωνίας Αστέρα-Spar για την προώθηση του διεθνούς σήματος από το δίκτυο του ελληνικού ομίλου αγορών, με προϊόντα σήματος Spar, όπως και με τη λειτουργία των πρώτων καταστημάτων με το ίδιο brand.

ΕΛΕΤΑ
Με στόχο την αύξηση των εμπορικών του μονάδων περίπου κατά 40 πορεύεται φέτος ο όμιλος αγορών ΕΛΕΤΑ, έχοντας ήδη εγγράψει στο δυναμικό του τρεις νέες εταιρείες. Πέρυσι, αναδιάρθρωσε το δυναμικό του, ενώ ενέγραψε στη λίστα μελών του 39 νέα ΑΦΜ, στα οποία αντιστοιχούν 42 σημεία πώλησης. Το 2017 έκλεισε για τον όμιλο αγορών με δυναμικό 400 επιχειρήσεων-μελών του, που ελέγχουν 520 καταστήματα.

Spar
Την πρώτη γνωριμία της με την ελληνική αγορά κάνει φέτος η Spar Hellas, έχοντας στα σχέδιά της την εγκαινίαση στη διάρκεια του έτους περισσότερων από 80 καταστήματα σήματος Spar. Στόχος της είναι να δημιουργήσει τη βάση, στην οποία θα στηρίξει τη σταδιακή οργάνωση ενός διευρυμένου δικτύου καταστημάτων Spar, που θα προέλθουν από σούπερ μάρκετ μελών, αφενός, του ομίλου Αστέρα και, αφετέρου, του ομίλου Mesis, που θα επανατοποθετηθούν στην αγορά ως Spar, όπως και από καταστήματα τρίτων επιχειρηματιών, με τους οποίους θα επιδιώξει να συνεργαστεί η Spar Hellas μελλοντικά. Παράλληλα, θα συνεχίσει να τοποθετεί προϊόντα Spar στα καταστήματα μελών του Αστέρα, με τον οποίο συνεργάζεται και μετοχικά. Κατά τη διάρκεια του έτους θα υπογράψει τις πρώτες συμφωνίες για παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Spar στην Ελλάδα. Σημειώνεται ότι η εταιρεία θα επιδιώξει να ανοίξει το διεθνές δίκτυο του ομίλου Spar στους Έλληνες παραγωγούς, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της εξαγωγικής τους δράσης.

σελφ σερβις (T. 480)
« 1 2 3 4 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION