σελφ σερβις - ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ: Κυνήγι 250 εκατ. ευρώ μέσω franchise

Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ: Κυνήγι 250 εκατ. ευρώ μέσω franchise

16 Απριλίου 2018 | 10:53 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Βαθύτερη διείσδυση στις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, για τη διεκδίκηση ενός τζίρου της τάξης των 250 εκατ. ευρώ από την αγορά των convenience stores ή, αλλιώς, τις μισές πωλήσεις τους σε βάθος δεκαετίας θα επιχειρήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος, επενδύοντας σε ένα νέου τύπου σύστημα franchise, που βρίσκει εφαρμογή στα ήδη γνωστά καταστήματα AB Shop & Go. Ο σχεδιασμός της προβλέπει σε πρώτη πενταετή φάση την ίδρυση περίπου 100 τέτοιων καταστημάτων αρχικά στην Αθήνα και τον Πειραιά και εν συνεχεία στη Θεσσαλονίκη.

O νέος τύπος καταστημάτων δοκιμάσθηκε από την αλυσίδα επί περίπου 18 μήνες. Στο διάστημα αυτό έγιναν όλες οι αναγκαίες προσαρμογές, ώστε εν συνεχεία η ΑΒ Βασιλόπουλος να προχωρήσει στην υπογραφή των πρώτων συμβάσεων franchise. Μάλιστα, ήδη έχουν σε λειτουργία τα πρώτα 12 AB Shop & Go.

Στόχος της εταιρείας είναι να εξαπλωθεί σε γειτονιές και νοικοκυριά, όπου αδυνατούν να εγκατασταθούν τα μεγάλα καταστήματά της, όπως και να κερδίσει το διερχόμενο καταναλωτή. Γι’ αυτό αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση της γρήγορης αγοράς, με υψηλή διαθεσιμότητα κωδικών, καθώς και της ζήτησης καπνικών προϊόντων. Σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Παπαχρυσάνθου, διευθυντή Ανάπτυξης Δικτύων Franchise και Cash & Carry της αλυσίδας, η επιτυχία του όλου εγχειρήματος βασίζεται κατά 50% στη δυναμική του brand ΑΒ και κατά το υπόλοιπο 50% στο προσωπικό σέρβις του αυτοαπασχολούμενου επιχειρηματία franchisee.

Πώς θα λειτουργήσουν τα AB Shop & Go
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του νέου συστήματος franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος, η αλυσίδα εξασφαλίζει σε κάθε ενδιαφερόμενο επιχειρηματία χρηματοδότηση για την κάλυψη του αρχικού κεφαλαίου επένδυσής του έως το 80% του ύψους της, με πλαφόν τα 100.000 ευρώ ανά σημείο πώλησης. Η χρηματοδότηση χορηγείται για την προμήθεια του εξοπλισμού, είναι άτοκη και εξοφλείται σε διάστημα έως δέκα ετών (5+5), ενώ στην περίπτωση που οι δύο πλευρές αναγκαστούν σε πρόωρη λύση της συνεργασίας τους, ο εξοπλισμός επιστρέφεται στην αλυσίδα. Υπολογίζεται ότι τα πρώτα 100 σημεία πώλησης θα απαιτήσουν συνολικές επενδύσεις 13 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η αλυσίδα έχει προβλέψει ότι είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει έως και τα 10,5 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι ειδική ομάδα της εταιρείας υποστηρίζει κάθε συνεργάτη του δικτύου των AB Shop & Go σε όλες τις φάσης της συνεργασίας τους –πριν και μετά το άνοιγμα του καταστήματος, το οποίο είναι έκτασης μεταξύ 100τμ και 200τμ και απασχολεί έως δύο άτομα ανά βάρδια. Το απαιτούμενο κεφάλαιο για την οργάνωση και τον εξοπλισμό του κυμαίνεται μεταξύ 100.000 έως 130.000 ευρώ. Το ωράριο λειτουργίας των AB Shop & Go είναι ελεύθερο, δηλαδή μπορεί να λειτουργούν και τις Κυριακές, παραμένοντας ανοικτά από το πρωί έως και μετά τα μεσάνυχτα –τα περισσότερα, πάντως, θα κλείνουν γύρω στις 11 τη νύχτα.

Σε ό,τι αφορά την επιλογή των κωδικών ραφιού, το σύστημα της ΑΒ παρέχει ευελιξία με εύρος «ταλάντωσης» έως και 40%, ενώ προσδιορίζει την απόδοση της επένδυσης στο 5% (καθαρό περιθώριο κέρδους) και τον τζίρο του κάθε καταστήματος, ανάλογα με την έκτασή του και την εμπορικότητα της περιοχής που εδρεύει, μεταξύ 500.000 και 900.000 ευρώ. Σημειώνουμε τέλος ότι η αλυσίδα παρέχει στον franchisee τιμοκατάλογο με προτεινόμενες τιμές. Η τελική διαμόρφωσή τους υπολογίζεται λίγο υψηλότερα από τις τιμές του εταιρικού δικτύου. Κάθε κατάστημα έχει πρόσβαση στις περισσότερες από τις πρόσφορες της αλυσίδας, εφόσον διαθέτει τους σχετικούς κωδικούς, ενώ παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες του να κάνουν χρήση της αλφαβητικής κάρτας.

Οι επόμενες επενδύσεις
Σε ό,τι αφορά το γενικότερο επενδυτικό σχεδιασμό της ΑΒ Βασιλόπουλος, φέτος η διοίκησή της δρομολογεί τη διάθεση κεφαλαίων ύψους 50 έως 60 εκατ. ευρώ για την επέκταση του δικτύου πωλήσεων, καθώς και για τις αναβαθμίσεις παλαιότερων καταστημάτων του. Στο βαθμό που θα «κλειδώσει» εντός του έτους το ακίνητο, που προορίζεται να στεγάσει τη νέα κεντρική αποθήκη της αλυσίδας στην Αττική, τα προς επένδυση κεφάλαια θα αυξηθούν περίπου κατά 35 εκατ. ευρώ, ήτοι στα 95 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Λεωνίδα Βρεττάκο, διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας, για την τριετία 2018-2020 έχει αποφασιστεί να διατεθούν συνολικά έως 180 εκατ. ευρώ, με σκοπό την ενίσχυση των υποδομών της ΑΒ με νέα εταιρικά καταστήματα. Το σχετικό πλάνο επέκτασης προβλέπει σε ετήσια βάση την ίδρυση και λειτουργία 12-14 εταιρικών καταστημάτων και περίπου 25 franchise –εκ των οποίων τα 20 ΑΒ Shop & Go.

Σημειώνεται ότι το δίκτυο της εταιρείας αριθμεί σήμερα 414 σημεία πώλησης, εκ των οποίων τα 294 είναι εταιρικά, τα 104 franchise και τα 16 cash & carry.

Εξαγορές από το 2019
Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο η αλυσίδα να προβεί φέτος σε εξαγορά ανταγωνίστριάς της, παράγοντες της διοίκησης της ΑΒ Βασιλόπουλος σχολιάζουν ότι το πλάνο δεν προβλέπει ανάλογες ενέργειες. Εξηγούν, μάλιστα, ότι το σενάριο της εξαγοράς θα τεθεί στο στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας το 2019, οπότε θα «έχει κάτσει η σκόνη» που σήκωσε στον κλάδο η διάσωση των δομών της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης. «Το 2019 θα γνωρίζουμε πια την πραγματική θέση της κάθε αλυσίδας και την αξία της, οπότε θα εξετάσουμε τις διατιθέμενες εναλλακτικές περιπτώσεις και θα λάβουμε τις αποφάσεις μας», τονίζεται χαρακτηριστικά.

Όσο για το φετινό της τζίρο, η διοίκηση της αλυσίδας, λόγω των εσωτερικών περιορισμών και δεσμεύσεών της, δεν αποκαλύπτει τις προβλέψεις της. Γνωστοποιεί, ωστόσο, ότι στην κρίσιμη διετία 2017-2018 που, όπως αναμένεται, θα κλείσει ο κύκλος των αναταράξεων στον κλάδο, λόγω της αλλαγής χεριών του δικτύου της Μαρινόπουλος, στόχος της είναι να αμυνθεί στην πρόκληση της Σκλαβενίτης, κρατώντας το 40% των πωλήσεων που εξασφάλισε την περίοδο που κατέρρευσε η Μαρινόπουλος ή, αλλιώς, τα περίπου 80 εκατ. ευρώ από το σύνολο των 200 εκατ. ευρώ που κέρδισε τότε.

Στελέχη της, σχολιάζοντας τις έντονα ανοδικές τάσεις που καταγράφονται στον τζίρο της νέας πανελλήνιας Σκλαβενίτης δηλώνουν ότι η επιδίωξη του διοικητικού κέντρου της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν είναι να διατηρηθεί η αλυσίδα στην πρώτη θέση του κλάδου από άποψη τζίρου, αλλά να κρατήσει υγιή τον ισολογισμό της, παρουσιάζοντας υψηλά επίπεδα κερδοφορίας, ώστε να αντέξει τις έντονες πιέσεις του ανταγωνισμού και να μην κινδυνεύσει να ολοκληρώσει κάποιες από τις επόμενες χρήσεις με αρνητικό πρόσημο στα καθαρά της αποτελέσματα.

Σημειώνεται ότι το 2017, χρονιά κατά την οποία πλην της Σκλαβενίτης και της Metro όλες οι αλυσίδες του κλάδου υπέστησαν απώλειες εσόδων, για την ΑΒ Βασιλόπουλος έκλεισε με μείωση κύκλου εργασιών κατά 3% στα 2,1 δισ. ευρώ, με 100 εκατ. ευρώ καθαρή κερδοφορία και με μερίδιο αγοράς επίσης μειωμένο στο 21,7%.

σελφ σερβις (T. 481)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION