σελφ σερβις - mini MBA in Retail Innovation: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα προώθησης της καινοτομίας & της συνεργασίας

Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

mini MBA in Retail Innovation: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα προώθησης της καινοτομίας & της συνεργασίας

12 Απριλίου 2016 | 09:53 Γράφει η Κατερίνα  Πραματάρη Topics: Εκπαίδευση

Οι ιδιαίτερα απαιτητικοί καιροί που ζούμε και το έντονα μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον απαιτούν από τα στελέχη του κλάδου να σκεφτούν πιο καινοτόμα και ευέλικτα από ποτέ. Κάθε μέρα συνειδητοποιούμε όλο και περισσότερο πόσο τα θέματα μας προσπερνούν και ότι πρέπει να βγούμε από την καθημερινή μας ρουτίνα και να αντιμετωπίσουμε τις πολλαπλές προκλήσεις που παρουσιάζονται με έναν νέο τρόπο σκέψης και δράσης. Επίσης, συνειδητοποιούμε ότι δεν αρκεί να δράσουμε μεμονωμένα, αλλά χρειάζεται συχνά συνολική αντιμετώπιση και συνεργασία.

Στην κατεύθυνση αυτή, το ECR και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών διοργάνωσαν για δεύτερη φορά φέτος το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «mini MBA in Retail Innovation». Όπως φανερώνει ο τίτλος, το πρόγραμμα εστιάζει στο να μυήσει τους συμμετέχοντες σε έναν καινοτόμο τρόπο σκέψης και ανάληψης συνεργατικής δράσης με στόχο την εξεύρεση λύσεων σε πρακτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι συμμετέχοντες εργάστηκαν στο πλαίσιο μεικτών ομάδων εργασίας και με βάση την προσέγγιση του design thinking σχεδίασαν καινοτόμες λύσεις και υπηρεσίες, καταστρώνοντας παράλληλα το επιχειρηματικό σχέδιο υλοποίησής τους.

Το πρόγραμμα σπουδών που παρακολούθησαν περιλάμβανε προχωρημένα μαθήματα στη διοικητική των επιχειρήσεων συνδυασμένα με ειδικά θέματα του κλάδου λιανεμπορίου. Κορυφαίοι καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με εισηγήσεις σε θέματα ηγεσίας, στρατηγικής, μάρκετινγκ, δημιουργικής λήψης αποφάσεων, χρηματοοικονομικής ανάλυσης κλπ απέσπασαν άριστες αξιολογήσεις. Το πρόγραμμα φιλοξένησε, επίσης, παρουσιάσεις στελεχών της αγοράς και του κλάδου αναφορικά με σύγχρονες τάσεις και βέλτιστες πρακτικές στη διαχείριση της ζήτησης και της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και στα νέα ψηφιακά κανάλια και ηλεκτρονικά μέσα. Η εκπαιδευτική διαδικασία συμπληρώθηκε με workshops σε θέματα καινοτομίας και δημιουργικότητας, ανάπτυξης προσωπικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων και επιχειρηματικού σχεδιασμού.

Στον δεύτερο κύκλο του προγράμματος, που ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο και ολοκληρώθηκε την Τρίτη 1 Μαρτίου, συμμετείχαν τριάντα στελέχη προερχόμενα από επιχειρήσεις - μέλη του ECR Hellas. Η μεγάλη ανταπόκριση των επιχειρήσεων, αλλά και η υψηλή αξιολόγηση του προγράμματος από τους συμμετέχοντες, αποδεικνύουν πόσο σημαντικές είναι τέτοιες πρωτοβουλίες.

Οι βραβεύσεις
Κατά την εκδήλωση αποφοίτησης του προγράμματος,την 1η Μαρτίου 2016 στο ACEin (Κέντρο Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του Διοικητικού Συμβουλίου του ECR Hellas είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν, αλλά και να αξιολογήσουν τις προτάσεις των σπουδαστών του προγράμματος για καινοτόμες δράσεις στον κλάδο. Με κριτήρια τη σημαντικότητα του θέματος και του προβλήματος για τον κλάδο, την πληρότητα της προτεινόμενης προσέγγισης/λύσης, το αναμενόμενο όφελος για τις εταιρείες του κλάδου και την εφικτότητα υλοποίησης, διακρίθηκαν οι ακόλουθες ομάδες:

Το πρώτο βραβείο απέσπασε η ιδέα «Saving out of Stock» των Δημήτρη Σταμούλη (South Greece Field Sales Manager, Frieslandcampina), Χάρη Ντάσση (Activation Manager, Trade Marketing/Modern Trade, Αθηναϊκή Ζυθοποιία), Βασιλική Κεραμιώτη (Jr. Key Account Manager, Άμβυξ), Κατερίνα Καπαδουκάκη (Επιθεωρήτρια Καταστημάτων, Α. Θανόπουλος) και Γιάννη Κανάκη (Project Manager, ΑΒ Βασιλόπουλος), που αφορούσε σε μια καινοτόμο λύση για καταμέτρηση του προβλήματος των ελλείψεων προϊόντων από το ράφι με την εμπλοκή του καταναλωτή.

Το δεύτερο βραβείο δόθηκε στην ομάδα με την ιδέα «Smart Cart» αποτελούμενη από τους Χρυσούλα Χρυσαυγή Αλεξοπούλου (Senior Brand Manager, Γρ. Σαράντης), Ηλία Μυτάτο (Reporting Manager/ Analyst, Βερόπουλος), Άγγελο Κoρτιάνο (Προϊστάμενο Πωλήσεων, Coca-Cola 3E), Μαρία Γαβαλά (Υπεύθυνη Τμήματος Αγορών, ΟΚ! Anytime Market) και Απόστολο Εγγλέζο (Sales Executive, Nestle), που αφορούσε σε μια εφαρμογή (app) συγκέντρωσης στοιχείων αγοραστικής συμπεριφοράς, δίνοντας κίνητρα στους καταναλωτές να καταγράφουν τις αποδείξεις αγορών τους.

Το τρίτο βραβείο απέσπασε η ομάδα με την ιδέα «Basket Carriers», αποτελούμενη από τους Μπάμπη Σιαφλά (Logistics & Commercial Director, Sarmed), Γιώργο Κούτρα (Υποδιευθυντή Καταστήματος, Metro), Αλεξάνδρα Σταμάτη (Εμπορική Διεύθυνση, ΟΚ! Anytime Market) και Νικήτα Ανεβλαβή (Sales Executive, Nestle). Βασική ιδέα πίσω από το Basket Carriers είναι ένα δίκτυο συνδυασμένων door2door διανομών προϊόντων για την παράδοση των παραγγελιών εξ αποστάσεως (πχ μέσω Internet ή τηλεφωνικώς), βασιζόμενο στη συνεργασία για να πετύχει σημαντική εξοικονόμηση κόστους.

Άλλες ιδέες που παρουσιάστηκαν αφορούσαν σε μια πλατφόρμα δοκιμής και αξιολόγησης νέων προϊόντων, μια εφαρμογή που ενημερώνει έγκαιρα πότε ένα προϊόν τείνει να παρουσιάζει έλλειψη στο ράφι και μια εφαρμογή με στόχο τη βελτίωση των προγραμμάτων πιστότητας. Μεταξύ των μελών ΔΣ του ECR Hellas που παρευρέθηκαν στην εκδήλωση και αξιολόγησαν τις προτάσεις ήταν ο Χρήστος Τσεντεμεΐδης, Director of Customer Development South East Europe, Johnson & Johnson και Πρόεδρος ECR Hellas από την πλευρά της Βιομηχανίας, ο Σπύρος Τρύφωνας, Εμπορικός Διευθυντής Νestlé και συντονιστής της συμβουλευτικής επιτροπής του προγράμματος, ο Σπύρος Κυρούσης, Διευθυντής Logistics ΑΒ Βασιλόπουλος, ο Μιχάλης Φανδρίδης, Διευθύνων Σύμβουλος Exceed Consulting και ιδρυτικό μέλος ECR Hellas και ο Καθηγητής του ΟΠΑ, Γιώργος Δουκίδης.

Όπως αναφέρθηκε από την επιτροπή αξιολόγησης, πολλές από τις ιδέες που παρουσιάστηκαν αντιμετωπίζουν με καινοτόμο, εφικτό και βιώσιμο τρόπο σημαντικά προβλήματα του κλάδου και δεν πρέπει να μείνουν στο χαρτί. Το επόμενο στοίχημα είναι να δούμε την πραγματική υλοποίηση τους. Παρότι κάτι τέτοιο λίγα χρόνια πριν θα φάνταζε ως ουτοπία, αρχίζει να γίνεται πλέον πιστευτό, καθώς αποτελεί παράδειγμα που έχει ήδη βρει εφαρμογή στην πράξη. Έμπρακτη απόδειξη είναι οι ομάδες που υποστηρίζονται από το κέντρο ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και παρουσίασαν τη δράση τους στο πλαίσιο της εκδήλωσης: η Frink!, που λειτουργεί ως ενδιάμεσος στον χώρο της νυχτερινής διασκέδασης παρέχοντας δωρεάν ποτά, η ClioMuse, που υποστηρίζει περιηγήσεις σε μουσεία και τουριστικές διαδρομές με εναλλακτικό περιεχόμενο μέσω εφαρμογής κινητού και η ομάδα Tactical, που παρέχει σύστημα διαχείρισης περιστατικών σε χώρους συνάθροισης κοινού και μεγάλες εγκαταστάσεις.

Οι ομάδες αυτές ξεκίνησαν πριν λίγο καιρό με μια ιδέα, προχώρησαν στην υλοποίησλη της κερδίζοντας τη στήριξη της ελληνικής και διεθνούς αγοράς και βρίσκονται τώρα στο στάδιο συζητήσεων με χρηματοδότες. Με στόχο την περαιτέρω ενθάρρυνση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας και την παροχή συστηματικής υποστήριξης σε ομάδες στην υλοποίηση των επιχειρηματικών τους ιδεών, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών λειτουργεί από το 2015 το Κέντρο Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας ACEin (acein.aueb.gr). Το κέντρο αποσκοπεί στο να βοηθήσει τόσο την ακαδημαϊκή όσο και την ευρύτερη κοινότητα της καινοτόμου επιχειρηματικότητας να προχωρήσει από την κατάρτιση ενός επιχειρηματικού πλάνου στην πραγματική υλοποίηση και εφαρμογή μιας ιδέας, παρέχοντας καθοδήγηση, φιλοξενία και συμβουλευτικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Επιπλέον, βασικός στόχος του κέντρου είναι να συμβάλει στη ζύμωση μεταξύ του ακαδημαϊκού και του επιχειρηματικού κόσμου, ώστε το νεανικό ταλέντο και η επιχειρηματική δράση να διοχετευθούν στην αντιμετώπιση καίριων προβλημάτων της αγοράς, συμβάλλοντας παράλληλα στην ανάπτυξη και την καινοτομία.

Πίσω από αυτόν τον ευρύτερο στόχο, το Πρόγραμμα Mini MBA in Retail Innovation αποτελεί και αυτό με τη σειρά του μια καινοτομία, καθώς βασίζεται στη συνεργασία ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού (ECR Hellas) με ένα κορυφαίο εκπαιδευτικό ίδρυμα (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) για την εκπόνηση ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος, που καλύπτει θέματα που ενδιαφέρουν τις επιχειρήσεις του τομέα των FMCG. Πολύ σύντομα, και λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος των επιχειρήσεων, θα ακολουθήσει ο τρίτος κύκλος του προγράμματος, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε περισσότερα στελέχη να εκπαιδευτούν σε σύγχρονες τάσεις διοίκησης και καινοτομίας στο λιανεμπόριο, δίνοντας έμφαση στη συνεργασία και τις βέλτιστες πρακτικές.

* Η Κατερίνα Πραματάρη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο ELTRUN- Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και Επιστημονική Υπεύθυνη Mini MBA in Retail Innovation.

σελφ σερβις (T. 459)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION