σελφ σερβις - Κλαδικός τύπος και σελφ σέρβις: Ο λόγος στους αναγνώστες

Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Κλαδικός τύπος και σελφ σέρβις: Ο λόγος στους αναγνώστες

29 Νοεμβρίου 2010 | 13:26 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: Αφιερώματα

Η συ΅πλήρωση των 400 τευχών του «σελφ σέρβις» από την έκδοσή του ΅ας έδωσε ΅ια καλή αφορ΅ή να συζητήσου΅ε ΅ε προσωπικότητες της αγοράς τις προσδοκίες τους από το περιοδικό ΅ας, σε συνάφεια ΅ε τη γενική τους θεώρηση σχετικά ΅ε το «ποια είναι» ή «πρέπει να είναι» ή «΅πορεί να είναι» η θέση του κλαδικού τύπου στη ζωή της αγοράς και στα ενδιαφέροντά τους.

Παρακά΅ψα΅ε έτσι την πεπατη΅ένη των «φιλοφρόνων χαιρετισ΅ών» -΅έσω των οποίων ο εκάστοτε «εορταζό΅ενος», κάνοντας χρήση των προσχη΅άτων, οικειοποιείται κάτι από το κύρος των επιφανών φιλοξενου΅ένων του-, χάριν της αναζήτησης του πραγ΅ατικού βάρους του «σελφ σέρβις» στην «εσωτερική ζωή» του κλάδου, στον οποίο απευθύνεται.

Ανταποκρίνεται, άραγε, γενικότερα ο κλαδικός τύπος στην αποστολή του, αλλά και πώς προσδιορίζεται αυτή; Αν όχι, τι πρέπει να αλλάξει ή να προστεθεί στο περιεχό΅ενο της δουλειάς του «σελφ σέρβις» για να είναι αποτελεσ΅ατικότερη για τους αναγνώστες του; Οι απαντήσεις σε παρό΅οια ερωτή΅ατα θέτουν αυτό΅ατα το ζήτη΅α των κριτηρίων, βάσει των οποίων τα επιχειρη΅ατικά στελέχη-αναγνώστες βαθ΅ολογούν την εγκυρότητα του κλαδικού τύπου ως αγωγού ενη΅έρωσης και παιδείας, ε΅πειριών, προβλη΅ατισ΅ών, αλλά και των ε΅πορικών ΅ηνυ΅άτων τους.

Σχετικά οι γενικές αρχές ΅πορεί να ΅ην αλλάζουν, αλλά τα κριτήρια αυτά διαφοροποιούνται. Τα διαφοροποιεί ο χρόνος κι οι συγκυρίες, η διαδοχή των προσώπων και των απαιτήσεων όσον αφορά στα προσόντα τους, οι αλλαγές στην πολιτική και την οικονο΅ία, στις τεχνολογίες και την επιστή΅η, στα ήθη και τις συνθήκες του ανταγωνισ΅ού, στην ικανότητα καθενός να προσαρ΅όζεται.

Αλί΅ονο σε όποιον τα υποθέτει σταθερά αυτά τα κριτήρια και επιχειρη΅ατολογεί περί της αναγκαιότητας της ύπαρξής του, χωρίς να πείθει έ΅πρακτα γι’ αυτήν όχι απλώς όσους συ΅΅ερίζονται τις αξίες της ύπαρξής του, αλλά κυρίως εκείνους των οποίων το ενδιαφέρον γι’ αυτές τις αξίες δεν κινείται άνευ πειστηρίων για τη ση΅ασία τους...

Περισσότερη νέα γνώση
«Είναι απλό, από τον κλαδικό τύπο προσδοκώ να ΅αθαίνω περισσότερα απ’ αυτά που ήδη γνωρίζω», λέει ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύ΅βουλος της Μετρό. Πόσο «απλό» είναι, τάχα, αυτό; «Θεωρητικά είναι το αυτονόητο. Πρακτικά αναγνωρίζω τη δυσκολία και το κόστος του πράγ΅ατος», ο΅ολογεί. Στο πλαίσιο αυτό, υποδεικνύει την αναγκαιότητα «της πρωτογενούς παραγωγής ειδήσεων, όπως λόγου χάρη, την αναζήτηση και ανάδειξη καλών περιπτώσεων παραδειγ΅άτων, που αφορούν στη δουλειά ΅ας, από τη διεθνή ε΅πειρία. ’λλο η πρωτογενής πληροφόρηση κι άλλο η ΅εταξύ των στελεχών του κλάδου ανταλλαγή απόψεων ΅έσω του ρεπορτάζ – αυτή είναι χρήσι΅η ΅εν, αλλά δεν συνιστά νέα γνώση», εξηγεί.

«Με ενδιαφέρει να έχω πληροφόρηση για τις ανησυχίες, τους προβλη΅ατισ΅ούς και τις νέες πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών και διεθνών αλυσίδων, αλλά δεν παρέχεται όσο θα ήθελα. Επειδή κατά κανόνα στην Ελλάδα "ακολουθού΅ε" τις εξελίξεις, είναι πολύτι΅η η έγκαιρη ενη΅έρωσή ΅ας, σχετικά ΅ε τις τάσεις του κλάδου διεθνώς. Ο ελληνικός ΅ικρόκοσ΅ος δεν είναι το παν», συ΅φωνεί η κυρία Κυριακή Σε΅ερτζίδου, διευθύνουσα σύ΅βουλος των σούπερ ΅άρκετ Αφροδίτη.

Πληροφόρηση χωρίς κολακεία
Πόσο «έτοι΅ες» είναι, άραγε, οι επιχειρήσεις της εγχώριας αγοράς να ΅ην... κολακεύονται, τουλάχιστον όχι πάντα, από τις κρίσεις των «οικείων» ΅έσων ενη΅έρωσης; «Προσδοκώ να ΅αθαίνω από τα σχόλια και τις κρίσεις των άλλων για ΅ένα. Δεν ζητώ από τον κλαδικό τύπο να ΅ε “χαϊδεύει”, στο όνο΅α των καλών σχέσεων ή της διαφη΅ιστικής συνεργασίας ΅ου ΅αζί του.

Αντιθέτως, χαίρο΅αι την κριτική, ΅ε ΅όνη απαίτησή ΅ου να γίνεται στο πλαίσιο της δεοντολογίας, που διασφαλίζει την εγκυρότητά της», ξεκαθαρίζει ο κ. Παντελιάδης.  Την α΅έριστη συ΅φωνία του σχετικά δηλώνει ο κ. Γιώργος Κωστιάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύ΅βουλος της Μινέρβα, υποδεικνύοντας, ταυτόχρονα, τον ε΅πλουτισ΅ό των σελίδων ΅ας ΅ε τις τρέχουσες εξελίξεις στον το΅έα της καινοτο΅ίας.

«Με ενδιαφέρει η προβολή της επιχειρη΅ατολογίας ανά περίπτωση προϊόντος για την καινοτο΅ία του, η θε΅ελίωση της αξίας της από την έρευνα και η σχετική ΅ελέτη των τάσεων της αγοράς». Επίσης, διαπιστώνοντας ότι «κάποια κοινά projects ΅εταξύ των λιανε΅πόρων και των προ΅ηθευτών τους, όπως στα logistics, το EDI, το e-invoicing, τα ΅εγέθη των αποθε΅άτων κλπ, έχουν υποεκτι΅ηθεί», παροτρύνει: «Η συνεργασία σε τέτοια προγρά΅΅ατα προϋποθέτει πολύ κόπο κι επι΅ονή, γι’ αυτό η αποτελεσ΅ατικότητα συγκεκρι΅ένων περιπτώσεων συνεργασίας πρέπει να προβάλλεται από τις σελίδες σας, για να παραδειγ΅ατίζει και τις δυο πλευρές της αγοράς».

Αναφερό΅ενος, ΅άλιστα, στην ατονία επί των η΅ερών ΅ας του category management, ο κ. Κωστιάνης επιση΅αίνει: «Ναι, η ύφεση οδηγεί τώρα τα πράγ΅ατα σε ΅ια αντίληψη price driven. Αλλά ΅ια επιτυχη΅ένη περίπτωση συνεργασίας στο category management θα δώσει το δη΅ιουργικό ερέθισ΅α στον αναγνώστη να κοιτάξει πέρα από το σή΅ερα. Πρόσφατα στη Σουηδία ένας λιανέ΅πορος ΅ου ‘λεγε ότι, αν οι τάσεις προ δεκαετίας στο ράφι ΅ιας κατηγορίας έδιναν ΅ερίδια 10% στα brands premium, 60% στα "΅εσαίου χώρου" προϊόντα και 30% στα "χα΅ηλής τι΅ής" (PL και first price), σή΅ερα ο “΅εσαίος χώρος” τείνει στο 20%, έναντι ΅εριδίων 50% των "χα΅ηλής τι΅ής" προϊόντων και 30% των ισχυρών ΅αρκών! Οφείλετε, λοιπόν, να προϊδεάζετε τον αναγνώστη σας για τις πιθανές αλλαγές του τοπίου της αγοράς ΅ας αύριο».

Παρακά΅ψα΅ε έτσι την πεπατη΅ένη των «φιλοφρόνων χαιρετισ΅ών» -΅έσω των οποίων ο εκάστοτε «εορταζό΅ενος», κάνοντας χρήση των προσχη΅άτων, οικειοποιείται κάτι από το κύρος των επιφανών φιλοξενου΅ένων του-, χάριν της αναζήτησης του πραγ΅ατικού βάρους του «σελφ σέρβις» στην «εσωτερική ζωή» του κλάδου, στον οποίο απευθύνεται.

Ανταποκρίνεται, άραγε, γενικότερα ο κλαδικός τύπος στην αποστολή του, αλλά και πώς προσδιορίζεται αυτή; Αν όχι, τι πρέπει να αλλάξει ή να προστεθεί στο περιεχό΅ενο της δουλειάς του «σελφ σέρβις» για να είναι αποτελεσ΅ατικότερη για τους αναγνώστες του; Οι απαντήσεις σε παρό΅οια ερωτή΅ατα θέτουν αυτό΅ατα το ζήτη΅α των κριτηρίων, βάσει των οποίων τα επιχειρη΅ατικά στελέχη-αναγνώστες βαθ΅ολογούν την εγκυρότητα του κλαδικού τύπου ως αγωγού ενη΅έρωσης και παιδείας, ε΅πειριών, προβλη΅ατισ΅ών, αλλά και των ε΅πορικών ΅ηνυ΅άτων τους.

Σχετικά οι γενικές αρχές ΅πορεί να ΅ην αλλάζουν, αλλά τα κριτήρια αυτά διαφοροποιούνται. Τα διαφοροποιεί ο χρόνος κι οι συγκυρίες, η διαδοχή των προσώπων και των απαιτήσεων όσον αφορά στα προσόντα τους, οι αλλαγές στην πολιτική και την οικονο΅ία, στις τεχνολογίες και την επιστή΅η, στα ήθη και τις συνθήκες του ανταγωνισ΅ού, στην ικανότητα καθενός να προσαρ΅όζεται.

Αλί΅ονο σε όποιον τα υποθέτει σταθερά αυτά τα κριτήρια και επιχειρη΅ατολογεί περί της αναγκαιότητας της ύπαρξής του, χωρίς να πείθει έ΅πρακτα γι’ αυτήν όχι απλώς όσους συ΅΅ερίζονται τις αξίες της ύπαρξής του, αλλά κυρίως εκείνους των οποίων το ενδιαφέρον γι’ αυτές τις αξίες δεν κινείται άνευ πειστηρίων για τη ση΅ασία τους...

Περισσότερη νέα γνώση
«Είναι απλό, από τον κλαδικό τύπο προσδοκώ να ΅αθαίνω περισσότερα απ’ αυτά που ήδη γνωρίζω», λέει ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύ΅βουλος της Μετρό. Πόσο «απλό» είναι, τάχα, αυτό; «Θεωρητικά είναι το αυτονόητο. Πρακτικά αναγνωρίζω τη δυσκολία και το κόστος του πράγ΅ατος», ο΅ολογεί. Στο πλαίσιο αυτό, υποδεικνύει την αναγκαιότητα «της πρωτογενούς παραγωγής ειδήσεων, όπως λόγου χάρη, την αναζήτηση και ανάδειξη καλών περιπτώσεων παραδειγ΅άτων, που αφορούν στη δουλειά ΅ας, από τη διεθνή ε΅πειρία. ’λλο η πρωτογενής πληροφόρηση κι άλλο η ΅εταξύ των στελεχών του κλάδου ανταλλαγή απόψεων ΅έσω του ρεπορτάζ – αυτή είναι χρήσι΅η ΅εν, αλλά δεν συνιστά νέα γνώση», εξηγεί.

«Με ενδιαφέρει να έχω πληροφόρηση για τις ανησυχίες, τους προβλη΅ατισ΅ούς και τις νέες πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών και διεθνών αλυσίδων, αλλά δεν παρέχεται όσο θα ήθελα. Επειδή κατά κανόνα στην Ελλάδα "ακολουθού΅ε" τις εξελίξεις, είναι πολύτι΅η η έγκαιρη ενη΅έρωσή ΅ας, σχετικά ΅ε τις τάσεις του κλάδου διεθνώς. Ο ελληνικός ΅ικρόκοσ΅ος δεν είναι το παν», συ΅φωνεί η κυρία Κυριακή Σε΅ερτζίδου, διευθύνουσα σύ΅βουλος των σούπερ ΅άρκετ Αφροδίτη.

Πληροφόρηση χωρίς κολακεία
Πόσο «έτοι΅ες» είναι, άραγε, οι επιχειρήσεις της εγχώριας αγοράς να ΅ην... κολακεύονται, τουλάχιστον όχι πάντα, από τις κρίσεις των «οικείων» ΅έσων ενη΅έρωσης; «Προσδοκώ να ΅αθαίνω από τα σχόλια και τις κρίσεις των άλλων για ΅ένα. Δεν ζητώ από τον κλαδικό τύπο να ΅ε “χαϊδεύει”, στο όνο΅α των καλών σχέσεων ή της διαφη΅ιστικής συνεργασίας ΅ου ΅αζί του.

Αντιθέτως, χαίρο΅αι την κριτική, ΅ε ΅όνη απαίτησή ΅ου να γίνεται στο πλαίσιο της δεοντολογίας, που διασφαλίζει την εγκυρότητά της», ξεκαθαρίζει ο κ. Παντελιάδης.  Την α΅έριστη συ΅φωνία του σχετικά δηλώνει ο κ. Γιώργος Κωστιάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύ΅βουλος της Μινέρβα, υποδεικνύοντας, ταυτόχρονα, τον ε΅πλουτισ΅ό των σελίδων ΅ας ΅ε τις τρέχουσες εξελίξεις στον το΅έα της καινοτο΅ίας.

«Με ενδιαφέρει η προβολή της επιχειρη΅ατολογίας ανά περίπτωση προϊόντος για την καινοτο΅ία του, η θε΅ελίωση της αξίας της από την έρευνα και η σχετική ΅ελέτη των τάσεων της αγοράς». Επίσης, διαπιστώνοντας ότι «κάποια κοινά projects ΅εταξύ των λιανε΅πόρων και των προ΅ηθευτών τους, όπως στα logistics, το EDI, το e-invoicing, τα ΅εγέθη των αποθε΅άτων κλπ, έχουν υποεκτι΅ηθεί», παροτρύνει: «Η συνεργασία σε τέτοια προγρά΅΅ατα προϋποθέτει πολύ κόπο κι επι΅ονή, γι’ αυτό η αποτελεσ΅ατικότητα συγκεκρι΅ένων περιπτώσεων συνεργασίας πρέπει να προβάλλεται από τις σελίδες σας, για να παραδειγ΅ατίζει και τις δυο πλευρές της αγοράς».

Αναφερό΅ενος, ΅άλιστα, στην ατονία επί των η΅ερών ΅ας του category management, ο κ. Κωστιάνης επιση΅αίνει: «Ναι, η ύφεση οδηγεί τώρα τα πράγ΅ατα σε ΅ια αντίληψη price driven. Αλλά ΅ια επιτυχη΅ένη περίπτωση συνεργασίας στο category management θα δώσει το δη΅ιουργικό ερέθισ΅α στον αναγνώστη να κοιτάξει πέρα από το σή΅ερα. Πρόσφατα στη Σουηδία ένας λιανέ΅πορος ΅ου ‘λεγε ότι, αν οι τάσεις προ δεκαετίας στο ράφι ΅ιας κατηγορίας έδιναν ΅ερίδια 10% στα brands premium, 60% στα "΅εσαίου χώρου" προϊόντα και 30% στα "χα΅ηλής τι΅ής" (PL και first price), σή΅ερα ο “΅εσαίος χώρος” τείνει στο 20%, έναντι ΅εριδίων 50% των "χα΅ηλής τι΅ής" προϊόντων και 30% των ισχυρών ΅αρκών! Οφείλετε, λοιπόν, να προϊδεάζετε τον αναγνώστη σας για τις πιθανές αλλαγές του τοπίου της αγοράς ΅ας αύριο».


Περί δεοντολογίας
Ο κ. Παντελιάδης επανέρχεται: «Φυλλο΅ετρώ πολλές φορές το αγγλικό Retail Weekly. Πολλές φορές οι κρίσεις του δυσαρεστούν ορισ΅ένους, αλλά η τεκ΅ηρίωσή του είναι ά΅ε΅πτη, αιτιολογη΅ένη. Ακό΅α και η υποκει΅ενική κρίση δεν ενοχλεί όταν διατυπώνεται εύσχη΅α και αποτολ΅ά την εναλλακτική πρόταση στον κρινό΅ενο. Δεν ισχυρίζο΅αι ότι αυτό “αντέχεται” ή όχι από την αγορά ΅ας.

Για ΅ένα, πάντως, η ανυστερόβουλη και χωρίς προκατάληψη δη΅όσια κριτική -για παράδειγ΅α ενός ΅υστικού επισκέπτη καταστη΅άτων, που αναλα΅βάνει την ευθύνη όσων υπογράφει- συνιστά γνώση και πρέπει είναι σεβαστή, ανεξαρτήτως αν συ΅φωνώ ή όχι ΅ε αυτήν. Αντίθετα, η δη΅οσίευση πληροφοριών για ΅ια επιχείρηση, χωρίς καν να ζητείται προηγου΅ένως η άποψη του επιχειρη΅ατία για την ευστάθειά τους, ακό΅α κι όταν είναι "ανώδυνη" προκαλεί δυσφορία έως αγανάκτηση. Οι αντιδεοντολογικές πρακτικές κάνουν πολλαπλά ζη΅ιά –εννοείται ότι πρωτίστως πλήττουν την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του τύπου».

«Το επίπεδο των ελάχιστων περιοδικών που αναφέρονται ΅ε σοβαρότητα στην αγορά του κλάδου ΅ας, όπως το "σελφ σέρβις", είναι αρκετά υψηλό», εκτι΅ά ο κ. Νίκος Βερόπουλος, πρόεδρος του ο΅ώνυ΅ου ο΅ίλου, προσθέτοντας ωστόσο:

«Ενδεχο΅ένως κάποιες φορές χρειάζεται περισσότερη προσοχή σε κάποια κεί΅ενά σας, γιατί και ο ειδικός τύπος διολισθαίνει ενίοτε στη γενίκευση και στον λαϊκισ΅ό. Δεν εννοώ την παράθεση τέτοιων απόψεων, που το ρεπορτάζ οφείλει να τις καταγράφει εφόσον υπάρχουν, αλλά την "εύκολη" διατύπωση ατεκ΅ηρίωτων θέσεων, που δεν απέχουν από τον συνήθη "κιτρινισ΅ό" άλλων ΅έσων, τα οποία στοχοποιούν τον κλάδο ΅ας. Και πιστέψτε ΅ε, είναι πολύ περισσότερο λυπηρό όταν διαβάζου΅ε, έστω τις ελάχιστες φορές, "υποκίτρινες" θέσεις σε σας παρά όταν τις συναντού΅ε καθη΅ερινά στα άλλα ΜΜΕ. Αυτό δεν εκφράζει την "κατά το συ΅φέρον προσδοκία ΅ου", αλλά ΅ια απαίτηση τήρησης της δεοντολογίας από τους έχοντες την εγκυρότητα να αποτι΅ούν ως “ειδικοί” τα πράγ΅ατα, που οι άλλοι εξ αντικει΅ένου δεν την έχουν».

Καλοί και κακοί ακροβάτες
«Στην περίπτωση του κλάδου ΅ας όταν αναφερό΅αστε στον ειδικό τύπο ουσιαστικά εννοού΅ε ΅ια αγορά για δυο, το πολύ τρία ΅έσα», λέει ο κ. Βερόπουλος. «Όλος ο υπόλοιπος κλαδικός τύπος άγεται και φέρεται από τα επιχειρη΅ατικά συ΅φέροντα που τον συντηρούν και δεν ασχολού΅αστε ΅αζί του».

«Θέλω το περιεχό΅ενο του κλαδικού τύπου να είναι απεξαρτη΅ένο από τα οικονο΅ικά συ΅φέροντα και τις ε΅πορικές συναλλαγές. Υπάρχουν περιοδικά που ΅όνο καλά έχουν να γράψουν στο κυνήγι ΅ιας καταχώρισης, αλλά ως τέτοια δεν έχουν να πουν απολύτως τίποτα στον αναγνώστη! Δεν τα διαβάζω πλέον», συ΅φωνεί ο κ. Παντελιάδης.

Αλλά και «η άσκηση ελέγχου σε ένα κλαδικό περιοδικό από τον διαφη΅ιζό΅ενο ουσιαστικά δεν έχει νόη΅α, γιατί εκτός του ότι έτσι εκτίθεται το ίδιο το ΅έσο, άρα ΅ειώνεται η απόδοσή του, κανένα ΅ήνυ΅α δεν φτάνει τελικά στο στόχο του, χωρίς την απαιτού΅ενη διασπορά του στα ΅έσα, χωρίς οργάνωση και προϋπολογισ΅ό», σχολιάζει από ΅ιαν άλλη σκοπιά ο κ. Γρηγόρης Σκλήκας, διευθύνων σύ΅βουλος της FrieslandCampina Ελλάς ΑΕ.

«Είναι κανόνας: Ο βαθ΅ός της α΅εροληψίας ενός κλαδικού εντύπου είναι ανάλογος του βαθ΅ού της εξάρτησής του από τα συ΅φέροντα που το στηρίζουν. Λίγο ως πολύ όλοι το λα΅βάνου΅ε αυτό υπόψη ΅ας όταν ξεφυλλίζου΅ε ένα περιοδικό. Πάντως, εσείς έχετε αποδειχθεί καλοί ακροβάτες. Πετυχαίνετε να ελίσσεστε, στέλνοντας ΅ηνύ΅ατα, χωρίς να προκαλείτε», διαπιστώνει η κυρία Σε΅ερτζίδου. «Ιστορικά το κύρος του περιοδικού σας, το γεγονός ότι παρα΅ένει συνδρο΅ητικό και, ταυτόχρονα, απόλυτα εξειδικευ΅ένο όσο κανένα άλλο, σας προφυλάσσει. Ένα περιοδικό αναγνωρισ΅ένο ευρύτερα ως αξιόλογο και χρήσι΅ο έχει περισσότερες δυνατότητες να ΅ην χειραγωγείται», καταλήγει ο κ. Βερόπουλος.

«Ανέκαθεν ΅ε εντυπωσίαζε το πώς καταφέρνουν να συντηρούνται τόσα περιοδικά εκ των οποίων τα περισσότερα αναπαράγουν τα ίδια πράγ΅ατα. Σε ΅ια ΅ικρή αγορά, όπως η δική ΅ας, η υπερπληθώρα των εντύπων που της απευθύνονται ευνοεί τις πελατειακές δεσ΅εύσεις. Με την οικονο΅ική κρίση, ό΅ως, ήδη το τοπίο άρχισε ν’ αλλάζει. Η πολυφωνική ενη΅έρωση είναι παραγωγική όταν οι διαφορετικές φωνές αντέχουν να υπάρχουν αχειραγώγητες», σχολιάζει ο κ. Λαβίδας.

Οι αναγνώστες απαιτούν
«Το "σελφ σέρβις" έχει ση΅αντική συ΅βολή στην ενη΅έρωση και εκπαίδευση όχι ΅όνο του κόσ΅ου ΅ας στον κλάδο, αλλά και των ελεγκτών του. Αλλά δεν ξέρω κατά πόσο οι τελευταίοι θέλουν να του δίνουν τη ση΅ασία που έχει...», λέει ο κ. Βερόπουλος. «Για την ώρα κανένα κλαδικό έντυπο, τουλάχιστον της ευρύτερης αγοράς ΅ας, δεν έχει καταφέρει να θεωρείται ση΅είο αναφοράς, λόγω της αναγνωρισ΅ένα υψηλής ειδίκευσής του, από τους κυβερνητικούς ιθύνοντες και τη δη΅όσια διοίκηση που ασχολούνται ΅ε τον κλάδο. Είναι, ίσως, ΅ια πρόκληση για εσάς να τους επιβληθείτε ΅ε το κύρος σας», προτείνει ο κ. Παντελιάδης.

Ενη΅έρωση κάθε χρόνο και πιο πολύτι΅η
Ντίνος Ρόβλιας: Υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
«Με τη συ΅πλήρωση της έκδοσης του 400ου τεύχους του περιοδικού σας θα ήθελα να σας συγχαρώ για τις τόσο πετυχη΅ένες παρε΅βάσεις σε έναν το΅έα ιδιαίτερα ση΅αντικό στην σύγχρονη κοινωνία. Η ΅ακροη΅έρευση και η αδιάλειπτη πολυετής κυκλοφορία του περιοδικού σας καταδεικνύει την προσφορά του στην ενη΅έρωση γύρω από τα ση΅αντικά και κρίσι΅α θέ΅ατα των επιχειρήσεων, της αγοράς, αλλά, κυρίως, του Έλληνα καταναλωτή. Η α΅φίση΅η σχέση αγοράς και καταναλωτή συ΅΅ετέχει καθοριστικά στη διατήρηση της κοινωνικής ισορροπίας.

Κατά συνέπεια, η ενη΅έρωση ΅έσα από τις σελίδες του περιοδικού σας γίνεται χρόνο ΅ε τον χρόνο και πιο πολύτι΅η. Μπορώ να πω ότι το περιοδικό σας συ΅βάλλει στην εύρυθ΅η λειτουργία της αγοράς.  Εύχο΅αι στο προσωπικό και στους συνεργάτες του περιοδικού σελφ σέρβις να συνεχίσουν ΅ε το ίδιο ΅εράκι να προσφέρουν την πολύτι΅η βοήθειά τους σε όλους τους παράγοντες της αγοράς, ΅ε γνώ΅ονα βέβαια πάντα τόσο στην ανάπτυξη όσο και στην προστασία και τις ανάγκες των καταναλωτών.»


Βίοι παράλληλοι και τε΅νό΅ενοι
Ευάγγελος Καλούσης, πρόεδρος του Συνδέσ΅ου Ελληνικών Βιο΅ηχανιών Τροφί΅ων
«Τα 400 τεύχη που συ΅πληρώνει το περιοδικό σας, αποδεικνύουν ΅ε τον καλύτερο τρόπο την αποτελεσ΅ατικότητα της αποστολής του. Σε ΅ία εποχή υπερπληροφόρησης η αντικει΅ενική και έγκυρη ενη΅έρωση είναι ζήτη΅α πρωτεύουσας ση΅ασίας. Το "σελφ σέρβις" έχει συνεισφέρει αποτελεσ΅ατικά στη σοβαρή ενη΅έρωση, την προβολή επίκαιρων και ουσιαστικών θε΅άτων που απασχολούν τον κλάδο τροφί΅ων-ποτών, αλλά και την εκπαίδευση των στελεχών του.

Κι αυτό είναι κάτι που το έχει ανάγκη ο κλάδος ΅ας -ένας από τους δυνα΅ικότερους της ελληνικής οικονο΅ίας- πολύ περισσότερο, εφόσον δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπου΅ε τα ΜΜΕ περίπου να "ποινικοποιούν" την επιχειρη΅ατική δράση και τις προσπάθειες ανάπτυξης των επιχειρήσεων. Ο κλάδος ΅ας αντι΅ετωπίζει καθη΅ερινά τις αλλαγές στο ευρύτερο κοινωνικό και οικονο΅ικό περιβάλλον κι είναι ση΅αντικό να υπάρχει ένα έντυπο, όπως το "σελφ σέρβις", που ενη΅ερώνει για τις εξελίξεις, αναδεικνύει προβλή΅ατα ή δυσκολίες, προτείνει λύσεις και επιτρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις.

Πρωταρχική υποχρέωση του κλαδικού τύπου -γενικότερα του τύπου- είναι η ανάπτυξη κι η διατήρηση σχέσεων ε΅πιστοσύνης ΅ε τους αναγνώστες του, που τον επιλέγουν για την αντικει΅ενική ενη΅έρωσή τους. Η σχέση αυτή είναι αδιαπραγ΅άτευτη και οι επιχειρήσεις ΅ας έχουν δείξει ότι την κατανοούν. ’λλωστε, εργάζονται ΅ε τον ίδιο στόχο: τη διατήρηση και περαιτέρω ενδυνά΅ωση των σχέσεων ε΅πιστοσύνης, που επί χρόνια αναπτύσσουν ΅ε το καταναλωτικό κοινό.

Στο πλαίσιο αυτό, «συνο΅ιλούν» καθη΅ερινά ΅ε τους καταναλωτές, ΅έσα από την παραγωγή και τη διάθεση των προϊόντων τους, όπως κάνει το περιοδικό σας κάθε ΅ήνα, ΅έσα από τη θε΅ατολογία του και τις απόψεις που παρουσιάζει, ΅ε ζητού΅ενο την αξιοπιστία της ενη΅έρωσης που παρέχει, ώστε ο αναγνώστης να δια΅ορφώνει ολοκληρω΅ένη άποψη, να κρίνει, να επιλέγει, συ΅φωνώντας ή διαφωνώντας, γνωρίζοντας ό΅ως το "γιατί".

Θεωρώ ότι κα΅΅ία επιχείρηση δεν αρνείται να υποστηρίξει το είδος της ενη΅έρωσης που διαθέτει τέτοια χαρακτηριστικά. Γιατί στόχος ΅ας δεν είναι η περιαυτολογία, αλλά να ενη΅ερωνό΅αστε, να βελτιωνό΅αστε και να προοδεύου΅ε».


Στηρίξτε πιο ΅αχητικά την επιχειρη΅ατικότητα
Νίκος Καραγεωργίου, πρόεδρος Ελληνικού Συνδέσ΅ου Βιο΅ηχανιών Επώνυ΅ων Προϊόντων
«Μιλώντας για το "σελφ σέρβις", οφείλω να κάνω ΅νεία στους σκαπανείς του, Τάκη και Βάσω Μιχαηλίδη, οι οποίοι το δη΅ιούργησαν την εποχή που ο κλάδος των σούπερ ΅άρκετ άρχιζε να δια΅ορφώνεται στη χώρα ΅ας. Ο Τάκης δεν ήταν ΅όνο ο οξυδερκής δη΅οσιογράφος, ΅ε την εξαιρετική πένα.

Ήταν ο πρακτικός νους που, ζώντας τον παλ΅ό του κλάδου, δεν αρκέστηκε στην παραγωγή απλώς της ειδησεογραφίας του, αλλά δια΅όρφωνε ΅έσα από τις σελίδες του "σελφ σέρβις" συγκεκρι΅ένες προτάσεις για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, σχεδίαζε λύσεις, έκανε οικονο΅οτεχνικές ΅ελέτες – παρε΅βάσεις πολύτι΅ες για ΅ια αγορά που ακό΅α αναζητούσε έναν ΅πούσουλα.

Η συνέχεια του "σελφ σέρβις" δικαιώνει τους ιδρυτές του, καθώς το δη΅ιούργη΅ά τους εξακολουθεί να πλαισιώνεται από άξιους κι έγκριτους συνεχιστές, που δεν στα΅άτησαν να το καθιστούν εργαλείο για τους αναγνώστες του. Το αποδεικνύουν σή΅ερα τα 400 τεύχη του – τέτοια ΅ακροβιότητα περιοδικού δεν συναντιέται εύκολα στον τόπο ΅ας. Σας εύχο΅αι να τα χιλιάσετε και σας δίνω τα συγχαρητήριά ΅ου ΅ετά λόγου γνώσεως, καθώς εί΅αι, ίσως, ΅εταξύ των λίγων που έχουν άποψη για το περιοδικό σας από τα πρώτα τεύχη του ΅έχρι σή΅ερα.

Μια παραίνεση ΅όνο: Στηρίξτε πιο ΅αχητικά την επιχειρη΅ατικότητα, που έχει γίνει η εύκολη λεία της πολιτικής επικοινωνίας, ο σάκος του ΅ποξ των εκάστοτε κρατούντων. Είναι γνωστό ότι κάθε είδηση κρούσ΅ατος νοθείας, αισχροκέρδειας κλπ έδινε ανέκαθεν "ελκυστικές" αφορ΅ές για τον διασυρ΅ό συλλήβδην του επιχειρη΅ατικού κόσ΅ου – άλλο τόσο είναι γνωστό ότι στις εναντίον ΅ας ανοίκειες και αήθεις επιθέσεις στηρίχθηκαν αρκετών οι πολιτικές καριέρες...

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ό΅ως, ε΅πεδώθηκε ΅ια παράδοξη αντίληψη στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας: Αντί το επιχειρη΅ατικό κέρδος να νοείται ως κίνητρο για την κοινωνική ευη΅ερία καταδεικνύεται ΅ε την πρώτη αφορ΅ή ως όνειδος! Αυτό όχι ΅όνο αδικεί κατάφωρα την αλήθεια, αλλά δυνα΅ιτίζει το θε΅έλιο της πραγ΅ατικής οικονο΅ίας: την ιδιωτική πρωτοβουλία – αυτή που δεν πλουτίζει κάνοντας "δουλειές" ΅ε το Δη΅όσιο, αλλά ελέγχεται καθη΅ερινά από τον πιο αυστηρό κριτή, τον καταναλωτή...

Η αύξηση του πλήθους των εναλλακτικών επιλογών του καταναλωτή, που ΅όνο η ιδιωτική πρωτοβουλία εγγυάται, πρέπει να είναι ΅έλη΅α της διακυβέρνησης. Γιατί η ελευθερία στην καταναλωτική επιλογή ενισχύει τη δη΅οκρατία και την αξιοκρατία στον χώρο της αγοράς. Υπερασπιστείτε την, λοιπόν, πιο ΅αχητικά!».

σελφ σερβις (T. 400)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION