σελφ σερβις - Retail on demand…

Κυριακή, 25 Φεβρουαρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Retail on demand…

22 Ιανουαρίου 2018 | 09:47 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Editorial

Tα θέλω όλα και τα θέλω τώρα! Αυτό φωνάζουν ακόμη και όσοι δεν έχουν το απαιτούμενο εισόδημα για να καλύψουν ούτε βασικές ανάγκες. Στην περίπτωσή τους το σύνθημα, και ειδικότερα το «όλα», ερμηνεύεται ως απαίτηση για δικαίωμα πρόσβασης σε αγαθά καθημερινής ανάγκης, το οποίο διασφαλίζεται μέσω της προσφοράς χαμηλών τιμών.

Άλλωστε, αυτό αναγνωρίζεται από τις ίδιες τις επιχειρήσεις που λειτουργούν στην αγορά του λιανεμπορίου καταναλωτικών αγαθών, όπως αποδεικνύεται και από τα μηνύματα που εκπέμπονται μέσω του μάρκετινγκ, όπου υποστηρίζεται σε όλους τους τόνους ότι υλοποιούν, στην εποχή της κρίσης, πρακτικές ώστε να στηρίζονται οι πλέον αδύναμες κοινωνικά και οικονομικά ομάδες.

Οι πελάτες του λιανεμπορίου, και ιδιαίτερα του κλάδου των τροφίμων, που περιλαμβάνει το πιο οργανωμένο τμήμα του, τα σούπερ μάρκετ, καθώς και τα υπόλοιπα κανάλια αγορών (μίνι μάρκετ, περίπτερα, αρτοζαχαροπλαστεία, καφέ, κρεοπωλεία, μανάβικα κλπ), όταν επιλέγουν σημείο αγοράς ζητούν πολλά και κυρίως τιμή, ευκολία, ποιότητα, εξυπηρέτηση, αλλά και εμπιστοσύνη.

Η εμπιστοσύνη, όπως πολύ καλά γνωρίζουμε όλοι, όσο πιο δύσκολα κερδίζεται τόσο πιο εύκολα χάνεται. Και όταν τα υπόλοιπα κριτήρια που ισχυροποιούν μια σχέση καλύπτονται από πολλές επιλογές, το σπάσιμο του δεσμού είναι ευκολότερο. Μια ασφαλής μέθοδος για να επιταχυνθεί η απομάκρυνση του πελάτη από μια σχετικά υγιή εμπορική σχέση είναι η μη τήρηση των υποσχέσεων.

«Αφήγημα». Μια ακόμη αγαπημένη λέξη των τελευταίων χρόνων για τους ανθρώπους του μάρκετινγκ, τους πολιτικούς, τα ΜΜΕ... Το αφήγημα δεν έχει την έννοια μόνο της διήγησης μιας ιστορίας. Συνδέεται πολύ εύκολα, και όχι αδικαιολόγητα, με τη μυθοπλασία Στη μυθοπλασία όλα επιτρέπονται. Μεταξύ άλλων, επιτρέπεται στον αφηγητή να παίξει με την αλήθεια, αρκεί να υπάρχει και από τον ακροατή αποδοχή της σύμβασης ότι αυτό που δέχεται ως πληροφορία μπορεί να απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Στην περίπτωση των πελατών, το «αφήγημα» κάθε επιχείρησης πρέπει να κινείται σε πολύ συγκεκριμένα όρια. Η υπερβολή στις ιστορίες που διηγείται το μάρκετινγκ επιστρέφει με αρνητικό πρόσημο στην εικόνα της εταιρείας, όταν έρθει η στιγμή της σύγκρισης με την πραγματικότητα.

Στην άκρως ανταγωνιστική και αβέβαιη εποχή που διανύουμε, οι υποσχέσεις πρέπει να διατυπώνονται με σαφήνεια και να ωραιοποιούνται μόνο όσο χρειάζεται «εικαστικά», ώστε να μιλήσουν και στο συναίσθημα του πελάτη, αφού η λογική μπορεί να οδηγήσει τις επιλογές του μέχρι ενός σημείου μόνο. Όταν το λιανεμπόριο πλέον σχεδιάζει τις κινήσεις του, ώστε να προσφέρει τα πάντα σύμφωνα με τα ζητούμενα του πελάτη, δίνοντας έτσι περιεχόμενο στον όρο retail on demand, θα πρέπει να βεβαιωθεί πως μπορεί να τηρήσει τη σχετική υπόσχεση. Ο πελάτης θέλει ό,τι επιλέξει να το αποκτήσει όπως το θέλει, όταν το θέλει, με τον τρόπο που θέλει. Και έχει πλέον πολλές επιλογές.

Προσαρμογή στρατηγικής, αναβάθμιση υπηρεσιών και πρωτοπορία σημαίνει όχι μόνο έμπνευση και δημιουργικότητα, αλλά και σωστό υπολογισμό κόστους / απόδοσης της επένδυσης σε όλους τους τομείς, όχι μόνο σε εκείνους που η αποτελεσματικότητά τους στηρίζεται σημαντικά σε σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις. Και πάνω απ’ όλα, σημαίνει αφήγηση στον πελάτη μιας πραγματικής ιστορίας και όχι ενός επιθυμητού στόχου.

Στην 8η διοργάνωση του ετήσιου συνεδρίου του περιοδικού μας, που αφορά σε ζητήματα στρατηγικής των επιχειρήσεων του κλάδου. λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, δώσαμε τον τίτλο «Retail On Demand». Οι επιχειρήσεις πρέπει να απαντούν με σαφήνεια στις απαιτήσεις των πελατών τους. Ποια είναι τα νέα δεδομένα της αγοράς και ποιοι δρόμοι μπορούν να διασφαλίσουν το μέλλον τους σε αυτό το πλαίσιο; Αυτό είναι το βασικό ερώτημα του συνεδρίου. Παράλληλα, με τη διεύρυνση της θεματικής του προσέγγισης, το λιανεμπόριο τροφίμων εξετάζεται ως μια συνολική αγορά, που έχει φυσικά στο επίκεντρο το πλέον οργανωμένο τμήμα του, τα σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές τους. Ένα συνέδριο επίσης on demand, που θα φροντίσουμε να ανταποκριθεί στο έπακρο στις υποσχέσεις του.

σελφ σερβις (T. 479)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION