σελφ σερβις - Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης: Εκτίμηση τζίρου φέτος τα 700 εκατ. ευρώ

Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης: Εκτίμηση τζίρου φέτος τα 700 εκατ. ευρώ

17 Ιουλίου 2017 | 09:57 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Private Label,Αγορά

Εντός στόχων εξελίσσονται οι πωλήσεις της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, με τα στελέχη της να αισιοδοξούν ότι το πλάνο διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος θα κυλήσει ομαλά, δίχως δυσάρεστες εκπλήξεις. Όπως αναφέρουν πληροφορίες του σελφ σέρβις, οι επιδόσεις του δικτύου μήνα με το μήνα βελτιώνονται. Οι τελευταίες μετρήσεις ανεβάζουν την αξία των μηνιαίων πωλήσεων του δικτύου περίπου στα 60 εκατ. ευρώ ή στα 2 εκατ. ευρώ ημερησίως. Συνεπώς, τα αναμενόμενα ετήσια έσοδα είναι της τάξης των 700 εκατ. ευρώ.

Όπως σχολιάζουν πηγές του σελφ σέρβις, «η σταθεροποίηση του ημερήσιου τζίρου στα περίπου 2 εκατ. ευρώ είναι θετικό στοιχείο για την εξέλιξη γενικά του εγχειρήματος, καθώς τίθενται οι βάσεις για την επιτυχία του», ενώ προστίθεται ότι οι υψηλότερες επιδόσεις θα απαιτήσουν μεγαλύτερη προσπάθεια, δεδομένου ότι πέραν των δυσκολιών ο ανταγωνισμός δεν θα μείνει αμέτοχος. «Όσο η Σκλαβενίτης θα αναπτύσσεται, κυρίως εκτός συνόρων Αττικής, τόσο θα σκληραίνει τη στάση του», τονίζεται.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι σύμφωνα με το business plan που έχει καταρτιστεί, στο πλαίσιο της πρότασης για τη διάσωση των δομών της Μαρινόπουλος, το σχέδιο στο σύνολό του μπορεί να επιβιώσει και με χαμηλότερες επιδόσεις. Αυτό δεν σημαίνει, φυσικά, ότι η εταιρεία θα κατεβάσει την ένταση των προσπαθειών, με την οποία ήδη εξελίσσεται το project. Αντίθετα, θα διεκδικήσει την περαιτέρω επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων.

Κλείνει ο κύκλος των πληρωμών
Σε ό,τι αφορά τις πληρωμές των προμηθευτών της Μαρινόπουλος, πληροφορίες αναφέρουν ότι η όλη διαδικασία εξελίχθηκε βάσει του σχεδιασμού, γεγονός που σημαίνει ότι έως τις 20 Μαΐου, οπότε ολοκληρώθηκε η περίοδος του διμήνου από την υπογραφή της συμφωνίας διάσωσης, είχε καλυφθεί χρηματοδοτικά η συντριπτική πλειονότητα των δικαιούχων και εκκρεμούσαν κάποιες τελευταίες καταβολές.

Οι «δεύτερες σκέψεις»
Στο μεταξύ, από τη διοίκηση της Σκλαβενίτης φαίνεται ότι περνούν κάποιες «δεύτερες σκέψεις» για ορισμένα –λίγα σε αριθμό– καταστήματα του πάλαι ποτέ ισχυρού δικτύου της Μαρινόπουλος. Τα στελέχη της μητρικής φαίνεται ότι επαναξιολογούν τις επιδόσεις συγκεκριμένων σούπερ μάρκετ, δηλαδή όσων οι πωλήσεις απέχουν σημαντικά από τους στόχους που τέθηκαν στο πλάνο διάσωσης της αλυσίδας. Στο πλαίσιο αυτό, ορισμένα κλείνουν ή πρόκειται να κλείσουν, ακόμη κι αν, στο μεταξύ, ανακαινίστηκαν μερικώς (αναδιάταξη χώρου, αλλαγές σημάτων και brand στο εσωτερικό, αλλαγή ταμπέλας στις προσόψεις).

Πρόκειται, πάντως, για έναν μικρό αριθμό σούπερ μάρκετ, ορισμένα από τα οποία βρίσκονται εκτός Αττικής, το κλείσιμο των οποίων σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να αλλάξει τη δομή ή την εικόνα του δικτύου της Σκλαβενίτης, ούτε καν σε τοπικό επίπεδο, αφού τα περισσότερα εξ αυτών δεν βρίσκονται σε ιδιαίτερα εμπορικές περιοχές. Σε ό,τι αφορά το προσωπικό τους, όπως μας πληροφορούν οι πηγές μας, θα παραμείνει στο δυναμικό της εταιρείας. Άλλωστε, άπαντες μετατίθενται σε άλλα καταστήματα του νεοαποκτηθέντος δικτύου. Η σχετική άνεση υπάρχει, αφού όπως είναι γνωστό το δίκτυο της Μαρινόπουλος δεν διέθετε επαρκές προσωπικό.

Αποχή από τη διαφήμιση
Στο μεταξύ, η διοίκηση της αλυσίδας φαίνεται πως εμμένει στην άρνησή της να επενδύσει στη διαφήμιση. Μέχρι σήμερα τέτοιο project στα πλάνα της δεν υπάρχει. Αντίθετα αρκείται στην εκτύπωση και διανομή φυλλαδίων, αλλά και πάλι μόνο για συγκεκριμένα καταστήματα ή περιοχές, με χαρακτηριστικότερη την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπου διένειμε φυλλάδιο για τα τρία υπέρ μάρκετ που λειτουργεί. Προφανώς το φυλλάδιο επελέγη ως πρακτική προώθησης των πωλήσεων στη Θεσσαλονίκη, καθότι αφενός το πολυπληθές τοπικό κοινό δεν γνωρίζει τη Σκλαβενίτης και αφετέρου ο ανταγωνισμός στην πόλη είναι εντονότατος, λόγω καταρχάς της ιδιαιτέρως ισχυρής παρουσίας της Δ. Μασούτης και κατά δεύτερον της επέκτασης στην πόλη όλων των μεγάλων αθηναϊκών αλυσίδων.

«Όχι» στην κάρτα πιστότητας της Μαρινόπουλος
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η Σκλαβενίτης καταγράφει από τις υψηλότερες επιδόσεις στο λιανεμπόριο σε ό,τι αφορά την πιστότητα των πελατών, δίχως να επενδύει σε κάρτες πιστότητας. Μάλιστα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του σελφ σέρβις, η Σκλαβενίτης δεν θέλησε να επενδύσει στην αξιοποίηση της κάρτας πιστότητας της Μαρινόπουλος, ενός εργαλείου του οποίου χρήση έκαναν ως κάτοχοί της περίπου 800.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, δηλαδή και περιοχών που η Σκλαβενίτης δεν είχε παρουσία.

Οι ίδιες πηγές σχολιάζουν ότι στην κάρτα πιστότητας της Μαρινόπουλος ήταν καταγεγραμμένα όχι απλώς τα στοιχεία των κατόχων τους, αλλά οι αγοραστικές τους συνήθειες, όπως προέκυψαν από τις αγορές τους σε διάρκεια χρόνων. «Κι όμως», αναφέρουν χαρακτηριστικά, «την κάρτα αυτή η Σκλαβενίτης την κατήργησε, ενώ θα μπορούσε να της κάνει ένα re-branding και σταδιακά να την επεκτείνει και στα δικά της καταστήματα».

Αυξήσεις μισθών έως 47%
Ενδιαφέρον έχει η απόφαση που έλαβε στις αρχές του Μαΐου η διοίκηση της Σκλαβενίτης να προχωρήσει σε αναπροσαρμογές των μισθολογίων προς τα επάνω όλων των χαμηλόμισθων του προσωπικού της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ώστε οι απολαβές τους να φθάσουν στο επίπεδο των απασχολούμενων στο δίκτυο της μητρικής.

Πρόκειται για μια «διόρθωση» των μικτών αποδοχών των ημερομισθίων και των ωρομισθίων υπαλλήλων που προέρχονται από το δίκτυο της Μαρινόπουλος, την οποία αποφάσισε η διοίκηση της μητρικής μόλις δύο μήνες μετά τη σύσταση της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, αποδεικνύοντας έτσι έμπρακτα το ενδιαφέρον της για μια ομάδα εργαζομένων που έζησε επί μήνες την κατάσταση της αβεβαιότητας.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη σχετική απόφαση, οι απολαβές όλων των χαμηλόμισθων υπαλλήλων αναπροσαρμόσθηκαν ως εξής:

  • Ο μηνιαίος μικτός μισθός των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης, που ήταν χαμηλότερος των 860 ευρώ, αυξήθηκε –με χορήγηση εταιρικής παροχής– έως το εν λόγω ποσό. Στην πράξη όλοι οι αμειβόμενοι με μηνιάτικο 586 ευρώ, θα λαμβάνουν πλέον μικτό μισθό 860 ευρώ.
  • Ανάλογες αναπροσαρμογές έγιναν και στους μικτούς μισθούς και στα ωρομίσθια για τους εργαζόμενους υπό καθεστώς μερικής απασχόλησης, που υπολογίζεται ότι αντιστοιχούν στο 60% του συνόλου των εργαζομένων στην πρώην Μαρινόπουλος.
    Ειδικότερα:
  • Οι απασχολούμενοι επί τετράωρο ανά ημέρα, οι οποίοι λάμβαναν από τη Μαρινόπουλος μικτά 293 ευρώ το μήνα, λαμβάνουν πλέον 430 ευρώ, δηλαδή το 50% του αναπροσαρμοσμένου μικτού μηνιαίου μισθού στα 860 ευρώ.
  • Το ωρομίσθιο αυξήθηκε στα 5,16 ευρώ από 3,52 ευρώ που ήταν στη Μαρινόπουλος (καθορίσθηκε βάσει του μικτού μηνιαίου μισθού των 860 ευρώ).
  • Το ημερομίσθιο των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης, το οποίο ήταν χαμηλότερο των 33 ευρώ, αυξήθηκε –με χορήγηση εταιρικής παροχής– ώστε να φθάσει τα 33 ευρώ.

σελφ σερβις (T. 473)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION