σελφ σερβις - Γάλα - Γαλακτομικά - Τυροκομικά: Αλλαγές στον Κώδικα Τροφίμων - Ποτών που αναμοχλεύουν πάθη

Σάββατο, 25 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νομοθεσία

Γάλα - Γαλακτομικά - Τυροκομικά: Αλλαγές στον Κώδικα Τροφίμων - Ποτών που αναμοχλεύουν πάθη

7 Απριλίου 2014 | 12:33 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Λιανεμπόριο,Προϊόντα

Νέες προδιαγραφές στην παραγωγή, εμπορία και επισημάνσεις στις συσκευασίες γάλακτος και γαλακτοκομικών-τυροκομικών προϊόντων εισάγει ο ΕΦΕΤ, φέρνοντας αλλαγές στον Κώδικα Τροφίμων-Ποτών. Με τις σχεδιαζόμενες διατάξεις ο φορέας επιχειρεί να «προλάβει» τις τεχνολογικές εξελίξεις, στις οποίες ήδη προσαρμόζεται η εθνική και ευρωπαϊκή αγορά, αλλά δεν προβλέπει ο ισχύον Κώδικας, και να εναρμονιστεί η Ελλάδα με τα ισχύοντα στην ΕΕ.

Η απόφαση του ΕΦΕΤ να παρέμβει νομοθετικά φαίνεται, πάντως, πως άνοιξε την όρεξη της αγοράς και για παρεμβάσεις που δεν έχουν πεδίο εφαρμογής στον Κώδικα Τροφίμων-Ποτών. Δεν είναι λίγοι αυτοί που επιχειρούν να μπουν από το «παράθυρο» στη διαδικασία, περνώντας στο υπό διαμόρφωση πλαίσιο αναφορές πριν αυτό τεθεί σε δημόσια διαβούλευση... Ο ΕΦΕΤ έχει ήδη συγκροτήσει ομάδα εργασίας, η οποία μελετά τον εκσυγχρονισμό του Κώδικα, με την προοπτική να ολοκληρώσει την πρότασή της έως το τέλος του Απριλίου κατά το σχετικό χρονοδιάγραμμα. Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι δεν θα προλάβει την προθεσμία.

Στην αναμόρφωση του Κώδικα εμπλέκονται πολλοί πολιτικοί, νομικοί, ειδικοί επιστήμονες, παραγωγοί, βιομήχανοι και διακινητές. Οι περισσότεροι επιχειρούν εξωθεσμικά να περάσουν τις απόψεις τους, πολλές από τις οποίες προβληματίζουν τον ενιαίο φορέα. Μάλιστα, η διαδικασία περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, καθώς ορισμένοι επιδιώκουν να περιληφθούν στον Κώδικα Τροφίμων-Ποτών και διατάξεις για τον καθορισμό προδιαγραφών διατηρησιμότητας του γάλακτος, οι οποίες σε κάθε περίπτωση αντίκεινται στη λογική που διέπει την ΕΕ. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, ώστε να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει ως προς τις επερχόμενες αλλαγές στον Κώδικα, ποιοι επιδιώκουν τι και πώς σκέπτεται να αντιδράσει ο ΕΦΕΤ.

Οι «παρεξηγήσεις»
Παράγοντες του ΕΦΕΤ, με τους οποίους συνομίλησε το σελφ σέρβις, ξεκαθαρίζουν εξ αρχής ότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού του Κώδικα δεν σχετίζεται με τις προτάσεις της έκθεσης του ΟΟΣΑ, για τη οποία τόση κουβέντα γίνεται σε πολιτικό επίπεδο τους τελευταίους μήνες, ούτε και με τις επιταγές της τρόικας, σχετικά με την απελευθέρωση των αγορών ή την άρση των εμποδίων εισόδου σε συγκεκριμένους κλάδους. Όσες αναφορές γίνονται από τον ΟΟΣΑ και την τρόικα επί του θέματος, είτε διατυπώνονται εκ του περισσού, καθότι προβλέπονται από την κοινοτική νομοθεσία στην οποία θα βασιστεί σε κάθε περίπτωση ο ΕΦΕΤ, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του Κώδικα, είτε προωθούνται δίχως την παραμικρή πιθανότητα εφαρμογής, στο βαθμό που δεν έχουν έρεισμα στο κοινοτικό δίκαιο.

Οι ίδιοι παράγοντες δεν αποκλείουν, πάντως, τις πολιτικού χαρακτήρα παρεμβάσεις –στο όνομα, φυσικά, της τρόικας– για ζητήματα όπως η καθιέρωση του γάλακτος μιας, δύο ή τριών ημερών, τονίζοντας, όμως, ότι ο ΕΦΕΤ δεν θα αποδεχθεί, καθώς δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα. Χαρακτηριστικά με το επίμαχο αυτό θέμα αναφέρουν ότι ο Κώδικας θέτει μόνο τεχνικές προδιαγραφές και ότι η διάρκεια ζωής του γάλακτος αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του παραγωγού. Αυτό τουλάχιστον ισχύει εδώ και χρόνια στην ΕΕ, ενώ ειδική ρύθμιση που ορίζει ότι το «φρέσκο» παστεριωμένο γάλα έχει διάρκεια ζωής 5 ημερών ισχύει μόνο στην Ελλάδα. Πρόκειται για διάταξη που, εφόσον κάποιος την προσβάλλει νομικά στην ΕΕ, μπορεί εύκολα να την ακυρώσει.

Αν υπάρξουν πολιτικές πιέσεις σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, ώστε ο Κώδικας Τροφίμων-Ποτών να προσδιορίζει εντέλει τη διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος, προφανώς ο ΕΦΕΤ θα υποχρεωθεί να προσαρμοστεί ανάλογα. Όμως, οι ίδιοι παράγοντες δηλώνουν με έμφαση ότι η επίμαχη ρύθμιση θα τεθεί εκτός Κώδικα κατά τον έλεγχό του από τις αρμόδιες αρχές της ΕΕ. Προσθέτουν δε ότι παρασκηνιακά ο «πόλεμος» για τον νέο Κώδικα περί γαλακτοκομικών και τυροκομικών άρχισε τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε ξεκίνησαν τα πρώτα «μαχαιρώματα» μεταξύ παραγόντων της αγοράς. Χρειάσθηκε να περάσουν αρκετοί μήνες πριν ο ΕΦΕΤ αρχίσει να επεξεργάζεται επί της ουσίας τις σχεδιαζόμενες διατάξεις.

Έξι τομείς παρεμβάσεων
Οι παρεμβάσεις της ομάδας εργασίας του ΕΦΕΤ θα εστιαστούν σε έξι κύριους τομείς: Πρώτον, στη διαμόρφωση νέων προδιαγραφών επεξεργασίας και εμφιάλωσης του γάλακτος, δεύτερον στην αλλαγή των προδιαγραφών παραγωγής του γιαουρτιού και του χαρακτηρισμού των διαφόρων τύπων του, τρίτον στη διαμόρφωση νέου πλαισίου παραγωγής επιδόρπιων (κρέμες, ρυζόγαλα κά), καθώς και ροφημάτων (γάλα κακάο κά), τέταρτον στην παραγωγή τυροκομικών προϊόντων και τη χρήση των πρώτων υλών ανά τύπο προϊόντος, πέμπτον στις προδιαγραφές παραγωγής βουτύρων και έκτον στη θέσπιση νέων τεχνικών διενέργειας δειγματοληψιών και εξετάσεων στα τρόφιμα-ποτά. Φυσικά, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της αγοράς επικεντρώνεται στις δρομολογούμενες αλλαγές στο γάλα και το γιαούρτι.

Η απόφαση του ΕΦΕΤ να παρέμβει νομοθετικά φαίνεται, πάντως, πως άνοιξε την όρεξη της αγοράς και για παρεμβάσεις που δεν έχουν πεδίο εφαρμογής στον Κώδικα Τροφίμων-Ποτών. Δεν είναι λίγοι αυτοί που επιχειρούν να μπουν από το «παράθυρο» στη διαδικασία, περνώντας στο υπό διαμόρφωση πλαίσιο αναφορές πριν αυτό τεθεί σε δημόσια διαβούλευση... Ο ΕΦΕΤ έχει ήδη συγκροτήσει ομάδα εργασίας, η οποία μελετά τον εκσυγχρονισμό του Κώδικα, με την προοπτική να ολοκληρώσει την πρότασή της έως το τέλος του Απριλίου κατά το σχετικό χρονοδιάγραμμα. Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι δεν θα προλάβει την προθεσμία.

Στην αναμόρφωση του Κώδικα εμπλέκονται πολλοί πολιτικοί, νομικοί, ειδικοί επιστήμονες, παραγωγοί, βιομήχανοι και διακινητές. Οι περισσότεροι επιχειρούν εξωθεσμικά να περάσουν τις απόψεις τους, πολλές από τις οποίες προβληματίζουν τον ενιαίο φορέα. Μάλιστα, η διαδικασία περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, καθώς ορισμένοι επιδιώκουν να περιληφθούν στον Κώδικα Τροφίμων-Ποτών και διατάξεις για τον καθορισμό προδιαγραφών διατηρησιμότητας του γάλακτος, οι οποίες σε κάθε περίπτωση αντίκεινται στη λογική που διέπει την ΕΕ. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, ώστε να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει ως προς τις επερχόμενες αλλαγές στον Κώδικα, ποιοι επιδιώκουν τι και πώς σκέπτεται να αντιδράσει ο ΕΦΕΤ.

Οι «παρεξηγήσεις»
Παράγοντες του ΕΦΕΤ, με τους οποίους συνομίλησε το σελφ σέρβις, ξεκαθαρίζουν εξ αρχής ότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού του Κώδικα δεν σχετίζεται με τις προτάσεις της έκθεσης του ΟΟΣΑ, για τη οποία τόση κουβέντα γίνεται σε πολιτικό επίπεδο τους τελευταίους μήνες, ούτε και με τις επιταγές της τρόικας, σχετικά με την απελευθέρωση των αγορών ή την άρση των εμποδίων εισόδου σε συγκεκριμένους κλάδους. Όσες αναφορές γίνονται από τον ΟΟΣΑ και την τρόικα επί του θέματος, είτε διατυπώνονται εκ του περισσού, καθότι προβλέπονται από την κοινοτική νομοθεσία στην οποία θα βασιστεί σε κάθε περίπτωση ο ΕΦΕΤ, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του Κώδικα, είτε προωθούνται δίχως την παραμικρή πιθανότητα εφαρμογής, στο βαθμό που δεν έχουν έρεισμα στο κοινοτικό δίκαιο.

Οι ίδιοι παράγοντες δεν αποκλείουν, πάντως, τις πολιτικού χαρακτήρα παρεμβάσεις –στο όνομα, φυσικά, της τρόικας– για ζητήματα όπως η καθιέρωση του γάλακτος μιας, δύο ή τριών ημερών, τονίζοντας, όμως, ότι ο ΕΦΕΤ δεν θα αποδεχθεί, καθώς δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα. Χαρακτηριστικά με το επίμαχο αυτό θέμα αναφέρουν ότι ο Κώδικας θέτει μόνο τεχνικές προδιαγραφές και ότι η διάρκεια ζωής του γάλακτος αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του παραγωγού. Αυτό τουλάχιστον ισχύει εδώ και χρόνια στην ΕΕ, ενώ ειδική ρύθμιση που ορίζει ότι το «φρέσκο» παστεριωμένο γάλα έχει διάρκεια ζωής 5 ημερών ισχύει μόνο στην Ελλάδα. Πρόκειται για διάταξη που, εφόσον κάποιος την προσβάλλει νομικά στην ΕΕ, μπορεί εύκολα να την ακυρώσει.

Αν υπάρξουν πολιτικές πιέσεις σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, ώστε ο Κώδικας Τροφίμων-Ποτών να προσδιορίζει εντέλει τη διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος, προφανώς ο ΕΦΕΤ θα υποχρεωθεί να προσαρμοστεί ανάλογα. Όμως, οι ίδιοι παράγοντες δηλώνουν με έμφαση ότι η επίμαχη ρύθμιση θα τεθεί εκτός Κώδικα κατά τον έλεγχό του από τις αρμόδιες αρχές της ΕΕ. Προσθέτουν δε ότι παρασκηνιακά ο «πόλεμος» για τον νέο Κώδικα περί γαλακτοκομικών και τυροκομικών άρχισε τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε ξεκίνησαν τα πρώτα «μαχαιρώματα» μεταξύ παραγόντων της αγοράς. Χρειάσθηκε να περάσουν αρκετοί μήνες πριν ο ΕΦΕΤ αρχίσει να επεξεργάζεται επί της ουσίας τις σχεδιαζόμενες διατάξεις.

Έξι τομείς παρεμβάσεων
Οι παρεμβάσεις της ομάδας εργασίας του ΕΦΕΤ θα εστιαστούν σε έξι κύριους τομείς: Πρώτον, στη διαμόρφωση νέων προδιαγραφών επεξεργασίας και εμφιάλωσης του γάλακτος, δεύτερον στην αλλαγή των προδιαγραφών παραγωγής του γιαουρτιού και του χαρακτηρισμού των διαφόρων τύπων του, τρίτον στη διαμόρφωση νέου πλαισίου παραγωγής επιδόρπιων (κρέμες, ρυζόγαλα κά), καθώς και ροφημάτων (γάλα κακάο κά), τέταρτον στην παραγωγή τυροκομικών προϊόντων και τη χρήση των πρώτων υλών ανά τύπο προϊόντος, πέμπτον στις προδιαγραφές παραγωγής βουτύρων και έκτον στη θέσπιση νέων τεχνικών διενέργειας δειγματοληψιών και εξετάσεων στα τρόφιμα-ποτά. Φυσικά, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της αγοράς επικεντρώνεται στις δρομολογούμενες αλλαγές στο γάλα και το γιαούρτι.


Το ζήτημα της παστερίωσης
Στελέχη του ΕΦΕΤ αναφέρουν στο σελφ σέρβις ότι η ομάδα εργασίας που έχει συγκροτηθεί για το θέμα αυτό θα επανεξετάσει τον ορισμό της παστερίωσης, όπως και τον ορισμό των UHT, του γάλακτος μακράς διάρκειας, ενώ δεν αποκλείεται να θεσμοθετηθεί και το γάλα υψηλής παστερίωσης, το οποίο υπενθυμίζουμε πως δεν προβλέπεται σήμερα ως ειδική κατηγορία από τον Κώδικα Τροφίμων-Ποτών. Τα ίδια στελέχη προσθέτουν ότι, εφόσον τελικά κριθεί σκόπιμος ο προσδιορισμός και τρίτης κατηγορίας γάλακτος, είναι πιθανό να μην χαρακτηριστεί ως «υψηλής παστερίωσης», αλλά ως γάλα «παρατεταμένης διάρκειας» ή «επιμηκυμένης διάρκειας». Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τονίζουν «ο ΕΦΕΤ δεν θα θεσμοθετήσει προδιαγραφές παραγωγής γάλακτος μιας ή δύο ημερών».

Όπως εξηγούν, η «γραμμή» των αρμόδιων κοινοτικών οργάνων προς τις τοπικές αρχές είναι να μην θέτουν αυστηρά πλαίσια στην παραγωγή τροφίμων και ποτών, αλλά να αφήνουν στην αγορά περιθώρια «ελιγμών», καθότι η τεχνολογία εξελίσσεται, καθορίζονται νέες τεχνικές παραγωγής, και το νομοθετικό πλαίσιο δεν θα πρέπει να δρα περιοριστικά. Αυτό που πραγματικά επιθυμεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι να μεταφερθεί στους παραγωγούς η κύρια ευθύνη για την ασφάλεια των προϊόντων τους. Αν, λοιπόν, ο ΕΦΕΤ θεσμοθετήσει συγκεκριμένες προδιαγραφές θερμικής επεξεργασίας του γάλακτος, θα θεωρηθεί ότι ορίζει ένα νομοθετικά «σφιχτό» πλαίσιο, το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν θα γίνει αποδεκτό από την Ένωση.

Σε ό,τι αφορά τη μηχανική επεξεργασία (ειδικό σύστημα φιλτραρίσματος του γάλακτος), η πρόθεση του ΕΦΕΤ είναι να μην θεσμοθετήσει σχετικά, θεωρώντας ότι η ασφάλεια του προϊόντος σε κάθε περίπτωση διασφαλίζεται με τη θερμική επεξεργασία, οπότε κάθε τεχνική μηχανικής επεξεργασίας θα έγκειται στην διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε παραγωγού. «Αλλά το θέμα του φρέσκου προϊόντος μπορούμε να το προσεγγίσουμε, ώστε εμμέσως να μπει ένα πλαίσιο», μας ειπώθηκε χαρακτηριστικά.

Οι προδιαγραφές των τυροκομικών
Στα τυροκομικά, η προσοχή του ΕΦΕΤ θα επικεντρωθεί στους χρόνους ωρίμασης, όπως και στην πρώτη ύλη που χρησιμοποιεί η τυροκομία. Οι μεγαλύτερες «μάχες» πρόκειται να δοθούν αναφορικά με τις ποιότητες και τους τύπους γάλακτος που πρέπει να χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των τυροκομικών προϊόντων, ενώ ανάλογες θα είναι οι αναμενόμενες κόντρες μεταξύ βιομηχανίας και παραγωγών για το γιαούρτι, τις πρώτες ύλες και τις ονομασίες του. Κατά τον ΕΦΕΤ, το πλέον κρίσιμο ζήτημα είναι η ποσόστωση του συμπυκνωμένου γάλακτος ως πρώτη ύλης του γιαουρτιού. Πρόκειται για γάλα το οποίο εισάγεται, είναι οικονομικό και συμβάλλει στη μεγαλύτερη διάρκεια των τελικών προϊόντων (γιαουρτιών και τυριών), τα οποία βέβαια δεν χαρακτηρίζονται ως ΠΟΠ.

Πρόθεση του ΕΦΕΤ είναι να περιορίσει τη συμμετοχή του συμπυκνωμένου γάλακτος στα τελικά προϊόντα, ώστε να τα αναβαθμίσει ποιοτικά, ενώ εκτιμάται ότι, εφόσον τελικά υπάρξουν σχετικές αλλαγές στον Κώδικα, αυτές θα τονώνουν την εγχώρια ζήτηση γάλακτος (πρώτης ύλης), επηρεάζοντας ανάλογα –διάβαζε αυξητικά– και τις τιμές λιανικής τιμές. Επί του θέματος εξυπακούεται ότι βιομήχανοι και παραγωγοί βρίσκονται «απέναντι», εκφράζοντας διαμετρικά αντίθετες θέσεις. Οι δύο πλευρές θα βρεθούν αντιμέτωπες και σε ό,τι αφορά τους χαρακτηρισμούς των τελικών προϊόντων. Η ευρωπαϊκή «γραμμή» είναι να δοθεί η ονομασία «γιαούρτι» σε όλα σχεδόν τα προϊόντα, ανεξάρτητα από την πρώτη ύλη και τις προδιαγραφές που διαφοροποιούν τα γιαούρτια από τα επιδόρπια γιαουρτιού.

Πάντως, ο ΕΦΕΤ επεξεργάζεται πρόταση που θα επιτρέπει μεν την αναφορά του όρου «γιαούρτι» και για τα επιδόρπια, θα διαχωρίζει όμως με συμπληρωματικούς όρους τα προϊόντα, ανάλογα με τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν οι παραγωγοί τους. Ένα σενάριο προβλέπει την αναγραφή επί των συσκευασιών του όρου «παραδοσιακό», ενώ εναλλακτικά εξετάζονται και άλλες προτάσεις. Κρίσιμοι αναμένονται οι χειρισμοί σχετικά με τους τύπους των γιαουρτιών και με το χαρακτηρισμό τους ως «αγελαδινό», «πρόβειο» ή «κατσικίσιο», ανάλογα πάντα με τη σύνθεση των πρώτων υλών.

Η αρχή της αμοιβαίας αναγνώρισης
Σε ό,τι αφορά γενικότερα αναφορές, περιορισμούς, προδιαγραφές και περιγραφές που θα περιλαμβάνει ο Κώδικας Τροφίμων-Ποτών για τυροκομικά και γαλακτοκομικά προϊόντα, παράγοντες του ΕΦΕΤ επισημαίνουν ότι όλα αυτά πρέπει να διακρίνονται από την αρχή της αμοιβαίας αναγνώρισης μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, διότι στον βαθμό που δεν ισχύσει κάτι τέτοιο, θα υποκινούνται διάφορες αθέμιτες πρακτικές προώθησης προϊόντων στην αγορά. Όπως εξηγούν, οι ελεγκτικές αρχές στην Ελλάδα δεν θα μπορούν να εμποδίσουν μια βιομηχανία να εισάγει προϊόντα που δεν ακολουθούν τις αρχές του εγχώριου Κώδικα, εφόσον αυτά τηρούν τις αρχές και τις πρακτικές που προβλέπουν οι Κώδικες άλλων χωρών της Κοινότητας. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα επιτρέπεται η προώθηση και εμπορία στην εγχώρια αγορά γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων χαμηλότερου κόστους, μεγαλύτερης διάρκειας ζωής και άρα χαμηλότερης λιανικής τιμής.

Ως προς τη χρονική προθεσμία για την ολοκλήρωση των εργασιών αναθεώρησης του Κώδικα Τροφίμων-Ποτών για τα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα (τέλη Απριλίου), πηγές του ΕΦΕΤ σχολίασαν ότι η υπέρβασή του πρέπει να θεωρείται πολύ πιθανή, καθώς ήδη καταγράφονται καθυστερήσεις. Εφόσον, πάντως, ο φορέας καταλήξει στην πρότασή του, εν συνεχεία θα τη θέσει σε δημόσια διαβούλευση, προκειμένου να τοποθετηθούν φορείς, επιχειρήσεις, επιστήμονες, πολιτικοί, καθώς και κάθε άλλος ενδιαφερόμενος επί αυτής. Βάσει των παρατηρήσεων που θα διατυπωθούν, ο ΕΦΕΤ θα οριστικοποιήσει τη θέση του και θα αποστείλει τα προτεινόμενα άρθρα στην ΕΕ για ένα δεύτερο κύκλο διαβούλευσης, όπου θα συμμετάσχουν όλα τα κράτη-μέλη της Ένωσης. Η τελική του πρόταση του ΕΦΕΤ θα αποσταλεί προς επεξεργασία και έγκριση στο Ανώτατο Χημικό Συμβούλιο, ενώ η τελευταία φάση της διαδικασίας προβλέπει την έκδοση Υπουργικής Απόφασης και τη δημοσίευση των επίμαχων άρθρων στο ΦΕΚ, ώστε να τεθούν σε ισχύ.

σελφ σερβις (T. 437)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION