σελφ σερβις - Μαθαίνοντας και από τους μικρούς...

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Μαθαίνοντας και από τους μικρούς...

27 Μαρτίου 2018 | 10:07 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Editorial

Γιατί οι άνθρωποι αναζητούν την επικοινωνία; Απλώς, γιατί είναι στη φύση τους. Και τι σχέση έχει αυτή η ανάγκη κοινωνικής επαφής με τον σκληρό κόσμο των επιχειρήσεων;

Έχει άμεση σχέση, γιατί οι επιχειρήσεις είναι ένας ζωντανός οργανισμός, μια ακόμη έκφραση της κοινωνικής δραστηριότητας των ανθρώπων, όπου συναντά κανείς όλα τα χαρακτηριστικά των οργανωμένων κοινωνιών: έχουν κανόνες, όργανα λήψης αποφάσεων και υλοποίησής τους, ελεγκτικούς μηχανισμούς, λειτουργίες πολλαπλασιασμού και ανάπτυξης, αλλά και απόρριψης βλαβερών στοιχείων και συμπεριφορών.

Οι επιχειρήσεις του κλάδου, εδώ και αρκετά χρόνια, βρίσκονται σε διαρκή μάχη. Η κρίση έφερε στην επιφάνεια τις δυνατότητες και τις αδυναμίες των ζωντανών επιχειρηματικών οργανισμών. Ειδικότερα μετά το εκ νέου «ξύπνημα» ενός από τους ισχυρότερους παίκτες, που τάραξε ακόμη περισσότερο τα νερά, βλέπουμε όλο και πιο καθαρά να διαγράφεται στον ορίζοντα ένα μέλλον εσωστρέφειας και έντονου ανταγωνισμού.

Κι όμως... Η κοινωνία σήμερα -και ιδιαίτερα οι νέοι άνθρωποι, τους οποίους οι επιχειρηματίες μελετούν και προσπαθούν να κερδίσουν ως πολλά υποσχόμενους πελάτες-, δεν μπορεί, ακόμη κι αν το ήθελε, να επιστρέψει σε λογικές του παρελθόντος. Στην πορεία εξέλιξης της κοινωνίας και σε εποχή έντονων συγκρούσεων, ανακαλύπτουν νέες δυνατότητες και ιδέες και επιζητούν την επικοινωνία, την ειλικρίνεια των σχέσεων και κυρίως, παρά τα φαινόμενα, την ουσιαστική προσωπική επαφή. Σε αυτή την επαφή είναι κρίσιμο να νιώθουν πως κερδίζουν την προσοχή και την αναγνώριση που αξίζουν.

Οι επιχειρήσεις του κλάδου εξακολουθούν στην πλειονότητά τους να μιλούν μια γλώσσα που έχει πολλά από τα χαρακτηριστικά του παρελθόντος. Εκείνες που ανακαλύπτουν νέους δρόμους για να φθάσουν στον στόχο τους –και είναι όλο και πιο συχνά, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε παλιά, μικρότερες σε μέγεθος, αλλά πολύ περισσότερο «ζωντανές-, έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποτελέσουν τη νέα πρωτοπορία.

Εντυπωσιάζονται κάποιοι από το πόσο γρήγορα δημιουργούνται σήμερα νέες τάσεις και παρουσιάζονται νέες επιχειρηματικές ιδέες. Την ίδια στιγμή, όμως, επιλέγουν να κρατούν αποστάσεις ασφαλείας από όσους δεν είναι ήδη καθεστώς. Υιοθετώντας αυτή τη στάση, αγνοούν το σημαντικότερο μάθημα που μπορεί να πάρει κανείς από τα μικρά κύτταρα του επιχειρηματικού κόσμου της κάθε χώρας.

Αν κοιτάξει κάποιος προσεκτικά, με καθαρά μάτια και μυαλό, θα διακρίνει πως οι επιτυχημένες νέες συνταγές έχουν τα εξής βασικά συστατικά: την ανάγκη των δημιουργών τους για δημιουργική έκφραση, πραγματικό όραμα για ένα αποτέλεσμα που ξεπερνά προσωπικές φιλοδοξίες και πρόσκαιρα κέρδη και, κυρίως, διάθεση για συνεργασία. Όσο κι αν το προσπαθούν, οι περισσότερες μεγάλες, μεσαίες, αλλά και μικρές επιχειρήσεις που στηρίζουν τη δράση τους σε παλιά μοντέλα επιχειρηματικής δραστηριότητας, δεν μπορούν να ακολουθήσουν, εκ φύσεως, αυτή την προσέγγιση των πραγμάτων. Έτσι, οι μεγάλες δυνάμεις κάθε κλάδου εξακολουθούν να επενδύουν στην ανάπτυξη και την κερδοφορία, αναζητώντας φυσικά την καινοτομία και τις στρατηγικές που θα τις οδηγήσουν σε κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου της αγοράς, ευνοώντας όμως κατά πρώτον τους μετόχους τους και κατά δεύτερον τις υπόλοιπες δυνάμεις του οργανισμού (ο σχετικός όρος που υιοθετείται πλέον στις επίσημες ανακοινώσεις είναι «συνεργάτες»).

Επιχειρήσεις όπως αυτές του λιανεμπορίου τροφίμων, που έχουν καθημερινή επαφή με τους πελάτες, μέσω του προσωπικού που εργάζεται στα καταστήματα ή ακόμη και μέσω ενός εικονικού περιβάλλοντος αγορών, όπως είναι το ψηφιακό κατάστημα, δεν μπορούν παρά να μαθαίνουν ακόμη από τις μικρές επιχειρήσεις, που είναι άλλωστε και η δική τους «μήτρα», τι σημαίνει επικοινωνία, ειλικρινής καθημερινή επαφή και απόδειξη της καλλιέργειας -με πολύ κόπο-, μια ισότιμης σχέσης.

Ίσως τελικά σε αυτό το πεδίο της εξαντλητικής μάχης μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων να αποκαλυφθεί η αλήθεια των προθέσεων όλων των πλευρών, να προκύψει μια νέα ισορροπία και να δημιουργηθεί, σε ένα επίπεδο πιο υψηλό από αυτό μιας απλής σύγκρουσης οικονομικών συμφερόντων, η νέα εποχή του λιανεμπορίου.

σελφ σερβις (T. 481)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION