σελφ σερβις - BAZAAR: Στόχος οι μηδενικές απώλειες

Δευτέρα, 18 Δεκεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

BAZAAR: Στόχος οι μηδενικές απώλειες

23 Οκτωβρίου 2017 | 12:08 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Άμυνες κατά του ισχυρού ανταγωνισμού, του αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος, αλλά και των μικρομεσαίων δυνάμεων του οργανωμένου λιανεμπορίου δημιουργεί η Bazaar, η οποία φέτος χάνει τους έντονα ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης των δύο προηγουμένων ετών. Πάντως, η «δύσκολη χρονιά» για την εταιρεία αναμένεται το 2018, οπότε η «ωρίμαση» των διευρυμένων δικτύων Σκλαβενίτης και My market θα πιέζει όλη την αγορά...

H ανακατανομή του κλαδικού τζίρου, μετά την ενεργοποίηση της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, η οποία διαχειρίζεται το δίκτυο που ανήκε στη Μαρινόπουλος, και την ενσωμάτωση του δικτύου της Αφοί Βερόπουλοι στη Metro, ασκεί πιέσεις στα οικονομικά μεγέθη της Bazaar. Έτσι, η διοίκησή της κατεβάζει σε «ουδέτερη ζώνη» τον πήχη της ανάπτυξής της φέτος, με την ελπίδα ότι ο τζίρος της θα παραμένει σταθερός έναντι του 2016, που απεδείχθη αναπτυξιακά μια πολύ καλή χρονιά γι’ αυτήν.

Τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας δείχνουν ότι σε οργανική ή, αλλιώς, σε συγκρίσιμη βάση ο τζίρος της μετρά απώλειες. Ειδικότερα, τον Αύγουστο έκλεισε με πτώση της τάξης του 7% έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα, ο Ιούλιος επίσης εξελίχθηκε πτωτικά σε ποσοστό 8%, ενώ στο οκτάμηνο οι μέσες απώλειες εσόδων διαμορφώθηκαν στο επίπεδο του 3,5%. Αν κάτι φέτος δημιουργεί την ελπίδα μιας τελικής εξισορρόπησης είναι τα νέα καταστήματα Bazaar, τα οποία συγκρατούν την αλυσίδα σε μηδενικές απώλειες εσόδων. Αυτός, εξάλλου, είναι ο στόχος της διοίκησής της για το δωδεκάμηνο.

Ειδικότερα, όπως εκτιμά, στο κλείσιμο του έτους δεν θα απωλέσει έσοδα σε σχέση με το επίπεδο επιδόσεών της πέρυσι, παρά το γεγονός μάλιστα ότι, βάσει των προβλέψεών της, έως το τέλος του έτους οι απώλειες εσόδων σε συγκρίσιμη βάση θα έχουν φθάσει στο 10% μηνιαίως. Την «τρύπα» αυτή στα έσοδά της θα την καλύψουν, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, τα οκτώ νέα φετινά καταστήματά της –τα περισσότερα ήδη έχουν εγκαινιαστεί–, με την εισφορά νέου τζίρου. Πρόκειται για σούπερ μάρκετ που στεγάζονται σε ενοικιαζόμενους χώρους, οπότε η οργάνωσή τους δεν κοστίζει ιδιαίτερα στην αλυσίδα ούτε από άποψη χρήματος ούτε από άποψη χρόνου. Η διοίκησή της υπογραμμίζει με έμφαση την ταχύτητα αντιδράσεων της εταιρείας στις εξελίξεις του ανταγωνισμού.

ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΟ 2018
«Η ευελιξία που μας χαρακτηρίζει και τα γρήγορα αντανακλαστικά μας μάς δίνουν σήμερα τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε τις αρνητικές για τα μικρομεσαία δίκτυα εξελίξεις στον κλάδο μας», αναφέρει στέλεχός της στο σελφ σέρβις, προσθέτοντας ότι «για το 2017 ο στόχος μας είναι οι πωλήσεις μας να διατηρηθούν στο ύψος των 160 εκατ. ευρώ και η καθαρή κερδοφορία της να διαμορφωθεί κοντά στα επίπεδα της περυσινής χρονιάς, να κλείσει δηλαδή στα 1,5 εκατ. ευρώ έναντι 1,7 εκατ. ευρώ το 2016».

Πάντως, η «δύσκολη χρονιά» για την εταιρεία δεν θα είναι η φετινή, αλλά το 2018, καθώς, όπως σχολιάζεται από τη διοίκησή της, τότε θα έχουν «ωριμάσει» τα διευρυμένα μετά τις εξαγορές δίκτυα της Σκλαβενίτης και της Metro, ευρισκόμενα σε πλήρη ανάπτυξη. Τότε, λοιπόν, αναμένεται ότι θα ασκηθούν οι μεγαλύτερες πιέσεις στο σύνολο της αγοράς, σχολιάζουν στελέχη της, προσθέτοντας ότι, στο πλαίσιο των αντιδράσεών της η εταιρεία, θα επιμείνει επενδυτικά στη δημιουργία νέων καταστημάτων, θα βελτιώσει περαιτέρω το λειτουργικό της κόστος, ενώ μέσω του ΕΛΟΜΑΣ θα επιδιώξει να αναβαθμίσει –όπου αυτό είναι εφικτό– τις ετήσιες συμφωνίες με τις προμηθεύτριες εταιρείες, εκπέμποντάς τους το μήνυμα ότι η τάση του κλάδου προς ολιγοπωλιακές μορφές δεν είναι προς το συμφέρον κανενός.

σελφ σερβις (T. 475)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION