σελφ σερβις - Ανεβαίνει το θερμόμετρο στη Θεσσαλονίκη

Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Ανεβαίνει το θερμόμετρο στη Θεσσαλονίκη

11 Ιουλίου 2017 | 09:43 Γράφει ο Δημήτρης  Διαμαντίδης Topics: Αγορά

Πεδίο μάχης θυμίζει σταδιακά η αγορά του κλάδου στη Θεσσαλονίκη και κατ΄ επέκταση σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, καθώς η εμφάνιση των καταστημάτων Σκλαβενίτης προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις και δημιουργεί νέα δεδομένα για όλες τις άλλες αλυσίδες. Η αντίδραση των Θεσσαλονικέων στην επαναδραστηριοποίηση των πρώην καταστημάτων Μαρινόπουλος υπό την ταμπέλα και την οργανωτική αντίληψη της Σκλαβενίτης έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς στη συμπρωτεύουσα η βορειοελλαδική Δ. Μασούτης έχει την μεγαλύτερη «δύναμη πυρός».

Tην ίδια στιγμή υπάρχουν αλυσίδες που βγαίνουν εκτός αγοράς, τουλάχιστον με τη σημερινή μορφή τους, όπως η Βασίλαγας, ανοίγοντας τον δρόμο είτε στην απόκτηση των καταστημάτων τους από μικρότερα δίκτυα είτε σε οριστικό «λουκέτο»…

Φαινόμενο των καιρών είναι επίσης και το «μπλοκάρισμα» από κόσμο του ΠΑΜΕ της μεταφοράς του εξοπλισμού ή του ανοίγματος υπό νέα διεύθυνση καταστημάτων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, που έχουν βάλει λουκέτο, ενόσω εξακολουθούν να έχουν οφειλές στο άνεργο πλέον και αναποζημίωτο προσωπικό τους.

H ένταση στα ύψη
Ειδικότερα, η κατάσταση στην λιανεμπορική αγορά της Θεσσαλονίκης τους πρώτους μήνες του 2017 παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς άπαντες προετοιμάζονται για την όξυνση του ανταγωνισμού. Ο «πόλεμος» των προσφορών έχει ήδη αρχίσει.

Η αιτία αυτής της ιδιότυπης κατάστασης είναι πως τα αντανακλαστικά της αγοράς έχουν ενεργοποιηθεί εξαιτίας της δραστηριοποίησης της αλυσίδας Σκλαβενίτης σε όλη την Βόρεια Ελλάδα, τόσο με τα μεγάλα υπέρ μάρκετ της πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος όσο και με τα μικρότερα καταστήματά της.

Η Σκλαβενίτης δεν έχει προβεί σε επιθετικό μάρκετινγκ στην αγορά της Θεσσαλονίκης, αλλά τα καταστήματά της λειτουργούν, έχουν γεμάτα ράφια και ψυγεία και προσελκύουν καταναλωτές, οι οποίοι εισέρχονται στα σημεία της ακόμη και από περιέργεια, καθώς το σήμα της δεν το έχουν ξαναδεί στην Βόρεια Ελλάδα.

Όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς, η Σκλαβενίτης θα μαζέψει ασφαλώς πολλά κομμάτια των πωλήσεων της Μαρινόπουλος, αλλά όχι ολόκληρο το μερίδιό της, καθώς οι καταναλωτές εδώ και καιρό έχουν κάνει άλλες επιλογές και δύσκολα θα τις αλλάξουν εκ νέου. Ωστόσο, η Σκλαβενίτης απειλεί ν’ αλλάξει τις ισορροπίες στην τοπική αγορά της Θεσσαλονίκης, καθώς διαθέτει πολύ μεγάλα και κυρίως κομβικά από άποψη θέσης καταστήματα, ενώ είναι εμφανής η θετική αλλαγή της συμπεριφοράς του προσωπικού τους, πρώην εργαζομένων της Μαρινόπουλος.

Η ένταση δεν οφείλεται ασφαλώς μόνο στην εμφάνιση της Σκλαβενίτης, αλλά και στην κατήφεια που δημιούργησαν από άποψη τζίρου οι πρώτοι μήνες του 2017, καθώς αρκετές αλυσίδες κατέγραψαν υποχώρηση πωλήσεων, άλλες στασιμότητα και ως εξαίρεση μόνο αύξηση πωλήσεων. Το φαινόμενο αυτό μπορεί, βέβαια, να μην είναι τοπικό, όμως προσθέτει το φορτίο του στο «παζλ» της θεσσαλονικιώτικης αγοράς το πρώτο πεντάμηνο του έτους, όπου οι απώλειες τζίρου καταγράφηκαν ακόμα και σε ημέρες που παραδοσιακά η κατανάλωση ενισχύεται, όπως τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Σε επίπεδο προσφορών οι αλυσίδες που διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο στη Β. Ελλάδα, φορούν «τα καλά τους», έχοντας ρίξει αρκετά εκατομμύρια στον σχετικό τομέα για να αντιμετωπίσουν την κρούση της Σκλαβενίτης, αλλά και να ανακόψουν την πτώση των πωλήσεών τους.

Όλοι οι «μεγάλοι» στη Θεσσαλονίκη
Η αγορά της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνει πλέον όλους τους μεγάλους πανελλαδικούς «παίκτες» του λιανεμπορίου και μάλιστα με αυξανόμενη παρουσία. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το δίκτυο My Market, που επεκτείνεται σταδιακά στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα με καταστήματα όχι μόνο πρώην Βερόπουλος, αλλά και εντελώς καινούργια. Ενίσχυση σε επίπεδο δικτύου καταγράφει σταθερά και το δίκτυο της Δ. Μασούτης, που έχει ηγετικά μερίδια αγοράς στη Μακεδονία-Θράκη. Με το τελευταίο κατάστημά της στους Μανιάκους Καστοριάς έφτασε πλέον τα 267 σημεία πώλησης.

Tην ίδια στιγμή υπάρχουν αλυσίδες που βγαίνουν εκτός αγοράς, τουλάχιστον με τη σημερινή μορφή τους, όπως η Βασίλαγας, ανοίγοντας τον δρόμο είτε στην απόκτηση των καταστημάτων τους από μικρότερα δίκτυα είτε σε οριστικό «λουκέτο»…

Φαινόμενο των καιρών είναι επίσης και το «μπλοκάρισμα» από κόσμο του ΠΑΜΕ της μεταφοράς του εξοπλισμού ή του ανοίγματος υπό νέα διεύθυνση καταστημάτων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, που έχουν βάλει λουκέτο, ενόσω εξακολουθούν να έχουν οφειλές στο άνεργο πλέον και αναποζημίωτο προσωπικό τους.

H ένταση στα ύψη
Ειδικότερα, η κατάσταση στην λιανεμπορική αγορά της Θεσσαλονίκης τους πρώτους μήνες του 2017 παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς άπαντες προετοιμάζονται για την όξυνση του ανταγωνισμού. Ο «πόλεμος» των προσφορών έχει ήδη αρχίσει.

Η αιτία αυτής της ιδιότυπης κατάστασης είναι πως τα αντανακλαστικά της αγοράς έχουν ενεργοποιηθεί εξαιτίας της δραστηριοποίησης της αλυσίδας Σκλαβενίτης σε όλη την Βόρεια Ελλάδα, τόσο με τα μεγάλα υπέρ μάρκετ της πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος όσο και με τα μικρότερα καταστήματά της.

Η Σκλαβενίτης δεν έχει προβεί σε επιθετικό μάρκετινγκ στην αγορά της Θεσσαλονίκης, αλλά τα καταστήματά της λειτουργούν, έχουν γεμάτα ράφια και ψυγεία και προσελκύουν καταναλωτές, οι οποίοι εισέρχονται στα σημεία της ακόμη και από περιέργεια, καθώς το σήμα της δεν το έχουν ξαναδεί στην Βόρεια Ελλάδα.

Όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς, η Σκλαβενίτης θα μαζέψει ασφαλώς πολλά κομμάτια των πωλήσεων της Μαρινόπουλος, αλλά όχι ολόκληρο το μερίδιό της, καθώς οι καταναλωτές εδώ και καιρό έχουν κάνει άλλες επιλογές και δύσκολα θα τις αλλάξουν εκ νέου. Ωστόσο, η Σκλαβενίτης απειλεί ν’ αλλάξει τις ισορροπίες στην τοπική αγορά της Θεσσαλονίκης, καθώς διαθέτει πολύ μεγάλα και κυρίως κομβικά από άποψη θέσης καταστήματα, ενώ είναι εμφανής η θετική αλλαγή της συμπεριφοράς του προσωπικού τους, πρώην εργαζομένων της Μαρινόπουλος.

Η ένταση δεν οφείλεται ασφαλώς μόνο στην εμφάνιση της Σκλαβενίτης, αλλά και στην κατήφεια που δημιούργησαν από άποψη τζίρου οι πρώτοι μήνες του 2017, καθώς αρκετές αλυσίδες κατέγραψαν υποχώρηση πωλήσεων, άλλες στασιμότητα και ως εξαίρεση μόνο αύξηση πωλήσεων. Το φαινόμενο αυτό μπορεί, βέβαια, να μην είναι τοπικό, όμως προσθέτει το φορτίο του στο «παζλ» της θεσσαλονικιώτικης αγοράς το πρώτο πεντάμηνο του έτους, όπου οι απώλειες τζίρου καταγράφηκαν ακόμα και σε ημέρες που παραδοσιακά η κατανάλωση ενισχύεται, όπως τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Σε επίπεδο προσφορών οι αλυσίδες που διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο στη Β. Ελλάδα, φορούν «τα καλά τους», έχοντας ρίξει αρκετά εκατομμύρια στον σχετικό τομέα για να αντιμετωπίσουν την κρούση της Σκλαβενίτης, αλλά και να ανακόψουν την πτώση των πωλήσεών τους.

Όλοι οι «μεγάλοι» στη Θεσσαλονίκη
Η αγορά της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνει πλέον όλους τους μεγάλους πανελλαδικούς «παίκτες» του λιανεμπορίου και μάλιστα με αυξανόμενη παρουσία. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το δίκτυο My Market, που επεκτείνεται σταδιακά στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα με καταστήματα όχι μόνο πρώην Βερόπουλος, αλλά και εντελώς καινούργια. Ενίσχυση σε επίπεδο δικτύου καταγράφει σταθερά και το δίκτυο της Δ. Μασούτης, που έχει ηγετικά μερίδια αγοράς στη Μακεδονία-Θράκη. Με το τελευταίο κατάστημά της στους Μανιάκους Καστοριάς έφτασε πλέον τα 267 σημεία πώλησης.


Από την πλευρά της η Lidl μετασχηματίζει την παρουσία της στη Β. Ελλάδα με τα καταστήματα νέου τύπου, όπως αυτό που εγκαινίασε πρόσφατα στη Δράμα. Πρόκειται για το 6ο κατάστημα νέας γενιάς της εταιρείας στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερών της στα Βαλκάνια. Η αντίληψη διαρρύθμισης και αισθητικής του σχετικού μοντέλου αποβλέπει στη δημιουργία θεματικών ενοτήτων - «corners»- , για ξεκάθαρη και οριοθετημένη παρουσίαση των τμημάτων πωλήσεων του μανάβικου, του φούρνου, του κρεοπωλείου, του ιχθυοπωλείου, της κάβας και των καλλυντικών.

Ως λύση επιβίωσης και ανάπτυξης για τα μικρά σούπερ μάρκετ προβάλουν οι αλυσίδες που ελέγχει και διαχειρίζεται η εταιρεία Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ. Αυτή αναπτύσσει και τροφοδοτεί ιδιόκτητα σημεία πώλησης και καταστήματα franchise, με τρεις επωνυμίες, τις Ελληνικά Μarket, Πρόοδος και Ήλιος, που αριθμούν συνολικά 333 καταστήματα. Οι τρεις αλυσίδες συνυπάρχουν αυτόνομα και παράλληλα η μια προς την άλλη, με γεωγραφική διασπορά από τον Βόλο και βορειότερα, αλλά και στην Κρήτη.

Γενικά η τάση των αλυσίδων πανελλαδικού δικτύου είναι να επεκτείνονται πλέον και στις εσχατιές της Βόρειας Ελλάδας, πιέζοντας αφόρητα τα μικρά τοπικά δίκτυα ή τα μεμονωμένα καταστήματα, τα οποία μοιραία οδηγούνται στους κόλπους μεγαλύτερων επιχειρηματικών σχημάτων για προστασία, απειλούμενα με λουκέτο.

Λουκέτο στη Βασίλαγας
Τελευταίο δείγμα αναστολής δραστηριοτήτων σε αλυσίδα είναι η περίπτωση της Βασίλαγας, που έχει πλέον κλειστά και άδεια τα καταστήματα της. Το δίκτυο της αλυσίδας είχε φτάσει να αριθμεί 14 καταστήματα, είτε δικά της είτε συνεργατών της franchisee σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική και Πέλλα.

Πέντε από τα πρώην καταστήματα Βασίλαγας έχουν ήδη περάσει υπό τον έλεγχο της αλυσίδας Ναταλί, μίας μικρής αλυσίδας σούπερ μάρκετ με καταστήματα αποκλειστικά στη Θεσσαλονίκη.

Σε ό,τι αφορά το προσωπικό της Βασίλαγας, από τα 180 άτομα έχουν απομείνει περίπου τα 60, μετά από τις παραιτήσεις-αποχωρήσεις των υπόλοιπων, τα οποία δεν έχουν πια αντικείμενο εργασίας και ανησυχούν σφόδρα για το μέλλον τους, ενώ προσπαθούν να εξασφαλίσουν εργασιακά την παραμονή τους σε όσα καταστήματα πρώην Βασίλαγας ανοίξουν υπό νέα διεύθυνση.

Για το ζήτημα αυτό, όπως και για την διευθέτηση όσων ζητημάτων προέκυψαν μεταξύ της Βασίλαγας και των εργαζόμενων της, έχουν πραγματοποιηθεί αλλεπάλληλες διαβουλεύσεις στην Επιθεώρηση Εργασίας στη Θεσσαλονίκη μεταξύ των εκπροσώπων της υπηρεσίας, της Βασίλαγας, εκπροσώπων του προσωπικού της και του Εργατικού Κέντρου της πόλης.

Η περιπέτεια της Καρυπίδης
Κατάσταση «αφασίας» χαρακτηρίζει τα συμβαίνοντα στα καταστήματα πρώην Αφοί Καρυπίδη (δηλαδή, πρώην Αρβανιτίδης), που δεν είναι και λίγα, καθώς φτάνουν τα 52 σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα (τα περισσότερα στη Θεσσαλονίκη).

Όπως επισημαίνεται σε πρόσφατη ανακοίνωση της Πανελλαδικής Γραμματεία Εμπορίου και Υπηρεσιών του ΠΑΜΕ «οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ Καρυπίδης, αφού παραμένουν απλήρωτοι για πάνω από 18 μήνες, αναγκάζονται το τελευταίο διάστημα να παίζουν το άχαρο παιχνίδι «κλέφτες και αστυνόμοι» με την εργοδοσία της Market In, η οποία επιχειρεί σχεδόν καθημερινά να ανοίγει καταστήματα σε αρκετές πόλεις και συνοικίες, ως διάδοχος εργοδότης, γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια το Π.Δ. 178/2002, που αφορά στην προστασία των εργαζομένων σε περίπτωση μεταβίβασης επιχειρήσεων, εγκαταστάσεων ή τμημάτων εγκαταστάσεων ή επιχειρήσεων… Δε μιλάμε πια για κρυπτόμενη μεταβίβαση της επιχείρησης με βάση τους νομικούς όρους, αλλά για φανερή περίπτωση εξαγοράς ανάμεσα σε επιχειρηματίες και ομίλους, με μοναδικά θύματα τους απλήρωτους εργαζόμενους…».

σελφ σερβις (T. 473)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION