σελφ σερβις - Σκλαβενίτης: Στην περιφέρεια θα κριθεί το στοίχημα

Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Σκλαβενίτης: Στην περιφέρεια θα κριθεί το στοίχημα

23 Οκτωβρίου 2017 | 12:04 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Η εξασφάλιση της απαιτούμενης ρευστότητας, το αποδοτικότερο «πλασάρισμα» του δικτύου των καταστημάτων στην περιφέρεια, το ζήτημα της τηλεοπτικής διαφήμισης και το αποφασιστικότερο άνοιγμα του ομίλου στην αγορά του franchise αποτελούν τις τέσσερις προτεραιότητες της Σκλαβενίτης, που βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα της τη νέα σεζόν, η οποία ήδη άνοιξε με την παρέλευση του καλοκαιριού.

Aν και οι προκλήσεις είναι πολλές για τη Σκλαβενίτης, το εγχείρημα της διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος υπό την ιδιοκτησία και διοίκησή της θα κριθεί από την πρόοδο της διείσδυσης των καταστημάτων της στα νοικοκυριά της περιφέρειας. Αυτή είναι που θα φέρει το νέο όγκο πωλήσεων, δεδομένου ότι το δίκτυο της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη τώρα δίνει τα... διαπιστευτήριά του στο καταναλωτικό κοινό της περιφέρειας, οπότε το κύριο ζητούμενο είναι το πώς θα αποσπάσει πωλήσεις από τους ανταγωνιστές του. Το βέβαιο είναι ότι η δυναμική των καταστημάτων της εταιρείας στην περιφέρεια δεν είναι μέχρι σήμερα ανάλογη εκείνης που καταγράφουν τα σούπερ μάρκετ που λειτουργούσε άλλοτε η Μαρινόπουλος στην Αθήνα και που δραστηριοποιούνται πλέον με το σήμα Σκλαβενίτης.

Ένα από τα βασικά προβλήματα οργάνωσης των μονάδων στην περιφέρεια είναι ότι εκ των πραγμάτων εκεί δεν ευνοείται η ανάμιξη του προσωπικού τους με εργαζόμενους προερχόμενους από τη Σκλαβενίτης. Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε να προσαρμοστούν γρήγορα τα αντανακλαστικά των υπαλλήλων τους στις απαιτήσεις της εταιρικής κουλτούρας της μητρικής, όπως αυτή είναι αναγνωρίσιμη και δημοφιλής στο πελατειακό κοινό της πρωτεύουσας, δηλαδή στο γεωγραφικό χώρο που κατ’ αποκλειστικότητα έδρασε η Σκλαβενίτης από την ίδρυσή της μέχρι την εξαγορά του πανελλήνιου δικτύου της Μαρινόπουλος. Συνεπώς το ισχυρό χαρτί του ομίλου, που δεν είναι άλλο από την παροχή υψηλού επιπέδου σέρβις στους πελάτες του, φαίνεται ότι στην επαρχία θα παιχτεί με καθυστέρηση, πράγμα που θα έχει αντίκτυπο στην πρόοδο της πιστότητας του κοινού της προς το brand Σκλαβενίτης, άρα και στις πωλήσεις των επαρχιακών καταστημάτων που το φέρουν. Ίσως γι’ αυτό η αλυσίδα θα χρειαστεί να επενδύει τοπικά στη διαφήμιση, όπως και να παίζει δυνατά ένα άλλο «χαρτί», αυτό των επιθετικών τιμών και προσφορών, το οποίο η προκάτοχος των καταστημάτων της στην περιφέρεια αξιοποιούσε στρατηγικά για την προσέλκυση του κοινού.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ «ΓΥΑΛΙ»
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Σκλαβενίτης άρχισε να «τολμά» τηλεοπτικά, αλλά με όχημα τα διασημιστικά σποτ προμηθευτών της, αν κρίνουμε από το πρόσφατο διαφημιστικό σποτ της P&G, με το οποίο προβάλλονται συνέργειες της αλυσίδας με τον πολυεθνικό όμιλο. Στην πράξη, το σήμα της Σκλαβενίτης προβάλλεται έτσι πλέον από το τηλεοπτικό γυαλί, μια πρακτική που, όπως, ίσως θυμούνται οι παλιότεροι, είχε ακολουθήσει και στο παρελθόν η εταιρεία.

ΣΠΑΕΙ ΤΟ ΤΑΜΠΟΥ ΤΟΥ FRANCHISE
Στο μεταξύ, η Σκλαβενίτης σπάει ακόμα ένα από τα «ταμπού» που χαρακτήριζαν παραδοσιακά τα επιχειρηματικά της ήθη. Πρόκειται για το franchise. Αν και επί πολλές δεκαετίες το απέφευγε, τους τελευταίους μήνες το ενέταξε στα ενδιαφέροντά της, έχοντας ήδη συνάψει τις πρώτες συμβάσεις συνεργασίας με τοπικούς επιχειρηματίες, προκειμένου να αποκτήσει καλύτερη πρόσβαση στις τοπικές αγορές. Τα πρώτα τρία καταστήματα franchise του σήματός της εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη και την Ιθάκη, ενώ άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει υπογραφεί μια τέταρτη σύμβαση κι άλλες ανεβάζουν το αριθμό τους σε 15.

Οι προαναφερόμενες θέσεις των πρώτων franchisee της εταιρείας δείχνουν το ενδιαφέρον της να διεισδύσει ταχύτερα αφενός σε τουριστικές περιοχές της χώρας και αφετέρου σε γειτονιές μεγάλης πληθυσμιακής πυκνότητας, κρίνοντας από τη Θεσσαλονίκη, όπου η Σκλαβενίτης δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο την απόσταση που τη χωρίζει από το καταναλωτικό κοινό, αλλά κι έναν πολύ ισχυρό ανταγωνιστή με μακρά τοπική παράδοση, τη Μασούτης. Με τα franchise καταστήματα, λοιπόν, η εταιρεία δημιουργεί νέους εμπορικούς θύλακες, προκειμένου να κερδίσει μερίδια αγοράς σε μια περιοχή κυριαρχούμενη σε μεγάλο βαθμό από τοπικές δυνάμεις.

Aν και οι προκλήσεις είναι πολλές για τη Σκλαβενίτης, το εγχείρημα της διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος υπό την ιδιοκτησία και διοίκησή της θα κριθεί από την πρόοδο της διείσδυσης των καταστημάτων της στα νοικοκυριά της περιφέρειας. Αυτή είναι που θα φέρει το νέο όγκο πωλήσεων, δεδομένου ότι το δίκτυο της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη τώρα δίνει τα... διαπιστευτήριά του στο καταναλωτικό κοινό της περιφέρειας, οπότε το κύριο ζητούμενο είναι το πώς θα αποσπάσει πωλήσεις από τους ανταγωνιστές του. Το βέβαιο είναι ότι η δυναμική των καταστημάτων της εταιρείας στην περιφέρεια δεν είναι μέχρι σήμερα ανάλογη εκείνης που καταγράφουν τα σούπερ μάρκετ που λειτουργούσε άλλοτε η Μαρινόπουλος στην Αθήνα και που δραστηριοποιούνται πλέον με το σήμα Σκλαβενίτης.

Ένα από τα βασικά προβλήματα οργάνωσης των μονάδων στην περιφέρεια είναι ότι εκ των πραγμάτων εκεί δεν ευνοείται η ανάμιξη του προσωπικού τους με εργαζόμενους προερχόμενους από τη Σκλαβενίτης. Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε να προσαρμοστούν γρήγορα τα αντανακλαστικά των υπαλλήλων τους στις απαιτήσεις της εταιρικής κουλτούρας της μητρικής, όπως αυτή είναι αναγνωρίσιμη και δημοφιλής στο πελατειακό κοινό της πρωτεύουσας, δηλαδή στο γεωγραφικό χώρο που κατ’ αποκλειστικότητα έδρασε η Σκλαβενίτης από την ίδρυσή της μέχρι την εξαγορά του πανελλήνιου δικτύου της Μαρινόπουλος. Συνεπώς το ισχυρό χαρτί του ομίλου, που δεν είναι άλλο από την παροχή υψηλού επιπέδου σέρβις στους πελάτες του, φαίνεται ότι στην επαρχία θα παιχτεί με καθυστέρηση, πράγμα που θα έχει αντίκτυπο στην πρόοδο της πιστότητας του κοινού της προς το brand Σκλαβενίτης, άρα και στις πωλήσεις των επαρχιακών καταστημάτων που το φέρουν. Ίσως γι’ αυτό η αλυσίδα θα χρειαστεί να επενδύει τοπικά στη διαφήμιση, όπως και να παίζει δυνατά ένα άλλο «χαρτί», αυτό των επιθετικών τιμών και προσφορών, το οποίο η προκάτοχος των καταστημάτων της στην περιφέρεια αξιοποιούσε στρατηγικά για την προσέλκυση του κοινού.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ «ΓΥΑΛΙ»
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Σκλαβενίτης άρχισε να «τολμά» τηλεοπτικά, αλλά με όχημα τα διασημιστικά σποτ προμηθευτών της, αν κρίνουμε από το πρόσφατο διαφημιστικό σποτ της P&G, με το οποίο προβάλλονται συνέργειες της αλυσίδας με τον πολυεθνικό όμιλο. Στην πράξη, το σήμα της Σκλαβενίτης προβάλλεται έτσι πλέον από το τηλεοπτικό γυαλί, μια πρακτική που, όπως, ίσως θυμούνται οι παλιότεροι, είχε ακολουθήσει και στο παρελθόν η εταιρεία.

ΣΠΑΕΙ ΤΟ ΤΑΜΠΟΥ ΤΟΥ FRANCHISE
Στο μεταξύ, η Σκλαβενίτης σπάει ακόμα ένα από τα «ταμπού» που χαρακτήριζαν παραδοσιακά τα επιχειρηματικά της ήθη. Πρόκειται για το franchise. Αν και επί πολλές δεκαετίες το απέφευγε, τους τελευταίους μήνες το ενέταξε στα ενδιαφέροντά της, έχοντας ήδη συνάψει τις πρώτες συμβάσεις συνεργασίας με τοπικούς επιχειρηματίες, προκειμένου να αποκτήσει καλύτερη πρόσβαση στις τοπικές αγορές. Τα πρώτα τρία καταστήματα franchise του σήματός της εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη και την Ιθάκη, ενώ άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει υπογραφεί μια τέταρτη σύμβαση κι άλλες ανεβάζουν το αριθμό τους σε 15.

Οι προαναφερόμενες θέσεις των πρώτων franchisee της εταιρείας δείχνουν το ενδιαφέρον της να διεισδύσει ταχύτερα αφενός σε τουριστικές περιοχές της χώρας και αφετέρου σε γειτονιές μεγάλης πληθυσμιακής πυκνότητας, κρίνοντας από τη Θεσσαλονίκη, όπου η Σκλαβενίτης δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο την απόσταση που τη χωρίζει από το καταναλωτικό κοινό, αλλά κι έναν πολύ ισχυρό ανταγωνιστή με μακρά τοπική παράδοση, τη Μασούτης. Με τα franchise καταστήματα, λοιπόν, η εταιρεία δημιουργεί νέους εμπορικούς θύλακες, προκειμένου να κερδίσει μερίδια αγοράς σε μια περιοχή κυριαρχούμενη σε μεγάλο βαθμό από τοπικές δυνάμεις.


Οι επιχειρηματίες που επέλεξε να συνεργαστεί στον τομέα της δικαιόχρησης προέρχονται από το πάλαι ποτέ δίκτυο της Μαρινόπουλος, που αριθμούσε συνολικά περισσότερα των 150 καταστημάτων franchise σε όλη τη χώρα. Πλέον όλα δείχνουν ότι αρκετοί εξ αυτών που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια, αποφασίζουν να συνδέσουν το μέλλον τους με τη Σκλαβενίτης. Μένει να φανεί αν η αλυσίδα θα επιχειρήσει ανάλογα στην πρωτεύουσα, λαμβάνοντας ασφαλώς υπόψη της την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, βάσει της οποίας της έχουν τεθεί αυστηροί περιορισμοί διεκδίκησης μεριδίων αγοράς, όπως και το κλείσιμο καταστημάτων της σε συγκεκριμένες περιοχές.

Σχετικά με τον τομέα της χονδρικής, η Σκλαβενίτης ενισχύει το δίκτυο των The Mart με τα Tera Market της Μαρινόπουλος. Ήδη δύο σχετικές μονάδες, στα Χανιά και την Αργυρούπολη, μετατράπηκαν σε The Mart, έκτασης, όμως, 1.200τμ, δηλαδή πρόκειται για καταστήματα-«μικρογραφία» των «κανονικών».

ΨΗΛΑ ΣΤΗΝ ΑΤΖΕΝΤΑ Η ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της ρευστότητας, πηγές του σελφ σέρβις αναφέρουν ότι η αλυσίδα φέρεται να έχει συμφωνήσει με τις τράπεζες τη χορήγηση νέου δανείου, πιθανώς της τάξης των 80 εκατ. ευρώ. Ένα τέτοιο ύψος κεφαλαίου χαρακτηρίζεται αναγκαίο, δεδομένου ότι η αλυσίδα απέχει ακόμη από την κάλυψη του στόχου πωλήσεων που είχε ορίσει, ώστε να είναι ομαλή η εξέλιξη του εγχειρήματός της, κυρίως λόγω της καθυστέρησης των διαδικασιών δικαστικής έγκρισης του σχεδίου διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος.

Ειδικότερα η διοίκησή της είχε τοποθετήσει τον πήχη των προσδοκιών της στο επίπεδο του 1 δισ. ευρώ. Αν και τα στελέχη της θεωρούν ότι πολύ γρήγορα έφθασαν στο επίπεδο διασφάλισης ετησίων εσόδων ύψους περίπου 700-750 εκατ. ευρώ, εκτιμούν ότι η απόσταση των 250-300 εκατ. ευρώ για την κάλυψη του στόχου φέτος δεν θα διανυθεί με την ίδια ευκολία, όπως άλλωστε και η απόσταση κάλυψης του στόχου για το 2018, που κατά πληροφορίες ανέρχεται στο επίπεδο των 1,2 δισ. ευρώ.

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ...
Οι έως τώρα μετρήσεις, σύμφωνα με τις πηγές του σελφ σέρβις, εμφανίζουν τα καταστήματα της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη με ημερήσιο αθροιστικό τζίρο της τάξης των 3,2-3,3 εκατ. ευρώ τα Σάββατα και των 2,7 εκατ. ευρώ τις καθημερινές. Σε εβδομαδιαία βάση, λοιπόν, το εν λόγω δίκτυο αποφέρει τζίρο ύψους 16 εκατ. ευρώ, όταν για την κάλυψη του ετήσιου στόχου επιδόσεών του (1 δισ. ευρώ) ο εβδομαδιαίος τζίρος του πρέπει να κυμαίνεται γύρω στα 20 εκατ. ευρώ.

Προκειμένου, λοιπόν, η Σκλαβενίτης να πιάσει στον ταχύτερο δυνατό χρόνο τον προαναφερόμενο στόχο πωλήσεων, το επιτελείο της έχει κυριολεκτικά πάρει φωτιά. Στελέχη της αγοράς αναφέρουν ότι όσο γρήγορα η αλυσίδα πέτυχε το 70% του στόχου της, τόσο δύσκολα θα φτάσει στο 100% της κάλυψής του. Με αυτή την έννοια, μόνο εκ του περισσού δεν πρέπει να χαρακτηριστεί το ενδιαφέρον της Σκλαβενίτης για το franchise και την τηλεοπτική προβολή. Μάλιστα, πηγές αναφέρουν ότι η διοίκηση της εταιρείας επεξεργάζεται την ιδέα μιας corporate τηλεοπτικής διαφήμισης, ώστε να τονωθεί η δυναμική της σε πανελλαδικό επίπεδο.

Εξάλλου, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, η διαφήμιση απαιτείται, τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο, δεδομένου ότι έχει διαπιστωθεί πως οι κάτοικοι των αστικών κέντρων της περιφέρειας σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν πάρει είδηση ότι το επί μήνες κλειστό κατάστημα της Μαρινόπουλος της γειτονιάς τους έχει επαναλειτουργήσει και τους περιμένει ως Σκλαβενίτης. Το αποτέλεσμα είναι η αλυσίδα να χάνει άδικα των αδίκων έσοδα σε μια κρίσιμη για την ευόδωση των σχεδίων της.

σελφ σερβις (T. 475)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION