σελφ σερβις - Τα πάνω-κάτω στην αγορά

Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Τα πάνω-κάτω στην αγορά

11 Οκτωβρίου 2017 | 12:02 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Εκτιμήσεις ότι η αγορά φέτος θα κλείσει με πτώση της τάξης του 1%-1,5% ή στην καλύτερη των περιπτώσεων στα επίπεδα του 2016, καταγράφοντας οριακά μηδενική μεταβολή, κάνουν οι ειδικοί αναλυτές –ας ληφθεί υπόψιν ότι οι πωλήσεις 21 κατηγοριών προϊόντων εξελίσσονται με αρνητικές τιμές, που δημιουργούν ανησυχία… Όπως τονίζουν, η επαναδραστηριοποίηση του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό το σήμα Σκλαβενίτης είναι αυτή που κάνει τη διαφορά, καθιστώντας την πορεία ανάταξης του εν λόγω δικτύου ρυθμιστή των εξελίξεων.

Όπως παρατηρούν, το γεγονός ότι η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη «χτυπά» πέραν των πωλήσεων των ισχυρών δικτύων και τον τζίρο του παραδοσιακού λιανεμπορίου, μετριάζει αρκετά την πτωτική τάση της αγοράς της οργανωμένης λιανικής, η οποία, πάντως, ακολουθεί τη γενικότερη πορεία της οικονομίας, την οποία χαρακτηρίζει η υποτονική ζήτηση.

Η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα έχουν έρθει τα πάνω-κάτω στη ζωή του κλάδου. Πέρυσι καταγραφόταν το παράδοξο να πέφτει ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου, λόγω των δυσμενών εξελίξεων στο οικονομικό περιβάλλον και τα εισοδήματα, καθώς και της διαρροής πωλήσεων προς την παραδοσιακή λιανική, αλλά ταυτόχρονα να αυξάνονται τα έσοδα των ισχυρών της κλαδικής αγοράς, λόγω της κατάρρευσης της Μαρινόπουλος.

Από τον Μάρτιο φέτος διαπιστώνεται το ακριβώς αντίθετο: η οργανωμένη λιανική «διορθώνει» τα μεγέθη της, τραβώντας τζίρο από τα παραδοσιακά καταστήματα –περισσότερο, μάλιστα, από τον τζίρο που έχασαν το 2016– και την ίδια στιγμή οι ισχυροί του κλάδου εμφανίζουν γενναίες απώλειες εσόδων, λόγω της ανακατανομής των πωλήσεων, που επιφέρει η ομαλοποίηση στα διευρυμένα πλέον δίκτυα των My Market και Σκλαβενίτης.

Αυτή η αναστροφή των τάσεων ήταν που περιορίζει φέτος τις απώλειες, οδηγώντας τους αναλυτές να πιστεύουν ότι η αγορά θα κλείσει τελικά κοντά στα επίπεδα του 2016. Αυτό, άλλωστε, φάνηκε από τα πρώτα στοιχεία της Nielsen για το διάστημα από τις αρχές του χρόνου μέχρι τα μέσα του Αυγούστου, οπότε το οργανωμένο λιανεμπόριο εμφάνιζε σχεδόν οριακές απώλειες έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, με το συνολικό του τζίρο να είναι μειωμένος μόλις κατά 0,4%, από -1,1% (χωρίς τη συμμετοχή της Lidl) στο πρώτο εξάμηνο του 2017. Σημειώνουμε ότι συμμετοχή στην πτωτική τάση της αγοράς έχει φέτος και ο εσωτερικός πληθωρισμός του κλάδου, ο οποίος καταγράφεται από τη Nielsen αρνητικός κατά 0,5%.

Σχετικά με τη συμβολή του ισχυρού φέτος τουριστικού ρεύματος στα έσοδα της οργανωμένης λιανικής, όπως εκτιμάται, αν και λειτούργησε ενισχυτικά, εντούτοις δεν οδήγησε στην ισοσκέλιση των απωλειών στα αστικά μη τουριστικά κέντρα της χώρας. Πιο θετικές ήταν οι επιδράσεις στην αγορά της χονδρικής.

ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟ 2018
Πώς, άραγε, θα διαμορφωθούν οι πωλήσεις το 2018 βάσει των όσων γνωρίζουμε σήμερα; Άπαντες –ειδικοί αναλυτές και στελέχη της αγοράς– συμφωνούν ότι πολύ δύσκολα μπορεί να γίνουν εκτιμήσεις. Αν και είναι πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο, κάποιοι σπεύδουν να ρισκάρουν, δηλώνοντας ότι το επόμενο δωδεκάμηνο ο τζίρος πιθανώς θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με τα φετινά, αν δεν εμφανίσει μικρές έως πολύ μικρές πτωτικές τάσεις. Όπως εξηγούν, οι φόβοι ότι μπορεί εκ νέου να χαθούν πωλήσεις οφείλονται στο ότι οι ισχυροί του κλάδου είναι πολύ πιθανό να πλειοδοτήσουν στις προσφορές, τις προωθητικές ενέργειες και τις μειώσεις τιμών, προκειμένου να βελτιώνει ο καθένας την ανταγωνιστικότητά του έναντι του άλλου.

Με άλλα λόγια, η αγορά αναμένει το 2018 αποπληθωρισμό τιμών και σταθερότητα όγκων πωλήσεων.

Κανείς βέβαια δεν ξεχνά ότι η ωρίμαση των καταστημάτων της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη έχει μέλλον –πόσω μάλλον εφόσον πολλά από τα καταστήματα της αλυσίδας δεν έχουν περάσει ακόμη τη φάση της ανακαίνισης. Κατά συνέπεια και στη διάρκεια του 2018 η εταιρεία θα συνεχίσει να «τραβά» –και πιθανώς επιθετικότερα– κομμάτια τζίρου από τους ισχυρούς ανταγωνιστές της, οπότε οι τάσεις ανακατανομής των μεριδίων αγοράς θα παραμείνουν ισχυρές.

«ΚΟΚΚΙΝΙΣΑΝ» ΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ 21 ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Το στοιχείο που αποτυπώνει με τον πλέον καθαρό τρόπο το οικονομικό αδιέξοδο των νοικοκυριών σήμερα αναφέρεται στο «κοκκίνισμα» του δεικτών 21 κατηγοριών αγαθών καθημερινής ανάγκης, που «μέτρησε» η Nielsen. Πρόκειται για κατηγορίες προϊόντων υψηλής ζήτησης, οι οποίες στο πρώτο εξάμηνο του 2017 όχι απλώς κατέγραψαν πτώση, αλλά οι αρνητικές μεταβολές τους ήταν τέτοιας έκτασης, που προκαλεί σοβαρούς προβληματισμούς στην αγορά σχετικά με τις επιπτώσεις της συνέχισης της εφαρμογής σκληρών πολιτικών λιτότητας στη χώρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στo ράφι των τυποποιημένων τροφίμων 10 κατηγορίες αγαθών ευρείας κατανάλωσης έχασαν στο πρώτο εξάμηνο πωλήσεις, ενώ στο σύνολο τους οι κατηγορίες των τροφίμων που μετρά η Nielsen κινήθηκαν πτωτικά κατά 1,6%, απώλεσαν δηλαδή περισσότερα από το γενικό σύνολο των ειδών του σούπερ μάρκετ, που εμφανίζουν πτώση 1,1%. Αντίστοιχα στα ράφια με τα προϊόντα περιποίησης σώματος οι πωλήσεις έξι βασικών ομάδων αγαθών εξελίχθηκαν αρνητικά έναντι τεσσάρων, που κινήθηκαν ανοδικά, χωρίς ωστόσο να ισοφαρίσουν τη χασούρα της κατηγορίας η οποία προσδιορίζεται στο -4,4%. Τέλος η τρίτη βασική ομάδα αγαθών, των προϊόντων καθαρισμού, ως σύνολο κινήθηκε επίσης αρνητικά κατά 3,5%, με έξι κύριες κατηγορίες ειδών να μετρούν μεγάλες απώλειες.

Όπως παρατηρούν, το γεγονός ότι η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη «χτυπά» πέραν των πωλήσεων των ισχυρών δικτύων και τον τζίρο του παραδοσιακού λιανεμπορίου, μετριάζει αρκετά την πτωτική τάση της αγοράς της οργανωμένης λιανικής, η οποία, πάντως, ακολουθεί τη γενικότερη πορεία της οικονομίας, την οποία χαρακτηρίζει η υποτονική ζήτηση.

Η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα έχουν έρθει τα πάνω-κάτω στη ζωή του κλάδου. Πέρυσι καταγραφόταν το παράδοξο να πέφτει ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου, λόγω των δυσμενών εξελίξεων στο οικονομικό περιβάλλον και τα εισοδήματα, καθώς και της διαρροής πωλήσεων προς την παραδοσιακή λιανική, αλλά ταυτόχρονα να αυξάνονται τα έσοδα των ισχυρών της κλαδικής αγοράς, λόγω της κατάρρευσης της Μαρινόπουλος.

Από τον Μάρτιο φέτος διαπιστώνεται το ακριβώς αντίθετο: η οργανωμένη λιανική «διορθώνει» τα μεγέθη της, τραβώντας τζίρο από τα παραδοσιακά καταστήματα –περισσότερο, μάλιστα, από τον τζίρο που έχασαν το 2016– και την ίδια στιγμή οι ισχυροί του κλάδου εμφανίζουν γενναίες απώλειες εσόδων, λόγω της ανακατανομής των πωλήσεων, που επιφέρει η ομαλοποίηση στα διευρυμένα πλέον δίκτυα των My Market και Σκλαβενίτης.

Αυτή η αναστροφή των τάσεων ήταν που περιορίζει φέτος τις απώλειες, οδηγώντας τους αναλυτές να πιστεύουν ότι η αγορά θα κλείσει τελικά κοντά στα επίπεδα του 2016. Αυτό, άλλωστε, φάνηκε από τα πρώτα στοιχεία της Nielsen για το διάστημα από τις αρχές του χρόνου μέχρι τα μέσα του Αυγούστου, οπότε το οργανωμένο λιανεμπόριο εμφάνιζε σχεδόν οριακές απώλειες έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, με το συνολικό του τζίρο να είναι μειωμένος μόλις κατά 0,4%, από -1,1% (χωρίς τη συμμετοχή της Lidl) στο πρώτο εξάμηνο του 2017. Σημειώνουμε ότι συμμετοχή στην πτωτική τάση της αγοράς έχει φέτος και ο εσωτερικός πληθωρισμός του κλάδου, ο οποίος καταγράφεται από τη Nielsen αρνητικός κατά 0,5%.

Σχετικά με τη συμβολή του ισχυρού φέτος τουριστικού ρεύματος στα έσοδα της οργανωμένης λιανικής, όπως εκτιμάται, αν και λειτούργησε ενισχυτικά, εντούτοις δεν οδήγησε στην ισοσκέλιση των απωλειών στα αστικά μη τουριστικά κέντρα της χώρας. Πιο θετικές ήταν οι επιδράσεις στην αγορά της χονδρικής.

ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟ 2018
Πώς, άραγε, θα διαμορφωθούν οι πωλήσεις το 2018 βάσει των όσων γνωρίζουμε σήμερα; Άπαντες –ειδικοί αναλυτές και στελέχη της αγοράς– συμφωνούν ότι πολύ δύσκολα μπορεί να γίνουν εκτιμήσεις. Αν και είναι πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο, κάποιοι σπεύδουν να ρισκάρουν, δηλώνοντας ότι το επόμενο δωδεκάμηνο ο τζίρος πιθανώς θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με τα φετινά, αν δεν εμφανίσει μικρές έως πολύ μικρές πτωτικές τάσεις. Όπως εξηγούν, οι φόβοι ότι μπορεί εκ νέου να χαθούν πωλήσεις οφείλονται στο ότι οι ισχυροί του κλάδου είναι πολύ πιθανό να πλειοδοτήσουν στις προσφορές, τις προωθητικές ενέργειες και τις μειώσεις τιμών, προκειμένου να βελτιώνει ο καθένας την ανταγωνιστικότητά του έναντι του άλλου.

Με άλλα λόγια, η αγορά αναμένει το 2018 αποπληθωρισμό τιμών και σταθερότητα όγκων πωλήσεων.

Κανείς βέβαια δεν ξεχνά ότι η ωρίμαση των καταστημάτων της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη έχει μέλλον –πόσω μάλλον εφόσον πολλά από τα καταστήματα της αλυσίδας δεν έχουν περάσει ακόμη τη φάση της ανακαίνισης. Κατά συνέπεια και στη διάρκεια του 2018 η εταιρεία θα συνεχίσει να «τραβά» –και πιθανώς επιθετικότερα– κομμάτια τζίρου από τους ισχυρούς ανταγωνιστές της, οπότε οι τάσεις ανακατανομής των μεριδίων αγοράς θα παραμείνουν ισχυρές.

«ΚΟΚΚΙΝΙΣΑΝ» ΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ 21 ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Το στοιχείο που αποτυπώνει με τον πλέον καθαρό τρόπο το οικονομικό αδιέξοδο των νοικοκυριών σήμερα αναφέρεται στο «κοκκίνισμα» του δεικτών 21 κατηγοριών αγαθών καθημερινής ανάγκης, που «μέτρησε» η Nielsen. Πρόκειται για κατηγορίες προϊόντων υψηλής ζήτησης, οι οποίες στο πρώτο εξάμηνο του 2017 όχι απλώς κατέγραψαν πτώση, αλλά οι αρνητικές μεταβολές τους ήταν τέτοιας έκτασης, που προκαλεί σοβαρούς προβληματισμούς στην αγορά σχετικά με τις επιπτώσεις της συνέχισης της εφαρμογής σκληρών πολιτικών λιτότητας στη χώρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στo ράφι των τυποποιημένων τροφίμων 10 κατηγορίες αγαθών ευρείας κατανάλωσης έχασαν στο πρώτο εξάμηνο πωλήσεις, ενώ στο σύνολο τους οι κατηγορίες των τροφίμων που μετρά η Nielsen κινήθηκαν πτωτικά κατά 1,6%, απώλεσαν δηλαδή περισσότερα από το γενικό σύνολο των ειδών του σούπερ μάρκετ, που εμφανίζουν πτώση 1,1%. Αντίστοιχα στα ράφια με τα προϊόντα περιποίησης σώματος οι πωλήσεις έξι βασικών ομάδων αγαθών εξελίχθηκαν αρνητικά έναντι τεσσάρων, που κινήθηκαν ανοδικά, χωρίς ωστόσο να ισοφαρίσουν τη χασούρα της κατηγορίας η οποία προσδιορίζεται στο -4,4%. Τέλος η τρίτη βασική ομάδα αγαθών, των προϊόντων καθαρισμού, ως σύνολο κινήθηκε επίσης αρνητικά κατά 3,5%, με έξι κύριες κατηγορίες ειδών να μετρούν μεγάλες απώλειες.


ΜΑΞΙΛΑΡΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΦΡΕΣΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ
Όμως, στο σύνολό της η αγορά στο πρώτο εξάμηνο φέτος έχασε μόλις 1,1% του τζίρου της, βάσει των στοιχείων της Nielsen. Τι ήταν, λοιπόν, που συγκράτησε μερικώς την πτώση; Όπως επισημαίνεται, σημαντικό «μαξιλάρι» στην πτώση των εσόδων αποδείχθηκαν οι πωλήσεις των φρέσκων και των κατεψυγμένων προϊόντων, που κατέγραψαν αύξηση 2%, συγκεντρώνοντας τζίρο αξίας 1,076 δισ. ευρώ ή αλλιώς περίπου το 25% των συνολικών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ.

Οι πωλήσεις των φρέσκων, λοιπόν, αντιστάθμισαν σε μεγάλο βαθμό τις επιπτώσεις στα συνολικά έσοδα του κλάδου, από απώλειες της τάξης του 2,2% που εμφάνισαν τα FMCFs στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι η θετική μεταβολή στα φρέσκα προϊόντα οφείλεται κυρίως και πάλι στην σταδιακή επαναδραστηριοποίηση του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό τη Σκλαβενίτης, σε μια αλυσίδα, δηλαδή, που έχει κατά παράδοση υψηλές επιδόσεις στην κατηγορία. Μάλιστα, προσθέτουν ότι όσο ισχυροποιείται το δίκτυο της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη τόσο θα ενισχύεται η αυξητική τάση στις πωλήσεις των φρέσκων προϊόντων, άρα θα μετριάζονται οι απώλειες στο σύνολο της αγοράς.

ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
Ας δούμε, όμως, όλα τα στοιχεία με τη σειρά, προκειμένου να εντοπίσουμε το πού χάθηκε ο περισσότερος τζίρος των FMCG και πού κερδήθηκε το στοίχημα της ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τη Nielsen, στα τρόφιμα τη μεγαλύτερη καθίζηση της ζήτησης υπέστη το γάλα, που έχασε το 8,6% του τζίρου του, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό, ενώ πολύ κοντά, στο -8,4%, έκλεισε και ο τζίρος των μαργαρινών. Στα προϊόντα άρτου ο κύριος κωδικός, το ψωμί, είχε απώλειες 5,3%, τα σπορέλαια έχασαν το 6,3% των πωλήσεών τους, τα αλεύρια το 6%, ενώ τα τυποποιημένα προϊόντα τομάτας απώλεσαν το 4,9% της ζήτησής τους. Αρνητικά κατά 1,5% έκλεισαν τα μπισκότα, κατά 3,3% οι χυμοί, κατά 2,6% το γιαούρτι, ενώ στην ομάδα των προϊόντων που κινήθηκαν πτωτικά περιλαμβάνεται και το ουίσκι με απώλειες 6,8%.

Στον αντίποδα θεαματική άνοδο κατέγραψαν τρεις κατηγορίες στο ράφι του καφέ, ο ελληνικός με ποσοστό 17,1% (πιθανώς λόγω των έντονων προωθήσεων), ο στιγμιαίος με 5,6% και ο καφές φίλτρου με 13,4%. Ανοδικά κινήθηκαν, επίσης, τα παγωτά με ποσοστό 8%, τα σνακ με 5,6%, οι σοκολάτες με 5,1%, οι μπίρες με 5,9% λόγω των έντονων προωθήσεων, τα κρασιά με 3,7%, τα αυγά με 5,4% και το τυρί με 1,9%.

Πάντως, η θετική πορεία όλων των προαναφερόμενων κατηγοριών δεν ήταν ικανή να απορροφήσει τους κραδασμούς από τη μείωση των πωλήσεων σε άλλες κρίσιμες κατηγορίες τροφίμων, έτσι ώστε συνολικά η αγορά των τροφίμων είχε απώλειες τζίρου της τάξης του 1,6%.

ΣΤΟ -4,4% ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Κάτι ανάλογο, σε μεγαλύτερη όμως κλίμακα σε ό,τι αφορά τις απώλειες, συνέβη στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής. Εδώ η συνολική πτώση διαμορφώθηκε στις 4,4 ποσοστιαίες μονάδες, οδηγούμενη από τα αποσμητικά που έχασαν το 7,3% του τζίρου τους, τις πάνες που έχασαν το 7,2%, τις σερβιέτες που έκλεισαν σε πτώση 5,5%, τα σαμπουάν που έχασαν το 5% των πωλήσεων και τις οδοντόπαστες που είχαν απώλειες 4,3%.

Μικρότερης έντασης ήταν η αύξηση πωλήσεων που καταγράφηκε σε μόλις τέσσερις ομάδες προϊόντων της ίδιας κατηγορίας –ειδικότερα, στις κρέμες χεριών (4,5%), τα μωρομάντιλα (1,4%), τα καλλυντικά (1,2%) και τις σερβιέτες ενηλίκων (0,4%).

ΧΑΘΗΚΕ ΤΟ 3,5% ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ ΣΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ
Τέλος, στην κατηγορία των προϊόντων καθαρισμού σπιτιού οι συνολικές απώλειες του πρώτου εξαμήνου διαμορφώθηκαν στο 3,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα λευκαντικά κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση (8,9%), ακολουθούμενα από τα καθαριστικά πιάτων (8,2%), τα ρολά κουζίνας (7,7%), τα εντομοκτόνα (7,3%), τα χαρτιά τουαλέτας (5,3%) και τα απορρυπαντικά πλυντηρίου (5,2%).

Σε ανοδική πορεία, χωρίς όμως να ανατρέπουν την αρνητική τάση της κατηγορίας, βρέθηκαν τα χαρτιά ψησίματος (9,7%), τα προϊόντα περιποίησης υποδημάτων (8,1%), τα μαλακτικά ρούχων (5,8%), τα υγρά μαντιλάκια καθαρίσματος (3,7%) και οι πλαστικές σακούλες πάγου (1,2%).

ΧΑΜΕΝΟΙ-ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ ΤΥΠΟΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ
Ποιες ήταν οι κατηγορίες καταστημάτων που έχασαν τις περισσότερες πωλήσεις; Βάσει πάντα στοιχείων της Nielsen, στο πρώτο εξάμηνο του 2017 (μη υπολογιζομένων των Lidl) τα μικρά σούπερ μάρκετ έκτασης 100 έως 399τμ ήταν που δέχθηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα. Οι πωλήσεις τους έπεσαν κατά 5,9%. Στο ίδιο διάστημα τα σούπερ μάρκετ επιφάνειας 400 έως 999τμ σταθεροποίησαν τα έσοδά τους (μεταβολή -0,1%), ενώ περιορισμένες απώλειες της τάξης του 0,9% είχαν τα κλασικού τύπου σούπερ μάρκετ έκταση 1.000 έως 2.499τμ.

Όσο για τα υπέρ μάρκετ, δηλαδή τις εμπορικές μονάδες άνω των 2.500τμ, ήταν τα μόνα με θετικό πρόσημο. Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 1,8%, εξέλιξη η οποία αποδίδεται κυρίως στην επανενεργοποίηση των υπεραγορών της Μαρινόπουλος υπό τη Σκλαβενίτης, οι οποίες επί δύο χρόνια φυλλορροούσαν και σήμερα ανακάμπτουν.

σελφ σερβις (T. 475)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION