σελφ σερβις - Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη: Προς αναζήτηση νέων κεφαλαίων

Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη: Προς αναζήτηση νέων κεφαλαίων

25 Ιουλίου 2017 | 09:38 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Εντός στόχου πωλήσεων βρίσκεται η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη. Η διοίκησή της εκτιμά ότι ο πήχης των 600 εκατ. ευρώ ετήσιου τζίρου έχει κερδηθεί. Ωστόσο, κρίσιμη παράμετρος για την ανέφελη ολοκλήρωση του πλάνου διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος παραμένει η ρευστότητα. Όπως ήδη έχουμε επισημάνει σε προηγούμενο τεύχος, η εταιρεία ζήτησε από προμηθευτές της την επιμήκυνση των καθυστερήσεων στις πληρωμές της, ενώ κατά πληροφορίες εξετάζει την προσφυγή της σε νέο τραπεζικό δανεισμό.

Κάνοντας τις πρώτες προβολές απόδοσης πωλήσεων έως το τέλος του έτους, η διοίκηση της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη φέρεται να επαναπροσδιορίζει τα περιθώρια ρευστότητας, προκειμένου αφενός να στηρίξει την τροφοδοσία του δικτύου με εμπορεύματα, αφετέρου να αντιμετωπίσει τα έξοδα (μισθολογικά και λειτουργικά), αλλά και να επιταχύνει το επενδυτικό της πλάνο, ώστε το δίκτυο να αρχίσει να αποδίδει ταχύτερα από ότι το πετυχαίνει σήμερα.

Δεν πρέπει να λησμονείται, εξάλλου, η σχετικά μεγάλη καθυστέρηση στην εκτέλεση του deal, λόγω των ζητημάτων που τέθηκαν κατά τη διαδικασία εξέτασης του σχεδίου διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος από τα αρμόδια δικαστήρια. Από τον ανταγωνισμό είχε εξαρχής επισημανθεί ότι οι εν λόγω καθυστερήσεις θα είχαν χρηματοοικονομικό κόστος. Μάλιστα, παράγοντες της αγοράς εκτιμούσαν τότε ότι πέρα από τα δάνεια των 350 εκατ. ευρώ που είχε εξασφαλίσει η Σκλαβενίτης, όπως και τα ίδια κεφάλαια με τα οποία θα χρηματοδοτούσε το deal, το όλο εγχείρημα είχε ανάγκη από ακόμη 200 εκατ. ευρώ.

ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ
Μέρος των κεφαλαίων αυτών –το μικρότερο φυσικά– φαίνεται ότι επιδίωξε να το εξασφαλίσει η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη μέσω των μεγαλύτερων πιστώσεων που ζήτησε από τους προμηθευτές της. Το υπόλοιπο των κεφαλαιακών αναγκών της, στον βαθμό που κριθεί αναγκαίο, θα το εξασφαλίσει από τις τράπεζες, οι οποίες σε κάθε περίπτωση διάκεινται θετικά στη συνέχιση της στήριξής τους για την επιτυχία του όλου project. «Τυχόν εκ νέου προσφυγή στις τράπεζες δεν πρέπει να ερμηνευτεί ως αποτυχία του deal. Απλά θα φανερώσει ότι το επενδυτικό πρόγραμμα έκρυβε ή γέννησε περαιτέρω κεφαλαιακές ανάγκες, για τις οποίες υπάρχουν οι εναλλακτικές λύσεις κάλυψης», σχολιάζει παράγοντας της αγοράς.

Στο μεταξύ, η αλυσίδα φαίνεται πως έχει τη στήριξη των προμηθευτών σε ό,τι αφορά τις παρατάσεις πληρωμών. Οι προμηθευτές έχουν εκφράσει την πρόθεση να υποστηρίξουν το όλο εγχείρημα και θα το στηρίξουν, όμως εκφράζουν μια σχετική επιφύλαξη αναφορικά με το πόσο γρήγορα το δίκτυο θα είναι στη θέση να παρακολουθεί τους ρυθμούς απόδοσης της μητρικής εταιρείας.

Σημειώνουμε ότι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως για κάθε 10 ημέρες επιμήκυνσης του χρόνου πληρωμής των προμηθευτών η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη εξασφαλίζει ρευστότητα περίπου 20 εκατ. ευρώ (εφόσον, δηλαδή, κάνουν δεκτό ότι σε ημερήσια βάση το δίκτυο πραγματοποιεί τζίρο περίπου 2 εκατ. ευρώ και συνυπολογίζουν τις τιμές στη χονδρική, προσθέτοντας σε αυτές τον ΦΠΑ).

Η «ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ» ΤΟΥ ΦΠΑ
Πέρα από τις όποιες παρατάσεις πληρωμών γίνουν δεκτές ή όχι από τους προμηθευτές, αυτοί έχουν να αντιμετωπίσουν και το ζήτημα του ΦΠΑ που βάρυνε τη Μαρινόπουλος, οι υποχρεώσεις της οποίας, όμως, «κουρεύτηκαν» και άρα ποτέ δεν θα εισπραχθούν. Στα σχετικά ποσά υπολογίζεται ότι αντιστοιχεί ένας ΦΠΑ της τάξης των 70 εκατ. ευρώ, ο οποίος, αν δεν συμψηφιστεί ή δεν επιστραφεί από το Δημόσιο, θα εγγραφεί ως ζημιά στους ισολογισμούς των προμηθευτών.

Όπως αναφέρεται από τον ΣΕΒΤ, οι προμηθευτές είχαν λάβει από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών την «υποσχετική» ότι η κυβέρνηση θα προωθούσε τροπολογία στη Βουλή αναφορικά με τη ρύθμιση υποθέσεων του ΦΠΑ, όπως αυτή της Μαρινόπουλος, δεδομένου ότι η αγορά αναμένεται ότι θα βρεθεί πολλές φορές αντιμέτωπη με περιπτώσεις «κουρέματος» υποχρεώσεων, στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιάρθρωσης υποχρεώσεων (δανείων και ιδιωτικού χρέους) σε όλους τους κλάδους των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

ΤΑ ΠΡΩΤΑ «ΑΠΟΝΕΡΑ»
Παράγοντες της αγοράς, προερχόμενοι από ανταγωνιστές της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, δηλώνουν ότι ιδιαίτεροι «κραδασμοί» στα οργανωμένα δίκτυα λιανικής δεν έχουν –τουλάχιστον ακόμη– διαπιστωθεί, μετά την αναδιοργάνωση και το re-branding του δικτύου που ανήκε στη Μαρινόπουλος. Σχολιάζουν ότι κάποιες λίγες πιέσεις στον τζίρο καταγράφονται μόνο από την επαναλειτουργία ορισμένων καταστημάτων της νέας εταιρείας στην Αθήνα.

Στην επαρχία το δίκτυό της δεν έχει κάνει μέχρι στιγμής αισθητή την παρουσία του. Σπεύδουν δε να διευκρινίσουν ότι αυτό δεν σημαίνει ότι το όλο εγχείρημα οδεύει σε αδιέξοδο. Θεωρούν ότι πρέπει να κυλήσει αρκετός χρόνος ώστε να συναχθούν ασφαλή συμπεράσματα, επισημαίνοντας πως η δυναμική του διασωθέντος δικτύου θα αργήσει να φανεί, ίσως μάλιστα περισσότερο από άλλες ανάλογες περιπτώσεις, όπως της Αφοί Βερόπουλοι, καθότι η Σκλαβενίτης επιμένει να μην επενδύει διαφημιστικά, παραμένοντας αμετακίνητη στη θέση της ότι η καλύτερη διαφήμιση είναι το word of mouth.

Ανεξάρτητα από τα όσα σχολιάζουν ανωνύμως στελέχη της αγοράς σχετικά με τις πρώτες επιδόσεις της νέας εταιρείας, όλοι φαίνεται πως συμφωνούν στο ότι οι μεγαλύτερες δυσκολίες αναφορικά με την ανάκαμψη των καταστημάτων εντοπίζονται στα υπέρ μάρκετ, στα οποία οι επισκέψεις εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα περιορισμένες.

Σε κάθε περίπτωση, η οποιαδήποτε πρόβλεψη πριν το τέλος της χρονιάς θεωρείται από όλους πρόωρη. «Τότε μόνο θα έχει περάσει τόσος χρόνος, ώστε τα συμπεράσματα από την υποδοχή των καταστημάτων υπό το νέο σήμα τους να είναι βάσιμα ως προς τη μελλοντική δυναμική τους», σχολιάζει στέλεχος του κλάδου.

ΚΑΙ «ΛΟΥΚΕΤΑ»
Στο μεταξύ, σχετικά με τις πληροφορίες που δημοσιεύσαμε στο προηγούμενο τεύχος του σελφ σέρβις γύρω από την απόφαση της διοίκησης της Σκλαβενίτης να κλείσει κάποια από τα καταστήματα που ανήκαν στη Μαρινόπουλος, πηγές της αγοράς μιλούν για φήμες πως ορισμένα από αυτά, λίγα σε αριθμό, που έκλεισαν τις πόρτες τους στο κοινό για να ανακαινιστούν, πιθανώς τις έκλεισαν για πάντα. Επισήμως η Σκλαβενίτης δεν σχολιάζει τίποτε, αλλά πρέπει να σημειώσουμε ότι η εταιρεία, σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, υποχρεούται εντός των επομένων εννέα μηνών να κλείσει 22 από τα καταστήματα που ανήκαν στη Μαρινόπουλος. Ενδεχομένως, λοιπόν, τα καταστήματα της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης που δεν επαναλειτουργούν, ικανοποιούν την εν λόγω απόφαση της ανεξάρτητης αρχής.

σελφ σερβις (T. 474)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION