σελφ σερβις - Μέριμνα μείωσης του εξαγωγικού - μεταφορικού κόστους

Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νομοθεσία

Μέριμνα μείωσης του εξαγωγικού - μεταφορικού κόστους

16 Απριλίου 2014 | 09:37 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά,Λιανεμπόριο

Ένα ευρύ πλαίσιο διάλογου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της αγοράς και με μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες δρουν καταλυτικά στη διαμόρφωση των συνθηκών ανταγωνισμού στους κλάδους τους, άνοιξε το ΥΠΑΑΝ, προκειμένου να αντιμετωπίσει το υψηλό κόστος διακίνησης των προϊόντων προς στο εξωτερικό, που διατίθενται μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Το πρόβλημα, αν και γνωστό και εξαιρετικά σοβαρό, καθώς δυσχεραίνει τα μέγιστα τα εγχειρήματα εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, ουδείς επιχείρησε μέχρι σήμερα να το αντιμετωπίσει οργανωμένα. Πράγματι, μέχρι σήμερα κανένας εκ μέρους της αγοράς –αν και αυτή καταταλαιπωρείται και πλήττεται εξαιτίας του– έλαβε κάποιου είδους πρωτοβουλία για την επίλυσή του. Παρομοίως, η κυβέρνηση που διατείνεται πως πασχίζει για τη στήριξη των ελληνικών εξαγωγών, άφησε άπραγη να χαθεί πολύτιμος χρόνος, δίνοντας την εντύπωση ότι αδυνατεί να κατανοήσει ότι, χωρίς ανταγωνιστικές τιμές στα εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, οι προσδοκίες από την ανάπτυξη της εξωστρέφειας του ιδιωτικού τομέα ματαιώνονται.

Διότι όταν το κόστος μεταφοράς ενός προϊόντος, το οποίο πωλείται απευθείας από τον παραγωγό μέσω του διαδικτύου ή απλώς μεταπωλείται μέσω ενός e-shop, αποβαίνει εντέλει έως και υπερδιπλάσιο του κόστους άλλων ευρωπαϊκών χωρών, τούτο μόνο ως διαρκής υπονόμευση των εξαγωγικών προσπαθειών μπορεί να εννοηθεί... Πληροφορίες του σελφ σέρβις, λοιπόν, αναφέρουν ότι το ΥΠΑΑΝ επιχειρεί το τελευταίο διάστημα να κινητοποιήσει την αγορά, προκειμένου να αναζητηθούν λύσεις ικανές να περιορίσουν τα μεταφορικά κόστη. Ήδη μια πρώτη διερευνητική συνάντηση πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο στο υπουργείο, στο κτίριο της Πλατείας Κάνιγγος, ενώ κατά τις παραμονές έκδοσης του τεύχους σχεδιαζόταν μια ακόμα συνάντηση, αυτή τη φορά πιο διευρυμένη.

Στην πρώτη συνάντηση, πέραν των στελεχών του υπουργείου, συμμετείχαν εκπρόσωποι φορέων της αγοράς, όπως και υψηλόβαθμοι παράγοντες εταιρειών courier, καθώς οι εν λόγω εταιρείες είναι αυτές που καθορίζουν τα κόστη μεταφοράς. Οι εκπρόσωποί τους έσπευσαν από την έναρξη της συζήτησης να εξηγήσουν ότι τα κοστολόγιά τους στην Ελλάδα είναι εξ αντικειμένου επιβαρημένα κι αυτό διότι, ενώ τα φορτία τους προς τη χώρα καταφθάνουν πλήρη προϊόντων, πράγμα που μειώνει το κόστος μεταφοράς των εισαγόμενων προϊόντων, ο φόρτος τους κατά την επιστροφή τους προς τις χώρες προορισμού είναι κατά τα δύο τρίτα κενός, πράγμα που αυξάνει υπέρογκα και δυσβάσταχτα το κόστος για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεων.

Προτάσεις λύσεων
Πηγές με τις οποίες συνομίλησε το σελφ σέρβις τόνισαν ότι από την πλευρά του ΥΠΑΑΝ επισημάνθηκε πως οι επιχειρήσεις που λειτουργούν e-shops έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις για την ενίσχυση της θέσης τους στην αλυσίδα διακίνησης. Ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι θα μπορούσαν κάλλιστα να συνασπιστούν σε μεγαλύτερες οντότητες, ώστε να απευθύνονται στις εταιρείες cοurier για μαζικότερες παραγγελίες, προκειμένου να εξασφαλίζουν χαμηλότερα τιμολόγια. Προτάθηκε, επίσης, να προχωρήσουν ακόμη και στην οργάνωση κοινών χώρων αποθήκευσης, ώστε να περιορίσουν το κόστος παραλαβής-διακίνησης των προϊόντων, άρα να μειώσουν τους απαιτούμενους χρόνους και τις αποστάσεις για τη μεταφορά των παραγγελιών, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το logistic system εντός των συνόρων.

Όπως μαθαίνουμε, το υπουργείο από την πλευρά του σχεδιάζει δράσεις στήριξης των e-shops, προκειμένου να αυξηθεί η ζήτηση των προϊόντων τους, πράγμα που θα συμβάλει εμμέσως στη μείωση του κόστους διακίνησης των παραγγελιών τους στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται το ενδεχόμενο κατάρτισης δύο νέων προγραμμάτων χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ. Το πρώτο θα προβλέπει τη χορήγηση κονδυλίων προς τις επιχειρήσεις, για την προβολή τους μέσω των μηχανών αναζήτησης του διαδικτύου, ώστε να προϊόντα τους να προβάλλονται περισσότερο στο εξωτερικό, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητά τους και τη ζήτησή τους. Το δεύτερο θα προβλέπει τη χρηματοδότηση μέρους του κόστους μεταφοράς των πωλούμενων προϊόντων μέσω διαδικτύου, εφόσον αυτά απευθύνονται στη διεθνή αγορά.

σελφ σερβις (T. 437)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION