σελφ σερβις - ΣΕΒΤ: Διαπιστώσεις και προτάσεις για ανάπτυξη επιχειρήσεων & οικονομίας

Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

ΣΕΒΤ: Διαπιστώσεις και προτάσεις για ανάπτυξη επιχειρήσεων & οικονομίας

6 Μαΐου 2016 | 13:02 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Εκδηλώσεις

Το παρόν και οι προϋποθέσεις για ένα μέλλον με θετικό πρόσημο στους δείκτες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, ο ρόλος της παιδείας στη δημιουργία ενός σταθερού υπόβαθρου για την εκμετάλλευση των θετικών στοιχείων της χώρας, ο τρόπος προσέγγισης των πολιτών με στόχο τη διασφάλιση μιας σταθερής σχέσης εμπιστοσύνης με τις επιχειρήσεις, καθώς και νέες τάσεις στον κλάδο του λιανεμπορίου, παρουσιάστηκαν στην ετήσια γενική συνέλευση του ΣΕΒΤ, από εκπροσώπους θεσμών και εταιρειών.

Στην έναρξη της εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας στις 30 Μαρτίου, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων - Ποτών, κ. Ευάγγελος Καλούσης ανάφερε για πολλοστή φορά τις προτάσεις του Συνδέσμου σχετικά με την ανάπτυξη, θέτοντας ως βασική προϋπόθεση την ύπαρξη σταθερού (προβλέψιμου) οικονομικού, φορολογικού και διοικητικού περιβάλλοντος, αλλά και ξεκάθαρων κατευθύνσεων. Ο κ. Καλούσης τόνισε πως για να είναι αποτελεσματική μια αναπτυξιακή στρατηγική, απαιτείται η στήριξη των σημαντικών για τη χώρα κλάδων της γεωργίας, της βιομηχανίας και του τουρισμού, όπου υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες δημιουργίας νέου πλούτου και εισοδήματος, αλλά και αύξησης της απασχόλησης.

Η ισχυρότερη σύνδεση της παραγωγής με τη βιομηχανία τροφίμων ήταν άλλη μια πτυχή που έθιξε στην ομιλία του, ως αναγκαιότητα για την καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της παραγωγής και της μεταποίησης, ενώ αναφέρθηκε και στην ανάγκη γρήγορης αξιοποίηση του ΕΣΠΑ, στο πεδίο ενίσχυσης των καινοτόμων επιχειρήσεων. Καταλήγοντας, ο κ. Καλούσης, δήλωσε πως ο κλάδος έχει το σθένος και τη διάθεση για εντατική δουλειά και δημιουργία, και υπό αυτό το πρίσμα ο ίδιος θεωρεί πως υπάρχει δυνατότητα ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας.

Πάνελ ομιλητών
Λαμβάνοντας τον λόγο, ο κ. Γιώργος Προβόπουλος, πρόεδρος ΔΣ Bulgarian PostBank Eurobank Ergasias, αναφέρθηκε στις αιτίες που οδήγησαν τη χώρα στην κρίση, αλλά και στις πολιτικές που εφαρμόστηκαν, με τα γνωστά αποτελέσματα (μείωση ΑΕΠ, αύξηση ανεργίας, έλλειψη ρευστότητας, επενδυτικού ενδιαφέροντος κ.ά.). Κατά την άποψή του, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει έως και σήμερα η χώρα έχουν τη ρίζα τους στις λανθασμένες πολιτικές που ακολουθήθηκαν από τη στιγμή της εισόδου της στην Ευρωζώνη, και ειδικότερα, στη μη πραγματοποίηση των απαραίτητων διαρθρωτικών αλλαγών. Μιλώντας συγκεκριμένα για τη μεγέθυνση του χρέους ως ποσοστό επί του ΑΕΠ και την υπογραφή του πρώτου μνημονίου ως «μια διαδικασία βίαιης προσαρμογής που έπρεπε να υποστεί η χώρα για να ισορροπήσει ξανά», υποστήριξε πως «οι τράπεζες δεν ήταν η αιτία της κρίσης, απλώς δέχθηκαν τα απόνερά της» και τοποθετήθηκε ενάντια στις οριζόντιες περικοπές συντάξεων και μισθών στο δημόσιο, αντιπαραθέτοντας την άποψη της μείωσης των δημοσίων εξόδων βάσει αξιολόγησης των ικανοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων.

Ολοκλήρωσε την ομιλία του δηλώνοντας πως η μακροοικονομική ισορροπία, που είναι το ζητούμενο και για να έρθουν επενδύσεις στη χώρα, δεν μπορεί να επιτευχθεί εάν συνεχίσουμε να ακολουθούμε μια πολιτική, που στηρίζεται στους φόρους. Ο κ. Θάνος Βερέμης, ομότιμος καθηγητής ΕΚΠΑ & αντιπρόεδρος ΕΛΙΑΜΕΠ, έκανε μια ιστορική αναδρομή στην πορεία του σύγχρονου ελληνικού κράτους, από την εποχή της σύστασής του, δίνοντας έμφαση στους τομείς της οικονομίας και της εκπαίδευσης, σημειώνοντας τις εγγενείς αδυναμίες της λειτουργίας των θεσμών που οδήγησαν σε ελλείμματα και δάνεια. Αναφερόμενος στο θέμα της δημόσιας παιδείας, διατύπωσε το εξωφρενικό ρητορικό ερώτημα «πώς οι φτωχοί γονείς, που κάνουν θυσίες για να στείλουν τα παιδιά τους στα δημόσια πανεπιστήμια, δεν πάνε να κάψουν το Υπουργείο Παιδείας!», ενώ, μεταξύ άλλων, χαρακτήρισε «ιδεοληψία του σοσιαλισμού» το κοινωνικό αίτημα για «μοιρασιά των αγαθών».

Στοχεύοντας στο συναίσθημα
Ο κ. Δημήτρης Μαύρος, διευθύνων σύμβουλος MRB, στην ομιλία του με τίτλο «From Promotion to Relevant Emotion», επέστησε την προσοχή των παρισταμένων στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζεται η γνώμη και η στάση των καταναλωτών από το συναίσθημα. «Κεντρικό συναίσθημα, μετά τη θυματοποίηση, είναι η οργή και ακολουθεί η ντροπή», είπε ο κ. Μαύρος, στηριζόμενος στα ερευνητικά ευρήματα της MRB, τονίζοντας πως αυτά τα συναισθήματα μπορούν να παράξουν ένα «εύλεκτο υλικό, που δεν ξέρουμε εάν οι πολίτες θα το στρέψουν κατά της πολιτικής ή των επιχειρήσεων».

Επίσης, ο κ. Μαύρος ανέφερε την αύξηση του ενδιαφέροντος των πολιτών για την ηθική πλευρά της δράσης των επιχειρήσεων, της τιμωρητικής διάθεσης στην περίπτωση που οι εταιρείες δεν συμπεριφέρονται σύμφωνα με τις αξίες που οι ίδιοι θεωρούν σημαντικές, στην αξιολόγηση των θεσμών που δίνει σημαντικό προβάδισμα στα Πανεπιστήμια, αλλά και στις ελληνικές επιχειρήσεις, σε αντίθεση με τις πολυεθνικές, που «πλέον τοποθετούνται πολύ χαμηλά στην κατάταξη».

Ειδικότερα στο θέμα της «ελληνικότητας», ο κ. Μαύρος διευκρίνισε πως σημασία δεν έχει μόνο η προέλευση της εταιρείας, αλλά και το εάν συμπεριφέρεται ως ελληνική, αναφέροντας ως παράδειγμα αξιοποίησης αυτού του δεδομένου τη διαφημιστική καμπάνια της Lidl. Στα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των επιχειρήσεων εκ μέρους των πολιτών προηγούνται οι προσφερόμενες τιμές και το εάν η επιχείρηση έχει την εικόνα του δίκαιου εργοδότη. Συμβούλευσε τις επιχειρήσεις να «ντύσουν» τις προσφορές τους με ένα κίνητρο, που θα αποδεικνύει πως η κίνησή τους δεν γίνεται με βασικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων, αλλά την κάλυψη μιας πραγματικής ανάγκης (υλικής ή συναισθηματικής) του πελάτη. Προέτρεψε, τέλος, τους επιχειρηματίες να αξιοποιήσουν το ψηφιακό κανάλι για την επικοινωνιακή τους πολιτική και να εξετάσουν με μια διαφορετική οπτική τη διαχείριση της προϊόντικής τους προσφοράς μέσα στην κρίση, όχι πλέον με τη λογική των περικοπών, αλλά κυρίως με την αντικατάσταση προϊόντων που δεν έχουν ζήτηση με νέα, καινοτόμα προϊόντα.

Οι νέες τάσεις στο λιανεμπόριο
Ο κύκλος των ομιλιών συμπληρώθηκε με την τοποθέτηση του κ. Κωνσταντίνου Μαχαίρα, Executive Vice-President, Delhaize Group, ιδιότητα που διατηρούσε έως την 31η Μαρτίου. Ο κ. Μαχαίρας, κάνοντας μια αναδρομή στην ιστορία του λιανεμπορίου τροφίμων, αναφέρθηκε αναλυτικά στις νέες τάσεις που κυριαρχούν στο διεθνές λιανεμπόριο και στις προβλέψεις για το μέλλον του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Επεσήμανε τη σημασία παρακολούθησης των εξελίξεων κυρίως στο ψηφιακό περιβάλλον, αλλά και την επένδυση στις νέες τεχνολογίες, που επηρεάζουν όλη τη δομή του λιανεμπορίου. Μιλώντας ειδικότερα για την ελληνική αγορά, αναφέρθηκε στη μετατόπιση ισχύος σε ζητήματα οργάνωσης και γενικότερα know how από τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στο λιανεμπόριο, που πλέον έχουν το προβάδισμα στη γνώση του καταναλωτή.

Τόνισε την αξία επένδυσης στη βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων, που θα λαμβάνει υπ’ όψη ζητήματα που σχετίζονται με το χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης με τον πελάτη (εταιρική κοινωνική ευθύνη). Επεσήμανε τη σημασία επικοινωνίας με τη νέα γενιά, στην οποία οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να απευθύνονται με ξεπερασμένα μηνύματα και μέσα («η νέα γενιά θέλει αλήθειες, παρακολουθεί την ηγεσία των επιχειρήσεων, κρίνει τις εταιρείες και δεν αγοράζει προϊόν, αλλά εμπειρία», είπε χαρακτηριστικά). Κλείνοντας, επανέλαβε τις προβλέψεις του για: κυριαρχία πέντε αλυσίδων σούπερ μάρκετ στον κλάδο έως το 2020 (95% του τζίρου), τέσσερα format, παρουσία τριών από τους υπάρχοντες παίκτες, εναλλακτικές λύσεις για όλους τους καταναλωτές, έναν πελάτη και αλλαγή νοοτροπίας. Κάλεσε δε όλους τους συμμετέχοντες να συμβάλλουν στη δημιουργία πραγματικής ελληνικής ταυτότητας των προϊόντων.

σελφ σερβις (T. 460)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION