σελφ σερβις - GfK Consumer Climate: Υψηλές προσδοκίες

Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οικονομία

GfK Consumer Climate: Υψηλές προσδοκίες

17 Μαρτίου 2017 | 12:25 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Έρευνα

Θετικό πρόσημο παρουσίασε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ευρώπη κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016, σύμφωνα με τον σχετικό δείκτη που ερευνά η GfK. Ο δείκτης GfK Consumer Climate στις 28 χώρες της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5,6 μονάδες, αγγίζοντας τις 17,9 μονάδες τον Δεκέμβριο, σημειώνοντας την υψηλότερή του τιμή από τον Ιανουάριο του 2008. Κατά τη διάρκεια του έτους, οι επιμέρους δείκτες -οικονομικές και εισοδηματικές προσδοκίες και τάση για αγορές- διαφοροποιούνται από χώρα σε χώρα.

Τα θέματα που κυριάρχησαν στα πρωτοσέλιδα στην Ευρώπη κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016 ήταν ο πόλεμος στη Συρία, η τρομοκρατία στην Ευρώπη, οι προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ στο τέλος Νοεμβρίου και η συνεχιζόμενη άνοδος των εθνικιστικών κομμάτων και τάσεων σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, η GfK διαπιστώνει πως όλες αυτές οι αρνητικές ειδήσεις δεν επηρέασαν την καταναλωτική συμπεριφορά, ούτε τις προσδοκίες των πολιτών. Οι Ευρωπαίοι είναι ολοένα και πιο επιλεκτικοί στα θέματα που «επιτρέπουν» να τους επηρεάζουν, σημειώνουν οι ερευνητές. «Οι δείκτες οικονομικών και εισοδηματικών προσδοκιών και τάσεων για αγορές έχουν παραμείνει, σε μεγάλο βαθμό, ανεπηρέαστοι από τον πόλεμο στη Συρία, τις εξελίξεις στην Τουρκία, τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ και τη συνεχιζόμενη απειλή τρομοκρατίας στην Ευρώπη. Πιο σημαντικό ρόλο έχουν διαδραματίσει στη διαμόρφωση των εν λόγω δεικτών τα στοιχεία οικονομικής ανάπτυξης στις επιμέρους χώρες, δηλώνουν. Αυτή η άποψη ερμηνεύει τη διαφοροποίηση του δείκτη καταναλωτικού κλίματος της GfK ανά χώρα. Συνολικά στις 28 χώρες της ΕΕ ο δείκτης αυξήθηκε μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου κατά 5,6 μονάδες, φθάνοντας στις 17,9 μονάδες.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, οι δύσκολες συνθήκες αντικατοπτρίζονταν στις οικονομικές προσδοκίες των καταναλωτών κατά το προηγούμενο έτος. Μέχρι τον Μάιο του 2016, ο δείκτης είχε παρουσιάσει κατακόρυφη πτώση, φτάνοντας στις -51,6 μονάδες (βρισκόταν, δηλαδή, στα χαμηλότερά του επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2012). Ωστόσο, μετά άρχισε να ανακάμπτει σταδιακά. Παρόλο που ο δείκτης οικονομικών προσδοκιών παρουσίασε περαιτέρω αύξηση (κατά 3,3 μονάδες) μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου, φτάνοντας στις -33,8 μονάδες τον Δεκέμβριο, η τιμή αυτή είναι σχεδόν στο ίδιο -εξαιρετικά χαμηλό- επίπεδο με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Έχει, όμως, αρχίσει να διαφαίνεται μία συνολική ανοδική τάση. Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2016, το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν αυξήθηκε κατά 1,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Ωστόσο, οι Έλληνες εξακολουθούν να προβλέπουν ασθενή αύξηση των εσόδων τους. Ο δείκτης υποχώρησε κατά 2,6 μονάδες, φτάνοντας στις -40,1 μονάδες μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου, μείωση που αντιπροσωπεύει μια απώλεια της τάξεως των 22,1 μονάδων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Το ποσοστό ανεργίας έχει μειωθεί συνολικά κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες το 2016. Ωστόσο, παραμένει το υψηλότερο στην Ευρώπη, στις 23,2 ποσοστιαίες μονάδες κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους. Οι Έλληνες δηλώνουν πως εξακολουθούν να μην θεωρούν πως δεν υπάρχει προοπτική για αύξηση των θέσεων εργασίας και του εισοδήματός τους. Οι κακές οικονομικές συνθήκες αντικατοπτρίζονται επίσης στην τάση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές. Παρόλο που ο δείκτης ανέβηκε κατά 6,7 μονάδες μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου, φτάνοντας στις -36,1 μονάδες, συνέχισε να βρίσκεται στα ίδια χαμηλά επίπεδα που είχαν καταγραφεί κατά την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Αυτό υποδηλώνει ότι αγορές πέραν των καθημερινών προϊόντων πρώτης ανάγκης εξακολουθούν να μην είναι προσιτές για τους Έλληνες καταναλωτές.

σελφ σερβις (T. 469)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION