σελφ σερβις - Το πρώτο «dark shop» από το yoda.gr

Κυριακή, 16 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Το πρώτο «dark shop» από το yoda.gr

16 Ιουλίου 2018 | 16:12 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Online

Φυσική παρουσία απέκτησε το yoda.gr, θέτοντας πρόσφατα σε λειτουργία το πρώτο «dark shop», όπως συνηθίζεται να λέγεται στη γλώσσα του μάρκετινγκ κάθε κατάστημα που απευθύνεται αποκλειστικά σε διαδικτυακούς αγοραστές. Είναι πλήρως οργανωμένο κατά τα πρότυπα του κλασικού σούπερ μάρκετ, ακολουθεί όλους τους κανόνες υγιεινής των καταστημάτων λιανικής τροφίμων, διαθέτει όλα τα τμήματα τυποποιημένων και νωπών προϊόντων, όπως και χώρους κοπής νωπών προϊόντων, αλλά είναι «επισκέψιμο» μόνο από καταναλωτές που ψωνίζουν μέσω του yoda.gr.

Kατά συνέπεια, το κατάστημα διαφοροποιείται από τα κλασικά σούπερ μάρκετ ως προς το χώρο των ταμείων, ενώ δεν διαθέτει βιτρίνα, καθότι σκοπός του δεν είναι να προσελκύσει για αγορές τον περαστικό ή τον κάτοικο της περιοχής στην οποία εδρεύει. Επί της ουσίας, λειτουργεί στη λογική ενός μικρού κέντρου διανομής αγαθών κατ’ οίκον, έχοντας την εικόνα μόνο του σούπερ μάρκετ.

Το πρώτο yoda.gr, με έδρα στη λεωφόρο Κλεισθένους στον Γέρακα, καλύπτει τις ανάγκες των βορείων προαστίων της πρωτεύουσας. Στο βαθμό που πάρει την οριστική του μορφή, μετά την περίοδο της πιλοτικής του λειτουργίας, θα ακολουθήσει ένα δεύτερο «dark shop», που θα καλύπτει ανάγκες στα νότια προάστια. Η διοίκηση της εταιρείας θεωρεί ότι θα είναι σε θέση να εκτιμήσει με σχετική ασφάλεια την πορεία των πωλήσεών της μετά το κλείσιμο του 2018, δεδομένου ότι το yoda.gr άρχισε να λειτουργεί μόλις στις αρχές του 2017, άρα η φετινή χρονιά είναι η πρώτη ολοκληρωμένη χρήση της εταιρείας.

Σχετικά με το σενάριο επέκτασης του βεληνεκούς δράσης του yoda.gr στη Θεσσαλονίκη, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, αποτελεί μια προοπτική εντός του οπτικού πεδίου της εταιρείας, την οποία, όμως, θ’ αρχίσει να εξετάζει υπό προϋποθέσεις μετά από δύο έτη.

Ανάπτυξη μήνα το μήνα με διψήφιο ρυθμό
Ο βασικότερος λόγος για τον οποίο τα στελέχη της εταιρείας αποφάσισαν να προχωρήσουν στην οργάνωση του πρώτου «dark shop» στην Αθήνα, ήταν διότι μέσω της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, με την οποία συνεργάζονταν, δεν υπήρχε η δυνατότητα να καλύπτουν στο χρόνο και με τον τρόπο που ήθελαν τον πελάτη τους. Γρήγορα φάνηκε ότι, όσο αυξανόταν η ζήτηση των υπηρεσιών του yoda.gr, τόσο περισσότερο γινόταν αναγκαία μια άλλη δομή και οργάνωση των υποδομών του.

Όπως σημειώνεται από τη διοίκηση της εταιρείας, το yoda.gr αναπτύσσεται μήνα το μήνα με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, πράγμα που την κάνει να αισιοδοξεί ότι η πορεία του e-shop θα είναι θετική και πάντα εντός των στόχων που θέτει κάθε χρόνο. Σήμερα το yoda.gr έχει δώσει κωδικούς περίπου σε 7.500 καταναλωτές.

Ο ρυθμός ανάπτυξης της εταιρείας συναρτάται σε μεγάλο βαθμό και με το πόσο γρήγορα ο Έλληνας καταναλωτής εξοικειώνεται με τις αγορές μέσω διαδικτύου. Επιδίωξη, πάντως, των στελεχών του yoda.gr είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα να λάβει θέση στον κλάδο από τα πρώτα στάδια ανάπτυξης της σχετικής αγοράς, ώστε να έχει το προβάδισμα έναντι του ανταγωνιστών του.

Σημειώνουμε ότι το 2015, βάσει στοιχείων της Nielsen, κατά το 10% οι καταναλωτές επισκέφθηκαν έστω μια ιστοσελίδα σούπερ μάρκετ. Το ποσοστό αυτό το 2016 αυξήθηκε στο 15% και το 2017 στο 17%. Το 90% των καταναλωτών που επισκέφθηκαν e-shop των σούπερ μάρκετ, το έκαναν προκειμένου να τσεκάρουν τιμές και να εντοπίσουν πρόσφορες. Οι αναλυτές παρατηρούν ότι, όσο περισσότερο οι νέοι σε ηλικία καταναλωτές, που είναι οι πλέον εξοικειωμένοι με τις τεχνολογίες και το διαδίκτυο, αποκτούν οικονομική ανεξαρτησία και πραγματοποιούν για λογαριασμό τους αγορές αγαθών καθημερινής ανάγκης, τόσο πιο πολύ το κοινό θα στρέφεται στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

σελφ σερβις (T. 484)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION