σελφ σερβις - Για να μην έρθει ξανά χειμώνας…

Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Για να μην έρθει ξανά χειμώνας…

25 Σεπτεμβρίου 2018 | 10:02 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Editorial

Σεπτέμβρης ήρθε φέτος με πολλές υποσχέσεις και συγκρατημένη αισιοδοξία. Πολίτες, αλλά και επιχειρήσεις περιμένουν να δουν τι σημαίνει στην πράξη η είσοδος στην εποχή που ονομάζουμε πλέον μεταμνημονιακή.

Έφερε, όμως, την ίδια στιγμή νέες αγωνίες, σχετικά με το πόσο η φωνή των λογικών ανθρώπων θα είναι τόσο δυνατή και πειστική, ώστε να καλύψει τις φωνές που είναι ενάντια στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Είναι οι ίδιες φωνές που στο παρελθόν οδήγησαν στην καταδίωξη κάθε ευγενούς οράματος ισότιμης και δημιουργικής συμβίωσης κοινωνιών και εθνών και τελικά, σε απώλεια εκατομμυρίων ανθρώπινων ζωών.

Οι φωνές που μιλούν τη γλώσσα των σκοτεινών χρόνων της ανθρωπότητας τρέφονται από συγκεκριμένες πολιτικές και οικονομικές επιλογές. Στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που διαμορφώνουν αυτές οι επιλογές, καλούνται και οι επιχειρήσεις να λάβουν στρατηγικές αποφάσεις.

Τι συμβαίνει όταν οι αποφάσεις τους λαμβάνονται μόνο με οικονομικά κριτήρια; Και ακόμη και στην περίπτωση που είναι ειλικρινείς ως προς τον ευρύτερο κοινωνικό τους ρόλο, πόσο μπορούν να αντισταθούν στην πίεση του ανταγωνισμού ή στην απαίτηση κάποιας διοικητικής ομάδας να αποφεύγει με επιτυχία ο δείκτης διακύμανσης της μετοχής τους το κόκκινο χρώμα;

Στη χώρα μας, ειδικότερα μετά τη μεγάλη υφεσιακή πορεία που ακολούθησε η οικονομία, πολλές επιχειρήσεις διοικούνται πλέον από διεθνή funds. Ακόμη και ισχυροί οργανισμοί που μέχρι πρότινος είχαν την ελληνική τους ταυτότητα προμετωπίδα κάθε επικοινωνιακού προγράμματος, σήμερα έχουν στο πάνω μέρος του οργανογράμματός τους διεθνή στελέχη, τα οποία μπορεί να μην κατοικούν καν στη χώρα. Στις πρώτες θέσεις των επιχειρηματικών ειδήσεων διαβάζουμε για αποεπενδύσεις και σε πολύ ισχυρότερες της ελληνικής οικονομίες…

Στελέχη με εμπειρία στην ελληνική αγορά έχουν μετατεθεί σε θυγατρικές με έδρα τους άλλες χώρες, ενώ επιτυχημένες στο παρελθόν επιχειρήσεις αναφέρονται πλέον σε κάποια άλλη θυγατρική. Πρόκειται για στατηγικές επιλογές συνήθεις σε χώρες των οποίων η οικονομική θέση υποβαθμίστηκε από τους γνωστούς οίκους αξιολόγησης ή απλώς δεν είναι πια τόσο κερδοφόρες όσο στο παρελθόν, κάνοντας ασύμφορη για τη μητρική την περαιτέρω επένδυση σε εγχώριο ανθρώπινο δυναμικό.

Ό,τι συνέβη κατά τις προηγούμενες δεκαετίες μάς δίνει ένα μάθημα. Εκατοντάδες στελέχη γαλουχήθηκαν στις αξίες του ανταγωνισμού, της προσωπικής καριέρας και του πλουτισμού. Η ατομική επιτυχία έγινε το ζητούμενο και η κοινωνική καταξίωση είχε τη σφραγίδα κάποιου τραπεζικού λογαριασμού, με αντάλλαγμα την παρουσίαση οικονομικών αποτελεσμάτων με σταθερά ανοδική πορεία.

Όπως αποδεικνύει και η σύγχρονη αναβίωση ιδεών που στο παρελθόν είχαν κρυφτεί στα πιο βαθιά σκοτάδια μετά την αποκάλυψη της πραγματικής τους φύσης, η μνήμη των ανθρώπων εξασθενεί ανάλογα με την πίεση που δέχονται στον αγώνα της επιβίωσης. Τότε, οι επιλογές δεν είναι πάντοτε σύμφωνες με τη λογική, που λέει πως αυτός που σου υπόσχεται ένα κομμάτι ψωμί το οποίο θα στερήσει από κάποιον άλλο δεν μπορεί να ενδιαφέρεται και τόσο για την δική σου καλοπέραση… Αυτό διδάσκονται για πολλούς αιώνες οι άνθρωποι. Όμως, οι σταθερά καλοί μαθητές, άνθρωποι και επιχειρήσεις, με αντίληψη και στέρεες κοινωνικές αξίες, είναι μειονότητα.

Η κρίση άλλαξε τα δεδομένα, όχι όμως και τις βασικές αρχές πάνω στις οποίες στηρίζουν την ανάπτυξή τους οι περισσότερες επιχειρήσεις. Παρόλα αυτά, έστω κι αν σήμερα οι περισσότεροι σαρκάζουν όταν ακούν στελέχη να μιλούν για στρατηγικές στήριξης της ελληνικής οικονομίας με επιχειρήματα ηθικής φύσης, το σύνολο της κοινωνίας περιμένει με αγωνία να ακούσει τα λόγια, που αν μετατραπούν έστω και στο ελάχιστο σε επενδύσεις και θέσεις εργασίας, θα δώσουν μια ανάσα στην κοινωνία που ασφυκτιά.

Η στροφή σε στρατηγικές με έντονο κοινωνικό στίγμα είναι οι μόνες που μπορούν να φέρουν ουσιαστική αλλαγή στο ζοφερό τοπίο που επανέρχεται. Αυτό περιμένουν τουλάχιστον όσοι γνωρίζουν πόσο εύθραυστες είναι οι ισορροπίες, όχι μόνο στη χώρα μας και την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά διεθνώς.

Σημασία έχει, ειδικά σε αυτή την παράξενη εποχή, να βρίσκουμε τον χρόνο να αναλύουμε το παρόν και τις παραμέτρους που το διαμορφώνουν, ο καθένας τουλάχιστον σε ό,τι έχει σχέση με τον βασικό ρόλο που παίζει στη διαμόρφωση του μέλλοντος, ώστε οι οποιεσδήποτε αποφάσεις, επιχειρηματικές ή προσωπικές, να συμβάλλουν στην ανοδική πορεία της κοινωνίας και όχι σε οδυνηρά πισωγυρίσματα.

σελφ σερβις (T. 486)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION