σελφ σερβις - ΑΝΤΗΛΙΑΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ: Ο ήλιος θερμαίνει και πάλι τον τζίρο

Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

ΑΝΤΗΛΙΑΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ: Ο ήλιος θερμαίνει και πάλι τον τζίρο

12 Ιουνίου 2018 | 09:34 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα,Υγεία/Ομορφιά

Οι πωλήσεις των προϊόντων αντηλιακής προστασίας πέρυσι έδειξαν ότι η αγορά τους πλέον ανακάμπτει, βοηθούσης ασφαλώς της ευαισθητοποίησης του κοινού για τις επιπτώσεις στο δέρμα από την έκθεση στην ακτινοβολία του ήλιου, την οποία ενισχύει η διαρκής ενημερωτική μέριμνα των εταιρειών του κλάδου. Έδειξαν επίσης ότι η προτίμηση στα αντηλιακά ιδιωτικής ετικέτας πλέον εκμηδενίζεται. Φέτος, η πρώιμη καλοκαιρία και κυρίως η ισχυρή προσδοκία για περαιτέρω αύξηση της διεθνούς τουριστικής κίνησης, δημιουργούν αισιοδοξία για μονιμότητα των τάσεων ανάπτυξης του τζίρου της κατηγορίας.

Tο 2017 οι πωλήσεις των αντηλιακών προϊόντων αυξήθηκαν σε όγκο κατά 2,17%, ενώ οριακά ανέβηκαν και σε αξία –κατά 0,86%. Αντίθετα, το ήδη μικρό μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχασε περισσότερο από τις μισές πωλήσεις του σε όγκο και άνω του ενός τρίτου αυτών σε αξία σε σχέση με το 2016 (πτώση 53,4% σε όγκο και 34,1% σε αξία). Σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Executive-Client Service της IRI, τα στοιχεία του πρώτου διμήνου της φετινής χρονιάς έδειξαν πτωτική τάση πωλήσεων στην εν λόγω κατηγορία προϊόντων και σε αξία (5,7%) και σε όγκο (31,3%) –σημειωτέον ότι στα αντηλιακά ιδιωτικής ετικέτας καν δεν υπήρξαν πωλήσεις–, αλλά μόνο ασφαλή δεν μπορεί είναι τα συμπεράσματα από την εμπορική κίνηση ενός κατεξοχήν καλοκαιρινού προϊόντος μέσα στο καταχείμωνο. Απεναντίας, οι προμηθεύτριες επιχειρήσεις των αντηλιακών αισιοδοξούν, πιστεύοντας ότι η περσινή άνοδος θα συνεχιστεί και φέτος.

«Πρόκειται για μια απολύτως υγιή αγορά, που παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη», εξηγεί ο κ. Ιάκωβος Πουτάκογλου, Group Brand Manager Cosmetics- Suncare-Hellas Consumer Division της Σαράντης ΑΕ (Carroten-Coppertone), υπενθυμίζοντας ότι, ενώ το 2016 εμφάνισε σταθερότητα όγκου πωλήσεων, αλλά σημαντική πτώση εσόδων (6,8%), πέρυσι κινήθηκε ανοδικά σε όγκο και αξία. Το 2016 οι περισσότεροι «παίκτες» της κατηγορίας, προκειμένου ν’ αποφύγουν το υψηλό ποσοστό επιστροφών, είχαν αυξήσει υπέρμετρα τις ενέργειες μείωσης των τιμών στα καταστήματα, πράγμα που δεν συνέβη το 2017, τουλάχιστον όχι στον ίδιο βαθμό. Ο κ. Πουτάκογλου, μάλιστα, υπέδειξε τα στοιχεία της Nielsen, σύμφωνα με τα οποία η άνοδος των πωλήσεων αντηλιακών πέρυσι ήταν σε όγκο 2,7% και σε αξία 2,4%. Επειδή είναι, ωστόσο, μάλλον ασυνήθιστη στις σημερινές συνθήκες η ταυτόχρονη άνοδος πωλήσεων σε τεμάχια και αξία, ο συνομιλητής μας απέδωσε το γεγονός στην περαιτέρω ευαισθητοποίηση του κοινού σε ζητήματα ηλιοπροστασίας, άρα αύξησης των χρηστών αντηλιακών προϊόντων.

Οι επιμέρους κατηγορίες και τάσεις
Τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε τεμάχια, της τάξης του 7%, παρουσίασαν πέρυσι τα αντηλιακά γαλακτώματα. Ακολούθησαν οι απλές λοσιόν και τα σπρέι, που επίσης παρουσίασαν σημαντική άνοδο, όπως και τα γαλακτώματα με επιταχυντές μαυρίσματος για παράλληλο μαύρισμα και προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία. Τα παιδικά αντηλιακά εμφάνισαν επίσης άνοδο πωλήσεων σε τεμάχια κατά 6%, όπως και το αντηλιακές κρέμες προσώπου κατά το ίδιο ποσοστό. Η υποκατηγορία που παρουσίασε πτώση ήταν τα λάδια μαυρίσματος –κατά 2,5% σε τεμάχια και 5,2% σε αξία.

Ως «τεράστια επιτυχία» χαρακτήρισε ο κ. Πουτάκογλου το λανσάρισμα του Carotten για όλη την οικογένεια, καθώς κατάφερε να κατακτήσει την τρίτη θέση στην αγορά της, κυκλοφορώντας σε συσκευασία των 300γρ. –αντί 200γρ. όπως τα περισσότερα αντηλιακά. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνουμε την τάση προτίμησης των οικογενειακών αντηλιακών αντί των ειδικών –μεταξύ αυτών, των αντηλιακών για τα παιδιά.

Τάση ενίσχυσης εμφανίζει και το καταναλωτικό ρεύμα υπέρ των πιο φυσικών προϊόντων αντηλιακής προστασίας, την οποία ενισχύουν οι επενδύσεις των εταιρειών του κλάδου στη συνεχή ενημέρωση της κοινής γνώμης για τις επιπτώσεις της ηλιακής ακτινοβολίας. Όχι τυχαία στις ιστοσελίδες όλων τους παρέχονται ποικίλες πληροφορίες, που απαντούν στα σχετικά ερωτήματα των χρηστών αντηλιακών.

Tο 2017 οι πωλήσεις των αντηλιακών προϊόντων αυξήθηκαν σε όγκο κατά 2,17%, ενώ οριακά ανέβηκαν και σε αξία –κατά 0,86%. Αντίθετα, το ήδη μικρό μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχασε περισσότερο από τις μισές πωλήσεις του σε όγκο και άνω του ενός τρίτου αυτών σε αξία σε σχέση με το 2016 (πτώση 53,4% σε όγκο και 34,1% σε αξία). Σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Executive-Client Service της IRI, τα στοιχεία του πρώτου διμήνου της φετινής χρονιάς έδειξαν πτωτική τάση πωλήσεων στην εν λόγω κατηγορία προϊόντων και σε αξία (5,7%) και σε όγκο (31,3%) –σημειωτέον ότι στα αντηλιακά ιδιωτικής ετικέτας καν δεν υπήρξαν πωλήσεις–, αλλά μόνο ασφαλή δεν μπορεί είναι τα συμπεράσματα από την εμπορική κίνηση ενός κατεξοχήν καλοκαιρινού προϊόντος μέσα στο καταχείμωνο. Απεναντίας, οι προμηθεύτριες επιχειρήσεις των αντηλιακών αισιοδοξούν, πιστεύοντας ότι η περσινή άνοδος θα συνεχιστεί και φέτος.

«Πρόκειται για μια απολύτως υγιή αγορά, που παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη», εξηγεί ο κ. Ιάκωβος Πουτάκογλου, Group Brand Manager Cosmetics- Suncare-Hellas Consumer Division της Σαράντης ΑΕ (Carroten-Coppertone), υπενθυμίζοντας ότι, ενώ το 2016 εμφάνισε σταθερότητα όγκου πωλήσεων, αλλά σημαντική πτώση εσόδων (6,8%), πέρυσι κινήθηκε ανοδικά σε όγκο και αξία. Το 2016 οι περισσότεροι «παίκτες» της κατηγορίας, προκειμένου ν’ αποφύγουν το υψηλό ποσοστό επιστροφών, είχαν αυξήσει υπέρμετρα τις ενέργειες μείωσης των τιμών στα καταστήματα, πράγμα που δεν συνέβη το 2017, τουλάχιστον όχι στον ίδιο βαθμό. Ο κ. Πουτάκογλου, μάλιστα, υπέδειξε τα στοιχεία της Nielsen, σύμφωνα με τα οποία η άνοδος των πωλήσεων αντηλιακών πέρυσι ήταν σε όγκο 2,7% και σε αξία 2,4%. Επειδή είναι, ωστόσο, μάλλον ασυνήθιστη στις σημερινές συνθήκες η ταυτόχρονη άνοδος πωλήσεων σε τεμάχια και αξία, ο συνομιλητής μας απέδωσε το γεγονός στην περαιτέρω ευαισθητοποίηση του κοινού σε ζητήματα ηλιοπροστασίας, άρα αύξησης των χρηστών αντηλιακών προϊόντων.

Οι επιμέρους κατηγορίες και τάσεις
Τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε τεμάχια, της τάξης του 7%, παρουσίασαν πέρυσι τα αντηλιακά γαλακτώματα. Ακολούθησαν οι απλές λοσιόν και τα σπρέι, που επίσης παρουσίασαν σημαντική άνοδο, όπως και τα γαλακτώματα με επιταχυντές μαυρίσματος για παράλληλο μαύρισμα και προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία. Τα παιδικά αντηλιακά εμφάνισαν επίσης άνοδο πωλήσεων σε τεμάχια κατά 6%, όπως και το αντηλιακές κρέμες προσώπου κατά το ίδιο ποσοστό. Η υποκατηγορία που παρουσίασε πτώση ήταν τα λάδια μαυρίσματος –κατά 2,5% σε τεμάχια και 5,2% σε αξία.

Ως «τεράστια επιτυχία» χαρακτήρισε ο κ. Πουτάκογλου το λανσάρισμα του Carotten για όλη την οικογένεια, καθώς κατάφερε να κατακτήσει την τρίτη θέση στην αγορά της, κυκλοφορώντας σε συσκευασία των 300γρ. –αντί 200γρ. όπως τα περισσότερα αντηλιακά. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνουμε την τάση προτίμησης των οικογενειακών αντηλιακών αντί των ειδικών –μεταξύ αυτών, των αντηλιακών για τα παιδιά.

Τάση ενίσχυσης εμφανίζει και το καταναλωτικό ρεύμα υπέρ των πιο φυσικών προϊόντων αντηλιακής προστασίας, την οποία ενισχύουν οι επενδύσεις των εταιρειών του κλάδου στη συνεχή ενημέρωση της κοινής γνώμης για τις επιπτώσεις της ηλιακής ακτινοβολίας. Όχι τυχαία στις ιστοσελίδες όλων τους παρέχονται ποικίλες πληροφορίες, που απαντούν στα σχετικά ερωτήματα των χρηστών αντηλιακών.


Το προφίλ του χρήστη αντηλιακών
Ως προς τις τάσεις των καταναλωτών μια πρόσφατη σχετική μελέτη (Αντώνιος Γ. Τσουρέκης, Κριτήρια Επιλογής Αντηλιακών Προϊόντων από την πλευρά του Έλληνα Καταναλωτή, Σεπτέμβριος 2017, Τμήμα Φαρμακευτικής Πανεπιστημίου Πατρών) παρουσιάζει ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως:

Κατά το 52% οι καταναλωτές αγοράζουν αντηλιακά προϊόντα μόνο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ, αντίθετα, κατά το 26% καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ μόλις κατά το 19% τα αγοράζουν μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου. Σε ποσοστό 3% οι καταναλωτές δηλώνουν ότι δεν αγοράζουν ποτέ αντηλιακό. Επίσης, σε ποσοστά 75% τα αγοράζουν για προστασία από τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του δέρματος, 17% για αντιγήρανση, 9% για μαύρισμα, ενώ για «άλλους λόγους» 3%.

Ακόμα, κατά το 49,5% αγοράζουν αντηλιακά για προσωπική χρήση και κατά το 50,5% για οικογενειακή χρήση, ενώ σε ποσοστό 89,3% τα χρησιμοποιούν σε σώμα και πρόσωπο. Το 72% των χρηστών τους προτιμούν τις αντηλιακές κρέμες ή γαλακτώματα, το 20% τα λάδια και το 8% τα σπρέι. Κατά το 46,6% προτιμούν τα υψηλής προστασίας και κατά το 33% τα πολύ υψηλής προστασίας.

Πολύ ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι κατά το 63,1% οι καταναλωτές επιλέγουν τα φαρμακεία για την προμήθεια των αντηλιακών τους, κατά το 17,5% τα καταστήματα καλλυντικών και μόλις κατά το 15,5% τα σούπερ μάρκετ, ενώ σε ποσοστό 68% δηλώνουν ότι η τιμή του προϊόντος επηρεάζει την επιλογή του σημείου αγοράς. Άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι ότι σε ποσοστό 70% οι καταναλωτές δηλώνουν ότι ξοδεύουν 10-20 ευρώ για την αγορά αντηλιακού και σε ποσοστό 75% ότι δεν επηρεάζονται από τη διαφήμιση ως προς την επιλογή τους, καθώς κατά το 70,9% συμβουλεύονται σχετικά το φαρμακοποιό και κατά το 44,7% επηρεάζονται κυρίως από τις συμβουλές του.

Ανταγωνισμός από φαρμακεία και διαδίκτυο
Συνεχής είναι η αύξηση του μεριδίου των φαρμακείων γενικά στη διανομή των καλλυντικών. Το 27,4% των πωλήσεων καλλυντικών το 2016 πραγματοποιήθηκε μέσω των φαρμακείων και οι τάσεις συνέχισαν να είναι ανοδικές. Σημειώνουμε πως τα φαρμακεία αντλούν κοινό από το σούπερ μάρκετ, προσφέροντας πολύ ελκυστικές εκπτώσεις. Μάλιστα, προσελκύουν ένα μέρος των καταναλωτριών, επειδή εκεί εντοπίζουν τιμές μαρκών της επιλεκτικής αγοράς σε επίπεδα αντίστοιχων των ανώτερων τιμών των σούπερ μάρκετ.

Οι Apivita και Korres εμφανίζουν πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις αντηλιακών, έχοντας προσαρμοστεί στις νέες τάσεις της ζήτησης υπέρ των φυσικών προϊόντων και των προϊόντων που εκτός της αντηλιακής δράσης αντιμετωπίζουν τη γήρανση του προσώπου, τις πανάδες κ.ά. Εξάλλου, σημειώνουμε το σχετικό ενδιαφέρον του εγχώριου κλάδου της φαρμακοβιομηχανίας για επενδυτικές ευκαιρίες, καθώς στα χρόνια της κρίσης η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη μειώθηκε δραματικά: Από 5,1 δισ. του 2009 κατήλθε στα 1,9 δισ. το 2017. Εύλογα, λοιπόν, πολλές φαρμακοβιομηχανίες έχουν στραφεί στην παραγωγή φυτικών προϊόντων, καλλυντικών, συμπληρωμάτων διατροφής κ.ά.

Ενδεικτική της νέας τάσης, με άγνωστες ακόμη συνέπειες στην αγορά, είναι, για παράδειγμα, η πρόσφατη ανακοίνωση της συνεργασίας της γνωστής φαρμακοβιομηχανίας Φαρμασέρβ-Λίλλυ με την ελβετική Galderma, θυγατρική της Nestlé Skin Health, με παρουσία σε περισσότερες από 100 χώρες και με χαρτοφυλάκιο προϊόντων για τη θεραπευτική αντιμετώπιση μιας σειράς δερματολογικών προβλημάτων. Μέσω της εν λόγω συνεργασίας η Φαρμασέρβ-Λίλλυ επεκτείνει την επιχειρηματική της δραστηριότητα στον τομέα της δερματολογίας (η Galderma διαθέτει την αντηλιακή κρέμα υψηλής προστασίας Daylong Actinica Lotion, ένα ιατροτεχνολογικό προϊόν για καταναλωτές με μεγαλύτερο κίνδυνο από άλλους ν’ αναπτύξουν καρκίνο του δέρματος, λόγω της έκθεσης στην υπεριώδη ακτινοβολία). Το δρόμο αυτό είχε ακολουθήσει ήδη από το 2014 και ελληνική φαρμακοβιομηχανία ΒΕΝΝΕΤΤ Φαρμακευτική ΑΕ με τη σειρά αντηλιακών Bendermis Sun, που κυκλοφορούν μόνο στα φαρμακεία.

Ως προς την τάση αύξησης των ηλεκτρονικών πωλήσεων σημειώνουμε ότι, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, στην Ελλάδα καταγράφονται υψηλότερα –συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο– ποσοστά αγορών μέσω του διαδικτύου στις κατηγορίες των καλλυντικών (37% στην Ελλάδα έναντι 33% στην ΕΕ), των φαρμάκων και παραφαρμάκων (30% στην Ελλάδα έναντι 20% στην ΕΕ)… Στην κατηγορία των καλλυντικών περιλαμβάνονται ασφαλώς τα αντηλιακά, προσφερόμενα μάλιστα σε πολύ μεγάλες εκπτώσεις, είτε απευθείας από τις βιομηχανικές εταιρείες είτε από on line λιανεμπορικά καταστήματα, σούπερ μάρκετ και φαρμακεία.


Πηγή αισιοδοξίας
Την αισιοδοξία του για τις προοπτικές της κατηγορίας των αντηλιακών γενικότερα δηλώνει ο κ. Πουτάκογλου. Εξάλλου, ο ιδιαιτέρως ζεστός Απρίλιος φέτος οδήγησε πλήθη κόσμου στις παραλίες, ωθώντας την αγορά των αντηλιακών σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης πριν καν ανοίξει η καλοκαιρινή περίοδος. Διευθυντής υποκαταστήματος γνωστής μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ χαρακτήρισε «σχεδόν πρωτοφανή» τη ζήτηση των αντηλιακών στα τέλη του Απριλίου-αρχές του Μαΐου σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους προηγούμενων ετών.

Αν οι προβλέψεις για σημαντική άνοδο του τουρισμού και πολύ καλές καιρικές συνθήκες επαληθευθούν, δεν αποκλείεται να μιλούμε για άνοδο-ρεκόρ στην αγορά αντηλιακών φέτος. Στο μεγάλο διεθνές τουριστικό κοινό σκοπεύει προσεχώς να απευθυνθεί η Σαράντης, που μέχρι σήμερα επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στο ελληνικό κοινό, προσαρμόζοντας ανάλογα τη στρατηγική της. Γενικά οι προμηθευτές που δραστηριοποιούνται στην αγορά αντηλιακών, τονίζουν την ανάγκη της διάθεσης των προϊόντων τους από τα σούπερ μάρκετ καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς κι όχι μόνο τους θερινούς μήνες, δεδομένης της χρονικής διεύρυνσης της τουριστικής σεζόν στη χώρα μας. Από την πλευρά τους οι προμηθεύτριες επιχειρήσεις μάλλον χρειάζεται να ξεκινούν νωρίτερα τα νέα λανσαρίσματά του, δεδομένου ότι στις αρχές Μαΐου φέτος, ενώ ήδη συνέρρεε κόσμος στις παραλίες, δεν είχαν παρουσιάσει ακόμα επισήμως τα νέα αντηλιακά που προτείνουν για το καλοκαίρι του 2018…

Νέα λανσαρίσματα αντηλιακών
  • Η Σαράντης κυκλοφόρησε τη νέα σειρά Carroten Aqua Velvet, στην οποία «η προηγμένη καλλυντική φροντίδα συναντά την αντηλιακή τεχνολογία, εμπλουτισμένη με το διπλό καινοτόμο Moisture Balance System: Υαλουρονικό οξύ + Βεταΐνη, μαζί με το τριπλό ενισχυμένο σύστημα προστασίας Carroten (UVB+UVA+IR)». Η σειρά μπήκε στο top 20 των αντηλιακών με τις περισσότερες πωλήσεις, ανεβαίνοντας στη 17η θέση μέσα στο καλοκαίρι του 2017. Η εταιρεία παρουσίασε, επίσης, τη σειρά προσώπου Carroten Mat Look και τα λάδια εντατικού μαυρίσματος Carroten Summer Dreams.
  • Η Nivea παρουσίασε το 2017 το Nivea Sun, δίνοντας λύση στο πρόβλημα των λεκέδων που αφήνει το αντηλιακό στα ρούχα, έτσι ώστε διευκολύνεται η χρήση του προϊόντος και εκτός παραλίας.
  • H Johnson & Johnson στη σειρά αντηλιακών Piz Buin παρουσίασε το 2017 το Piz Buin Instant Glow, το οποίο προσφέρει εφέ λάμψης στην επιδερμίδα, ενώ ενισχύει το φυσικό της τόνο. Η μη λιπαρή σύνθεσή του απορροφάται άμεσα και ενυδατώνει την επιδερμίδα. Δεν περιέχει self tan.
  • Η Apivita έχει λανσάρει τη νέα Suncare Anti-Spot Tinted Face Cream, αντηλιακή Κρέμα προσώπου με χρώμα κατά των πανάδων, με εκχύλισμα από βλαστοκύτταρα κριτάμου, ένα σύμπλοκο με πρόπολη και ένα πολυδύναμο μικροφύκος της Μεσογείου.
  • Στα αντηλιακά της Korres πρωταγωνιστής είναι η σειρά αντηλιακών προϊόντων Κόκκινο Σταφύλι, για προστασία από τον ήλιο και τη γήρανση, χωρίς σιλικόνες.

Αντηλιακά:
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. τεμ.) 2016 2017 Διαφορά
Αντηλιακή προστασία συνολικά 263,8 269,6 +2,17%
Ιδιωτική ετικέτα 0,6 0,3 -53,4%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
Συνολικά 11.375,1 11.474 +0,86%
Ιδιωτική ετικέτα 17,6 11,6 -34,1%
Πηγή IRI

σελφ σερβις (T. 483)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION