σελφ σερβις - Προϊόντα αντηλιακής προστασίας: Εντυπωσιακά καλή χρονιά το 2014

Σάββατο, 18 Αυγούστου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Προϊόντα αντηλιακής προστασίας: Εντυπωσιακά καλή χρονιά το 2014

12 Ιουνίου 2015 | 11:36 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Special Reports

Πέρυσι η αγορά των αντηλιακών έκανε την έκπληξη, αφού η άνοδος των πωλήσεών της σε αξία και όγκο βοήθησε να καλυφθούν οι απώλειες της προηγούμενης χρονιάς, σε βαθμό αξιοζήλευτο για πολλές κατηγορίες προϊόντων, που υπέστησαν το 2013 καθίζηση πωλήσεων. Στην ώθηση των πωλήσεων συνετέλεσαν συνδυαστικά η έντονη προωθητική πίεση, που έριξε τη μέση τιμή των προϊόντων της κατηγορίας, το ανέφελο καλοκαίρι και φυσικά η αυξημένη τουριστική κίνηση.

Μετά το 2013, χρονιά που εξελίχθηκε άσχημα για την αγορά των προϊόντων αντηλιακής προστασίας, με συρρίκνωση 11,7% σε αξία και 12,5% σε όγκο πωλήσεων, οι εκπρόσωποι των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο εκφράζονταν με ιδιαίτερη επιφυλακτικότητα για το μέλλον της κατηγορίας το 2014. Άλλωστε, η δυσμενής συγκυρία που επηρέαζε αρνητικά το σύνολο της αγοράς δεν εξαιρούσε την αγορά των προϊόντων αντηλιακής προστασίας, όπως σημειώνει ο κ. Ιωάννης Κάγκας, Shopper & Customer Marketing Specialist της Beiersdorf Hellas, προσθέτοντας, ωστόσο: «Ένας ακόμα κρίσιμος παράγοντας σχετικά με την πορεία αυτής της αγοράς είναι αναμφισβήτητα η εξέλιξη των καιρικών συνθηκών.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι η πτωτική τάση της κατηγορίας το καλοκαίρι του 2013 συνδέεται κυρίως με την αργοπορημένη έλευση της καλοκαιρίας. Αντίθετα, το 2014 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για την αγορά των αντηλιακών, καθώς η διάρκεια της καλοκαιρίας και η αύξηση του τουρισμού συντέλεσαν στην ανάπτυξή της». Όντως, πέρυσι η πραγματικότητα ξεπέρασε τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις. Η αύξηση της αγοράς σε όγκο πωλήσεων έφτασε το 11,5% σε σχέση με το 2013, ενώ σημαντική ήταν και σε αξία, φτάνοντας το 8,3% –ποσοστό που αναλογεί σε μεγαλύτερο τζίρο κατά ένα εκατομμύριο ευρώ για τα σούπερ μάρκετ.

Όπως σημειώνει η κα Ελένη Μαχά, Account Executive της IRI, «σε αντίθεση με τη συνολική αγορά των προϊόντων υγείας και ομορφιάς, ο τζίρος της οποίας παρουσίασε πτώση κατά 2,6% το 2014 σε σχέση με το 2013, η αγορά των προϊόντων προστασίας από τον ήλιο στα σούπερ μάρκετ παρουσίασε αύξηση πωλήσεων και σε όγκο και σε αξία. Το γεγονός αυτό φαίνεται ότι οφείλεται στην αύξηση του τουρισμού, σε συνδυασμό με την έντονη και συνεχή προωθητική πίεση που ασκήθηκε, τόσο από τη βιομηχανία όσο και από τις λιανεμπορικές αλυσίδες, οδηγώντας σε πτώση της μέσης τιμής των προϊόντων της κατηγορίας». Μία από τις ενδιαφέρουσες εξελίξεις το 2014, που ώθησαν σε άνοδο την αγορά, ήταν η έναρξη της συνεργασίας της Μάντης Εμπορική ΑΕ με την Φόρτις Εμπορική ΑΕ, στο πλαίσιο της αποκλειστικής διανομής των προϊόντων της Hawaiian Tropic στην ελληνική αγορά, με πολύ καλά αποτελέσματα.

Αντηλιακά: Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. τεμάχια)
2013 2014 Διαφορά
Αντηλιακά συνολικά 1.323,3 1.476 11,5%
Αντηλιακά: Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
2013 2014 Διαφορά
Αντηλιακά συνολικά 11.464 12.410,1 8,3%
Πηγή: IRI

Οι καταναλωτικές τάσεις
Όπως έχει επισημανθεί και στο παρελθόν, οι καταναλωτές εξακολουθούν να εμπιστεύονται τα επώνυμα αντηλιακά προϊόντα και έτσι η διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένει χαμηλή. Τα τελευταία χρόνια, το μόνο επιτυχημένο λανσάρισμα στον χώρο του λιανεμπορικού branding αφορά στη σειρά Cien της αλυσίδας Lidl, που διατηρεί ένα σημαντικό ποσοστό πωλήσεων με αυξητικές τάσεις. Οι καταναλωτές αναζητούν αντηλιακά προϊόντα που εξασφαλίζουν το μαύρισμα, την ενυδάτωση της επιδερμίδας και την αποτελεσματική προστασία από τις βλαβερές επιπτώσεις της ηλιακής ακτινοβολίας. «Σήμερα είναι πιο ενημερωμένοι και ευαισθητοποιημένοι από ποτέ αναφορικά με τη σπουδαιότητα της αντιηλιακής προστασίας για την υγεία της επιδερμίδας», σημειώνει ο κ. Κάγκας, προσθέτοντας ότι οι σχετικές έρευνες επιβεβαιώνουν τη στροφή της ζήτησης στα προϊόντα με υψηλό δείκτη προστασίας και τη διαρκώς αυξανόμενη χρήση των αντηλιακών προσώπου.

«Ωστόσο», προσθέτει, «η επίτευξη του «τέλειου μαυρίσματος» παραμένει ζητούμενο για τους χρήστες και κατά συνέπεια σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζουν τα εμπορικά σήματα που εγγυώνται ελκυστική εμφάνιση και προστασία, ταυτόχρονα, της επιδερμίδας. Ένα άλλο σημαντικό κριτήριο για την επιλογή προϊόντος εκ μέρους του καταναλωτή είναι και η ευκολία εφαρμογής του αντηλιακού, η ευχάριστη υφή του και γενικότερα το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει. Καθώς αναδύονται οι σχετικές τάσεις, η αγορά βρίσκεται σε εγρήγορση, με άμεσο αποτέλεσμα να προσφέρονται νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις καινούργιες ανάγκες των καταναλωτών».

Νέες προτάσεις
Οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου παρουσιάζουν, λοιπόν, νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις τάσεις της ζήτησης προφανώς με επιτυχία, αν κρίνουμε εκ του αποτελέσματος. Οι σχετικές προτάσεις τους συνδυάζουν την υπόσχεση άψογης εμφάνισης με την υψηλή αντηλιακή προστασία πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την έκθεση στον ήλιο. Τα πλέον πρόσφατα λανσαρίσματα το αποδεικνύουν. Η Hawaiian Tropic παρουσιάζει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, με βάση την ήδη επιτυχημένη συνταγή (δηλαδή, με βιταμίνες και τροπικά εκχυλίσματα), που παραμένει δημοφιλής για περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες. Η σειρά Silk περιλαμβάνει αντηλιακές λοσιόν και after sun, που χαρίζουν πλούσια ενυδάτωση, αλλά και αντηλιακή κρέμα προσώπου ανθεκτική στο νερό, ενώ το σπρέι Satin Protection παρουσιάζεται με νέα βελτιωμένη φόρμουλα, που το κάνει ελαφρύτερο και εύκολο στην εφαρμογή.

Φυσικά, υπάρχει πάντα το λάδι για τροπικό μαύρισμα, ενώ επιτυχία γνωρίζουν το προστατευτικό Island Berry Lip Gloss και η ενυδατική λοσιόν για μετά τον ήλιο. Η L’ Oréal έχει παρουσιάσει το Solar Expertise, το Αντηλιακό Γαλάκτωμα Προηγμένης Προστασίας με SPF 20, που βασίζεται στις νέες ευρωπαϊκές συστάσεις για την πρόληψη της πρόωρης γήρανσης που προκαλεί ο ήλιος, προσφέρει προστασία από τα ηλιακά εγκαύματα και δρα κατά των ελεύθερων ριζών, οι οποίες συμμετέχουν στον εκφυλισμό των κυττάρων, ενυδατώνοντας παράλληλα την επιδερμίδα. Η Nivea Sun εμπλουτίζει τη σειρά αντηλιακής προστασίας Protect & Bronze με το Προστατευτικό Λάδι Ενεργοποίησης Μαυρίσματος, σε πρακτική μορφή spray, και την After Sun Λοσιόν Επιμήκυνσης Μαυρίσματος. Το πρώτο συνδυάζει την αντηλιακή προστασία με το φυσικό μαύρισμα, ενώ η Nivea After Sun Λοσιόν Επιμήκυνσης Μαυρίσματος, με ελαφριά σύνθεση, «καταπραΰνει και αναζωογονεί την επιδερμίδα, χαρίζοντας πλούσια ενυδάτωση μετά την έκθεση στον ήλιο. Χάρη στα εκχυλίσματα προμελανίνης ενεργοποιεί τη μελανίνη που παράγουν τα κύτταρα της επιδερμίδας, προσφέροντας μεγαλύτερη διάρκεια στο μαύρισμα», όπως σημειώνουν οι υπεύθυνοι της εταιρείας.

Δυναμικά μπαίνει στη νέα σεζόν το Carroten, παρουσιάζοντας δέκα νέα προϊόντα αντηλιακής προστασίας. Σε αυτά περιλαμβάνεται πρώτη απ’ όλες η νέα σειρά αντηλιακών κρεμών προσώπου Carroten Mat Look, που –όπως επισημαίνεται– ενσωματώνουν ευρεία προστασία από την υπέρυθρη και την υπεριώδη ακτινοβολία, με το πρωτοποριακό σύστημα IR Protection+ (UVB + LONG UVA), συνδυάζοντάς το με προηγμένη καλλυντική τεχνολογία. Ακολούθως η σειρά Carroten Sensicare, με την ίδια τεχνολογία αντηλιακής προστασίας, προσφέρει παράλληλα ολοκληρωμένη περιποίηση χωρίς επιβάρυνση, με ήπιες υποαλλεργικές φόρμουλες και καταπραϋντικούς παράγοντες. Το Carroten Magic Tan & Protect Spray συνδυάζει την προστασία με το μαύρισμα, ενώ το Carroten Summer Dreams Τanning Οil, υπόσχεται «τις πιο σοκολατένεις αποχρώσεις». Επίσης, το αντηλιακό γαλάκτωμα Carroten Family Trigger Spray, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά απευθύνεται σε όλη την οικογένεια, ενώ το Carroten Hydra Optimum After Sun Dry Moisturizing Oil, είναι για χρήση μετά την επιστροφή από την παραλία.

Καινοτομία και σωστές προωθήσεις ενισχύουν την αγορά
Η επένδυση στην καινοτομία είναι μονόδρομος για την αντοχή των μαρκών στο απαιτητικό και μεταβαλλόμενο περιβάλλον σήμερα, που χαρακτηρίζεται από το υψηλό επίπεδο ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και απαιτητικότητας των καταναλωτών, καθώς οι ανάγκες τους συνεχώς αλλάζουν. Αυτές τις ανάγκες οι εταιρείες του κλάδου προσπαθούν κατά το δυνατόν να τις προλαμβάνουν, όχι απλώς να τις καλύπτουν. Όπως σημειώνει ο κ. Κάγκας, «στη Nivea δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην καινοτομία, γι’ αυτό είμαστε πρωτοπόροι, λανσάροντας προϊόντα που ανοίγουν νέες κατηγορίες στην αγορά, όπως η κατηγορία των after sun conditioners σώματος.

Ακόμη και το 2013 η Nivea όχι μόνο αύξησε τα μερίδια των πωλήσεών της, αλλά ήταν η μάρκα με τη μεγαλύτερη ανοδική τάση, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό της, κυρίως χάρη στην ολοκληρωμένη γκάμα των προϊόντων της, που καλύπτουν τις διαφορετικές καταναλωτικές ανάγκες, και στο λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων που ξεχωρίζουν». Η αποτελεσματικότητα των προωθητικών προγραμμάτων είναι μεγαλύτερη όταν συνδυάζεται με το συμφέρον του καταναλωτή. Στο πλαίσιο αυτό, οι επιχειρήσεις του κλάδου υλοποιούν πλήθος ελκυστικών προσφορών και προωθητικών ενεργειών, οι οποίες κορυφώνονται την περίοδο της υψηλής εποχικότητας.

Ενδιαφέρον για τις προοπτικές της κατηγορίας
Η μεγάλη ποικιλία κωδικών και εμπορικών σημάτων στην κατηγορία καταδεικνύει το έντονο ενδιαφέρον για τα προϊόντα της και τις προοπτικές της ανάπτυξής της, με γνώμονα το διαρκώς εντεινόμενο ενδιαφέρον της ζήτησης για υγιεινή και προστασία της επιδερμίδας. Παρά τη διευρυμένη γκάμα προϊόντων, όπως εκτιμάται, τα περιθώρια ανάπτυξης προϊοντικών προτάσεων με καινοτόμα χαρακτηριστικά εξακολουθούν να είναι σημαντικά. Για όλα τα υπόλοιπα, όπως φαίνεται, συναποφασίζουν το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις προσφορές, ο ανέφελος ουρανός και το συνήθως μακρύ ελληνικό καλοκαίρι, η θάλασσα και η ελκτική της δύναμη για τον τουρισμό.

σελφ σερβις (T. 450)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION