σελφ σερβις - BrandBeat: Πώς νιώθουν οι Έλληνες για τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ;

Κυριακή, 24 Ιουνίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

BrandBeat: Πώς νιώθουν οι Έλληνες για τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ;

29 Μαΐου 2018 | 09:51 Γράφει ο Σταμάτης  Κάντζας Topics: Online,Έρευνα

Το επίπεδο αναγνωρισιμότητας των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, αλλά και τη συναισθηματική σχέση των Ελλήνων καταναλωτών με τα υπάρχοντα brands, κατέγραψε η Braincandy, αξιοποιώντας το ερευνητικό εργαλείο BrandBeat. Αξίζει να σημειωθεί, μεταξύ άλλων, πως η ύπαρξη φυσικού δικτύου καταστημάτων με κατοχυρωμένη αναγνώριση, ενισχύει την εικόνα της online παρουσίας μιας επιχείρησης.

Tο BrandBeat, το ερευνητικό εργαλείο της Braincandy, που χρησιμοποιήθηκε για την μέτρηση της εικόνας των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, αναδεικνύει όχι μόνο τι σκέφτονται, αλλά επίσης τι νιώθουν και πώς καταλήγουν να συμπεριφέρονται οι άνθρωποι, πολλές φορές χωρίς καν να το συνειδητοποιούν οι ίδιοι. Για την αξιολόγηση των επιχειρήσεων που διερευνώνται, χρησιμοποιούνται συγκεκριμένα κριτήρια, που χωρίζονται σε 4 κατηγορίες: Φήμη, Συναισθήματα, Κίνητρα και Συμπεριφορές. Πιο αναλυτικά:

Φήμη
Η υψηλή δημοφιλία και η γρήγορη / εύκολη αναγνώριση μιας μάρκας, έχει αποδειχθεί ότι σχετίζονται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο με το μερίδιο αγοράς και την ανάπτυξή της. Η «πρώτη μάρκα που μας έρχεται στο μυαλό» είναι τις περισσότερες φορές αυτή που θεωρούμε καλύτερη και πιθανώς θα αγοράσουμε ασυναίσθητα. Την μεγαλύτερη Φήμη διατηρεί με διαφορά η ΑΒ-Βασιλόπουλος. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι τα Click2shop σε αυθόρμητο επίπεδο ήρθαν στην 9η θέση, κάτι που φανερώνει τη μεγάλη επιρροή που έχουν σε αυτό το πλαίσιο τα φυσικά καταστήματα. Το e-fresh καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, ενώ το CareMarket την τρίτη. Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι σε επίπεδο slogan (πχ «Το supermarket στην πόρτα σου») δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναγνωρισιμότητα για κανένα. Αυτό μπορεί να συμβαίνει είτε γιατί δεν έχει γίνει η απαιτούμενη επένδυση είτε γιατί το μήνυμα είναι πολύ γενικό είτε και για τους δύο αυτούς λόγους.

Συναισθήματα
Το πώς αισθάνομαι για μία μάρκα είναι δείκτης μελλοντικής συμπεριφοράς: «όσα περισσότερο νιώθω, τόσα περισσότερα θα κάνω». Για τη μέτρηση των συναισθημάτων, η Braincandy βασίζεται στη μελέτη του ανθρωπολόγου Paul Ekman, έχοντας δημιουργήσει μέχρι σήμερα μια βάση σύγκρισης που περιλαμβάνει πάνω από 350 μάρκες διεθνώς. Το ΑΒ Click2shop και το e-fresh συγκεντρώνουν την υψηλότερη συναισθηματική βαθμολογία, με το e-fresh να σημειώνει και το μεγαλύτερο ποσοστό σε ό,τι αφορά την «έκπληξη» (16,4%) -το δυνατότερο θετικό συναίσθημα- υψηλότερο ακόμα κι από του Yolenis (15,5%), ενώ εντύπωση σε αυτό το κομμάτι προκαλεί το pamesupermarket.gr (14,7%). Επειδή, όμως, δεν είναι εύκολο να κάνουμε τον κόσμο να αισθανθεί κάτι για μια μάρκα, είναι σημαντικό να συνδέσουμε τη μάρκα με κάτι για το οποίο αισθάνεται ήδη κάτι, ώστε συνειρμικά να νιώσει κάτι και για τη μάρκα. Παράδειγμα: Είναι δύσκολο κάποιος να αισθάνεται κάτι για ένα απορρυπαντικό. Είναι δεδομένο, όμως, ότι πλημμυρίζει από συναισθήματα για τη μητέρα του (καμπάνια P&G – «Σ’ευχαριστώ μαμά»). Όσον αφορά στους αυθόρμητους συνειρμούς, το ΑΒ Click2shop είναι ξεκάθαρα συνδεδεμένο με την Ποιότητα, το e-fresh με τη Φρεσκάδα, το WeLoveSupermarket με την Ποικιλία, ενώ το Yoleni’s με την Καινοτομία.

Κίνητρα
Όταν ο καταναλωτής αγοράζει ένα προϊόν, απαιτεί καταρχάς «να κάνει αυτό που υπόσχεται» (πχ ένα απορρυπαντικό να αφαιρεί λεκέδες). Τέτοιου τύπου «απαιτήσεις» αποτελούν τους βασικούς στόχους μιας κατηγορίας, τους οποίους η Braincandy ζητά από τον καταναλωτή να ιεραρχήσει. Έπειτα, οι μάρκες που εξετάζονται υποβάλλονται σε ένα «σκληρό τεστ», προκειμένου να φανεί αν διαφέρουν από τον ανταγωνισμό, είτε θετικά είτε αρνητικά. Οι 3 βασικές απαιτήσεις της κατηγορίας, όπως αυτές ιεραρχούνται είναι: 1) τιμές / προσφορές, 2) ποικιλία και 3) ταχεία παράδοση. Το AB Click2shop έρχεται πρώτο σε όλα, το e-Fresh ακολουθεί, ενώ το WeLoveSupermarket φαίνεται να κάνει αξιόλογη προσπάθεια. Σήμερα, όμως, δεν αρκεί μια μάρκα να κάνει απλά αυτό που υπόσχεται. Θα πρέπει να το κάνει και με τρόπο που να τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Σε αυτό το πλαίσιο, η Braincandy έχει ορίσει 6 περιοχές διαφοροποίησης, με βάση τα εγγενή κίνητρα κάθε συμπεριφοράς. Εδώ το AB Click2shop υπερέχει στις περιοχές «Εμπιστοσύνη», «Λογική» και «Υπεροχή», το Yoleni’s καταλαμβάνει την περιοχή του «Ενθουσιασμού», ενώ το e-fresh της «Ανακάλυψης».

Συμπεριφορές
Τέλος, φωτογραφίζοντας την τελική συμπεριφορά των καταναλωτών απέναντι στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ -από το επίπεδο Αναγνωρισιμότητας (Awareness), ως το επίπεδο Πιστότητας (κύριο Super Market)-, θα λέγαμε ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν 1) η ιδιαίτερα υψηλή αναγνωρισιμότητα του e-fresh, 2) η υψηλή πιστότητα του AB Click2shop, καθώς και 3) το υψηλό ποσοστό των καταναλωτών που έχουν το Caremarket μέσα στις βασικές επιλογές τους.

ΔΥΟ γενικά σχόλια

  • Η διείσδυση των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ παραμένει ακόμα χαμηλή (23%), σε σύγκριση με άλλες online αγορές, όπως της ένδυσης (59%), των φαρμακείων (45%) ή των ηλεκτρονικών ειδών (68%).
  • Το ΑΒ Click2shop κατέχει ηγετική θέση, εκμεταλλευόμενο τη δυναμική των φυσικών καταστημάτων, ενώ το e-fresh είναι ο ξεκάθαρος νικητής μεταξύ των αμιγώς ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Ταυτότητα Έρευνας
Online έρευνα, Δεκέμβριος 2017, Ν=426, τυχαίο δείγμα, αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού (φύλο, ηλικία, γεωγραφική περιοχή), που έχουν επισκεφθεί ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ τον τελευταίο χρόνο.

    O Σταμάτης Κάντζας είναι ιδρυτής της Braincandy. Πρόκειται για μια συμβουλευτική εταιρεία, η οποία εξειδικεύεται σε θέματα εικόνας και στρατηγικής, χρησιμοποιώντας πρωτοποριακές μεθόδους έρευνας αγοράς για την κατανόηση της ανθρώπινης φύσης. Το BrandBeat είναι ένα ολοκληρωμένο εργαλείο μέτρησης των σημαντικότερων παραμέτρων εικόνας των μαρκών, που βοηθάει τις εταιρείες να πάρουν στρατηγικές αποφάσεις και να προβούν σε σχετικές βελτιωτικές ενέργειες. Η συγκεκριμένη μέτρηση των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ πραγματοποιείται κάθε χρόνο, παράλληλα με την αντίστοιχη μέτρηση των φυσικών σούπερ μάρκετ, χρηματοδοτούμενη από πολλές εταιρείες, τόσο από το λιανεμπόριο όσο κι από προμηθευτές του. Η επόμενη μέτρηση θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο.

σελφ σερβις (T. 483)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION