σελφ σερβις - Κατεψυγμένα προϊόντα: Η κρίση ευνοεί τη ζήτησή τους

Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Κατεψυγμένα προϊόντα: Η κρίση ευνοεί τη ζήτησή τους

12 Δεκεμβρίου 2017 | 09:39 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Η φετινή χρονιά ήδη στο πρώτο της τρίμηνο δημιούργησε ένα σοκ. Οι πωλήσεις σε αξία στα σούπερ μάρκετ έπεσαν κατά 4% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Η μεγαλύτερη μείωση και σε αξία και σε όγκο πωλήσεων διαπιστώθηκε σε μία από τις πλέον βασικές κατηγορίες των ειδών διατροφής, στα γαλακτοκομικά. Μεταξύ των έντεκα πιο βασικών κατηγοριών προϊόντων πραγματική αύξηση της κατανάλωσης διαπιστώθηκε μόνο στα κατεψυγμένα τρόφιμα. Η αύξηση των πωλήσεών τους έφτασε το 7,5% σε όγκο και το 4,1% σε αξία σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Η δυναμική της κατηγορίας είχε ήδη φανεί από την εποχή της επιβολής των capital control…

Tα εν λόγω στοιχεία υποδηλώνουν μία αναμφίβολα σημαντική προοπτική της σχετικής αγοράς συγκριτικά με άλλες αγορές βασικών κατηγοριών προϊόντων, σύμφωνα με τον κ. Σωτήρη Βλάχο, εμπορικό διευθυντή της Ευβοϊκή Ζύμη ΑΒΕΕ. Τα στοιχεία ενίοτε εντυπωσιάζουν, όπως στην περίπτωση της κατηγορίας των προϊόντων κατεψυγμένου κρέατος, όπου η αύξηση των πωλήσεων σε όγκο και σε αξία φαντάζει εξωπραγματική. Πράγματι, στη διάρκεια του οκταμήνου Ιανουαρίου-Αυγούστου φέτος η άνοδος των πωλήσεών της ήταν της τάξης του 71,9% σε όγκο και του 90,1% σε αξία, η δε αύξηση του τζίρου της κατηγορίας άγγιξε τα 6 εκατ. ευρώ! Ακόμα μεγαλύτερη άνοδο εμφάνισαν οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατεψυγμένου κρέατος: 91% σε όγκο και 114,4% σε αξία!

Οι διατροφικές συνήθειες αλλάζουν ραγδαία υπό τη διαρκή συρρίκνωση των εισοδημάτων. Τα νοικοκυριά αγοράζουν λιγότερα γαλακτοκομικά, προτιμώντας όλο και περισσότερο τα κατεψυγμένα τρόφιμα, τα οποία κοστίζουν λιγότερο από τα νωπά, ενώ ανακάμπτουν οι πωλήσεις και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Όπως σημειώνει η κ. Κατερίνα Κουκουτάρη, Marketing Director της alfa, το κόστος παραγωγής αυξάνεται διαρκώς, λόγω της αύξησης των φορολογικών επιβαρύνσεων (άνοδος συντελεστών ΦΠΑ, αυξήσεις ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων κ.ά.). «Παρόλα αυτά, ως αμιγώς ελληνική επιχείρηση, κατανοώντας και βιώνοντας σε επιχειρηματικό και σε προσωπικό επίπεδο της συνέπειες της κρίσης, επιλέξαμε να απορροφήσουμε το σχετικό κόστος χάριν του καταναλωτή και των συνεργατών στο food service, διατηρώντας τις τιμές μας σε σταθερό επίπεδο την τελευταία δεκαετία. Στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, διατηρήσαμε σταθερή και την μισθοδοσία του προσωπικού μας, μη πραγματοποιώντας μειώσεις μισθών παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον», προσθέτει η κ. Κουκουτάρη.

Τα στοιχεία πωλήσεων
Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Account Executive, Client Service της IRI, πέραν της κατηγορίας των προϊόντων κατεψυγμένου κρέατος

  • Η αγορά των κατεψυγμένων ημιέτοιμων και έτοιμων φαγητών εμφάνισε άνοδο κατά 8,5% σε αξία και 7,9% σε όγκο, ενώ οι πωλήσεις των προϊόντων της με ιδιωτικές ετικέτες αυξήθηκαν κατά 18,6% σε αξία και 12% σε όγκο.
  • Η κατηγορία του κατεψυγμένου ψαριού, όμως, σημειώνει πτώση κατά 7,2% σε αξία και κατά 6,4% σε όγκο. Πάντως οι πωλήσεις της στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παραμένουν σταθερές σε σχέση με πέρυσι.
  • Η κατηγορία των κατεψυγμένων λαχανικών εμφάνισε άνοδο 1,8% τόσο σε αξία όσο και όγκο. Αντίστοιχη ήταν η άνοδος των κατεψυγμένων λαχανικών ιδιωτικής ετικέτας (1,9%).
  • Η αγορά της κατεψυγμένης πατάτας εξελίσσεται ανοδικά κατά 5,3% σε αξία και 5,1% σε όγκο. Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της κατηγορίας, εμφανίζουν πτώση 11,8% σε αξία και 2,6% σε όγκο.
  • Οι αγορές, τέλος, της κατεψυγμένης ζύμης και της πίτσας σημείωσαν άνοδο κατά 2,6% σε αξία και 4,4% σε όγκο, αλλά τα προϊόντα τους που διατίθενται με ιδιωτικά σήματα εμφάνισαν πτώση της τάξης του 11,2% σε αξία και 13% σε όγκο.

Σύμφωνα με την κ. Αγάπη Παπαδοπούλου, Marketing Director της Μπάρμπα Στάθης, η εταιρεία της έχει σημαντική συμβολή στην αύξηση της κατανάλωσης των κατεψυγμένων λαχανικών και ζυμών τα τελευταία χρόνια ως ηγέτιδα και στις δύο κατηγορίες (με τις μάρκες Μπάρμπα Στάθης και Χρυσή Ζύμη). Όπως σημειώνει, βασικοί πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας Μπάρμπα Στάθης και κατά επέκταση και των κατηγοριών που δραστηριοποιείται, είναι η επένδυση στην αύξηση της παραγωγικότητας και της ποιότητας, στην καινοτομία, με την ανάπτυξη προϊόντων υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας, και στην επικοινωνία και για τις δύο κατηγορίες. Η εταιρεία πράγματι εφαρμόζει νέες τεχνολογίες, ενώ επενδύει στον εγχώριο αγροτικό τομέα (σε 30.000 στρέμματα καλλιεργειών που συνεχώς αυξάνονται, συνεργαζόμενη με 1.300 Έλληνες παραγωγούς, στο πλαίσιο της Συμβολαιακής Γεωργίας, εφαρμόζοντας σύστημα ολοκληρωμένης αγροτικής διαχείρισης, με στόχο την άριστη ποιότητα και ασφάλεια των προϊόντων). Εξάλλου, όπως σημειώνει η κ. Παπαδοπούλου, η άνοδος της αγοράς των κατεψυγμένων λαχανικών οφείλεται –πέραν της προφανούς ευκολίας στην χρήση τους αλλά και τη διαθεσιμότητά τους όλο το χρόνο– στην έντονη επικοινωνιακή καμπάνια της Μπάρμπα Στάθης, σχετικά με τη διατήρηση της φρεσκάδας και τη διατροφική αξία των κατεψυγμένων λαχανικών. Κατά το σχόλιό της «η μεγαλύτερη επικοινωνιακή πρόκληση των τελευταίων χρόνων ήταν η ανατροπή των παγιωμένων αντιλήψεων περί διατροφικής ανωτερότητας των φρέσκων έναντι των κατεψυγμένων λαχανικών. Μέσα από μία ολοκληρωμένη επικοινωνία, η Μπάρμπα Στάθης επανατοποθέτησε στρατηγικά τα καταψυγμένα λαχανικών έναντι των φρέσκων ως διατροφικά και θρεπτικά ισάξια ή και καλύτερη επιλογή, αναδεικνύοντας τη διαδικασία της κατάψυξης ως ιδανικό τρόπο επισφράγισης της θρεπτικότητας, που προσφέρει “Λαχανικά από την ελληνική γη. Τόσο φρέσκα όσο τη στιγμή που κόπηκαν!”…».

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα κατεψυγμένου κρέατος και τα έτοιμα γεύματα, η παρουσία της Creta Farm με τις «Εν Ελλάδι νοστιμιές» –σειρά προϊόντων που περιλαμβάνουν κεφτεδάκια, κοτομπουκιές, σουτζουκάκια κ.ά.– έχει παίξει επίσης σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της σχετικής αγοράς.

Tα εν λόγω στοιχεία υποδηλώνουν μία αναμφίβολα σημαντική προοπτική της σχετικής αγοράς συγκριτικά με άλλες αγορές βασικών κατηγοριών προϊόντων, σύμφωνα με τον κ. Σωτήρη Βλάχο, εμπορικό διευθυντή της Ευβοϊκή Ζύμη ΑΒΕΕ. Τα στοιχεία ενίοτε εντυπωσιάζουν, όπως στην περίπτωση της κατηγορίας των προϊόντων κατεψυγμένου κρέατος, όπου η αύξηση των πωλήσεων σε όγκο και σε αξία φαντάζει εξωπραγματική. Πράγματι, στη διάρκεια του οκταμήνου Ιανουαρίου-Αυγούστου φέτος η άνοδος των πωλήσεών της ήταν της τάξης του 71,9% σε όγκο και του 90,1% σε αξία, η δε αύξηση του τζίρου της κατηγορίας άγγιξε τα 6 εκατ. ευρώ! Ακόμα μεγαλύτερη άνοδο εμφάνισαν οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατεψυγμένου κρέατος: 91% σε όγκο και 114,4% σε αξία!

Οι διατροφικές συνήθειες αλλάζουν ραγδαία υπό τη διαρκή συρρίκνωση των εισοδημάτων. Τα νοικοκυριά αγοράζουν λιγότερα γαλακτοκομικά, προτιμώντας όλο και περισσότερο τα κατεψυγμένα τρόφιμα, τα οποία κοστίζουν λιγότερο από τα νωπά, ενώ ανακάμπτουν οι πωλήσεις και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Όπως σημειώνει η κ. Κατερίνα Κουκουτάρη, Marketing Director της alfa, το κόστος παραγωγής αυξάνεται διαρκώς, λόγω της αύξησης των φορολογικών επιβαρύνσεων (άνοδος συντελεστών ΦΠΑ, αυξήσεις ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων κ.ά.). «Παρόλα αυτά, ως αμιγώς ελληνική επιχείρηση, κατανοώντας και βιώνοντας σε επιχειρηματικό και σε προσωπικό επίπεδο της συνέπειες της κρίσης, επιλέξαμε να απορροφήσουμε το σχετικό κόστος χάριν του καταναλωτή και των συνεργατών στο food service, διατηρώντας τις τιμές μας σε σταθερό επίπεδο την τελευταία δεκαετία. Στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, διατηρήσαμε σταθερή και την μισθοδοσία του προσωπικού μας, μη πραγματοποιώντας μειώσεις μισθών παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον», προσθέτει η κ. Κουκουτάρη.

Τα στοιχεία πωλήσεων
Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Account Executive, Client Service της IRI, πέραν της κατηγορίας των προϊόντων κατεψυγμένου κρέατος

  • Η αγορά των κατεψυγμένων ημιέτοιμων και έτοιμων φαγητών εμφάνισε άνοδο κατά 8,5% σε αξία και 7,9% σε όγκο, ενώ οι πωλήσεις των προϊόντων της με ιδιωτικές ετικέτες αυξήθηκαν κατά 18,6% σε αξία και 12% σε όγκο.
  • Η κατηγορία του κατεψυγμένου ψαριού, όμως, σημειώνει πτώση κατά 7,2% σε αξία και κατά 6,4% σε όγκο. Πάντως οι πωλήσεις της στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παραμένουν σταθερές σε σχέση με πέρυσι.
  • Η κατηγορία των κατεψυγμένων λαχανικών εμφάνισε άνοδο 1,8% τόσο σε αξία όσο και όγκο. Αντίστοιχη ήταν η άνοδος των κατεψυγμένων λαχανικών ιδιωτικής ετικέτας (1,9%).
  • Η αγορά της κατεψυγμένης πατάτας εξελίσσεται ανοδικά κατά 5,3% σε αξία και 5,1% σε όγκο. Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της κατηγορίας, εμφανίζουν πτώση 11,8% σε αξία και 2,6% σε όγκο.
  • Οι αγορές, τέλος, της κατεψυγμένης ζύμης και της πίτσας σημείωσαν άνοδο κατά 2,6% σε αξία και 4,4% σε όγκο, αλλά τα προϊόντα τους που διατίθενται με ιδιωτικά σήματα εμφάνισαν πτώση της τάξης του 11,2% σε αξία και 13% σε όγκο.

Σύμφωνα με την κ. Αγάπη Παπαδοπούλου, Marketing Director της Μπάρμπα Στάθης, η εταιρεία της έχει σημαντική συμβολή στην αύξηση της κατανάλωσης των κατεψυγμένων λαχανικών και ζυμών τα τελευταία χρόνια ως ηγέτιδα και στις δύο κατηγορίες (με τις μάρκες Μπάρμπα Στάθης και Χρυσή Ζύμη). Όπως σημειώνει, βασικοί πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας Μπάρμπα Στάθης και κατά επέκταση και των κατηγοριών που δραστηριοποιείται, είναι η επένδυση στην αύξηση της παραγωγικότητας και της ποιότητας, στην καινοτομία, με την ανάπτυξη προϊόντων υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας, και στην επικοινωνία και για τις δύο κατηγορίες. Η εταιρεία πράγματι εφαρμόζει νέες τεχνολογίες, ενώ επενδύει στον εγχώριο αγροτικό τομέα (σε 30.000 στρέμματα καλλιεργειών που συνεχώς αυξάνονται, συνεργαζόμενη με 1.300 Έλληνες παραγωγούς, στο πλαίσιο της Συμβολαιακής Γεωργίας, εφαρμόζοντας σύστημα ολοκληρωμένης αγροτικής διαχείρισης, με στόχο την άριστη ποιότητα και ασφάλεια των προϊόντων). Εξάλλου, όπως σημειώνει η κ. Παπαδοπούλου, η άνοδος της αγοράς των κατεψυγμένων λαχανικών οφείλεται –πέραν της προφανούς ευκολίας στην χρήση τους αλλά και τη διαθεσιμότητά τους όλο το χρόνο– στην έντονη επικοινωνιακή καμπάνια της Μπάρμπα Στάθης, σχετικά με τη διατήρηση της φρεσκάδας και τη διατροφική αξία των κατεψυγμένων λαχανικών. Κατά το σχόλιό της «η μεγαλύτερη επικοινωνιακή πρόκληση των τελευταίων χρόνων ήταν η ανατροπή των παγιωμένων αντιλήψεων περί διατροφικής ανωτερότητας των φρέσκων έναντι των κατεψυγμένων λαχανικών. Μέσα από μία ολοκληρωμένη επικοινωνία, η Μπάρμπα Στάθης επανατοποθέτησε στρατηγικά τα καταψυγμένα λαχανικών έναντι των φρέσκων ως διατροφικά και θρεπτικά ισάξια ή και καλύτερη επιλογή, αναδεικνύοντας τη διαδικασία της κατάψυξης ως ιδανικό τρόπο επισφράγισης της θρεπτικότητας, που προσφέρει “Λαχανικά από την ελληνική γη. Τόσο φρέσκα όσο τη στιγμή που κόπηκαν!”…».

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα κατεψυγμένου κρέατος και τα έτοιμα γεύματα, η παρουσία της Creta Farm με τις «Εν Ελλάδι νοστιμιές» –σειρά προϊόντων που περιλαμβάνουν κεφτεδάκια, κοτομπουκιές, σουτζουκάκια κ.ά.– έχει παίξει επίσης σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της σχετικής αγοράς.


Νέες τάσεις, ενδιαφέροντα και μηνύματα
Ο περιορισμός των εξόδων εκτός σπιτιού για φαγητό και διασκέδαση οδήγησε τα τελευταία χρόνια στην αύξηση της κατανάλωσης φαγητού κατ’ οίκον και στη συγκέντρωση των μελών του νοικοκυριού γύρω από την οικογενειακή εστία, εξέλιξη σημαντική για την ανάδειξη της μαγειρικής έκφρασης, που επιδρά θετικά στη χρήση των κατεψυγμένων τροφίμων, στο πλαίσιο της οικιακής μαγειρικής, παρατηρεί η κ. Παπαδοπούλου.

Στα προαναφερόμενα πρέπει να προστεθεί το έντονο καταναλωτικό ενδιαφέρον για μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή, με ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα. Ασφαλώς η εν λόγω τάση υπόκειται στους περιορισμούς της προσαρμογής στα νέα οικονομικά δεδομένα, που κάνουν τους καταναλωτές προσεκτικούς, επιλεκτικούς στις αγορές τους, διερευνητικούς σε ό,τι αφορά την αναζήτηση των καλύτερων τιμών και καταστημάτων με γνώμονα το value for money. Στο πλαίσιο αυτό, όπως εκτιμάται, οι καταναλωτές δεν θυσιάζουν την ποιότητα χάριν της φθηνότερης τιμής, αναζητώντας τους καλύτερους δυνατούς συνδυασμούς ποιότητας-τιμής.

Οι παραγωγικές επιχειρήσεις οργανώνουν συνεχώς προγράμματα προωθητικών ενεργειών, με διαφοροποίηση των συσκευασιών τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα, ενώ επενδύουν ανάλογα με τις δυνατότητές τους η καθεμία στην επικοινωνία των brand τους.

Όπως σημειώνει η κ. Κουκουτάρη, «μπορεί ευρύτερα η κατανάλωση να εμφανίζει κάμψη, όμως σε ό,τι αφορά τα κατεψυγμένα προϊόντα και ειδικότερα τις πίτες με φύλλο, η κατανάλωση σημειώνει αύξηση. Γενικά εκδηλώνεται μια στροφή προς το «φαγητό της μαμάς», περισσότερο ως «εύκολη» λύση έναντι του delivery ή του παραδοσιακά μαγειρεμένου στο σπίτι και του πολλές φορές πολύωρου μαγειρέματος. Η ανάγκη για έλεγχο του τι τρώμε, σε συνδυασμό με τη σχέση ποιότητας και κόστους των προϊόντων που αγοράζουμε, καθώς και η έλλειψη χρόνου για το πολύωρο μαγείρεμα, θεωρούμε ότι επιδρούν θετικά σε ό,τι αφορά την ανάδειξη της πίτας ως καθημερινής διατροφικής επιλογής. Πρόκειται, άλλωστε, για ένα παραδοσιακό ελληνικό φαγητό με πολλές εναλλακτικές για όλες τις προτιμήσεις και τις διατροφικές συνήθειες».

Επιπρόσθετα αυξάνεται διαρκώς η ζήτηση πιο εξειδικευμένων προϊόντων διατροφής, όπως τα χωρίς γλουτένη ή τα προϊόντα για vegetarian ή vegan. Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές είναι πιο συνειδητοποιημένοι σχετικά με το τι αναζητούν και διαβάζουν προσεκτικά τα συστατικά που αναγράφονται στις συσκευασίες των προϊόντων. Τέλος, το αίτημα για τον περιορισμό της σπατάλης των τροφίμων και της κατανάλωσης μέχρι και της τελευταίας μερίδας του καθημερινού φαγητού διατυπώνεται όλο και πιο έντονα.

«Η Ευβοϊκή Ζύμη παρακολουθεί όλες τις σχετικές εξελίξεις και ανταποκρίνεται άμεσα», σημειώνει ο κ. Σωτήρης Βλάχος, επισημαίνοντας ότι η εν λόγω εταιρεία μέσα στα χρόνια της κρίσης κατάφερε να αυξήσει τον τζίρο της και να ελαχιστοποιήσει τις επισφάλειες. «Και το 2017 θα κλείσουμε με μια αρκετά μεγάλη αύξηση τζίρου, η οποία θα οφείλεται κατά κύριο λόγο, όμως, στην αύξηση των εξαγωγών μας και λιγότερο στην αύξηση των πωλήσεών μας στην εγχώρια αγορά», προσθέτει ο κ. Βλάχος, δηλώνοντας, ταυτόχρονα, την ιδιαίτερη σημασία της συμμετοχής της Ευβοϊκή Ζύμη στην πρωτοβουλία Ελλα-δικά μας. «Πρόκειται για την πραγματική εικόνα της υγιούς ελληνικής επιχειρηματικότητας, που παράγει και αναπτύσσεται στην Ελλάδα της κρίσης. Πρέπει ο Έλληνας καταναλωτής να γνωρίζει ότι υπάρχουν και τέτοιες οι επιχειρήσεις, τις οποίες κατά την γνώμη μου πρέπει να υποστηρίζει», σχολιάζει ο κ. Βλάχος.

Αισιοδοξία για τις προοπτικές του κλάδου
Την αισιοδοξία τους για τις προοπτικές του κλάδου δηλώνουν ασφαλώς όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των κατεψυγμένων τροφίμων. Άλλωστε, με βάση τα στοιχεία της IRI, ο τομέας αυτός θα διατηρήσει το θετικό πρόσημο ανάπτυξης.

«Σε μια ρευστή κατάσταση, όπως η σημερινή, είμαστε αισιόδοξοι, παραμένοντας προσηλωμένοι στους στόχους και το όραμα της εταιρείας. Αυτό που κάνουμε είναι να προσαρμόζουμε τον σχεδιασμό μας, ώστε να δέχεται τις μικρότερες κατά το δυνατόν επιδράσεις από το εξωτερικό περιβάλλον. Από τις διεθνείς εκθέσεις στις οποίες συμμετέχουμε και από τις επαφές μας με συνεργάτες στο εξωτερικό διαπιστώνουμε ότι υπάρχει προοπτική για τα προϊόντα μας, πράγμα που μας δίνει αισιοδοξία να προχωρούμε», λέει ο κ. Βλάχος.

Φυσικά, σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των πωλήσεων της κατηγορίας παίξει η ποιότητα της συνεργασίας μεταξύ βιομηχανίας και λιανεμπορικών αλυσίδων, η οποία πρέπει να έχει ως βάση βιώσιμα πλάνα ανάπτυξης των επώνυμων προϊόντων, με εκλογικευμένες προσφορές και παροχές, που επιτρέπουν μακροπρόθεσμα την ανάπτυξη και των δύο μερών. Είναι κοινός τόπος ότι «ο διάδρομος των καταψύξεων είναι αρκετά «αφιλόξενος» μέσα στο σούπερ μάρκετ. Αντιλαμβάνεστε ότι, εάν γίνει πιο φιλικός και ελκυστικός στον καταναλωτή, θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη των πωλήσεων, καθώς ο πελάτης θα παραμένει περισσότερο χρόνο στο περιβάλλον του, μελετώντας και ανακαλύπτοντας νέες προτάσεις προϊόντων», παρατηρεί η κ. Παπαδοπούλου.

Για την alfa το στοίχημα βρίσκεται όχι μόνο στη διαρκή ισχυροποίηση του εγχωρίου δικτύου διανομής της, αλλά και στην ενίσχυση της εξαγωγικής της επίδοσης, κυρίως σε αγορές που δεν έχει ακόμα σημαντική παρουσία. «Σήμερα εξάγουμε σε περισσότερες από 35 χώρες σε τέσσερις ηπείρους, συνεχίζοντας την προσπάθεια για την είσοδό μας σε νέες αγορές. Μόλις ξεκινήσαμε μία νέα συνεργασία, που αφορά τη διανομή των προϊόντων μας στην Κύπρο, ενώ συμμετείχαμε στην Anuga 2017, διαπιστώνοντας ότι το ενδιαφέρον διεθνών διανομέων για την εταιρεία μας είναι ιδιαίτερα θερμό», αναφέρει η κ. Κουκουτάρη.


Επικοινωνία και προωθήσεις
Η χρήση των κοινωνικών δικτύων έχει γίνει πλέον θεσμός. Όλες οι επιχειρήσεις αξιοποιούν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό τις δυνατότητες που τους παρέχουν.

Η Μπάρμπα Στάθης δίνει έμφαση στις συνταγές, συνεργαζόμενη με το σεφ Άκη Πετρετζίκη, ενώ παράλληλα στην ιστοσελίδα της φιλοξενεί και συνταγές από food bloggers.

Η Ευβοϊκή Ζύμη επένδυσε στην ανάπτυξη του διαδικτυακού προφίλ της, μ’ ένα αρκετά δυναμικό site κι έντονη παρουσία στα social media, μέσω της διοργάνωσης πολλών διαγωνισμών. Επίσης συνεργάζεται με τη σεφ Ντίνα Νικολάου για την δημιουργία συνταγών με «φρέσκιες» ιδέες».

Η alfa σε συνεργασία με τη σεφ Αργυρώ Μπαρμπαρίγου και το διατροφολόγο Τάσο Παπαλαζάρου στις «Συμβουλές μεταξύ φύλλων» κατά το ευφυές λογοπαίγνιο παρουσιάζει συνταγές σε βίντεο, στο πλαίσιο του οποίου αναλύεται και η διατροφική τους αξία. Με επιτυχία εξελίσσονται και «της alfa τα ζυμώματα» στον ΑΝΤ1, επίσης με την Αργυρώ Μπαρμπαρίγου. Στο ίδιο πλαίσιο, λειτουργεί block με συνταγές.

Σε ό,τι αφορά τα προωθητικά τους προγράμματα, όλες οι επιχειρήσεις επιλέγουν τη συμμετοχή των προϊόντων τους στα φυλλάδια των αλυσίδων με τις εκπτώσεις τους, τις προσφορές επιπλέον προϊόντος στην συσκευασία και τα κουπόνια με τις μειώσεις τιμών. «Είναι όλες τους αποτελεσματικές σχολιάζει ο κ. Σ. Βλάχος (Ευβοϊκή Ζύμη). «Βάσει εμπειρίας, οι πιο αποτελεσματικές ενέργειες είναι η προώθηση προσφορών «1+1 δώρο»…», σημειώνει η κ. Κ. Κουκουτάρη (alfa). «Παραδοσιακά αποτελεσματικές ως προς τον όγκο πωλήσεων είναι οι προσφορές αξίας, αλλά είναι, ταυτόχρονα, μη αποτελεσματικές ως προς την υγιή ανάπτυξη των πωλήσεων», επισημαίνει η κ. Α. Παπαδοπούλου (Μπάρμπα Στάθης). Η εταιρεία της, σημειώνει, βασίζεται σε ένα μίγμα προωθητικών ενεργειών και μηχανισμών, που σχεδιάζεται σε επίπεδο κωδικού και καταστήματος, επιδιώκοντας τις στοχευμένες προωθητικές ενέργειες πλήρους πλάνου υποστήριξης και επικοινωνίας εντός κι εκτός σούπερ μάρκετ.

Νέα καινοτόμα προϊόντα
Η alfa απέσπασε το Βραβείο Καινοτομίας στην κατηγορία των Καταψυγμένων Τροφίμων του Anuga Taste Innovation Show στην Anuga 2017, για την πίτα Κιχί με γεύση Greek Salad. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο διαγωνισμό συμμετείχαν 2.305 νέα προϊόντα από όλο τον κόσμο. Εξάλλου, η εταιρεία λάνσαρε πρόσφατα ένα νέο προϊόν, το «Τόσο Απλά» από έτοιμα λεπτά φύλλα δύο στρώσεων, που δεν χρειάζονται απόψυξη, είναι ήδη αλειμμένα με ελαιόλαδο και τοποθετημένα σε χάρτινο ταψάκι, για να ψήνεται η πίτα κατευθείαν στο φούρνο. Το μόνο που χρειάζεται είναι η γέμιση, με την αξιοποίηση οποιουδήποτε υλικού βρίσκεται στο ψυγείο του νοικοκυριού, από το φαγητό ή τη σαλάτα της προηγούμενης ημέρας μέχρι και φρούτα.

Η Μπάρμπα Στάθης λανσάρισε με μεγάλη επιτυχία τους Φυσικούς Πουρέδες Λαχανικών (πατάτα, αρακάς, γλυκοπατάτα, καρότο) από 100% λαχανικά που έχουν βράσει, πολτοποιηθεί και καταψυχθεί σε μικρές μερίδες, διατηρώντας τη φρεσκάδα, τη γεύση και τα θρεπτικά τους συστατικά. Στην κατηγορία των ζυμών παρουσίασε τη νέα κατηγορία κατεψυγμένων προϊόντων Ολικής Άλεσης και επαναλανσάρισε τη Pizza Χρυσή Ζύμη, οδηγώντας σε άνοδο την αγορά της πίτσας το τελευταίο εννιάμηνο. Πρόσφατα λανσάρισε τη νέα καινοτόμο σειρά που στηρίζεται σε παραδοσιακές συνταγές, τη Μπατζίνα Χρυσή Ζύμη, μία «πίτα... χωρίς φύλλο» σε γεύσεις τυρί-σπανάκι και τυρί-κολοκύθι.

σελφ σερβις (T. 477)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION