σελφ σερβις - Top 100 Brands 2017: Θετική μεταβολή πωλήσεων

Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Top 100 Brands 2017: Θετική μεταβολή πωλήσεων

2 Μαΐου 2018 | 09:37 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Έρευνα

Το θετικό πρόσημο της μεταβολής των συνολικών πωλήσεων των Top 100 Brands, ως προς τις αντίστοιχες πωλήσεις του 2016 είναι ένα ιδιαίτερα ελπιδοφόρο στοιχείο γενικά για την πορεία του κλάδου. Μπορεί το 1,68% που αντιπροσωπεύει αυτή τη μεταβολή να υπολείπεται του 3%, του ποσοστού αύξησης των πωλήσεων των τυποποιημένων προϊόντων κατά την ίδια περίοδο, όμως σηματοδοτεί μια ασθενική μεν, αλλά υπαρκτή τάση ανάκαμψης, μετά από μια έντονα πτωτική πορεία προηγούμενων ετών.

Πράγματι, είναι η πρώτη χρονιά, από το 2013, οπότε ξεκινήσαμε να δημοσιεύουμε τον σχετικό πίνακα, που τα Top 100 Βrands παρουσιάζουν συνολικά αύξηση πωλήσεων. Συγκεκριμένα, το 2013 οι συνολικές πωλήσεις στον σχετικό πίνακα ανέρχονταν σε 1.946 εκατ. ευρώ, το 2016 είχαν πέσει στα 1.721 εκατ. ευρώ και το 2017 ανέβηκαν στα 1.750 εκατ. ευρώ (+1,68%). Η εξέλιξη όλων των brands δεν είναι φυσικά ίδια. Για παράδειγμα, στο σύνολο των Top 100 Βrands, 61 brands έχουν θετική μεταβολή πωλήσεων (33 brands περισσότερα από το 2016, οπότε θετικό πρόσημο πωλήσεων, είχαν μόλις 28 brands)! Ενδιαφέρον έχει επίσης το στοιχείο πως ενώ στον πίνακα του 2016 βρίσκαμε στις 10 πρώτες θέσεις μόλις ένα brand με θετικό πρόσημο μεταβολής πωλήσεων, το 2017 ο αριθμός τους ανεβαίνει σε έξι. Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα brands, και το 2017 διακρίνονται κάποια για τη σημαντική αύξηση των πωλήσεών τους συγκριτικά με το 2016.

Στον πίνακα των Top 100 ξεχωρίζουν, μεταξύ των μαρκών που σημείωσαν μεταβολή πωλήσεων με διψήφιο ποσοστό, τα φυτικά ροφήματα Alpro, με 41,2% και πωλήσεις που το έθεσαν εντός λίστας το 2017, τα Χρυσά Αυγά με 32,7% και ακολουθούν με εξίσου σημαντικά ποσοστά (και υψηλότερες πωλήσεις από τα δύο προαναφερθέντα brands), οι μπίρες Fix (25,7%), οι κατεψυγμένες ζύμες Άλφα (24,5%), o ελληνικός καφές Παπαγάλος Λουμίδη (20,8%), ο Jacobs καφές φίλτου (20,6%), oι φρέσκοι χυμοί Όλυμπος (18,1%), τα μωρομάντηλα Babycare (16,2%), τα Babylino (13,9%), τα αναψυκτικά λουξ (12,5%) και το βούτυρο Lurpak (11%).

Οι πρώτοι των Top 100
Οι πρώτες θέσεις το 2017 δεν έκρυβαν εκπλήξεις. Για άλλη μια χρονιά βρίσκουμε το brand Coca Cola στην 1η θέση και στη δεύτερη το στιγμιαίο καφές Nescafé. Ο Παπαγάλος Λουμίδης ελληνικός καφές διατηρεί για άλλη μια χρονιά την 3η θέση (την κατέκτησε το 2016), ενώ στην 4η ανέβηκε από την 6η θέση το 2016 το Ariel. Ακολουθούν τα brands Amita, Skip και ο Μπάρμπα Στάθης (με άνοδο επίσης κατά δύο θέσεις), όπως και το γιαούρτι Total. Την 9η θέση καταλαμβάνει και πάλι το brand Pampers και την 10η το NOYNOY εβαπορέ.

High climbers
Πολύ σημαντική άνοδο στην κατάταξη σημείωσαν το 2017 (αναφέρονται με σειρά εμφάνισης στη λίστα των Top 100), τα brands: Babylino (από την 17η θέση στην 12η), NOYNOY Family (από την 19η θέση στην 14η), Άλφα μπίρα (από την 23η στην 19η), Lenor μαλακτικό ρούχων (από την 32η στην 23η), Melissa ζυμαρικά (από 30η στην 25η), Fix μπίρες (από την 47η στην 30η) τα αλλαντικά Yfantis (από την 41η στην 32η), οι κατεψυγμένες ζύμες Χρυσή Ζύμη (από την 38η στην 33η), ο καφές φίλτρου Jabobs (από την 46η στην 34η), τα Creta Farms Εν Ελλάδι (από την 60η στην 38η), το βούτυρο Lurpak (από την 56η στην 49η), τα τοματοειδή Κύκνος (από την 68η στην 58η), τα ζυμαρικά Barilla (64η στην 59η), το φρέσκο γάλα ΜΕΒΓΑΛ (από την 77η στην 63η), τα μωρομάντηλα Babycare (από την 72η στην 65η), οι φρέσκοι χυμοί Όλυμπος (από την 83η στην 74η), τα Χρυσά Αυγά (από την 97η στην 77η), τα Petit Beurre Παπαδοπούλου (από την 93η στην 78η) και τα φυτικά ροφήματα Alpro (που μπήκαν στη λίστα το 2017, καταλαμβάνοντας την 97η θέση).

Οι κατηγορίες
Παρατηρώντας τον πίνακα των Top 100 Βrands, διαπιστώνουμε πως 79 εξ αυτών αφορούν σε τρόφιμα και ποτά (αλκοολούχα και μη αλκοολούχα) και μόλις 21 σε μη τρόφιμα (απορρυπαντικά ρούχων και πιάτων, είδη οικιακού καθαρισμού, είδη προσωπικής υγειινής κλπ). Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες, σημαντική θέση μεταξύ των επωνυμιών που ξεχώρισαν για το μέγεθος των πωλήσεών τους το 2017 καταλαμβάνει η μεγάλη κατηγορία του γάλακτος, των γαλακτοκομικών και των τυροκομικών προϊόντων με 16 brands, τα νερά, χυμοί και αναψυκτικά με 10 brands και τα αλκοολούχα ποτά (μπίρες και ουίσκι) με 7 brands.

H εξέλιξη των τιμών
Σε ό,τι αφορά την πορεία των πωλήσεων, αξίζει να σημειωθεί ένα στοιχείο που επηρεάζει σημαντικά την εξέλιξή τους. Το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες σημειώθηκε μείωση της τιμής πώλησης, με εξαίρεση εκείνες τις κατηγορίες που επηρεάστηκαν από αλλαγές στη φορολογία, όπως τα αλκοολούχα ποτά (+4,1%) και τα μη αλκοολούχα (4,5%). Στα συσκευασμένα τρόφιμα συνολικά η λιανική τιμή πώλησης μειώθηκε κατά 2,3%, στα κατεψυγμένα κατά 3,1%, ενώ σημαντικές ήταν οι μειώσεις και στα μη τρόφιμα, όπως για παράδειγμα στις κατηγορίες των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και καλλυντικών (-3,4%) και του οικιακού καθαρισμού (-2,4%). Σε αυτή την εξέλιξη, σημαντικός είναι ο ρόλος της έντασης των προωθήσεων.

Ταυτότητα έρευνας

  • Γεωγραφική κάλυψη: Το σύνολο της ηπειρωτικής Ελλάδος και η Κρήτη. Δεν περιλαμβάνονται νησιά.
  • Τύπος Καταστημάτων (σούπερ / υπέρ μάρκετ): Ως σούπερ μάρκετ ορίζονται τα καταστήματα αυτοεξυπηρέτησης με έναν κεντρικό χώρο πληρωμών (με 2 τουλάχιστον ταμειακές μηχανές), που προσφέρουν μεγάλη ποικιλία ειδών παντοπωλείου, καθώς και καταναλωτικά είδη μεγαλύτερης διάρκειας, τα οποία προορίζονται για βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη χρήση. Τα υπέρ μάρκετ είναι καταστήματα με αυξημένη επιφάνεια πωλήσεων (πάνω από 2.500 τμ) και ακόμα μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων. Σύνολο σχεδόν 2.500 καταστημάτων.
  • Στοιχεία: Εβδομαδιαία μηχανογραφημένα στοιχεία πωλήσεων καταστήματος σε επίπεδο barcode. Δεν περιλαμβάνονται πωλήσεις κωδικών «επί ζυγίω». Δεν περιλαμβάνεται η Lidl Hellas.
  • Μέγεθος Δείγματος: Περισσότερα από 1.650 καταστήματα μεγάλων και μικρών αλυσίδων σούπερ - υπέρ μάρκετ, καθώς και ανεξάρτητα σούπερ μάρκετ.
  • Επιλογή των Τop 100 Βrands ανάμεσα σε περισσότερες από 200 κύριες προϊοντικές κατηγορίες.

σελφ σερβις (T. 482)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION