σελφ σερβις - ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ: Πορεία εντός στόχων

Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ: Πορεία εντός στόχων

25 Σεπτεμβρίου 2018 | 09:37 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Σε ιδιαίτερα θετική χρονιά εξελίσσεται το 2018 για την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη (ΕΥΣ), η διοίκηση της οποίας βλέπει τα μεγέθη της να εξελίσσονται εντός στόχων, καθ’ ον χρόνο προωθεί τα τελευταία μέτρα προσαρμογών στο δίκτυό της, προκειμένου να επικεντρωθεί απερίσπαστη στην ανάπτυξή του. Σύμφωνα με αυτά, η Κρόνος στην Πάτρα θα πωληθεί και στο δυναμικό των καταστημάτων του ομίλου θα διατηρηθούν εντέλει τα 12 από τα 21 προερχόμενα καταστήματα από τη Μαρινόπουλος, που η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε αρχικά απαιτήσει από την ΕΥΣ να εκποιηθούν.

Σε ό,τι αφορά την Κρόνος, η οποία διατηρεί 17 καταστήματα στην πόλη της Πάτρας και στην ευρύτερη περιοχή της, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της ΕΥΣ το τελευταίο διάστημα ήδη κινείται εντός διαδικασιών διαπραγμάτευσης για την πώλησή τους. Η εν λόγω εξέλιξη ήταν εν μέρει αναμενόμενη, δεδομένου ότι η επωνυμία Κρόνος και τα διακριτικά της διατηρήθηκαν στα καταστήματα του αχαϊκού δικτύου, ενόσω το σύνολο των εμπορικών μονάδων της πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος άλλαξαν στήσιμο, όψη κι εμπορικό σήμα από καιρό. Την ίδια στιγμή, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο τζίρος της αχαϊκής αλυσίδας βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία. Τα σημάδια αυτά δείχνουν ότι η μητρική εταιρεία είχε λάβει τις αποφάσεις της προ πολλού, βάσει των οποίων η Κρόνος θα λειτουργεί εξ αρχής ως δορυφορικό δίκτυο (στο δίκτυο της ΕΥΣ) μέχρι να πουληθεί, ώστε στην περιοχή της Πάτρας να μείνουν μόνο όσα πρώην Μαρινόπουλος μετονομάστηκαν ήδη σε Σκλαβενίτης. Σημειώνεται ότι η Κρόνος το 2014 πριν εξαγοραστεί από τη Μαρινόπουλος είχε ετήσιο τζίρο 38 εκατ. ευρώ. Στο μεσοδιάστημα μέχρι την έναρξη της περιόδου υπαγωγής του δικτύου της πτωχευμένης στον έλεγχο της Σκλαβενίτης, ο τζίρος του αχαϊκού δικτύου έπεσε περίπου στα 34 εκατ. ευρώ, ενώ σήμερα πλέον εκτιμάται πως είναι χαμηλότερος των 30 εκατ. ευρώ…

Άρση υποχρέωσης με τη βούλα της Ε.α. Ανταγωνισμού
Στο μεταξύ, με νεότερη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού η ΕΥΣ γλιτώνει τα 12 από τα 21 καταστήματα πρώην Μαρινόπουλος, που βάσει των αρχικών αποφάσεων της ανεξάρτητης αρχής η εταιρεία όφειλε να εκποιήσει προς όφελος των ισορροπιών στον κλαδικό ανταγωνισμό. Ειδικότερα, ο αρμόδιος ελεγκτικός φορέας στις 25 Ιουλίου, κατόπιν επανεξέτασης των συνθηκών που επικρατούν σε συγκεκριμένες τοπικές αγορές, άναψε το «πράσινο φως» στην ΕΥΣ να διατηρήσει σε λειτουργία τα 12 από τα υπό εκποίηση ή αναστολή λειτουργίας καταστήματα. Πρόκειται για σούπερ μάρκετ που εδρεύουν δύο στον Άγιο Δημήτριο Αττικής, τρία στον Πειραιά, από ένα σε Νέα Σμύρνη, Παγκράτι, Ταύρο και Ασπρόπυργο Αττικής, δύο ακόμη σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας κι ένα στο Ηράκλειο της Κρήτης. Σημειώνουμε ότι η υποχρέωση εκποίησης ή αναστολής λειτουργίας για την ΕΥΣ ισχύει μόνο για καταστήματά της στις περιοχές του Ρέντη και του Παλαιού Φαλήρου.

Στα 2,8 δισ. ευρώ ο τζίρος του ομίλου φέτος
Στο πεδίο των πωλήσεων η ΕΥΣ φαίνεται πως κερδίζει το στοίχημα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα στελέχη της προβλέπουν πως αθροιστικά τα έσοδα που θα προέλθουν από το ιστορικό (αττικό) δίκτυο της Σκλαβενίτης και από το (πανελλήνιο) νεοαποκτηθέν (πρώην Μαρινόπουλος) πιθανότατα θα πλησιάσουν τα 2,3 δισ. ευρώ, αν δεν τα ξεπεράσουν κιόλας, όπως πιστεύουν ορισμένοι. Παράγοντες της αγοράς υπολογίζουν τα μηνιαία έσοδα από το νεοαποκτηθέν δίκτυο της ΕΥΣ σε περισσότερα από 80 εκατ. ευρώ και, στο πλαίσιο ακριβώς αυτό, συμφωνούν ότι ο αθροιστικός ετήσιος τζίρος της ΕΥΣ είναι εφικτό να κυμανθεί στα 2,3 δισ. ευρώ. Φυσικά, ο λογαριασμός της 31ης Δεκεμβρίου θα δείξει, έμμεσα πλην καθαρά, τις συνέπειες που είχε για την ίδια την ΕΥΣ το εγχείρημα της σωτηρίας των δομών της Μαρινόπουλος, δεδομένου ότι πολλά από τα νεοαποκτηθέντα καταστήματα του ομίλου δεν κάνουν ζημιά μόνο στους ανταγωνιστές του, αλλά και στο ιστορικό δίκτυο Σκλαβενίτης (διάβαζε «κανιβαλισμός πωλήσεων»).

Πάντως, στον τζίρο του ομίλου πρέπει να συναθροιστούν και τα ετήσια έσοδα πωλήσεων χονδρικής της The Mart, που εκτιμώνται γύρω στα 320 εκατ. ευρώ, όπως και τα έσοδα που αναλογούν στον όμιλο από τη συμμετοχή του στην κρητική Χαλκιαδάκης, η οποία έχει ετήσιο τζίρο της τάξης των 180 εκατ. ευρώ. Το γενικό άθροισμα του ομιλικού τζίρου για τη Σκλαβενίτης, δηλαδή ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών, δείχνει ένα λογαριασμό για φέτος κοντά στα 2,8 δισ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την Κρόνος, η οποία διατηρεί 17 καταστήματα στην πόλη της Πάτρας και στην ευρύτερη περιοχή της, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της ΕΥΣ το τελευταίο διάστημα ήδη κινείται εντός διαδικασιών διαπραγμάτευσης για την πώλησή τους. Η εν λόγω εξέλιξη ήταν εν μέρει αναμενόμενη, δεδομένου ότι η επωνυμία Κρόνος και τα διακριτικά της διατηρήθηκαν στα καταστήματα του αχαϊκού δικτύου, ενόσω το σύνολο των εμπορικών μονάδων της πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος άλλαξαν στήσιμο, όψη κι εμπορικό σήμα από καιρό. Την ίδια στιγμή, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο τζίρος της αχαϊκής αλυσίδας βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία. Τα σημάδια αυτά δείχνουν ότι η μητρική εταιρεία είχε λάβει τις αποφάσεις της προ πολλού, βάσει των οποίων η Κρόνος θα λειτουργεί εξ αρχής ως δορυφορικό δίκτυο (στο δίκτυο της ΕΥΣ) μέχρι να πουληθεί, ώστε στην περιοχή της Πάτρας να μείνουν μόνο όσα πρώην Μαρινόπουλος μετονομάστηκαν ήδη σε Σκλαβενίτης. Σημειώνεται ότι η Κρόνος το 2014 πριν εξαγοραστεί από τη Μαρινόπουλος είχε ετήσιο τζίρο 38 εκατ. ευρώ. Στο μεσοδιάστημα μέχρι την έναρξη της περιόδου υπαγωγής του δικτύου της πτωχευμένης στον έλεγχο της Σκλαβενίτης, ο τζίρος του αχαϊκού δικτύου έπεσε περίπου στα 34 εκατ. ευρώ, ενώ σήμερα πλέον εκτιμάται πως είναι χαμηλότερος των 30 εκατ. ευρώ…

Άρση υποχρέωσης με τη βούλα της Ε.α. Ανταγωνισμού
Στο μεταξύ, με νεότερη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού η ΕΥΣ γλιτώνει τα 12 από τα 21 καταστήματα πρώην Μαρινόπουλος, που βάσει των αρχικών αποφάσεων της ανεξάρτητης αρχής η εταιρεία όφειλε να εκποιήσει προς όφελος των ισορροπιών στον κλαδικό ανταγωνισμό. Ειδικότερα, ο αρμόδιος ελεγκτικός φορέας στις 25 Ιουλίου, κατόπιν επανεξέτασης των συνθηκών που επικρατούν σε συγκεκριμένες τοπικές αγορές, άναψε το «πράσινο φως» στην ΕΥΣ να διατηρήσει σε λειτουργία τα 12 από τα υπό εκποίηση ή αναστολή λειτουργίας καταστήματα. Πρόκειται για σούπερ μάρκετ που εδρεύουν δύο στον Άγιο Δημήτριο Αττικής, τρία στον Πειραιά, από ένα σε Νέα Σμύρνη, Παγκράτι, Ταύρο και Ασπρόπυργο Αττικής, δύο ακόμη σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας κι ένα στο Ηράκλειο της Κρήτης. Σημειώνουμε ότι η υποχρέωση εκποίησης ή αναστολής λειτουργίας για την ΕΥΣ ισχύει μόνο για καταστήματά της στις περιοχές του Ρέντη και του Παλαιού Φαλήρου.

Στα 2,8 δισ. ευρώ ο τζίρος του ομίλου φέτος
Στο πεδίο των πωλήσεων η ΕΥΣ φαίνεται πως κερδίζει το στοίχημα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα στελέχη της προβλέπουν πως αθροιστικά τα έσοδα που θα προέλθουν από το ιστορικό (αττικό) δίκτυο της Σκλαβενίτης και από το (πανελλήνιο) νεοαποκτηθέν (πρώην Μαρινόπουλος) πιθανότατα θα πλησιάσουν τα 2,3 δισ. ευρώ, αν δεν τα ξεπεράσουν κιόλας, όπως πιστεύουν ορισμένοι. Παράγοντες της αγοράς υπολογίζουν τα μηνιαία έσοδα από το νεοαποκτηθέν δίκτυο της ΕΥΣ σε περισσότερα από 80 εκατ. ευρώ και, στο πλαίσιο ακριβώς αυτό, συμφωνούν ότι ο αθροιστικός ετήσιος τζίρος της ΕΥΣ είναι εφικτό να κυμανθεί στα 2,3 δισ. ευρώ. Φυσικά, ο λογαριασμός της 31ης Δεκεμβρίου θα δείξει, έμμεσα πλην καθαρά, τις συνέπειες που είχε για την ίδια την ΕΥΣ το εγχείρημα της σωτηρίας των δομών της Μαρινόπουλος, δεδομένου ότι πολλά από τα νεοαποκτηθέντα καταστήματα του ομίλου δεν κάνουν ζημιά μόνο στους ανταγωνιστές του, αλλά και στο ιστορικό δίκτυο Σκλαβενίτης (διάβαζε «κανιβαλισμός πωλήσεων»).

Πάντως, στον τζίρο του ομίλου πρέπει να συναθροιστούν και τα ετήσια έσοδα πωλήσεων χονδρικής της The Mart, που εκτιμώνται γύρω στα 320 εκατ. ευρώ, όπως και τα έσοδα που αναλογούν στον όμιλο από τη συμμετοχή του στην κρητική Χαλκιαδάκης, η οποία έχει ετήσιο τζίρο της τάξης των 180 εκατ. ευρώ. Το γενικό άθροισμα του ομιλικού τζίρου για τη Σκλαβενίτης, δηλαδή ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών, δείχνει ένα λογαριασμό για φέτος κοντά στα 2,8 δισ. ευρώ.


Αισιοδοξία ή ανακούφιση για όλους
Τα προαναφερόμενα δημιουργούν κλίμα αισιοδοξίας στη διοίκηση και τους μετόχους της ΕΥΣ, όπως άλλωστε στις τράπεζες, που έχουν χρηματοδοτήσει το εγχείρημα της σωτηρίας των δομών της Μαρινόπουλος από την οικογένεια Σκλαβενίτη. Μάλιστα, αν και αρχικά την πίεζαν για δυναμικότερες κινήσεις, όπως για παράδειγμα στον τομέα της διαφήμισης, σήμερα φαίνεται πως διαπιστώνουν ότι η πολιτική των χαμηλών τόνων, που κατά παράδοση εφαρμόζει η διοίκηση της αλυσίδας, έχει απόδοση και σε ό,τι αφορά το πολύ δύσκολο «πείραμα» της ενσωμάτωσης στον κορμό της του δυναμικού των 361 εμπορικών μονάδων πρώην Μαρινόπουλος.

Λίγο-πολύ όλοι φέρονται πεισμένοι πλέον ότι η εταιρεία αργά, αλλά σταθερά πιάνει τους στόχους της, σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του νέου της –και πολύ μεγάλου για το αρχικό μπόι της– τμήματος. Ήδη στην Αττική τα νεοαποκτηθέντα καταστήματα της ΕΥΣ ακούγεται ότι έχουν φτάσει στο μέσο επίπεδο επιδόσεων της εταιρείας ανά σημείο πώλησης, ενώ σημάδια αισθητής ανόδου καταγράφονται και στα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης εκτός Αττικής, τα οποία όλοι εξ αρχής περίμεναν ότι θα αποδώσουν, αλλά σε χαμηλότερη ταχύτητα από αυτά της Αθήνας.

Η εντός στόχων δράση της Σκλαβενίτης διαμορφώνει ένα κλίμα ηρεμίας στο χώρο των προμηθευτών. Εφόσον «τα νούμερα βγαίνουν», οι προμηθεύτριες εταιρείες αισθάνονται πως αντισταθμίζουν μερικώς τις απώλειες που βίαια υπέστησαν, όταν με δικαστική απόφαση υποχρεώθηκαν σε «κούρεμα» 50% των απαιτήσεών τους από τη Μαρινόπουλος, για να εισπράξουν το υπόλοιπο 50% από τη Σκλαβενίτης, που ανέλαβε να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά…

Στο διάστημα που ακολουθεί η διοίκηση της ΕΥΣ έχει να φέρει βόλτα δύο ακόμη θέματα. Το πρώτο σχετίζεται με οργανωτικής φύσης και ποιότητας ζητήματα, όπως για παράδειγμα τον έλεγχο των εργασιών, των αποθεμάτων κ.ά., και το δεύτερο με την ένταση των ανακαινίσεων των παλαιότερων καταστημάτων του δικτύου της. Όπως ήταν αναμενόμενο, η πίεση που υπέστη η εταιρεία κατά την πρώτη φάση του εγχειρήματος ενσωμάτωσης και προσαρμογής των καταστημάτων Μαρινόπουλος στον κορμό της, όπως και το ύψος των απαιτούμενων κεφαλαίων, άφησαν κάπως πίσω τις διαδικασίες ανακαίνισης των παλαιότερων μονάδων του δικτύου. Αυτά τουλάχιστον σχολιάζουν στελέχη των ανταγωνιστών του ομίλου, που παρακολουθούν στενά την πορεία του ως νέου leader του κλάδου.

Θετική πορεία στην Κύπρο
Θετικά είναι τα μηνύματα που φθάνουν για την ΕΥΣ και από την Κύπρο, όπου δραστηριοποιείται η θυγατρική που «κληρονόμησε» από τον όμιλο Μαρινόπουλος. Σήμερα το εν λόγω δίκτυο φέρεται να επιτυγχάνει ετήσιο κύκλο εργασιών περί τα 180 εκατ. ευρώ, διαθέτοντας συνολικά 20 σούπερ μάρκετ και υπέρ μάρκετ. Πάντως, σημειώνουμε ότι, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, η διοίκηση της ΕΥΣ φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης της κυπριακής εταιρείας. Μάλιστα, λέγεται ότι διαπραγματεύεται σχετικά και με ισχυρό επιχειρηματία της κυπριακής αγοράς. Ωστόσο, το σενάριο αυτό δεν επιβεβαιώνεται από κύκλους προσκείμενους στον όμιλο. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν στο σελφ σέρβις, «η εξέλιξη της εταιρείας είναι θετική και δεν υπάρχει κανένας λόγος για ανάλογες ενέργειες ή αποφάσεις!»…

σελφ σερβις (T. 486)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION