σελφ σερβις - Αθανάσιος Συριανός, ΕΖΑ: Ξεκινούμε τη νέα εποχή της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης

Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Αθανάσιος Συριανός, ΕΖΑ: Ξεκινούμε τη νέα εποχή της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης

23 Ιουλίου 2019 | 09:33 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Αθανάσιος Συριανός

Νέο τριετή κύκλο επενδύσεων 18 εκατ. ευρώ ξεκινά η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, εστιασμένο στην παραγωγή, τις σύγχρονες τεχνολογίες και τα νέα προϊόντα. Όπως εξηγεί σε συνέντευξή του στο σελφ σέρβις ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, κ. Αθανάσιος Συριανός, ο τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 20% το 2018 και το μερίδιό της στο 8%, ενώ σημαντική συμβολή στην ανάπτυξή της έχει η εξωστρεφής δραστηριότητά της.

Όπως τόνισε στην έναρξη της συζήτησής μας ο κ. Αθ. Συριανός, η ΕΖΑ, αμέσως μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση του προηγούμενου πενταετούς επενδυτικού πλάνου της, ύψους 18,5 εκατ. ευρώ, εστιασμένου στη δημιουργία νέας μονάδας εγκυτίωσης, σε βελτιώσεις του παραγωγικού εξοπλισμού, στην υιοθέτηση κορυφαίων προτύπων για την προστασία του περιβάλλοντος, στην ανανέωση των συσκευασιών και την ανάπτυξη νέων προϊόντων, «εγκαινιάζει ένα νέο τριετές επενδυτικό πλάνο 18 εκατ. ευρώ επιπλέον. Αυτό θα μας επιτρέψει να ξεκινήσουμε τη νέα εποχή της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης, με τεχνολογίες αιχμής, νέα προϊόντα και βιώσιμες πρακτικές, που αποδεικνύουν έμπρακτα την υπευθυνότητά μας. Ειδικότερα, θα προχωρήσουμε σε μία ακόμα γραμμή εμφιάλωσης, σε εκσυγχρονισμό και αυτοματοποίηση του δικτύου μας, σε ανάπτυξη πωλήσεων, καθώς και στην ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών και περιβαλλοντικών πρακτικών σε όλο το εύρος των λειτουργιών μας. Φυσικά, θα λανσάρουμε και προϊόντα, που βρίσκονται ήδη σε διαδικασία σχεδιασμού».

    σελφ σέρβις: Πώς διαμορφώθηκαν τα οικονομικά μεγέθη και τα μερίδια αγοράς της ΕΖΑ το 2018 και πώς εξελίσσονται φέτος;

Αθανάσιος Συριανός: Το 2018 έκλεισε θετικά για την εταιρεία, με κύκλο εργασιών 36 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 20% ως προς το 2017, και με λειτουργικά αποτελέσματα EBITDA 3,7 εκατ. ευρώ, ενώ το μερίδιό μας υπερέβη το 8% στη «ζεστή» αγορά, σταθμισμένο λίγο χαμηλότερα στην «κρύα» αγορά, όπου εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια στη διάθεση των προϊόντων μας. Φέτος, αν και η κατηγορία δεν ξεκίνησε ιδιαίτερα θετικά, οι πωλήσεις μας εξελίσσονται θετικά. Συντελούν σε αυτό οι υπάρχουσες αλλά και οι νέες συνεργασίες μας, όπως η πιο πρόσφατη με τον κλάδο εστίασης του ομίλου Vivartia

Γιατί εκτός της Ένωσης Ζυθοποιών;

    σ. σ.: Γιατί η ΕΖΑ δεν είναι μέλος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών (ΕΕΖ);

Α. Σ.: Παρότι η εταιρεία μας είναι ιδρυτικό μέλος της ΕΕΖ, αποφασίσαμε να διαφοροποιήσουμε τη στάση μας –ως μέλος της διοίκησης–, κυρίως λόγω της έλλειψης ενός κοινού κώδικα δεοντολογίας, αλλά και της διάθεσης των συνδρομών σχεδόν αποκλειστικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση ζυθοποιών. Ωστόσο, αναγνωρίζουμε την ανάγκη ύπαρξης της ΕΕΖ, για την προώθηση των κοινών συμφερόντων ολόκληρης της ελληνικής ζυθοποιίας σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, τη δέσμευση για δίκαιη αντιμετώπιση και καταπολέμηση του αθέμιτου ανταγωνισμού, την προώθηση της ανταλλαγής εμπειριών ιδιαίτερα σε οικονομικά, νομικά, επιχειρηματικά και τεχνικά κλαδικά θέματα, την αποτροπή της εισαγωγής ή αύξησης υφιστάμενων φόρων κ.ά. Τα τελευταία χρόνια, βέβαια, έγιναν σημαντικές αλλαγές στην Ένωση, με την αλλαγή του καταστατικού της και την ένταξη μικροζυθοποιείων, στο πλαίσιο της διεύρυνσης των δικαιωμάτων των Ελλήνων ζυθοποιών.

Συμβολή στην απασχόληση και την επιχειρηματικότητα

    σ. σ.: Κατά πόσο συμβάλει η ζυθοποιία στη μείωση της ανεργίας;

Α. Σ.: Η νεανική ανεργία σε όλη την Ευρώπη είναι διπλάσια της συνολικής, ενώ στην Ελλάδα αγγίζει το 50%. Στο μεταξύ, ο εγχώριος κλάδος της ζυθοποιίας ανθίζει, έχοντας ανάγκη από νέους ζυθοποιούς. Με σκοπό να παρέχουμε ευκαιρίες εργασίας σε νέους με επιχειρηματική σκέψη και μεράκι για την μπίρα, δημιουργήσαμε σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό-Βιομηχανικό Επιμελητήριο το καινοτόμο για την Ελλάδα πρόγραμμα διττής εκπαίδευσης για την ειδικότητα του ζυθοποιού-βυνοποιού. Μέσω αυτού, οι ενδιαφερόμενοι νέοι αποκτούν θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις σε πραγματικό περιβάλλον εργασίας, ενώ πληρώνονται από την πρώτη ημέρα της συμμετοχής τους. Με την επιτυχή αποφοίτησή τους αποκτούν πτυχίο διεθνώς αναγνωρισμένο, καθώς και τριετή εργασιακή εμπειρία.

Βιωσιμότητα και κυκλική οικονομία

    σ. σ.: Αν και η μπίρα δεν διακινείται σε πλαστική συσκευασία, το πλαστικό έχει ευρεία χρήση π.χ. στις υπερ-συσκευασίες του προϊόντος. Τι σκέφτεστε για τις ευρωπαϊκές-κοινοτικές προσπάθειες για τον περιορισμό του πλαστικού;

Α. Σ.: Η βιωσιμότητα είναι η κυριότερη πρόκληση της γενιάς μας και η κυκλική οικονομία μία από τις σημαντικότερες λύσεις. Για τις συσκευασίες των ποτών η ΕΕ έχει θεσπίσει ιδιαίτερα υψηλούς συντελεστές περισυλλογής και χρήσης ανακυκλωμένου υλικού, 25% για το PET ως το 2025 και 30% ως το 2030, όπως και την υποχρέωση το καπάκι να παραμένει στην συσκευασία. Θεωρώ ότι θα υπάρξουν περαιτέρω, τόσο ευρωπαϊκές όσο και εθνικές παρεμβάσεις, για την μετάβαση σε πιο eco-friendly συσκευασίες, ενδεχομένως με συνέπεια την επιβάρυνση του κόστους συσκευασίας.

    σ. σ.: Τι κόστος δημιουργεί στον κλάδο σας η γραφειοκρατία του Δημοσίου;

Α. Σ.: Το κόστος της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα είναι ανυπολόγιστο, αν λάβει κανείς υπόψιν τις καθυστερήσεις στην απονομή της δικαιοσύνης, τις αναχρονιστικές ρυθμίσεις των εργασιακών σχέσεων, τις καθυστερήσεις εγκρίσεων για την υλοποίηση νέων επενδύσεων και άλλα χιλιοειπωμένα θέματα, που δεν έχουν αντιμετωπιστεί επιτυχώς από την πολιτεία.

    σ. σ.: Τι σκέπτεσθε για τον ανταγωνισμό μεταξύ των ισχυρών του κλάδου και των μικρο-ζυθοποιών;

Α. Σ.: Οι δύο πολυεθνικές εξακολουθούν να έχουν δεσπόζουσα θέση στην ελληνική αγορά μπίρας, ενώ οι πολυάριθμες ελληνικές ζυθοποιίες μοιράζονται μερίδιο μικρότερο του 20% του συνόλου της αγοράς. Το παράδειγμα της ΕΖΑ δείχνει πώς μια μικροζυθοποιία μπορεί επιτυχημένα να μεγαλώσει, ξεπερνώντας τις δυσκολίες και τα εμπόδια.

Η υπερφολολόγηση και η πρόκληση των εξαγωγών

    σ. σ.: Τι σκέφτεστε για την υπερφορολόγηση της μπίρας στην Ελλάδα; Πόσο συμμετέχουν συνολικά οι φόροι στην τελική τιμή της;

Α. Σ.: Η μπίρα στην Ελλάδα φορολογείται με τους υψηλότερους συντελεστές στην ΕΕ, αφού υπάγεται σε ΦΠΑ και σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, στη διάρκεια της κρίσης ο μεν συντελεστής ΕΦΚ τετραπλασιάστηκε, ο δε ΦΠΑ αυξήθηκε κατά 5 μονάδες, ενώ οι μεταβολές στις καθαρές τιμές ακολούθησαν την πορεία της χαμηλής εξέλιξης του κόστους παραγωγής. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι ο καταναλωτής πληρώνει φόρους, που ξεπερνούν το 50% της τιμής ραφιού της μπίρας. Αν σκεφτεί κανείς ότι στη δεκαετία της κρίσης η μέση κατανάλωση κατ’ άτομο έχει πτωτική τάση, ενόσω τα φορολογικά έσοδα του κράτους από το προϊόν υπερδιπλασιάστηκαν, είναι ξεκάθαρο ότι η υπερφορολόγηση του προϊόντος παρακωλύει σημαντικά την εξέλιξη του κλάδου. Σημειώστε ότι στην ΕΕ ο ελάχιστος ΕΦΚ είναι 8,72 ευρώ ανά εκατόλιτρο όταν στην Ελλάδα είναι 60 ευρώ, δηλαδή εξαπλάσιος του ελάχιστου ευρωπαϊκού!

    σ. σ.: Πώς εξελίσσονται οι εξαγωγές του κλάδου και πώς κινείται η εταιρεία σας σχετικά;

Α. Σ.: Σε μία αγορά όπου οι πολυεθνικοί «παίκτες» έχουν το πάνω χέρι, οι εξαγωγές δεν αποτελούν προτεραιότητα, αφού οι μητρικές τους κυριαρχούν στις εξαγωγές ή και θυγατρικές του ομίλου έχουν ήδη παρουσία. Αντίθετα τόσο για εμάς όσο και για άλλες εταιρείες του F&B κλάδου, οι εξαγωγές αποτελούν σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης και καταβάλουμε ουσιαστική προσπάθεια σχετικά. Τα προϊόντα της ΕΖΑ έχουν παρουσία και στις πέντε ηπείρους. Είναι μια συνεχής διαδικασία για να εδραίωσή μας, όπως και εν γένει της ελληνικής μπίρας παντού στον κόσμο. Είναι μια περαιτέρω πρόκληση. Με το πάθος που μας διακρίνει και την πίστη στις δυνάμεις μας είναι βέβαιο ότι θα τα καταφέρουμε.

Ξεχωριστοί σταθμοί

    σ. σ.: Ποιοι ήταν οι κυριότεροι σταθμοί της ΕΖΑ στην τελευταία τριακονταετία;

Α. Σ.: Αν διάλεγα κάποια στιγμή, που έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας, είναι ασφαλώς η στιγμή της δημιουργίας του πρώτου ελληνικού σήματος της εταιρείας, της PILS Hellas το 1996, οπότε ξαναβάλαμε την ελληνική μπίρα στην αγορά. Σημαντικοί σταθμοί, όμως, είναι η δημιουργία κάθε μάρκας μας ξεχωριστά. Της εζα, που δίνει το δικαίωμα επιλογής μεταξύ τριών ασυναγώνιστων γεύσεων, των εζα premium pilsener, εζα fine lager και εζα alcoohol free, της καλοκαιρινής Blue Island Mediterranean Beer, της Blue Island Radler Fizzy Lemon και της καινοτόμου Blue Island Gluten Free 0,0%, και στην κατηγορία των special μπιρών ale των Odyssey, που ανοίγουν νέους γαστρονομικούς ορίζοντες με τις Odyssey White, Odyssey Red και Odyssey Dark Brune. Για εμένα προσωπικά σταθμός ήταν η απόφαση να αναλάβω εκτός από τη διοικητική ηγεσία της εταιρείας και την ιδιοκτησία της. Σήμερα, χτίζοντας πάνω στα θεμέλια που δημιουργήσαμε, ξεκινάμε τη νέα εποχή της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης με πηγαία αισιοδοξία, υψηλούς στόχους και πάθος για την μπίρα. Τα καλύτερα έρχονται!

σελφ σερβις (T. 496)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION