σελφ σερβις - 1η Εκθεση Freskon: Πόλος έλξης εγχώριων και διεθνών αλυσίδων σούπερ μάρκετ

Σάββατο, 6 Ιουνίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπηρεσίες

1η Εκθεση Freskon: Πόλος έλξης εγχώριων και διεθνών αλυσίδων σούπερ μάρκετ

5 Μαΐου 2015 | 10:59 Γράφει ο Δημήτρης  Διαμαντίδης Topics: Εκθέσεις,Εξαγωγές

Στο «μικροσκόπιο» ξένων λιανεμπορικών αλυσίδων μπαίνει για πρώτη φορά με επίσημα οργανωμένο τρόπο η εγχώρια αγορά φρέσκων οπωροκηπευτικών, όπως αποδεικνύεται από το ενδιαφέρον 18 μεγάλων αλυσίδων από διάφορες βαλκανικές χώρες και την Ελλάδα, όπως και του πολυεθνικού γίγαντα Tesco.

Αυτό προκύπτει από τη διοργάνωση της FreshCon Market, μίας ειδικής ενότητας, στο πλαίσιο της 1ης έκθεσης Freskon, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από τη ΔΕΘ-Helexpo μεταξύ 23 και 25 Απριλίου. Η Freskon εστίασε στην εξωστρέφεια της εγχώριας παραγωγής φρέσκων φρούτων και λαχανικών, φέρνοντας σε επαφή τους εκθέτες της, οι οποίοι προέρχονταν από τον τομέα της πρωτογενούς παραγωγής του κλάδου, της εμπορίας, των logistics, των μηχανημάτων και των υλικών συσκευασίας, με εκπροσώπους μεγάλων ξένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, εμπορικών επιχειρήσεων και εταιρειών διανομής. Ειδικότερα, στο πεδίο των σούπερ μάρκετ η ενότητα FreshCon Market συγκέντρωσε ορισμένες από τις κορυφαίες αλυσίδες της Ευρώπης και των Βαλκανίων. Η κάθε μία είχε το δικό της stand, όπου ήταν εγκατεστημένοι οι αγοραστές της από τα τμήματα φρέσκων φρούτων και λαχανικών.

Συνολικά 18 αλυσίδες από την Ελλάδα, τη Σερβία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την ΠΓΔΜ και την Αλβανία, καθώς και ο βρετανικός όμιλος Tesco, συμμετείχαν με εκπροσώπους τους, οι οποίοι πραγματοποίησαν προγραμματισμένα ραντεβού με εκπροσώπους ελληνικών εταιρειών εμπορίας και διακίνησης φρέσκων οπωροκηπευτικών και με παραγωγικές επιχειρήσεις του τομέα. Το προφίλ των ξένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, που με εκπροσώπους τους βρέθηκαν στην FreshCon Market, είναι το ακόλουθο: Αλβανία Η Carrefour Albania είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων σούπερ μάρκετ της Αλβανίας. Αποτελείται από ένα ευρύ δίκτυο 20 καταστημάτων σε διάφορες πόλεις της χώρας. Η Μαρινόπουλος ΑΕ είναι ο αποκλειστικός franchisee της Carrefour στη χώρα.

Βουλγαρία
Μία νέα αλυσίδα καταστημάτων σούπερ μάρκετ λειτουργεί πλέον στη Βουλγαρία, ύστερα από τη συγχώνευση της Piccadilly με την Carrefour Μαρινόπουλος Bulgaria. Η συνένωση των δύο εταιρειών δημιούργησε νέα δεδομένα στη βουλγαρική αγορά. Η νέα αλυσίδα διαθέτει δίκτυο 75 καταστημάτων, που βρίσκονται σε αρκετές πόλεις της χώρας. Επίσης, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ CBA, που ιδρύθηκε το 2003, ήδη αριθμεί 203 καταστήματα σε 42 πόλεις της γειτονικής χώρας, εξυπηρετώντας καθημερινά περισσότερους από 200.000 καταναλωτές. Τρεις ακόμα βουλγαρικές αλυσίδες έδωσαν το «παρών» στη FreshCon Market: Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Fantastico, που ιδρύθηκε το 1991 και αποτελείται από 36 καταστήματα (τα 35 στη Σόφια), με προσωπικό άνω των 2.400 ατόμων. Η ProMarket, που ιδρύθηκε το 2004 και σήμερα αριθμεί 22 καταστήματα στη Σόφια, με περισσότερους από 350 εργαζόμενους, η οποία σε σύντομο χρονικό διάστημα καθιερώθηκε ως «πρωταγωνιστής» στην πώληση νωπών τροφίμων και φυσικών χυμών στη Σόφια. Τέλος, η T-Market, που δραστηριοποιείται στη βουλγαρική αγορά από το 2005, με δίκτυο σήμερα 44 σούπερ μάρκετ εγκατεστημένων σε έντεκα πόλεις της γειτονικής χώρας, στα οποία απασχολούνται 982 εργαζόμενοι και τα επισκέπτονται καθημερινώς περισσότεροι από 48.000. Η T-Market λειτουργεί υπό τον όμιλο Maxima Bulgaria, ο οποίος με τη σειρά του αποτελεί μέλος του λιθουανικού ομίλου Maxima Grupė.

ΠΓΔΜ
Η αλυσίδα Tinex δραστηριοποιείται στην αγορά της ΠΓΔΜ από το 1994 και είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας, διαθέτοντας συνολικά 43 καταστήματα, αθροιστικού δυναμικού χώρων πώλησης 26.000τμ και προσωπικό άνω των 1.000 εργαζομένων, για την καθημερινή εξυπηρέτηση περίπου 50.000 καταναλωτών.

Ρουμανία
Στη ρουμανική αγορά ο όμιλος Carrefour λειτουργεί από το 2001, διαθέτοντας ήδη 173 καταστήματα εκ των οποίων τα 27 υπέρ μάρκετ, τα 92 σούπερ μάρκετ, τα 44 Express και 9 καταστήματα Contact, που εδρεύουν σε 43 πόλεις, καθώς και ένα διαδικτυακό κατάστημα. Επίσης, η αλυσίδα Mega Image, θυγατρική του βελγικού ομίλου Delhaize Group, ιδρύθηκε το 1995 και είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας, με δίκτυο συνολικά 410 καταστημάτων. Το δίκτυο Mega Image network αποτελείται κυρίως από σούπερ μάρκετ και μικρότερα καταστήματα, τα οποία λειτουργούν υπό τις επωνυμίες Mega Image και Shop&Go. Ακόμα η αλυσίδα Selgros Cash & Carry δραστηριοποιείται στη Ρουμανία από το 2001, με 19 εμπορικές μονάδες σήμερα, εγκατεστημένες σε 15 πόλεις. Η Selgros Cash & Carry λειτουργεί υπό την αιγίδα του γερμανικού ομίλου TransGourmet.

Σερβία
Η Mercator-S είναι, που λειτουργεί υπό την αιγίδα του κροατικού Ομίλου Agrokor, είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων σούπερ μάρκετ στη Σερβία, με παρουσία σχεδόν σε 100 πόλεις. Διαθέτει ένα ευρύ δίκτυο 363 καταστημάτων, που περιλαμβάνει καταστήματα χονδρικής και λιανικής πώλησης με τις επωνυμίες Idea, Roda, Velpro, HoReCa και Mercator, στα οποία απασχολούνται σήμερα περισσότεροι από 9.000 εργαζόμενοι. To 2000 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Maxi εγκαινίασε το πρώτο της κατάστημα στο Βελιγράδι. Μέσα σε 15 χρόνια κατάφερε να γίνει η σημαντικότερη εταιρεία λιανικής στη Σερβία με 411 καταστήματα σε διάφορες πόλεις της χώρας. Η Maxi, μέλος του ομίλου Delhaize, λειτουργεί τα καταστήματά της με τις επωνυμίες Maxi, mini Maxi και Tempocentar.

Ο γίγας Tesco
H Tesco στα σχεδόν 100 χρόνια της ύπαρξής της έχει καταφέρει να γίνει η τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στον κόσμο, όντας πρώτη στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σήμερα, διαθέτει 7.600 καταστήματα σε 12 χώρες παγκοσμίως, απασχολεί περισσότερους από 530.000 εργαζόμενους και εξυπηρετεί δεκάδες εκατομμύρια πελάτες. Το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου βρίσκεται η έδρα της, είναι με διαφορά η πιο σημαντική αγορά της εταιρείας, καθώς εκεί βρίσκονται περισσότερα από 3.300 καταστήματά της, απασχολώντας περί τους 310.000 εργαζομένους.

Η ελληνική παρουσία
Από την Ελλάδα στην FreshCon Market συμμετείχαν οι αλυσίδες Μαρινόπουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος, Χαλκιαδάκης, Metro και Μασούτης. Τα προγραμματισμένα ραντεβού των εμπορικών επισκεπτών γενικά με τους εκθέτες της Freskon ξεπέρασαν τις δύο χιλιάδες. Χώρες προέλευσης των ξένων εμπορικών επισκεπτών ήταν οι Ρωσία, Ουκρανία, Λευκορωσία, Κίνα, Χόνγκ Κόνγκ, Τσεχία, Πολωνία, Σουηδία, Νορβηγία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία, Ελβετία, Γερμανία, Δανία, Αγγλία, Λίβανος, Βέλγιο, Μάλτα, Τουρκία, Αίγυπτος, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Σαουδική Αραβία. Στη διάρκεια της έκθεσης στο επίκεντρο βρέθηκε και το ελληνικό κεράσι, ένα εξαγώγιμο προϊόν που ήδη έχει θέση στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Στο Διεθνές Συνέδριο Κερασιού χαρτογραφήθηκε η αγορά του προϊόντος σε διεθνές επίπεδο, οι νέες τεχνολογίες που αφορούν στην καλλιέργειά του, οι προβλέψεις για τη νέα σεζόν στις κυριότερες παραγωγικές χώρες, η εμπορική δυναμική του προϊόντος, καθώς και οι τρόποι για την καλύτερη διάθεση του. Στο συνέδριο παρευρέθηκαν ομιλητές απ’ όλες τις παραγωγικές χώρες της Μεσογείου, μεταξύ των οποίων της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Τουρκίας.

σελφ σερβις (T. 449)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION