σελφ σερβις - Η καινοτομία μεταμορφώνει την αγορά κρέατος

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Η καινοτομία μεταμορφώνει την αγορά κρέατος

29 Μαΐου 2018 | 09:47 Γράφει η Δήμητρα  Σκούφου Topics: Λιανεμπόριο,Προϊόντα

Τα δεδομένα στην αγορά κρέατος και στις κρεοφαγικές μας συνήθειες φιλοδοξούν να αναμορφώσουν οι εγχώριες βιομηχανίες επεξεργασίας κρέατος, μέσω σημαντικών επενδύσεων στην έρευνα και ανάπτυξη την τελευταία διετία για τη δημιουργία νέων γεύσεων προψημένων προϊόντων, την επέκταση των ποικιλιών τους σε είδη αποκλειστικά άλλοτε της μαζικής εστίασης, την ενίσχυση της ποικιλίας των νωπών συσκευασμένων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ κ.ά. Οι επιχειρήσεις του κλάδου δημιουργούν έτσι μια νέα ταυτότητα για τα προϊόντα τους, που αμφισβητεί το στερεότυπο της αναλλοίωτης στον χρόνο καταναλωτικής προτίμησης στην αγορά κρεατικών με το ζύγι.

Tο 2017 από τα σούπερ μάρκετ πουλήθηκαν περί τα 28 εκατ. κιλά νωπού κρέατος (χοιρινό και κοτόπουλο). Κατά το 83% αφορούσε σε πωλήσεις επί ζυγίω από τα τμήματα κρέατος και μόνο κατά το 17% σε συσκευασμένα νωπά προϊόντα (πηγή IRI). Σημειωτέον ότι μεταξύ 2015 και 2017 οι πωλήσεις συσκευασμένων προϊόντων αυξήθηκαν από 15,7% επί του συνόλου στην έναρξη της τριετίας στο 17%, «κλέβοντας» μερίδιο από τις πωλήσεις επί ζυγίω.

Αν ληφθεί υπόψιν ότι το 2000 οι πωλήσεις συσκευασμένων προϊόντων κρέατος ήταν μόλις 4%, η τάση είναι προφανής. Στην ανάπτυξή της, λένε στελέχη της αγοράς, σημαντικό ρόλο έπαιξε η διεύρυνση της ποικιλίας προϊόντων στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, σε διαφορετικές κοπές και είδη, σε σκαφάκια, προζυγισμένα και ημιέτοιμα ή προψημένα προϊόντα κρέατος, όπως και οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά (μείωση της αγοραζόμενης ποσότητας κρεατικών).

Ενδεικτικά πέρυσι ο όγκος των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ στο συσκευασμένο χοιρινό κρέας έφτασε τα 197.268 κιλά. Προϊόντα όπως τα σουβλάκια (26.804 κιλά) ή τα burger (38.231 κιλά) υπερέβησαν το 30% των πωλήσεων στα κρεατοσκευάσματα χοιρινού κρέατος (πηγή IRI).

Εκτιμάται πως η ετήσια αγορά χοιρινoύ και μοσχαρίσιου κρέατος φτάνει το 1 δισ. ευρώ. Το χοιρινό έρχεται πρώτο στην προτίμηση των Ελλήνων, με τζίρο γύρω στα 600-620 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος του βόειου κρέατος κυμαίνεται στα 390-400 εκατ. ευρώ. Η συνολική αγορά των ειδών κρεοπωλείου είναι πολύ μεγαλύτερη. Το ΙΕΛΚΑ την εκτιμά στα 3,3 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με την τελευταία κλαδική μελέτη της ICAP για το κρέας και τα κρεατοσκευάσματα, αν και στη διανομή του κρέατος ιδιαίτερη βαρύτητα εξακολουθούν να έχουν τα παραδοσιακά κρεοπωλεία, αυξανόμενη είναι η διείσδυση των σούπερ μάρκετ, στα οποία εκτός των πωλήσεων κρέατος επί ζυγίω αυξάνουν κι εκείνες των συσκευασμένων σε σκαφάκια νωπών κρεάτων, των ημιέτοιμων κρεατοσκευασμάτων κ.ά. Το γεγονός εξηγεί η μεγάλη δυνατότητα επιλογής που παρέχει το σούπερ μάρκετ στον καταναλωτή και σε αυτή την κατηγορία προϊόντων, καθώς επεκτείνει διαρκώς τη σχετική γκάμα ειδών και δη σε δελεαστικές προσφορές.

Ειδικά ο τομέας των κρεατοσκευασμάτων και του συσκευασμένου κρέατος γνωρίζει ιδιαίτερη αποδοχή. Τα μεγέθη του αυξάνονται την τελευταία τριετία παρά τη μείωση της συνολικής κατανάλωσης, αφού το πλεονέκτημα των έτοιμων λύσεων μαγειρέματος (παναρισμένα κρέατα, μπιφτέκια, σουβλάκια κ.τλ.), που εξοικονομούν χρόνο στον καταναλωτή, φαίνεται ότι εκτιμάται δεόντως.

Κατά την ICAP, η συγκεκριμένη αγορά εμφανίζει καλές προοπτικές, καθώς εκτιμάται ότι η ζήτησή της θα εξακολουθήσει να είναι ανοδική τα επόμενα χρόνια, με ρυθμό 2%-3%. Ενδεικτικά, λένε παράγοντες του κλάδου, τα ημι-έτοιμα προϊόντα κρέατος κυρίως χοιρινού (μπιφτέκια, σουβλάκια, ρολό, παναρισμένα, κεμπάπ κ.λπ.) έχουν το δικό τους δυναμικό κοινό, που αντιστοιχεί στο 1/3 του κοινού της κατηγορίας.

Στόχος ο πελάτης του ψητοπωλείου
Εκτός σπιτιού γίνεται η μεγαλύτερη κατανάλωση κρεατοσκευασμάτων, κυρίως σε ψητοπωλεία και σουβλατζίδικα, δείχνουν οι έρευνες. Ο ένας στους πέντε καταναλωτές τρώει ή παραγγέλνει σουβλάκια, γύρο ή άλλα κρεατοσκευάσματα από το ψητοπωλείο ή το σουβλατζίδικο, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ενώ κατά το 40% αυτό το συνηθίζουν έως τρεις φορές το μήνα. Σ’ αυτό, λοιπόν, το κοινό στρέφονται πλέον εταιρείες του κλάδου όπως η Mega Υeeros και η Creta Farms, που επιχειρούν τελευταία την τοποθέτηση σχετικών κωδικών προϊόντων τους στα ψυγεία των σουπερ μάρκετ, προτείνοντας στους καταναλωτές να τα επιλέγουν για κατ’ οίκον ψήσιμο και κατανάλωση.

Tο 2017 από τα σούπερ μάρκετ πουλήθηκαν περί τα 28 εκατ. κιλά νωπού κρέατος (χοιρινό και κοτόπουλο). Κατά το 83% αφορούσε σε πωλήσεις επί ζυγίω από τα τμήματα κρέατος και μόνο κατά το 17% σε συσκευασμένα νωπά προϊόντα (πηγή IRI). Σημειωτέον ότι μεταξύ 2015 και 2017 οι πωλήσεις συσκευασμένων προϊόντων αυξήθηκαν από 15,7% επί του συνόλου στην έναρξη της τριετίας στο 17%, «κλέβοντας» μερίδιο από τις πωλήσεις επί ζυγίω.

Αν ληφθεί υπόψιν ότι το 2000 οι πωλήσεις συσκευασμένων προϊόντων κρέατος ήταν μόλις 4%, η τάση είναι προφανής. Στην ανάπτυξή της, λένε στελέχη της αγοράς, σημαντικό ρόλο έπαιξε η διεύρυνση της ποικιλίας προϊόντων στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, σε διαφορετικές κοπές και είδη, σε σκαφάκια, προζυγισμένα και ημιέτοιμα ή προψημένα προϊόντα κρέατος, όπως και οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά (μείωση της αγοραζόμενης ποσότητας κρεατικών).

Ενδεικτικά πέρυσι ο όγκος των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ στο συσκευασμένο χοιρινό κρέας έφτασε τα 197.268 κιλά. Προϊόντα όπως τα σουβλάκια (26.804 κιλά) ή τα burger (38.231 κιλά) υπερέβησαν το 30% των πωλήσεων στα κρεατοσκευάσματα χοιρινού κρέατος (πηγή IRI).

Εκτιμάται πως η ετήσια αγορά χοιρινoύ και μοσχαρίσιου κρέατος φτάνει το 1 δισ. ευρώ. Το χοιρινό έρχεται πρώτο στην προτίμηση των Ελλήνων, με τζίρο γύρω στα 600-620 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος του βόειου κρέατος κυμαίνεται στα 390-400 εκατ. ευρώ. Η συνολική αγορά των ειδών κρεοπωλείου είναι πολύ μεγαλύτερη. Το ΙΕΛΚΑ την εκτιμά στα 3,3 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με την τελευταία κλαδική μελέτη της ICAP για το κρέας και τα κρεατοσκευάσματα, αν και στη διανομή του κρέατος ιδιαίτερη βαρύτητα εξακολουθούν να έχουν τα παραδοσιακά κρεοπωλεία, αυξανόμενη είναι η διείσδυση των σούπερ μάρκετ, στα οποία εκτός των πωλήσεων κρέατος επί ζυγίω αυξάνουν κι εκείνες των συσκευασμένων σε σκαφάκια νωπών κρεάτων, των ημιέτοιμων κρεατοσκευασμάτων κ.ά. Το γεγονός εξηγεί η μεγάλη δυνατότητα επιλογής που παρέχει το σούπερ μάρκετ στον καταναλωτή και σε αυτή την κατηγορία προϊόντων, καθώς επεκτείνει διαρκώς τη σχετική γκάμα ειδών και δη σε δελεαστικές προσφορές.

Ειδικά ο τομέας των κρεατοσκευασμάτων και του συσκευασμένου κρέατος γνωρίζει ιδιαίτερη αποδοχή. Τα μεγέθη του αυξάνονται την τελευταία τριετία παρά τη μείωση της συνολικής κατανάλωσης, αφού το πλεονέκτημα των έτοιμων λύσεων μαγειρέματος (παναρισμένα κρέατα, μπιφτέκια, σουβλάκια κ.τλ.), που εξοικονομούν χρόνο στον καταναλωτή, φαίνεται ότι εκτιμάται δεόντως.

Κατά την ICAP, η συγκεκριμένη αγορά εμφανίζει καλές προοπτικές, καθώς εκτιμάται ότι η ζήτησή της θα εξακολουθήσει να είναι ανοδική τα επόμενα χρόνια, με ρυθμό 2%-3%. Ενδεικτικά, λένε παράγοντες του κλάδου, τα ημι-έτοιμα προϊόντα κρέατος κυρίως χοιρινού (μπιφτέκια, σουβλάκια, ρολό, παναρισμένα, κεμπάπ κ.λπ.) έχουν το δικό τους δυναμικό κοινό, που αντιστοιχεί στο 1/3 του κοινού της κατηγορίας.

Στόχος ο πελάτης του ψητοπωλείου
Εκτός σπιτιού γίνεται η μεγαλύτερη κατανάλωση κρεατοσκευασμάτων, κυρίως σε ψητοπωλεία και σουβλατζίδικα, δείχνουν οι έρευνες. Ο ένας στους πέντε καταναλωτές τρώει ή παραγγέλνει σουβλάκια, γύρο ή άλλα κρεατοσκευάσματα από το ψητοπωλείο ή το σουβλατζίδικο, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ενώ κατά το 40% αυτό το συνηθίζουν έως τρεις φορές το μήνα. Σ’ αυτό, λοιπόν, το κοινό στρέφονται πλέον εταιρείες του κλάδου όπως η Mega Υeeros και η Creta Farms, που επιχειρούν τελευταία την τοποθέτηση σχετικών κωδικών προϊόντων τους στα ψυγεία των σουπερ μάρκετ, προτείνοντας στους καταναλωτές να τα επιλέγουν για κατ’ οίκον ψήσιμο και κατανάλωση.


Τάσεις και προοπτικές
Δεδομένου ότι το κρέας ως βασικό είδος διατροφής βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων –και δη με έμφαση τα ντόπια κρέατα–, η ύπαρξη ισχυρών ελληνικών βιομηχανιών επεξεργασίας κρέατος με εδραιωμένα εμπορικά σήματα αναμένεται ότι θα ωθεί σε αλλαγές την αγορά της κατηγορίας, ενόσω θα επεκτείνουν τη γκάμα των προϊόντων τους. Την τελευταία εξαετία η παραγωγή κι η κατανάλωση κρέατος είναι συνολικά πτωτική, λόγω της συρρίκνωσης του διαθεσίμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Σύμφωνα με την Icap, η εγχώρια ετήσια κατανάλωση σήμερα ανέρχεται στους περίπου 860.000 τόνους (όλων των ειδών κρέατος) έναντι 966.000 το 2000 και καλύπτεται κατά το ήμισυ από εγχωρίως παραγόμενα κρέατα και κατά το υπόλοιπο από εισαγόμενα. Ως προς την ετήσια κατά κεφαλή κατανάλωση (εκτός των πουλερικών) την μερίδα του λέοντος έχει το χοιρινό κρέας με 27,2 κιλά, ακολουθεί το βόειο με 14,3 κιλά και το αιγοπρόβειο με 7,4 κιλά. Στα 24 κιλά το χρόνο φτάνει η κατά κεφαλή κατανάλωση πουλερικών.

Στη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης ως το 2015 η ζήτηση όλων των ειδών κρέατος εκτός των πουλερικών εμφάνισε σημαντική κάμψη, όμως, εφόσον εξαλειφθούν οι συνθήκες αβεβαιότητας και η ελληνική οικονομία ανακάμψει, σταδιακά η ζήτηση θα αποκαθίσταται, αλλά με χαμηλούς ρυθμούς, εκτιμάται από την Icap. Επισημαίνεται δε ότι η δημιουργία και ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, προσαρμοσμένων στις σύγχρονες διατροφικές προτιμήσεις, αποτελεί ευκαιρία για τις εταιρείες του κλάδου να διεισδύσουν περαιτέρω στις υφιστάμενες αγορές και να αναπτυχθούν σε νέες στο εξωτερικό.

Καταναλωτική συμπεριφορά
Περσινή έρευνα του ΙΕΛΚΑ έδειξε ότι οι καταναλωτές κατά το 47% προτιμούν τα παραδοσιακά κρεοπωλεία για τις αγορές κρέατος, κατά το 39% τα σούπερ μάρκετ και κατά το 14% δεν έχουν σταθερή προτίμηση μεταξύ των δύο καναλιών (κατά το 3% δηλώνεται αποχή από τις αγορές κρεάτων). Ωστόσο, ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι οι 3 στους 10 εμπιστεύονται το συσκευασμένο κρέας. Επίσης σημαντικό είναι ότι μόλις το 12% του κοινού πιστεύει ότι το κρέας είναι φθηνότερο στο παραδοσιακό κρεοπωλείο, ενώ, αντίθετα, κατά το 55% θεωρούν φθηνότερο στα κρεατικά το σούπερ μάρκετ.

Έρευνα της MARC (παρουσιάστηκε πέρυσι στο πλαίσιο της Food Expo) έδειξε ότι κατά το 96% τα ελληνικά νοικοκυριά καταναλώνουν κρέας τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ότι τα 4 στα 10 νοικοκυριά μαγειρεύουν κρέας δύο φορές την εβδομάδα κι ότι επίσης 4 στα 10 νοικοκυριά βάζουν κρέας στο τραπέζι τους τρείς ή περισσότερες φορές την εβδομάδα. Αυτό και μόνο συνιστά βάση σταθερότητας για τις επιχειρήσεις του κλάδου, όσο κι αν σχεδόν τα 4 στα 10 νοικοκυριά σήμερα καταναλώνουν λιγότερο κρέας συγκριτικά με 2-3 χρόνια πριν. Το σημαντικό είναι, επίσης, ότι η ποιότητα του κρέατος αποτελεί βασικό κριτήριο αγοράς, υψηλότερης αξιολόγησης εκείνου της τιμής, όπως επιβεβαιώνουν έρευνες.


Πωλήσεις νωπού χοιρινού και κοτόπουλου από τα σούπερ μάρκετ (σε χιλ. κιλά)
2015 % 2016 % 2017 %
Χοιρινό 21.780,7 (79,1%) 19.780,6 (76,1%) 20.146 (71,7%)
Κοτόπουλο 5.751 (20,9%) 6.204,1 (23,9%) 7.934,7 (28,3%)
Σύνολο 27.531,7 (100%) 25.984,7 (100%) 28.080,7 (100%)
Πωλήσεις επί ζυγίω και συσκευασμένου -χοιρινού & κοτόπουλου- (σε χιλ. κιλά)
Επί ζυγίω 23.200,9 (84,3%) 21.858,3 (84,1%) 23.314,3 (83,0%)
Συσκευασμένο 4,330,8 (15,7%) 4.126,4 (15,9%) 4.766,4 (17,0%)
Πηγή: IRI

«Επίθεση» με νέα προϊόντα
Ιδιαίτερα θερμό αναμένεται στην κατηγορία το φετινό καλοκαίρι, καθώς δύο από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου επεξεργασίας κρέατος λανσάρουν νέα καινοτόμα προϊόντα, με έμφαση στη γευστική εμπειρία και την υγιεινή διατροφή. Μέσω των προϊόντων τους, τόσο για τα ψυγεία των σουπερ μάρκετ όσο και για τα ψητοπωλεία, επιχειρούν να καταστήσουν επώνυμα δημοφιλή είδη, που μέχρι σήμερα διατίθενται χωρίς εμπορικό σήμα.

Ειδικότερα, στην κατηγορία του προψημένου γύρου εισέρχεται η Megas Yeeros. Το νέο της προϊόν, το οποίο πέραν του ψητοπωλείου θα διατίθεται τους επόμενους μήνες και από την οργανωμένη λιανική, είναι καρπός έρευνας τριών ετών και αποτέλεσμα επενδύσεων 2,5 εκατ. ευρώ σε γραμμές παραγωγής. Η Megas Yeeros, προϊόντα της οποίας είναι ήδη τοποθετημένα στα σούπερ μάρκετ από πέρυσι (σε καινοτόμο συσκευασία: Μπιφτέκι γεμιστό με Φέτα “Ήπειρος”, Μπιφτέκι με κασέρι, Mega Πολίτικο με τυρί κρέμα και Κεμπάπ), ως το καλοκαίρι θα τοποθετήσει στην οργανωμένη λιανική τον υπερψυγμένο γύρο, προϊόν που θεωρείται το δυνατό της «χαρτί». «Με το γύρο ξεκινούμε να κτίζουμε μια νέα αγορά και στο σούπερ μάρκετ μετά το ho.re.ca. Ήδη τα αποτελέσματα από την πιλοτική τοποθέτηση των προϊόντων μας πέρυσι στα My Market πιστοποιούν το ενδιαφέρον του κοινού. Ο γύρος μας είναι ένα καινοτόμο και ποιοτικό προϊόν. Ξεφεύγει από το γύρο που οι Έλληνες τρώνε συνήθως στα καταστήματα μαζικής εστίασης, τον οποίο προμηθεύονται κυρίως νωπό, άρα ευάλωτο από άποψη ασφάλειας και υγιεινής, αν δεν τηρούνται αυστηροί κανόνες συντήρησης», λέει η κ. Πόπη Τρακάδα, διευθυντήρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της εταιρείας. Προσθέτει δε ότι πρόκειται για μια αγορά πολύ ενδιαφέρουσα, καθώς είναι ακόμα «παρθένα» ιδιαίτερα στον τομέα της οργανωμένης λιανικής, όπου τα περιθώρια ανάπτυξης από άποψη μεγέθους και διαφοροποίησης προϊόντων εκτιμώνται ως «σημαντικά». Όπως μας είπε, «ήδη βρισκόμαστε σε φάση προετοιμασίας ακόμα τριών νέων προϊόντων, που θα παρουσιάσουμε στην αγορά τους επόμενους μήνες».

Την είσοδό της στην αγορά του ψητοπωλείου με γύρο από πρώτη ύλη ελληνικής προέλευσης, μάλιστα, παρουσίασε στη Food Expo η πλήρως καθετοποιημένη Creta Farms. Το προϊόν της, «ο πρώτος επώνυμος χοιρινός γύρος στη χώρα μας», όπως δηλώνουν τα στελέχη της, προέρχεται από ζώα θρεμμένα χωρίς αντιβιοτικά, με ελαιόλαδο και superfoods (χοιρινά Εν Ελλάδι 2). Μαζί με το Γύρο Εν Ελλάδι η εταιρεία παρουσίασε και μια σειρά άλλα κρεατοσκευάσματα, όπως σουβλάκια, μπιφτέκια, κεμπάπ, νωπά χοιρινά (χοιρινή πλεξούδα, ψαρονέφρι, χοιρινή σταβλίσια, πανσέτα) και χωριάτικα λουκάνικα για την αγορά των σούπερ μάρκετ. Η εταιρεία, επίσης, έχει ήδη τοποθετήσει από πέρυσι το πρώτο επώνυμο νωπό χοιρινό κρέας Εν Ελλάδι στην οργανωμένη λιανική, σε διαφορετικές κοπές και σε χύμα κρέας, ενώ διαθέτει και μια σειρά κατεψυγμένων κρεατοσκευασμάτων (σνίτσελ, καφεδάκια, σουτζουκάκια κ.ά.) σε οκτώ διαφορετικές γεύσεις. Σύμφωνα με στελέχη της, η επένδυση τον Απρίλιο φέτος στη μονάδα του έτοιμου προψημένου τεμαχισμένου γύρου δημιουργεί σημαντικές προοπτικές ανάπτυξής της και στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συνδυαστικά με την επέκτασή της στην αγορά του ψητοπωλείου, η Creta Farms προσέθεσε στο portfolio της μάρκας Εν Ελλάδι και πίτες για σουβλάκι, σαλάτες και sauces. Σημαντικό μέρος των επενδύσεών της σε έρευνα και ανάπτυξη διατέθηκε πέρυσι για τη δημιουργία των ελληνικών παραδοσιακών πιτών Εν Ελλάδι, χωρίς trans, με 30% λιγότερα λιπαρά. Η σειρά περιλαμβάνει και τυρόπιτα, λουκανικόπιτα, κοτόπιτα, σπανακοτυρόπιτα και αλμυρά σφολιατοειδή από ζύμη Εν Ελλάδι φτιαγμένη με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, ενώ εκτός των αλμυρών έχει δημιουργήσει και γλυκά σφολιατοειδή, χωρίς ζωικά λιπαρά, με σοκολάτα και μαρμελάδα.

Γύρος ο «ελληνικός»
Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Οικονόμου, γενικό διευθυντή του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Επεξεργασίας Κρέατος (ΣΕΒΕΚ), η αγορά του κατεψυγμένου γύρου στην Ελλάδα ανέρχεται μόλις στα 100 εκατ. ευρώ, όταν η αγορά του νωπού γύρου εκτιμάται περίπου 1 δισ. ευρώ. Η προσπάθεια του ΣΕΒΕΚ για την κατοχύρωση του «ελληνικού γύρου», εφόσον επιτευχθεί, όπως τόνισε, ανοίγει νέους ορίζοντες για τις επιχειρήσεις του εν λόγω κλάδου. Ο σύνδεσμος έχει καταθέσει φάκελο στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, για την καταχώριση του «ελληνικού γύρου» ως ΠΟΠ-ΠΓΕ στο σχετικό Μητρώο της ΕΕ, ενώ εξετάζεται η περίπτωση παράλληλης υποβολής αίτησης για την καταχώριση της ονομασίας «Γύρος» ως Εγγυημένο Παραδοσιακό Ιδιότυπο Προϊόν. Η σχετική προσπάθεια αποβλέπει, εξηγεί ο κ. Οικονόμου, στην ανάδειξη της αυθεντικότητας της ελληνικής παραγωγής γύρου, όπως έχει κατοχυρωθεί από τον Κώδικα Τροφίμων & Ποτών στην ευρωπαϊκή και την παγκόσμια αγορά, στην καταγραφή των χαρακτηριστικών, του τρόπου παραγωγής, των προϋποθέσεων και των τεχνικών λεπτομερειών του προϊόντος και στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο από τη δραστηριότητα του κλάδου. Η ετήσια παραγωγή ελληνικού γύρου υπολογίζεται σήμερα στους 110.000 τόνους. Κατά το 80% προέρχονται από δέκα μεγάλες κλαδικές βιομηχανίες και το υπόλοιπο 20% από περίπου 80 μεσαίες και μικρές. Στον εξαγωγικό τομέα δραστηριοποιούνται μόλις οι πέντε μεγαλύτερες, με ακτίνα δράσης κυρίως στον ευρωπαϊκό χώρο.

Κατά τον ΣΕΒΕΚ η ημερήσια κατανάλωση κρέατος στη μαζική εστίαση φτάνει τους 700 τόνους (σουβλάκια και άλλα είδη κρέατος), εκ των οποίων το 60%-70% αφορά στον γύρο (420-490 τόνοι ημερησίως).

σελφ σερβις (T. 483)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION