σελφ σερβις - METRO: Στρατηγική βλέψη στα είδη για Ho.Re.Ca και οικιακό εξoπλισμό

Κυριακή, 27 Μαΐου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

METRO: Στρατηγική βλέψη στα είδη για Ho.Re.Ca και οικιακό εξoπλισμό

16 Απριλίου 2018 | 10:22 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Τη στρατηγική είσοδό της στις αγορές αφενός των ειδών μαζικής εστίασης και του Ho.Re.Ca. και αφετέρου των οικιακών ειδών κλιμακώνει η Metro ΑΕΒΕ, αξιοποιώντας τα δύο δίκτυά της, τα 49 Metro cash & carry και τα 223 My Market. Η εταιρεία αποβλέπει σε ένα μερίδιο περίπου 20% ως το 2020 στην εν λόγω αγορά, της οποίας ο ετήσιος τζίρος σήμερα προσδιορίζεται στα 100 εκατ. ευρώ. Ως εργαλείο εισόδου σε αυτήν η διοίκηση της Metro επέλεξε το συνεταιρισμό με απόλυτα εξειδικευμένο συνεργάτη της.

H εταιρεία έχει ήδη οργανώσει στο κατάστημά της cash & carry της Πέτρου Ράλλη έναν καινούργιο χώρο έκτασης 1.000τμ, ειδικά διαμορφωμένο για την έκθεση των ειδών μαζικής εστίασης και Ho.Re.Ca. Παράλληλα, λειτουργεί αντίστοιχης δομής διαδρόμους σε τρία καταστήματά της χονδρικής στον Άλιμο, την Ελευσίνα και τα Γλυκά Νερά και σε τέσσερα My Market που εδρεύουν στο Ολυμπιακό Χωριό, την Κηφισιά, το Χαλάνδρι και τη Βάρη.

Στόχος της εταιρείας είναι οι διάδρομοι με τα είδη σπιτιού και Ho.Re.Ca. να επεκταθούν στη διάρκεια του έτους σε όλο το εύρος των δύο δικτύων των καταστημάτων της. Προκειμένου να λάβει σάρκα και οστά το νέο project της Metro, ίδρυσε από κοινού με τον κ. Γιώργο Σαλάχα, παράγοντα της αγοράς με βαθιά γνώση του αντικειμένου, την εταιρεία Milestone, η οποία έχει την αποκλειστική ευθύνη στήριξης της νέας δραστηριότητας. Η Milestone διενεργεί τις εισαγωγές, οργανώνει τους ειδικούς χώρους των καταστημάτων και διαχειρίζεται τα ράφια τους, ενώ διαπραγματεύεται με τους προμηθευτές των σχετικών ειδών και τα πουλά στη Metro.

Μαραθώνιος κι όχι κατοστάρι
Ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Metro, αναφερόμενος στο εν λόγω εγχείρημα, τόνισε ότι η εταιρεία του «τρέχει ένα Μαραθώνιο κι όχι ένα κατοστάρι», ότι εν προκειμένω οι κύριοι ανταγωνιστές της δεν είναι τα μεγάλα εξειδικευμένα καταστήματα, αλλά οι παραδοσιακοί ανεξάρτητοι χονδρέμποροι, πολλοί εκ των οποίων έχουν οικονομικά ανοίγματα και αντιμετωπίζουν προβλήματα πιστότητας, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι η είσοδος των Metro Cash & Carry στην κατηγορία θα τονώσει τον ανταγωνισμό, αναβαθμίζοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της σχετικής αγοράς.

Από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Σαλάχας εκτίμησε ότι η ζήτηση των συγκεκριμένων ειδών συνιστά συγκεκριμένη τάση στην αγορά και ότι ο κλάδος της εμπορίας τους, στον οποίο εισέρχεται η Milestone, είναι της τάξης των 100 εκατ. ευρώ. Όπως σημείωσε, σε πρώτη φάση έως το 2020 οι Metro και Milestone θα διεκδικήσουν μερίδιο 20% στην εν λόγω αγορά, εκτιμώντας ότι το μερίδιό τους σε μια προοπτική χρόνου μπορεί να αντιστοιχηθεί προς αυτό των Metro Cash & Carry στον τομέα τους, δηλαδή περί το 45%. Ο κ. Παντελιάδης, πάντως, θεώρησε πιθανό το μερίδιο αγοράς να φτάσει σε υψηλότερα επίπεδα.

Σημειώνουμε ότι η Milestone δημιούργησε τη δική της εταιρική ταυτότητα για τα προϊόντα που εμπορεύεται, υιοθετώντας το brand Home Box. Τα δίκτυα Metro Cash & Carry και My Market θα διακινούν διαφορετικούς μεταξύ τους κωδικούς προϊόντων, δεδομένου ότι τα είδη σπιτιού διαφοροποιούνται κατά 90% από τα επαγγελματικά είδη. Σημειώνουμε επίσης ότι στο χώρο του cash & carry της Πέτρου Ράλλη λειτουργεί ειδικό σημείο ηλεκτρονικής πληροφόρησης, το «Info point», το οποίο παρέχει πληροφορίες για περισσότερους από 20.000 κωδικούς προϊόντων. Οι παρεμβάσεις της εταιρείας στα δύο δίκτυα για τη διαμόρφωση των χώρων έκθεσης των σχετικών ειδών θα εξελίσσονται με ρυθμό ετοιμασίας δέκα έως είκοσι καταστημάτων το μήνα. Η σχετική αρχική επένδυση, χωρίς να υπολογιστεί η επέκτασή της στο κατάστημα της Πέτρου Ράλλη, προσδιορίστηκε στα 2 εκατ. ευρώ, ενώ περίπου 1 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα δαπανηθεί για τη σταδιακή εκπαίδευση του προσωπικού. Η Milestone σήμερα απασχολεί προσωπικό 21 ατόμων. Για τις ανάγκες του δικτύου πωλήσεων των ειδών της θα δημιουργηθούν 50 έως 100 νέες θέσεις εργασίας.

Αυτόνομο δίκτυο Home Box;
Ενδιαφέρον έχουν οι απαντήσεις του κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη στο σελφ σέρβις, σχετικά με τις μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης του νέου εγχειρήματος των Metro και Milestone. Όπως μας είπε, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο ο όμιλος μελλοντικά να προχωρήσει στην οργάνωση ενός αυτόνομου δικτύου καταστημάτων πώλησης ειδών κυρίως οικιακής χρήσης υπό το σήμα Home Box, όπως και το να αποκτήσει παρουσία στον τομέα των ηλεκτρονικών πωλήσεων μέσω ενός e-shop, δεδομένου ότι ένα μέρος των καταναλωτών στέφεται αργά αλλά σταθερά και προς τις διαδικτυακές αγορές. Ωστόσο, όπως επισήμανε, στην παρούσα φάση η προσοχή των δύο μετόχων είναι επικεντρωμένη στην ανάπτυξη των ειδικών τμημάτων πωλήσεων στα My Market και στα Metro Cash & Carry των σχετικών ειδών. «Θα απαιτηθούν περί τα τρία έως πέντε έτη, προκειμένου να διαπιστωθεί η προοπτική της συνέργειας με τη Milestone πριν ληφθούν οι επόμενες αποφάσεις», είπε.

Οι συνέργειες κλειδί ανάπτυξης
Σχολιάζοντας γενικότερα την ύπαρξη περιθωρίων για ανάλογες συνέργειες σε άλλους τομείς, ο κ. Παντελιάδης σχολίασε: «Όταν ένας οργανισμός γίνει πολύ «βαρύς», συνήθως δεν δίνει ιδιαίτερη προσοχή ή σημασία σε επιχειρηματικές δράσεις, οι οποίες μπορεί να συνεισφέρουν με μικρές «δόσεις» εσόδων στα μεγέθη του. Γι’ αυτό είναι καλό να αναζητεί κανείς εξειδικευμένους συνεργάτες, με τους οποίους μπορεί να δημιουργεί νέα projects τέτοιου χαρακτήρα. Αυτή τη λογική την υποστηρίζουμε», τόνισε, υπενθυμίζοντας ότι η Metro έπραξε ανάλογα με το ηλεκτρονικό κατάστημα www.welovesupermarket.gr, στο μετοχικό κεφάλαιο του οποίου εισήλθε με μειοψηφικό ποσοστό μεν, αλλά με την προοπτική με την πάροδο των χρόνων να περάσει υπό τον έλεγχό της.

Αντίθετα προς τις ψηφιακές πωλήσεις η Metro δεν προτίθεται να συνάψει συνέργειες στον πλήρως απελευθερωμένο πλέον τομέα της ενέργειας, είτε στο φυσικό αέριο είτε στο ηλεκτρικό ρεύμα. «Θεωρούμε πολύ δύσκολο να έλθουμε σε σχετική συμφωνία με κάποιον εκ των εναλλακτικών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας. Το ηλεκτρικό ρεύμα, βλέπετε, είναι ένα άλλους είδους τεχνολογικό προϊόν ξένο προς το σούπερ μάρκετ», ξεκαθάρισε.

Σκέψεις για άνοιγμα στα φαρμακεία
Πάντως, ο κ. Παντελιάδης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο οργάνωσης ενός πιλοτικού φαρμακείου σε κάποιο από τα μεγάλα My Market, που θα λειτουργούσε σε συνεργασία με φαρμακοποιό. Μετά την απόφαση του ΣτΕ που χαρακτηρίζει ως συνταγματική την πρόβλεψη του Προεδρικού Διατάγματος «περί της υποχρεωτικής συμμετοχής σε ΕΠΕ ιδιοκτησίας αδειούχου μη φαρμακοποιού, επιστήμονα φαρμακοποιού με ποσοστό εταιρικής μερίδας 20%» ανοίγει ο δρόμος για επενδύσεις στον κλάδο του φαρμάκου και από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, που δεν διαθέτουν άδεια επιστήμονα φαρμακοποιού. Ωστόσο, όπως σχολίασε ο κ. Παντελιάδης, «οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις παραμένουν, καθιστώντας χρονοβόρο κάθε ανάλογο εγχείρημα…».

Σημειώνουμε πως, σύμφωνα με το προαναφερόμενο Προεδρικό Διάταγμα, ο ανώτερος επιτρεπόμενος αριθμός χορηγούμενων αδειών στο ίδιο φυσικό πρόσωπο (κάθε άδεια αντιστοιχεί σ’ ένα κατάστημα) αυξάνεται κατά μία το έτος ως το 2020, οπότε ορίζεται ως ανώτατος επιτρεπόμενος αριθμός αδειών οι δέκα σε όλη τη χώρα. Φέτος επιτρέπεται η χορήγηση μέχρι οκτώ αδειών στο ίδιο πρόσωπο, το 2019 μέχρι εννέα και το 2020, όπως είπαμε, μέχρι δέκα άδειες.

σελφ σερβις (T. 481)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION